آموزش رانندگی حرفه ای | آموزش رانندگی تصویری | اموزش رانندگی برای مبتدیان

آموزش صحیح رانندگی

آموزش رانندگی حرفه ای | آموزش رانندگی تصویری | اموزش رانندگی برای مبتدیان

فهرست عناوین آموزش رانندگی که در ادامه مطالعه می نمائید:

✅ در ابتدا نکاتی مهم برای رانندگی ایمن و خوب

✅ نکات حرفه‌ای در رانندگی که باید رعایت کنید

✅ نکات حرفه ای در آزمون های رانندگی

✅ شیوه صحیح روشن کردن و حرکت خودرو

✅ نکات و عادات صحیح رانندگی باید ها و نباید ها

✅ نکاتی درباره آیین نامه مقدماتی و آیین نامه اصلی

اموزش رانندگی برای مبتدیان

در ابتدا نکاتی مهم برای رانندگی ایمن و خوب:

رانندگی در زندگی روزمره یکی از اعمالی است که نیازمند دقت بالایی است. چرا که با سلامت شما و سرنشینان در ارتباط است. در رانندگی ضروری است تا به طور کامل حواستان به اتومبیل خود، جاده و سایر عوامل محیطی باشد. یک راننده‌ی خوب باید نکات زیادی را مدنظر قرار دهد و همواره آنها را رعایت کند. در این مقاله قصد داریم نکاتی عنوان کنیم که به رانندگی هر چه بهتر شما عزیزان کمک خواهد کرد.

نکات حرفه‌ای در رانندگی که باید رعایت کنید:

به منظور روشن کردن خودروی پراید، سوئیچ را در جهت عقربه‌های ساعت به سمت جلو بچرخانید. برای حرکت پای خود را تا آخر روی کلاج قرار دهید. دنده را از حالت خلاص به دنده¬ی ۱ حرکت دهید و ترمز دستی را که در سمت راست شما و کنار دنده قرار دارد از حالت فعلی خود به سمت پایین حرکت دهید. در حالی که به آرامی پای چپ خود را از روی کلاج بر می¬دارید، پدال گاز را نیز کمی فشار دهید تا خودروی شما به حرکت درآید.

آموزش صحیح رانندگی

دقت کنید پیش از روشن کردن خودرو، صندلی و آینه‌ها را تنظیم کرده و کمربند خود را بسته باشید.
در رانندگی همواره متوجه نقاط دورتری که روبرویتان قرار دارد باشید. دیدن نقاط دورتر به شما کمک خواهد کرد تا کنترل و تسلط بیشتری روی خودروی خود داشته باشید. در این حالت هنگامی که قصد گردش به سمت چپ یا راست دارید، حتماً قبل از آن در آینه به سمت مورد نظر نگاه بیاندازید. چنانچه قصد داشتید سرعت خودروی خود را کاهش دهید، پدال کلاج را تا نیمه فشار دهید. در هنگام ترمز کامل و قبل از آن، کلاج خودرو را به طور کامل فشار دهید.

در هنگام رانندگی، فرمان را به آرامی نگه دارید و همواره آرامش خود را حفظ کنید. در حین رانندگی باید توانایی داشته باشید تا هنگام گوش دادن به رادیو و زمانی که کسی در خودرو در حال صحبت کردن است، حواستان به طور کامل به جاده و رانندگیتان معطوف باشد و به همه چیز اشراف کامل داشته باشید. توجه داشته باشید در حین رانندگی و زمانی که وسیله نقلیه‌ای به سمتتان آمد، لزومی به حرکت شما و انحراف از مسیر نیست. در این هنگام وظیفه خودرو یا هر وسیله نقلیه‌ی دیگری است که مسیر خود را تغییر دهند و در صورت ایجاد تصادف چنانچه شما مسیرتان را تغییر دهید، مقصر شناخته می‌شوید.

آموزش رانندگی
بنابراین درس اول در رانندگی، عدم تغییر مسیرهای متوالی و رانندگی در یک خط مستقیم است.
در هنگام گردش به راست یا چپ، همواره از چراغ راهنمای خودروی خود استفاده کنید. پس از گردش کامل و همین که فرمان به حالت قبل برگشت، راهنما از کار می‌افتد.

دقت کنید هنگامی که تشخیص دادید نزدیک مانعی شدید، کلاج خود را تا نیمه فشار دهید و با استفاده از ترمز، کمی از سرعت خود بکاهید. لزومی به توقف کامل در این شرایط نیست.

به منظور عقب رفتن، از دنده عقب که با حرف R مشخص شده استفاده کنید. ابتدا کلاج را تا انتها فشار دهید، دنده را به حالت R ببرید، در حالی که پای خود را به آرامی از روی کلاج بر می‌دارید، در همان حالت به آرامی پدال گاز را فشار دهید، خودروی شما در حالت دنده عقب راه می‌افتد.

 

به هنگام قرار گرفتن بر سر دو راهی، حتماً قبل از حرکت به طور کامل توقف کنید و سپس در حالت امن، به حرکت خود ادامه دهید.
در چرخش به راست یا چپ نیازی به توقف کامل نیست. در این حالت، سرعت خود را کاهش دهید. هر چقدر سرعتتان کمتر باشد، با چرخش فرمان کمتری اتومبیل دور خواهد زد. پس از دور زدن، در زمان مناسب فرمان را به حالت اول برگردانید.

آموزش رانندگی تصویری

نکات حرفه ای در آزمون های رانندگی:

در آزمون شهری و برای انجام پارک دوبل، خودروی شما در سمت چپ خودروی دیگر قرار خواهد گرفت. در این هنگام پس از توقف در کنار اتومبیل سمت راست، دنده عقب حرکت کنید. سپس فرمان را به سمت راست و در جهت عقربه های ساعت بچرخانید، تا قسمت عقب خودروی شما و در ادامه تمام آن به سمت راست حرکت کنند. در این حالت استفاده از راهنما را فراموش نکنید.

دکمه فلاشر در جلوی فرمان و در قسمت میانی بالای تکیه گاه آن قرار دارد.
به دنده‌ی ۱ و ۲، بستگی به سرعتی که وسیله نقلیه‌ی شما دارد، دنده سنگین می‌گویند. ترمز دستی در سمت راست راننده و اهرم تنظیم صندلی در سمت چپ قرار دارد. در هنگام توقف کامل می‌توانید دنده را به دنده ۱ تغییر دهید و پس از افزایش سرعت از ۲۰ کیلومتر، می‌توانید با دنده ۲ حرکت کنید.

آموزش رانندگی از صفر
بسیاری از خودروها، از شکل مشابهی برای دنده‌های خود استفاده می‌کنند. بدین صورت که:
سمت چپ بالا، دنده یک
سمت چپ پایین، دنده دو
وسط و بالا، دنده سه
وسط و پایین، دنده چهار
سمت راست بالا، دنده پنج
سمت راست پایین، دنده عقب R
برای حرکت کردن در حالت توقف، هنگامی که کلاج را به آرامی رها می‌کنید، پدال گاز را مقداری فشار دهید تا خودرو خاموش نشود. همواره از راهنمای خود ۱۰۰ متر قبل از تقاطع یا محل گردش یا سبقت از خودروی جلویی استفاده کنید.

در ۱۵ متری تقاطع‌ها و محل‌هایی که تابلوی توقف ممنوع قرار گرفته، هرگز توقف یا پارک نکنید.
در جلسات اول آموزش رانندگی، نحوه‌ی کلاج گرفتن را به خوبی فرا بگیرید. تسلط بر این مطلب و همزمان گاز دادن خودرو، بخش زیادی از رانندگی شما را تشکیل خواهد داد.
در تقاطع‌ها و مسیرهایی که قصد پیچیدن در آن دارید، ابتدا کلاج را تا نیمه (نیم کلاج) بگیرید، پس از آنکه خودروی شما در مسیر مستقیم قرار گرفت نیم کلاج را رها کنید.
در رانندگی نترسیدن و دور بودن از هر گونه اضطراب و تشویش امر مهمی است. هرگز تحت تأثیر بوق زدن و چراغ‌های خودروهای دیگر قرار نگیرید و همواره رانندگی را تحت کنترل خود قرار دهید.

آموزش رانندگی آنلاین
طوری رانندگی کنید که خودروهای دیگر به خوبی متوجه حضور شما شوند.
هنگامی که کلاج را تا انتها فشار می‌دهید، خودروی شما به نوعی در حالت خلاص قرار می‌گیرد. کشیدن ترمز دستی معادل گرفتن پدال ترمز است.
زمانی که ترمز دستی را رها کردید، به هنگام نیاز، خودرو را با پدال ترمز متوقف کنید و چنانچه اتومبیل در حالت خلاص باشد، نیازی به گرفتن کلاج نیست.
در کلاس‌های عملی ۳ نکته را به خوبی فرا بگیرید:
۱- کنترل کامل کلاج
۲- دور زدن دو فرمان (به خصوص در خیابان‌ها و کوچه‌های باریک)
۳- پارک دوبل

 

بیشتر بخوانید :  پیگیری اینترنتی گواهینامه رانندگی تعویضی

 

شرط اول به منظور سرعت و دقت در یادگیری رانندگی، حفظ آرامش است. هنگامی که در سرعت ثابت بتوانید اتومبیل را به آرامی هدایت کنید، مطمئناً قادر خواهید بود در سرعت بالاتر نیز این کار را به خوبی انجام دهید. رانندگی با حداکثر آرامش و حفظ خونسردی، موجب یادگیری بهتر شما خواهد شد. عجله کردن می¬تواند روند یادگیریتان را مختل کند. رانندگی شتابزده و سرعت بالا نشانه¬ی حرفه‌ای بودن راننده نیست.

دور زدن دو فرمانه
در دور زدن دوفرمانه به این نکات توجه کنید. در ابتدا دقت کنید به محض رسیدن قسمت جلوی خودرو به خط وسط بین خیابان، به طور کامل توقف کنید و پس از بررسی و نبود خطر، اقدام به دور زدن نمایید. در صورت وجود خودرو یا مانع دیگری، پس از عبور آن، به طور کامل دور بزنید. دقت کنید در تمام حالات حتماً از راهنما به خوبی بهره بگیرید. رعایت این مسأله نیز مهم است که در هنگام دنده عقب، جهت چرخاندن فرمان و راهنما برعکس می‌شود.

عدم تسلط کافی در استفاده از پدال گاز، ترمز و کلاج به دلایل متفاوتی همچون ناوارد بودن کارآموز و سفت بودن آنها اتفاق می¬افتد. چنانچه از کلاج در زمان‌های گرفتن ترمز به شیوه¬ی صحیح استفاده نکنید، موجب خاموش شدن خودرو خواهد شد. چنانچه در هنگام بالا آوردن کلاج، به طور همزمان مقداری روی پدال گاز فشار دهید، خودرو به حرکت در می¬آید. در عوض عدم تسلط روی پدال گاز و فشار دادن¬های ناگهانی روی آن، موجب شتاب ناگهانی خودرو می‌شود و احتمال تصادف و تکدر خاطر سرنشینان داخل خودرو را دارد.

به منظور تسلط روی پدال‌ها، قبل از حرکت حتماً چندین بار در حالت خاموش با پای خود آنها را بالا و پایین کنید تا بتوانید در هنگام حرکت و رانندگی آنها را به خوبی کنترل کنید. پس از تمرین کردن روی پدال‌ها و اطمینان کامل از شیوه کار با آنها، می‌توانید رانندگی ایمن‌تری داشته باشید.
قاعده ساعت ۱۰ و ۱۱ در پارک دوبل
یکی از مهم‌ترین موارد در پارک دوبل، نحوه¬ی چرخاندن فرمان و رعایت آن در هنگام پارک است.
برای انجام پارک دوبل، ابتدا دنده را در حالت دنده عقب قرار می‌دهیم. سر را برگردانده و آرام دنده عقب می‌رویم. دقت می‌کنیم هر وقت انتهای ماشین پارک شده‌ی کناری را دیدیم، فرمان را کامل چرخانده تا اتومبیل همانند عقربه ساعت ۱۱ شود. این روند تا لحظه ی مشاهده ی پلاک خودروی جلویی ادامه می‌یابد و خودرو در این حالت همانند عقربه ساعت ۱۰ خواهد شد. به محض دیدن پلاک خودروی کناری از شیشه‌ی جلو، بلافاصله فرمان را به حالت اول بر می‌گردانیم تا به ساعت ۱۱ نزدیک شویم. این روند را به اندازه‌ای ادامه می‌دهیم تا ماشین به صورت صاف و به اصطلاح در ساعت ۱۲ قرار گیرد. در این هنگام با فاصله نیم متر از جدول سمت راست و میان ماشین عقبی و جلویی پارک کرده¬ایم.
به منظور توقف پشت چراغ قرمز یا اتومبیلی که ایستاده، ابتدا کلاج را تا انتها فشار می‌دهیم. سپس ترمز می‌گیریم، در همان حالتی که کلاج را تا انتها نگه داشته‌ایم، دنده را در حالت خلاص قرار می‌دهیم. اتومبیل بدون خاموش شدن به طور کامل متوقف می‌شود. در ضمن توجه داشته باشید چنانچه قصد ترمز کامل دارید، کلاج را تا انتها بگیرید تا فشار وارد بر چرخ ها از جانب موتور حذف شود و ترمز بی جهت هدر نرود. این حالت باعث می‌شود خودروی شما دیرتر فرسوده شود.
بهترین شیوه‌ی ترمز کردن برای توقف بدین صورت است که ابتدا به آرامی ترمز کرده و سپس پدال ترمز را بیشتر فشار می‌دهیم و قبل از توقف کامل، از فشار بر پدال ترمز کم می‌کنیم.

آموزش گام به گام رانندگی
شیوه صحیح روشن کردن و حرکت خودرو:

۱- کلاج را تا انتها نگه می‌داریم.
۲- دنده را در حالت خلاص قرار می‌دهیم.
۳- سوئیچ را از حالت خاموش چرخانده و در حالت باتری قرار می‌دهیم.
۴- پس از سه الی چهار ثانیه، سوئیچ را از حالت باتری در جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخانیم و استارت می‌زنیم تا اتومبیل روشن شود.
۵- در برخی خودروها همزمان با استارت زدن، پدال گاز را برای روشن شدن ماشین فشار می‌دهیم.
۶- ترمز را بگیرید و کلاج را تا آخر فشار دهید و ماشین را از حالت خلاص به دنده‌ی یک تغییر دهید.
۷- ترمز دستی را در حالت خلاص قرار دهید.
۸- به آینه‌ها و اطراف به خوبی توجه کنید و پس از زدن راهنمای چپ، شروع به حرکت کنید.

در هنگام دنده عقب و حرکت خودرو، به منظور پرهیز از خاموش شدن یا حرکت شتابزده و پریدن خودرو، ابتدا مقدار اندکی پدال گاز را فشار دهید و سپس آرام آرام کلاج را بالا بیاورید تا به سرعت حداقلی مدنظرتان بدون اینکه خودرو خاموش شود، برسید. توجه شود که گاز دادن هنگامی که کلاج را به طور کامل نگه داشته‌اید، باعث حرکت اتومبیل نمی‌شود، در عوض روش خوبی است تا با پدال گاز خودرو و نرمی یا سفتی احتمالی آن آشنا شوید.

آموزش رانندگی حرفه ای
در پارک دوبل به منظور سهولت در کار می‌توانید از پنجره کوچک و مثلثی عقب نیز استفاده کنید. در این شرایط نیم متر جلوتر از خودروی کناری توقف کنید. سپس دنده عقب حرکت کنید. در این حالت پس از آنکه قسمت انتهایی خودروی کناری از شیشه کوچک مثلثی عقب مشخص شد، فرمان را در جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخانید. این عمل تا زمانی ادامه می‌یابد که انتهای خودروی کناری از شیشه مثلثی کوچک جلوی خودروی شما مشخص شود. به محض رسیدن به این شرایط، فرمان خودرو را به سمت چپ (عکس عقربه‌های ساعت) بچرخانید. در پارک دوبل دقت داشته باشید که می‌بایستی در یک حرکت، خودرو را با فاصله یک متر از خودروی جلویی، یک متر از خودروی عقبی و نیم متر از جدول پارک کنید. بنابراین اگر مجبور شدید چند حرکت اضافه‌تر برای پارک خودرو انجام دهید، در امتحان رانندگی برایتان نمره منفی لحاظ می‌شود.

به منظور تمرین بیشتر و تسلط بر حرکت دنده‌ها، هنگامی که خودرو متوقف است، ترمز دستی را بکشید و در حالتی که کلاج را تا انتها گرفته‌اید، دنده‌ها را عوض کنید. این قضیه در هنگام امتحان عملی می‌تواند به شدت کارساز باشد، چرا که سفتی یا نرمی دنده‌های خودروهای مختلف، متفاوت است.

در امتحان عملی شهر به منظور تنظیم صندلی و حرکت دادن آن به جلو یا عقب، ضامن صندلی در سمت چپ شما قرار دارد. چنانچه آن را در سمت چپ پیدا نکردید، از سرهنگ بپرسید که ضامن کجاست؟ چنانچه پاسخ دیگری گرفتید یا چیزی به شما گفت، بگویید که خودرویی که با آن تمرین یا کار کرده‌اید ضامن صندلی آن در سمت چپ بود(در برخی خودروها ضامن صندلی در زیر آن قرار دارد یا ممکن است دستگیره¬ی آن کنده شده باشد).

در امتحان شهر راهنما زدن را به خوبی به خاطر بسپارید. در دور دو فرمانه حداقل ۳ بار باید از آن استفاده کنید: یکبار قبل از توقف در کنار خیابان که از راهنمای راست استفاده می کنید. بار دوم برای دور زدن راهنمای چپ را می زنید و در مرتبه ی سوم از راهنمای راست برای دنده عقب استفاده می کنید. به منظور خروج از پارک، استفاده از راهنما را هرگز فراموش نکنید. در خروج از پارک، پس از اینکه نیم متر در عرض خیابان حرکت کردید، اندکی توقف کامل داشته باشید و پس از بررسی عدم عبور وسایل نقلیه دیگر که در این شرایط حق تقدم با آنهاست، از پارک به طور کامل خارج شده و در مسیر اصلی قرار بگیرید.

در پارک دوبل ممکن است خودروی شما پس از پارک، صاف و در ساعت ۱۲ قرار نگرفته باشد. در این حالت از آینه بغل چپ، راسته ی اتومبیل و کف خیابان را مقایسه کنید، چنانچه کج بودن خودرو را تشخیص دادید، برای رفع این مشکل دنده عقب بروید تا خودرو در ساعت ۱۲ قرار بگیرد.

تغییر دنده ها در حالت مختلف و استفاده از آنها یکی از مهمترین نکاتی است که یک راننده ملزم به رعایت آنهاست. این مسأله به حرکت یکنواخت و حفظ شتاب خودروی شما کمک میکند و موجب می شود تا در زمان های نیاز برای کاهش یا افزایش سرعت، عملکرد و کنترل بهتری روی خودرو داشته باشید. در امتحان شهری به شدت توصیه می شود در هنگام کاهش سرعت برای توقف و پارک کردن، حتماً دنده را از ۲ به ۱ تغییر دهید. هنگامی که به طور کامل متوقف شدید، دنده را در حالت خلاص قرار دهید.
هنگامی که در سرازیری قرار دارید و قصد دارید از پارک خارج شوید، به منظور عقب نیامدن ناگهانی خودرو، همزمان از کلاج و ترمز استفاده کنید. در این حالت برای جلوگیری از عقب رفتن، اندکی کلاج را بالا بیاورید تا خودرو از خلاصی کامل خارج شود و به عقب نرود.

آموزش رانندگی حرفه ای

نکات و عادات صحیح رانندگی باید ها و نباید ها:

در هنگام صبح که می خواهید از خودروی خود استفاده کنید، یک بازدید کلی از موتور (روغن موتور- آب رادیاتور- روغن ترمز و …) داشته باشید. پس از آن نگاهی گذری به چرخ ها و عقب خودرو بیاندازید تا چیزی بعد از پارک شما در آنجا قرار نگرفته باشد.
در هنگام استارت، بهتر است دنده در حالت خلاص باشد. کلاج را تا انتها بگیرید و سوئیچ را باز کنید و پس از اینکه صدای پمپ انتقال بنزین تمام شد (بعد از ۳ الی ۴ ثانیه) استارت بزنید. سپس صندلی و آینه ها را تنظیم کنید و کمربند ایمنی خود را قبل از حرکت ببندید.

آموزش رانندگی تصویری
در هنگام خروج از پارک، حتماً نگاهی به بیرون بیاندازید.
در زمان رانندگی و پس از تعویض دنده و برداشتن کامل کلاج، پای خود را از روی کلاج بردارید و سمت چپ پدال کلاج قرار دهید این کار به چند دلیل انجام می گیرد:
۱- در هنگام حادثه یا حضور مانع، ممکن است شما کلاج و ترمز را با هم بگیرید، به این علت پای شما روی کلاج در حالت آماده قرار گرفته بود و ممکن است این حالت خطرناک باشد.
۲- قرار گرفتن همیشگی پا روی پدال کلاج، موجب خراب شدن صفحه کلاج خواهد شد.
۳- در انتها نیز قرار گرفتن مداوم پا روی پدال، موجب خستگی پای شما در مسافت‌های طولانی می‌شود.

در آموزش رانندگی، سعی کنید از ابتدا یاد بگیرید که به پدال¬ها و دنده نگاه نکنید، حتی برای یک لحظه. چرا که این عادت در سرعت¬های بالا می تواند به شدت خطرناک باشد. در سرعت ۱۲۰ کیلومتر، درهر ثانیه تقریباً خودروی شما ۳۲ متر را طی می کند. بنابراین برداشتن نگاه حتی به اندازه ی خیلی کم می¬تواند خطرساز باشد.
در هنگام سربالایی چنانچه خاموش کردید، حتماً از هر دو ترمز استفاده کنید و بعد کلاج را بگیرید. در غیر این صورت، ماشین به اصطلاح پس خواهد زد.
در رانندگی همواره احتیاط را سرلوحه ی کار خود قرار دهید. هرگز عصبانی نشوید. زیرا یک عصبانیت و اشتباه می تواند آخرین اشتباه شما باشد و زندگی شما را به طور کامل تحت تأثیر قرار دهد.
اجازه ندهید رانندگی امری عادی برای شما قلمداد شود، چرا که موجب کم توجهی شما به رانندگی می شود. در این زمینه مانند روزهای اول یادگیری، کاملاً هوشیار باشید. در هنگام پیاده شدن از خودرو دقت کنید. دربی که از سمت خیابان باز می شود نیازمند احتیاط بیشتری است. سعی کنید سوار یا پیاده شدن مسافران یا سرنشینان خودرو حتماً با اجازه و آگاهی راننده انجام گیرد.
هنگام قفل کردن ماشین حتماً کنترل کنید که شیشه های خودرو تا آخر بالا باشند. در هنگام استفاده از قفل مرکزی یا دزدگیر نیز دقت کامل داشته باشید که همه¬ی زبانه¬های قفل درب¬ها پایین رفته باشند. گاهی اوقات ممکن است دربی باز مانده باشد.

نکاتی درباره آیین نامه مقدماتی و آیین نامه اصلی:

توجه داشته باشید برای دریافت گواهینامه راهنمایی و رانندگی برای پایه سوم، پایه دوم و موتور سیکلت نیاز است تا دو آزمون آیین نامه مقدماتی و آزمون آیین نامه اصلی را قبل از آزمون شهری رانندگی سپری نمائید، وب سایت تست درایو با ایجاد آزمون های آزمایشی آیین نامه رانندگی (به صورت رایگان) میزان آمادگی شما هنرجویان گرامی را در آزمون آیین نامه رانندگی بالا برده است. فقط کافی یست آزمون های آیین نامه تست داریو را چند باری تست بزنید، و قبولی خود را در آزمون آیین نامه پیش رو تضمین نمائید.

همچین با توجه به درخواست کاربران محترم سایت احترام به نظر شما عزیزان نرم افزار آیین نامه اندروید را در سایت قرار دادیم  تا دسترسی شما عزیزان را به نمونه سوالات آیین نامه راحتر کنیم. با آرزوی موفقیت برای همه شما عزیزان

به سوالات آیین نامه تست درایو چند ستاره می دهید؟
[امتیاز از مجموع: 217 Average: 2.8]
هنرجوی گرامی لطفا از طریق شبکه های اجتماعی زیر تست درایو را به دوستانتان معرفی کنید

55
یک پاسخ بنویسید

avatar
37 نظرات
18 پاسخ ها
0 دنبال کنندگان
 
بیشترین واکنش
پرطرفدار ترین
52 نویسندگان دیدگاه
سامانمریمsaraمیناآرین آخرین نویسندگان دیدگاه

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  مشترک شدن  
جدید ترین قدیمی ترین
اطلاع رسانی کن
مریم
مهمان
مریم

برا دورزدن برا اینکه بهمثلا دیوار نخوری یا قغل کنه چه کنییم چقدر فرمانرا؟بچرخونییم یه بار در اولین شروعحرکت کافی است یا باید به چرخش ادامه بدهییم

مریم
مهمان
مریم

لطفا جوابمنو بدهیید احتیاج دام بدونم یا فیلم دور زدنو همراه با توضیحکه چقدر فرمان را بچرخانییم به مانع بر خورد نکنیم

مریم
مهمان
مریم

جوابشو از کجا دریافت کنم

سامان
مهمان
سامان

بستگی به جایی داره که دور میزنی
مثلا دور زدن تو ی کوچه ۶ متری با ی کوچه ۱۶ متری فرق داره

sara
مهمان
sara

سلام
در مورد پارک با دنده عقب نشونه ای هست که بتونم فاصله ی عقب ماشینم با جدول رو تخمین بزنم و بعد شروع به صاف کردن ماشین بکنم؟؟
مثلا من خودم دستگیره درب عقب روی جدول میفته شروع به صاف کردن ماشین میکنم
اما در این حالت بلندی و کوتاهی جدول و میزان فاصله اولیه از جدول (قبل از شروع به نزدیک شدن به جدول)هم تاثیرگذاره درسته؟

و همچنین از چه نشانه هایی برای برآورد فاصله با موانع پشت سر ماشین را استفاده کرد؟

مینا
مهمان
مینا

سلام دوستان من خیلی رانندگی دوست دارم کارتم تازه آمد اما نمیتونم بشینم پشت فرمون چیکارکنم تا راه بیفتم خودم تنها بشینم

آرین
مهمان
آرین

سلام این سوالات که نوشته صد در صد قبولی سال ۹۷درسته

شکوفه
مهمان
شکوفه

سلام
من خیلی دوست دارم رانندگی رو یاد بگیریم یه سراتو دارم یه بارم سوارش نشدم وقتی روشن میکنم استرس میگیرم گواهینامه هنوز نگرفتم میخوام اول رانندگی رو یاد بگیرم بعد برم گواهینامه رو یاد بگیرم پسرعموم دستفرمونش خیلی خوبه بهش میگم بهم یاد بده ناز میکنه کلی فیلم اموزش رانندگی دیدم مطلب درباره اموزش رانندگی خوندم ولی عملی یه چیز دیگه است

رحیم
مهمان
رحیم

مطالب که در رابطه با آموزش رانندگی ماشین قرار دادید خیلی عالیه تشکر بابت این خدماتی که به رایگان میدهید.

Tiffany
مهمان
Tiffany

سلام
من ۱ساله گواهینامه دارم، رانندگیم هم خوبه تقریبا، ی روز مهمانی بودیم، پدرم ماشینو داد بهم، من و پسر همون صاحب خونه ک ۱۲ سالش بیشتر نبود هم باهام اومد، ی دوری خوردیم بعد کلی اصرار کرد آجی ماشینو بده من بشینم، منم بدون هیچ فکری گذاشتم بشینه و ی تصادف خیلی بد داشتیم، از اونموقع ب بعدهم خودم وحشت پیدا کردم نسبت ب رانندگی هم پدرم دیگه اعتماد نمیکنه ک ماشینو بده بم، مراقب باشید هیچوقت خدایی نکرده اتفاقی مثل این براتون نیوفته خیلی تو روحیه تاثیر داره اونم باااار اول…

فاطمه
مهمان
فاطمه

سلام دوستان من جلسه چهارم شهریمه ولی همش گفنه های مربیم یادم میره. مدام هول میكنم و هر چی بیشتر میره جلو كمتر یاد میگیرم😔 طوری شده كه حتی نكات ریزی مثل میزان چرخوندن فرمون هم یادم میره. از دورها كه دیگه نگم.. اعتماد به نفسمو كامل از دست دادم. چیكار كنم حالم بهتر شه و مطالب یادم بمونه؟؟؟؟

حاتم
مهمان
حاتم

سلام ، رانندگی یک تکنیک است ، نیاز به هوش سرشار ندارد تنها با تمرین زیاد میتوانید آنرا یاد بگیرید ، اگر خودروی خانوادگی دارید با همراهی اعضای خانواده هر روز تمرین کنید و مطالب گفته شده قبلی را تمرین و تکرار کنید تا ملکه ذهنتان شود، باید سعی کنید همراهی و همدلی خانواده تان را در جهت آموزشتان جلب کنید چون یادگیری رانندگی بدون همراهی خانواده خیلی مشکل است، اگر هم خودرو ندارید باید کمی سر کیسه را شل کرده و جلسات بیشتری بگیرید ، یادگیری رانندگی راهی ندارد جز تمرین، هرچه بیشتر پشت رل بنشینید مهارتتان بیشتر میشود

مریم
مهمان
مریم

سلام من دوسال پیش گواهینامنو گرفتم و دیگه کسی بم اطمینان نکرد ک ماشین بده تااینکه خودم چند هفته پیش یه پراید گرفتم چون از بچگی علاقه ی خاصی ب رانندگی داشتم فک میکردم رانندگی آسونه چون دوسال از آموزشم میگذره و آدم تا رانندگی نکنه خیلی چیزارو نمیدونه عملی فرق داره با تئوری.من خیلی سختمه رانندگی یعنی اگه این بیماری ام اس رو نداشتم نمیخریدم ماشینو چون دکتر گفت از هرکاری و چیزی ک لذت میبری انجامش بده دیدم ب رانندگی علاقه دارم گرفتم ولی خیلی سختمه کسی اگه پیشم نباشه ب درو دیوار میزنم یه ماشینی میبینم هول… ادامه مطلب »

مهدی
مهمان
مهدی

سلام خانم مریم به عنوان کسی که چند سالی است رانندگی میکنم و اتفاقا علاقه شدیدی هم به رانندگی از بچگی داشتم و مواردی که تجربی یاد گرفتم بهت میگم امیداوارم مفید واقع بشه ۱- هیچ وقت ترس و به دلت مخصوصا در رانندگی راه نده و همیشه با اعتماد به نفس بالا رانندگی کن انگار که ۳۰ ساله راننده ای ۲-تا می تونی در خیابون های خلوت رانندگی کن و تمرین کن ۳- در اینکه فکر کنی ماشین جلویی میخواد همین الان بیاد بخوره بهت حق داری منم مثل توهم از نظر من که اتوبان و جاده های یکطرفه… ادامه مطلب »

نازنین
مهمان
نازنین

سلام
من میخوام برم گواهینامه رانندگی ثبت نام کنم اصلا تا به حال یکبارم ماشین نروندم خیلی استرس دارم هنوز نرفته استرس کل وجودمو گرفته شبا کابوس می بینم شاید منصرف بشم کاش بشه یه جوری قبلش رانندگی رو خوب یاد بگیرم

نـــــرگس
مهمان
نـــــرگس

سلام من دارم گواهینامه میگیرم،پارک دوبل مشکل دارم ی فیلم کامل با توضیحات میخام ک تمام نکاتو بگه و البته فیلم ب زبان فارسی و ایرانی باشه
لطفا کمکم کنین جلسات اخرمه باید یاد بگیرم زودتر☹️

elahe.b1360
مهمان
elahe.b1360

الهه .سلام من چندبارامتحان شهردادم ردشدم همش بخاطراسترسه دیگه زده شدم نمیدونم بایدچکارکنم .میشه ی راحل بدین .ممنون.

سمی
مهمان
سمی

منم خیلی رانندگی م خوبه! درجه یک! عاشق چرخیدن با ماشین توی خیابونام
تابستون ایشالله گواهینامه مو میگیرم و دیگه رسما برای خودم میرم عشق و حال! ان شاءالله
مرسی از مطلبای جالبتون!

mohammad
مهمان
mohammad

سلام من اسمم محمده ۱۵ سالمه از۱۰ سالگی ماشینو میروندم الان حرفه ای شدم ماشینو برمیدارم و ویراژ میدم هر کی میخواد بیاد بهش یاد بدم زیر۱۵ سال********.فکر بدی هم ندارما

افسر
مهمان
افسر

تو غلط می کنی بچه بدون گواهینامه رانندگی می کنی
وقتی ماشین باباتو خابوندم، یاد می گیری از این غلطا نکنی.

لیلی
مهمان
لیلی

سلام من ۱۵ سالمه اگر برم آموزشگاه بهم رانندگی یاد میدن خیلی علاقه دارم یاد بگیرم میخوام دست فرمونم خوبشه

برکه
مهمان
برکه

من ۱۴ سالمه عاشق رانندگی هستم به بابام میگم بهم یاد بده میگه زوده یواشکی ماشین بابامو برمیدارم تو حیاط عقب جلو میکنم خیلی دوست دارم همه چی ماشین و یادم بگیریم ولی کسی نیست بهم یاد بده خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

علی مرانلو
مهمان
علی مرانلو

البته من از رانندگی خیلی از این مواردی که گفتید و بلدم نکات ریزی هم بود که نمیدونستم در کل مطلب خوبی بود امیدوارم همه این موارد را رعایت کنن.

الهام
مهمان
الهام

با سلام من هنگام نگه داشتن خودرو کنار خوردو دیگر هنگام پارک دوبل مشکل دارم میخواستم ترفندایی رو بهم بگین که بتونم خوب و درست و به فاصله ۴۵ سانت کنار خودرو نگه دارم.باتشکر

مهدی
مهمان
مهدی

سلام الهام به نظر من برای پارک دوبل فقط و فقط باید تمرین کنی البته نکات ریزی داره که در پارک دوبل خیلی تاثیر داره رعایت این نکات من یادمه اون موقعی که میخواستم آزمون شهری شرکت کنم سر ههین پارک دوبل رد شدم و فکر میکردم که خیلی بلدم ولی وقتی رفتم پیش یه آقایی یه مبلغی میگرفتم و آموزش میداد چند نکته ریز گفت و با رعایت این نکات ریز تونستم خیلی راحت ماشین و پارک دوبل کنم. مثلا یکی از نکات فاصله ماشینت با ماشین کناری از پهلو نباید بیشتر نیم تر باشه یکی دیگه در هنگام… ادامه مطلب »

احسان
مهمان
احسان

سلام من مربی آموزشگاه هستم بهت پیشنهادمیکنم حتماتمرین کن زیادتمرین کن -راهنماسمت راست بزن سرعت کم کن اززاویه دیدتو نوک برف پاکن سمت چپ باید روی لاستیک جلو ماشین پارک شده باشدالبته نوک برف پاکن ازدیدتوباید ته لاستیک جلوخودرپارک شده باشددراین صورت فاصله شماباماشین پارک شده ۵۰سانتی متراست .

ساسان
مهمان
ساسان

هر کی میخواد راننگی را یاد بگیره بیاد پیش خودم ماشینم دارم از صفر تا ۱۰۰ رانندگی رو هم بهش یاد میدم البته خانوم باشه ها آقایون برن آموزشگاه رانندگی خدایی نکرده یه وقت فکر نکنید فکر بدی دارما نه از آقایون خوشم نمیاد فقط به خانوما یاد میدم

آسیه
مهمان
آسیه

من خیلی به رانندگی و ماشین ها علاقه دارم در واقع وحشتناک علاقه دارم بعضی وقتا همینطوری میشینم داخل ماشین تا بوش رو استشمام کنم کمی رانندگی در حد دنده یک بابام یاد داده اما تا حالا رو اسفالت رانندگی نکردم اوم میشه درموردی نکات ریز رانندگی مثل کم کردن سرعت در سرعت گیرها و … البته بقیه ی مطالبتون عالی بود ممنون

سارینا
مهمان
سارینا

سلام
آسیه جان در مواقعی که به سرعت گیر نزدیک میشی بهتر اینکه قبل از سرعت گیر سرعت ماشین و کم کنی و وقتی رسیدی به سرعت گیر ترمز نکنی این برای جلوبندی ماشین اصلا خوب نیست من خودم بارها شده متوجه سرعت گیرها نشدم و با سرعت از روش رد شدم ولی خوب سرعت گیرهایی هستند که نمیشه با سرعت از روشون رد شد. این و یادت باشه هیچ وقت ترمز ناگهانی نکنی بازم اگه سوالی داشتی خوشحال میشدم بتونم راهنمایت کنم.

لیلا احمدی
مهمان
لیلا احمدی

سلام به همه
واقعا با این روش میشه رانندگی رو یاد گرفت؟
البته نکاتی که گفتید خیلی خوب و آموزنده بود من خیلی دوست دارم دست فرمونم خوب بشه

ریحانه
مهمان
ریحانه

من خیلی دوست دارم رانندگی رو ولی همین که میخوام حرکت کنم استرس میگیرم یکی دو بارم زدم به این و رو اون ور همسرم خیلی سرزنشم کرد اصلا دعوامون شد البته گواهینامه دارم ولی دست فرمونم اصلا خوب نیست.
اگر جایی باشه آموزش رانندگی بدن منظور دست فرمونم خوب بشه خیلی خوبه

احسان
مهمان
احسان

سلام به نظرمن تورانندگیت خوبه چون تونستی گواهی بگیری توحرفه اش روداری بایداعتمادبه نفستو تقویت کنی فقط اعتمادبه نفس -اعتمادبه نفس فقط باتجربه بدست میادعزیز باتشکر احسان

رضا
مهمان
رضا

سلام شما باید تکنیکهای رانندگی حرفه ای رو آموزش ببینید ابتدا باید ابعاد خطی وارتفاع سپس اسلام و تمرینات فرمانهای زاویه ای رو انجام بدید و در پایان باید تمرینات اضطرار رو بصورت جامع وکامل از مربی در خواست کنید تا به شما آموزش بده الان خیابانها وجاده ها جای تجربه کردن نیست اینکه بشینید وتجربه کسب کنید شعاری بود که تا ده سال پیش جوابگو بوده و ولی در حال حاضر باید از مربی های حرفه ای استفاده کنید

مژگان
مهمان
مژگان

منم یه چند وقتی هست که رانندگی را دارم یاد میگیرم و خیلی علاقه دارم رانندگی را به صورت اصولی و درست یاد بگیرم البته همسرم خیلی سربه سرم میذاره همش بهم میگه برو بشین پشت ماشین لباس شویی ولی من اهمیت نمیدم میخوام اینقدر رانندگی را خوب یادبگیرم که دست فرمونم از اون بهتر بشه و بهش حالی کنم که داره اشتباه میکنه.

آتنا
مهمان
آتنا

برای رانندگی این موارد هم رعایت کنید بهتون کمک میکنه: گام به گام تا یادگیری رانندگی ۱) اول از هر چیزی باید بدانید که رانندگی کار راحتی است فقط کافیست استرس را از خودتان دور کنید و مطمئن شوید شما قطعا می توانید یک راننده حرفه ی شوید. ۲) سوار بر خودرو شوید و صندلی را تنظیم کنید. صندلی باید به گونه ی تنظیم شود که پاهای شما بر روی پدال ها کنترل کافی را داشته باشد.می توانید صندلی را به جلو و عقب ببرید تا این تنظیم را انجام بدهید. ۳) باید با پدال ها آشنایی کاملی داشته باشید.خودروهای… ادامه مطلب »

الناز
مهمان
الناز

سلام آتنا جان ممنون بابت ارسال مطالب مفیدت شما رانندگی را کجا یاد گرفتی من خیلی دوستم دارم رانندگی را یاد بگیریم ولی اصلا هیچی بلد نیستم چند بار خواستم ماشین بابامو بردارم ترسیدم بزنم این ور اون ور

رضا
مهمان
رضا

من دست فرمونم یکه یکه هرکی خواست بهم بگه بهش رانندگی را در عرض سه جلسه آموزش میدم البته تضمینی ماشینم از خودم همه موارد ماشینم بلدم

سورن خاچیگیان
مهمان
سورن خاچیگیان

اقا رضا سلام.من دوست دارم.شما در کدام شهر اقامت دارین؟؟

مینا
مهمان
مینا

من عاشق رانندگی هستم بعضی وقت ها ماشین بابامو قایمکی روشن میکنم عقب جلو میکنم خیلی دوستم دارم یاد بگیرم رانندگی رو سنم کمه هنوز نمیتونم برم گواهینامه بگیرم.

خراطین
مهمان
خراطین

واقعا خوب بود ،، من برم بقیه ببینم

سایت جالبی دارید واقعا لینکتونو برای چندتا از دوستام فرستادم بدردشون میخوره ،، ممنون

آرمان
مهمان
آرمان

به همه پیشنهاد میکنم این موارد را در رانندگی در نظر بگیرید

۱- پیش از حرکت ، اطمینان از سلامت خودرو، همراه داشتن تجهیزات لازم در خودرو و در هنگام رانندگی، مراقبت از خودرو و جلوگیری از وارد آوردن آسیب به خودرو ناشی از خرابی راه‌ها.

۲- مراقبت از جا سرنشینان خودرو و ایجاد آرامش برای آنان با پرهیز از سرعت های بی‌مورد وترمزهای تند با توجه به قوانین و مقررات .

۳- مراقبت از جان مردمی که در حال عبور و مرور هستند این مردم ممکن است سواره باشند یا پیاده با توجه به قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی.

سعید
مهمان
سعید

سلام
من هر کاری میکنم این پارک دوبل و یاد نمیگیرم هزار تا فیلم نگاه کردم دوستام بهم یاد دادن اصلا یاد نمیگیرم یعنی تو ذهنم نمیمونه کسی روش ساده ترفندی چیزی بلده به منم بگه

آلا
مهمان
آلا

به اون خصوص کار نداره . فقط باید هواست به اندازه ها باشه تا مارک خوبی از آب دربیاد . مربی من خیلی خوب بهم یاد داد . اما فعلا امتحان افسرو ندادم کمی نگرانم

جوادی
مهمان
جوادی

سلام
تو ایران هیچکی نیازی به آموزش رانندگی نداره فقط گواهینامه مهمه که داشته باشن نه توی شهری نه توی جاده هیچکی درست رانندگی نمی کنه هر کی سازه خودشو میزنه، آمار تصادفات و ببینید واقعا اگر اون راننده ای که ۲۰ بار تصادف میکنه ۱۰ دقیقه وقت بذاره روش صحیح رانندگی را یاد بگیره بازم تصادف میکنه ؟ منظورم تصادف بی خود و بی جهت است.

جواد
مهمان
جواد

آموزش رانندگی دیگه چیه ماشین روندم مگه کاری داره یه دنده یه فرمان یه کلاج و ترمز گازشو میگیری میری کی حال داره بیاد آموزش بخونه آخه اینم بگما برای خانمها خوبه اونا باید یاد بگیرن

مهتاب
مهمان
مهتاب

واقعا جای تاسف داره همین امثال شما ها هستید که در خیابان وحشیانه رانندگی می کنید و به حقوق شهروندان احترام نمی گذارید رانندگی خیلی از خانمها از شما آقایون خیلی بهتره

مسعود
مهمان
مسعود

سلام
اگر امکان داره اموزش رانندگی اتوبوس را هم قرار بدید خیلی دوست دارم یاد بگیرم فیلم باشه که خیلی بهتره

کرمانی
مهمان
کرمانی

سلام
من الان ۱۰ ساله گواهینامه رانندگی دارم دنبال یه مطلب دیگه بودم اتفاقی به این مطلب اموزش رانندگی بر خوردم برام جالب بود تا قبل از خوندن این مقاله فکر میکردم همه چی ماشین و میدونم و خدای رانندگی هستم البته دست فرمانم بد نیست ولی نکات ریز و مفیدی داشت که خیلی کاربردی بود به پسرمم گفتم بخونه البته اگه گوش کنه سپاس از مقاله خوب و مفیدتون بازم از این مطالب مفید قرار بدید.

مهدی نوری
مهمان
مهدی نوری

سلام و عرض ادب بنده مربی آموزشگاه هستم و به مدت ۵ سال است که در این حوزه فعالیت دارم همیشه به هنرجویان گفتم: آموزش رانندگی شامل دو بخش است تئوری و عملی . هنرجویانی هستند که به مسائل تئوری خیلی اهمیت نمی دهند، به عنوان یک مربی بهتون پیشنهاد میدم حتما از مسائل تئوری رانندگی به راحتی عبور نکنید، نکته های ریزی است در رانندگی که در آموزش های رانندگیی از این قبیل به آن نکته ها اشاره شده دانستن این مهارت ها و نکته های مهم رانندگی همیشه و همه جا به کارتون میاد و مهارت شما را… ادامه مطلب »

بهاری
مهمان
بهاری

دوست عزیز لطف کنید نکته ها و روش های پارک دوبل رو بگید
متشکر

نامداری
مهمان
نامداری

عرض ادب
دوستان گرامی آموزش رانندگی را یاد بگیرید همه جا به کارتون میاد چه دوستانی که خودروی شخصی دارند چه دوستانی که خودروی شخصی ندارند، چیزی از دست نمیدید داشتن ماشین فقط کافی نیست اینکه یک راننده بودنه چه جوری از ماشین استفاده درست بکنه مهمه، اینکه اصول اولیه رانندگی را بدونه مهمه، اینکه بدون به حقوق سایر شهروندان احترام بذاره مهمه عزیزان زحمت میکشن مواردی درباره آموزش صحیح رانندگی را در اختیار دیگران قرار میدهند، پس بیاییم همه با هم به حقوق همدیگر احترام بذاریم، ممنون از توجه همه شما

مینا
مهمان
مینا

سلام
عالی بود خیلی بهم کمک کرد

زیبا
مهمان
زیبا

سلام وقت بخیر
تشکر بابت مطالب مفیدتون درباره آموزش رانندگی واقعا برای کشور ما نیاز است حتی برای کسانی که گواهینامه رانندگی دارند، لطفا مطالب بیشتری درباره آموزش رانندگی قرار بدید ممنون

آریایی
مهمان
آریایی

درود فراوان واقعا دانستن اطلاعات اولیه آموزش رانندگی ماشین برای همه گان الزامی است، مخصوصا در ایران متاسفم در کشوری زندگی میکنم که گاها با رانندگانی برخورد میکنم که فرهنگ رانندگی را رعایت نمیکنند، البته هستند عزیزانی که با رانندگی خوبشان مخصوصا در جاده ها و اماکن عمومی از اینکه در کنار این عزیزان زندگی میکنیم به خود می بالم،دوستان عزیز، عزیزانی که به تازگی اقدام به دریافت گواهینامه رانندگی نمودید خواهشم از شما به عنوان یک هم وطن این است، ایران کشور همه ما است بیاییم با رانندگی خوبمان به خارجی ها بفهمانیم ما متمدن هستیم ما با فرهنگ… ادامه مطلب »

لیدا
مهمان
لیدا

سلام
کاملا با شما موافق هستم ممنون بابت مطالب مفیدتون