آموزش رانندگی حرفه ای | آموزش رانندگی تصویری | اموزش رانندگی برای مبتدیان

آموزش صحیح رانندگی

آموزش رانندگی حرفه ای | آموزش رانندگی تصویری | اموزش رانندگی برای مبتدیان

فهرست عناوین آموزش رانندگی که در ادامه مطالعه می نمائید:

✅ در ابتدا نکاتی مهم برای رانندگی ایمن و خوب

✅ نکات حرفه‌ای در رانندگی که باید رعایت کنید

✅ نکات حرفه ای در آزمون های رانندگی

✅ شیوه صحیح روشن کردن و حرکت خودرو

✅ نکات و عادات صحیح رانندگی باید ها و نباید ها

✅ نکاتی درباره آیین نامه مقدماتی و آیین نامه اصلی

اموزش رانندگی برای مبتدیان

در ابتدا نکاتی مهم برای رانندگی ایمن و خوب:

رانندگی در زندگی روزمره یکی از اعمالی است که نیازمند دقت بالایی است. چرا که با سلامت شما و سرنشینان در ارتباط است. در رانندگی ضروری است تا به طور کامل حواستان به اتومبیل خود، جاده و سایر عوامل محیطی باشد. یک راننده‌ی خوب باید نکات زیادی را مدنظر قرار دهد و همواره آنها را رعایت کند. در این مقاله قصد داریم نکاتی عنوان کنیم که به رانندگی هر چه بهتر شما عزیزان کمک خواهد کرد.

نکات حرفه‌ای در رانندگی که باید رعایت کنید:

به منظور روشن کردن خودروی پراید، سوئیچ را در جهت عقربه‌های ساعت به سمت جلو بچرخانید. برای حرکت پای خود را تا آخر روی کلاج قرار دهید. دنده را از حالت خلاص به دنده¬ی ۱ حرکت دهید و ترمز دستی را که در سمت راست شما و کنار دنده قرار دارد از حالت فعلی خود به سمت پایین حرکت دهید. در حالی که به آرامی پای چپ خود را از روی کلاج بر می¬دارید، پدال گاز را نیز کمی فشار دهید تا خودروی شما به حرکت درآید.

آموزش صحیح رانندگی

دقت کنید پیش از روشن کردن خودرو، صندلی و آینه‌ها را تنظیم کرده و کمربند خود را بسته باشید.
در رانندگی همواره متوجه نقاط دورتری که روبرویتان قرار دارد باشید. دیدن نقاط دورتر به شما کمک خواهد کرد تا کنترل و تسلط بیشتری روی خودروی خود داشته باشید. در این حالت هنگامی که قصد گردش به سمت چپ یا راست دارید، حتماً قبل از آن در آینه به سمت مورد نظر نگاه بیاندازید. چنانچه قصد داشتید سرعت خودروی خود را کاهش دهید، پدال کلاج را تا نیمه فشار دهید. در هنگام ترمز کامل و قبل از آن، کلاج خودرو را به طور کامل فشار دهید.

در هنگام رانندگی، فرمان را به آرامی نگه دارید و همواره آرامش خود را حفظ کنید. در حین رانندگی باید توانایی داشته باشید تا هنگام گوش دادن به رادیو و زمانی که کسی در خودرو در حال صحبت کردن است، حواستان به طور کامل به جاده و رانندگیتان معطوف باشد و به همه چیز اشراف کامل داشته باشید. توجه داشته باشید در حین رانندگی و زمانی که وسیله نقلیه‌ای به سمتتان آمد، لزومی به حرکت شما و انحراف از مسیر نیست. در این هنگام وظیفه خودرو یا هر وسیله نقلیه‌ی دیگری است که مسیر خود را تغییر دهند و در صورت ایجاد تصادف چنانچه شما مسیرتان را تغییر دهید، مقصر شناخته می‌شوید.

آموزش رانندگی
بنابراین درس اول در رانندگی، عدم تغییر مسیرهای متوالی و رانندگی در یک خط مستقیم است.
در هنگام گردش به راست یا چپ، همواره از چراغ راهنمای خودروی خود استفاده کنید. پس از گردش کامل و همین که فرمان به حالت قبل برگشت، راهنما از کار می‌افتد.

دقت کنید هنگامی که تشخیص دادید نزدیک مانعی شدید، کلاج خود را تا نیمه فشار دهید و با استفاده از ترمز، کمی از سرعت خود بکاهید. لزومی به توقف کامل در این شرایط نیست.

به منظور عقب رفتن، از دنده عقب که با حرف R مشخص شده استفاده کنید. ابتدا کلاج را تا انتها فشار دهید، دنده را به حالت R ببرید، در حالی که پای خود را به آرامی از روی کلاج بر می‌دارید، در همان حالت به آرامی پدال گاز را فشار دهید، خودروی شما در حالت دنده عقب راه می‌افتد.

 

به هنگام قرار گرفتن بر سر دو راهی، حتماً قبل از حرکت به طور کامل توقف کنید و سپس در حالت امن، به حرکت خود ادامه دهید.
در چرخش به راست یا چپ نیازی به توقف کامل نیست. در این حالت، سرعت خود را کاهش دهید. هر چقدر سرعتتان کمتر باشد، با چرخش فرمان کمتری اتومبیل دور خواهد زد. پس از دور زدن، در زمان مناسب فرمان را به حالت اول برگردانید.

آموزش رانندگی تصویری

نکات حرفه ای در آزمون های رانندگی:

در آزمون شهری و برای انجام پارک دوبل، خودروی شما در سمت چپ خودروی دیگر قرار خواهد گرفت. در این هنگام پس از توقف در کنار اتومبیل سمت راست، دنده عقب حرکت کنید. سپس فرمان را به سمت راست و در جهت عقربه های ساعت بچرخانید، تا قسمت عقب خودروی شما و در ادامه تمام آن به سمت راست حرکت کنند. در این حالت استفاده از راهنما را فراموش نکنید.

دکمه فلاشر در جلوی فرمان و در قسمت میانی بالای تکیه گاه آن قرار دارد.
به دنده‌ی ۱ و ۲، بستگی به سرعتی که وسیله نقلیه‌ی شما دارد، دنده سنگین می‌گویند. ترمز دستی در سمت راست راننده و اهرم تنظیم صندلی در سمت چپ قرار دارد. در هنگام توقف کامل می‌توانید دنده را به دنده ۱ تغییر دهید و پس از افزایش سرعت از ۲۰ کیلومتر، می‌توانید با دنده ۲ حرکت کنید.

آموزش رانندگی از صفر
بسیاری از خودروها، از شکل مشابهی برای دنده‌های خود استفاده می‌کنند. بدین صورت که:
سمت چپ بالا، دنده یک
سمت چپ پایین، دنده دو
وسط و بالا، دنده سه
وسط و پایین، دنده چهار
سمت راست بالا، دنده پنج
سمت راست پایین، دنده عقب R
برای حرکت کردن در حالت توقف، هنگامی که کلاج را به آرامی رها می‌کنید، پدال گاز را مقداری فشار دهید تا خودرو خاموش نشود. همواره از راهنمای خود ۱۰۰ متر قبل از تقاطع یا محل گردش یا سبقت از خودروی جلویی استفاده کنید.

در ۱۵ متری تقاطع‌ها و محل‌هایی که تابلوی توقف ممنوع قرار گرفته، هرگز توقف یا پارک نکنید.
در جلسات اول آموزش رانندگی، نحوه‌ی کلاج گرفتن را به خوبی فرا بگیرید. تسلط بر این مطلب و همزمان گاز دادن خودرو، بخش زیادی از رانندگی شما را تشکیل خواهد داد.
در تقاطع‌ها و مسیرهایی که قصد پیچیدن در آن دارید، ابتدا کلاج را تا نیمه (نیم کلاج) بگیرید، پس از آنکه خودروی شما در مسیر مستقیم قرار گرفت نیم کلاج را رها کنید.
در رانندگی نترسیدن و دور بودن از هر گونه اضطراب و تشویش امر مهمی است. هرگز تحت تأثیر بوق زدن و چراغ‌های خودروهای دیگر قرار نگیرید و همواره رانندگی را تحت کنترل خود قرار دهید.

آموزش رانندگی آنلاین
طوری رانندگی کنید که خودروهای دیگر به خوبی متوجه حضور شما شوند.
هنگامی که کلاج را تا انتها فشار می‌دهید، خودروی شما به نوعی در حالت خلاص قرار می‌گیرد. کشیدن ترمز دستی معادل گرفتن پدال ترمز است.
زمانی که ترمز دستی را رها کردید، به هنگام نیاز، خودرو را با پدال ترمز متوقف کنید و چنانچه اتومبیل در حالت خلاص باشد، نیازی به گرفتن کلاج نیست.
در کلاس‌های عملی ۳ نکته را به خوبی فرا بگیرید:
۱- کنترل کامل کلاج
۲- دور زدن دو فرمان (به خصوص در خیابان‌ها و کوچه‌های باریک)
۳- پارک دوبل

 

بیشتر بخوانید :  نرخ آموزش رانندگی و موتور سیکلت

 

شرط اول به منظور سرعت و دقت در یادگیری رانندگی، حفظ آرامش است. هنگامی که در سرعت ثابت بتوانید اتومبیل را به آرامی هدایت کنید، مطمئناً قادر خواهید بود در سرعت بالاتر نیز این کار را به خوبی انجام دهید. رانندگی با حداکثر آرامش و حفظ خونسردی، موجب یادگیری بهتر شما خواهد شد. عجله کردن می¬تواند روند یادگیریتان را مختل کند. رانندگی شتابزده و سرعت بالا نشانه¬ی حرفه‌ای بودن راننده نیست.

دور زدن دو فرمانه
در دور زدن دوفرمانه به این نکات توجه کنید. در ابتدا دقت کنید به محض رسیدن قسمت جلوی خودرو به خط وسط بین خیابان، به طور کامل توقف کنید و پس از بررسی و نبود خطر، اقدام به دور زدن نمایید. در صورت وجود خودرو یا مانع دیگری، پس از عبور آن، به طور کامل دور بزنید. دقت کنید در تمام حالات حتماً از راهنما به خوبی بهره بگیرید. رعایت این مسأله نیز مهم است که در هنگام دنده عقب، جهت چرخاندن فرمان و راهنما برعکس می‌شود.

عدم تسلط کافی در استفاده از پدال گاز، ترمز و کلاج به دلایل متفاوتی همچون ناوارد بودن کارآموز و سفت بودن آنها اتفاق می¬افتد. چنانچه از کلاج در زمان‌های گرفتن ترمز به شیوه¬ی صحیح استفاده نکنید، موجب خاموش شدن خودرو خواهد شد. چنانچه در هنگام بالا آوردن کلاج، به طور همزمان مقداری روی پدال گاز فشار دهید، خودرو به حرکت در می¬آید. در عوض عدم تسلط روی پدال گاز و فشار دادن¬های ناگهانی روی آن، موجب شتاب ناگهانی خودرو می‌شود و احتمال تصادف و تکدر خاطر سرنشینان داخل خودرو را دارد.

به منظور تسلط روی پدال‌ها، قبل از حرکت حتماً چندین بار در حالت خاموش با پای خود آنها را بالا و پایین کنید تا بتوانید در هنگام حرکت و رانندگی آنها را به خوبی کنترل کنید. پس از تمرین کردن روی پدال‌ها و اطمینان کامل از شیوه کار با آنها، می‌توانید رانندگی ایمن‌تری داشته باشید.
قاعده ساعت ۱۰ و ۱۱ در پارک دوبل
یکی از مهم‌ترین موارد در پارک دوبل، نحوه¬ی چرخاندن فرمان و رعایت آن در هنگام پارک است.
برای انجام پارک دوبل، ابتدا دنده را در حالت دنده عقب قرار می‌دهیم. سر را برگردانده و آرام دنده عقب می‌رویم. دقت می‌کنیم هر وقت انتهای ماشین پارک شده‌ی کناری را دیدیم، فرمان را کامل چرخانده تا اتومبیل همانند عقربه ساعت ۱۱ شود. این روند تا لحظه ی مشاهده ی پلاک خودروی جلویی ادامه می‌یابد و خودرو در این حالت همانند عقربه ساعت ۱۰ خواهد شد. به محض دیدن پلاک خودروی کناری از شیشه‌ی جلو، بلافاصله فرمان را به حالت اول بر می‌گردانیم تا به ساعت ۱۱ نزدیک شویم. این روند را به اندازه‌ای ادامه می‌دهیم تا ماشین به صورت صاف و به اصطلاح در ساعت ۱۲ قرار گیرد. در این هنگام با فاصله نیم متر از جدول سمت راست و میان ماشین عقبی و جلویی پارک کرده¬ایم.
به منظور توقف پشت چراغ قرمز یا اتومبیلی که ایستاده، ابتدا کلاج را تا انتها فشار می‌دهیم. سپس ترمز می‌گیریم، در همان حالتی که کلاج را تا انتها نگه داشته‌ایم، دنده را در حالت خلاص قرار می‌دهیم. اتومبیل بدون خاموش شدن به طور کامل متوقف می‌شود. در ضمن توجه داشته باشید چنانچه قصد ترمز کامل دارید، کلاج را تا انتها بگیرید تا فشار وارد بر چرخ ها از جانب موتور حذف شود و ترمز بی جهت هدر نرود. این حالت باعث می‌شود خودروی شما دیرتر فرسوده شود.
بهترین شیوه‌ی ترمز کردن برای توقف بدین صورت است که ابتدا به آرامی ترمز کرده و سپس پدال ترمز را بیشتر فشار می‌دهیم و قبل از توقف کامل، از فشار بر پدال ترمز کم می‌کنیم.

آموزش گام به گام رانندگی
شیوه صحیح روشن کردن و حرکت خودرو:

۱- کلاج را تا انتها نگه می‌داریم.
۲- دنده را در حالت خلاص قرار می‌دهیم.
۳- سوئیچ را از حالت خاموش چرخانده و در حالت باتری قرار می‌دهیم.
۴- پس از سه الی چهار ثانیه، سوئیچ را از حالت باتری در جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخانیم و استارت می‌زنیم تا اتومبیل روشن شود.
۵- در برخی خودروها همزمان با استارت زدن، پدال گاز را برای روشن شدن ماشین فشار می‌دهیم.
۶- ترمز را بگیرید و کلاج را تا آخر فشار دهید و ماشین را از حالت خلاص به دنده‌ی یک تغییر دهید.
۷- ترمز دستی را در حالت خلاص قرار دهید.
۸- به آینه‌ها و اطراف به خوبی توجه کنید و پس از زدن راهنمای چپ، شروع به حرکت کنید.

در هنگام دنده عقب و حرکت خودرو، به منظور پرهیز از خاموش شدن یا حرکت شتابزده و پریدن خودرو، ابتدا مقدار اندکی پدال گاز را فشار دهید و سپس آرام آرام کلاج را بالا بیاورید تا به سرعت حداقلی مدنظرتان بدون اینکه خودرو خاموش شود، برسید. توجه شود که گاز دادن هنگامی که کلاج را به طور کامل نگه داشته‌اید، باعث حرکت اتومبیل نمی‌شود، در عوض روش خوبی است تا با پدال گاز خودرو و نرمی یا سفتی احتمالی آن آشنا شوید.

آموزش رانندگی حرفه ای
در پارک دوبل به منظور سهولت در کار می‌توانید از پنجره کوچک و مثلثی عقب نیز استفاده کنید. در این شرایط نیم متر جلوتر از خودروی کناری توقف کنید. سپس دنده عقب حرکت کنید. در این حالت پس از آنکه قسمت انتهایی خودروی کناری از شیشه کوچک مثلثی عقب مشخص شد، فرمان را در جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخانید. این عمل تا زمانی ادامه می‌یابد که انتهای خودروی کناری از شیشه مثلثی کوچک جلوی خودروی شما مشخص شود. به محض رسیدن به این شرایط، فرمان خودرو را به سمت چپ (عکس عقربه‌های ساعت) بچرخانید. در پارک دوبل دقت داشته باشید که می‌بایستی در یک حرکت، خودرو را با فاصله یک متر از خودروی جلویی، یک متر از خودروی عقبی و نیم متر از جدول پارک کنید. بنابراین اگر مجبور شدید چند حرکت اضافه‌تر برای پارک خودرو انجام دهید، در امتحان رانندگی برایتان نمره منفی لحاظ می‌شود.

به منظور تمرین بیشتر و تسلط بر حرکت دنده‌ها، هنگامی که خودرو متوقف است، ترمز دستی را بکشید و در حالتی که کلاج را تا انتها گرفته‌اید، دنده‌ها را عوض کنید. این قضیه در هنگام امتحان عملی می‌تواند به شدت کارساز باشد، چرا که سفتی یا نرمی دنده‌های خودروهای مختلف، متفاوت است.

در امتحان عملی شهر به منظور تنظیم صندلی و حرکت دادن آن به جلو یا عقب، ضامن صندلی در سمت چپ شما قرار دارد. چنانچه آن را در سمت چپ پیدا نکردید، از سرهنگ بپرسید که ضامن کجاست؟ چنانچه پاسخ دیگری گرفتید یا چیزی به شما گفت، بگویید که خودرویی که با آن تمرین یا کار کرده‌اید ضامن صندلی آن در سمت چپ بود(در برخی خودروها ضامن صندلی در زیر آن قرار دارد یا ممکن است دستگیره¬ی آن کنده شده باشد).

در امتحان شهر راهنما زدن را به خوبی به خاطر بسپارید. در دور دو فرمانه حداقل ۳ بار باید از آن استفاده کنید: یکبار قبل از توقف در کنار خیابان که از راهنمای راست استفاده می کنید. بار دوم برای دور زدن راهنمای چپ را می زنید و در مرتبه ی سوم از راهنمای راست برای دنده عقب استفاده می کنید. به منظور خروج از پارک، استفاده از راهنما را هرگز فراموش نکنید. در خروج از پارک، پس از اینکه نیم متر در عرض خیابان حرکت کردید، اندکی توقف کامل داشته باشید و پس از بررسی عدم عبور وسایل نقلیه دیگر که در این شرایط حق تقدم با آنهاست، از پارک به طور کامل خارج شده و در مسیر اصلی قرار بگیرید.

در پارک دوبل ممکن است خودروی شما پس از پارک، صاف و در ساعت ۱۲ قرار نگرفته باشد. در این حالت از آینه بغل چپ، راسته ی اتومبیل و کف خیابان را مقایسه کنید، چنانچه کج بودن خودرو را تشخیص دادید، برای رفع این مشکل دنده عقب بروید تا خودرو در ساعت ۱۲ قرار بگیرد.

تغییر دنده ها در حالت مختلف و استفاده از آنها یکی از مهمترین نکاتی است که یک راننده ملزم به رعایت آنهاست. این مسأله به حرکت یکنواخت و حفظ شتاب خودروی شما کمک میکند و موجب می شود تا در زمان های نیاز برای کاهش یا افزایش سرعت، عملکرد و کنترل بهتری روی خودرو داشته باشید. در امتحان شهری به شدت توصیه می شود در هنگام کاهش سرعت برای توقف و پارک کردن، حتماً دنده را از ۲ به ۱ تغییر دهید. هنگامی که به طور کامل متوقف شدید، دنده را در حالت خلاص قرار دهید.
هنگامی که در سرازیری قرار دارید و قصد دارید از پارک خارج شوید، به منظور عقب نیامدن ناگهانی خودرو، همزمان از کلاج و ترمز استفاده کنید. در این حالت برای جلوگیری از عقب رفتن، اندکی کلاج را بالا بیاورید تا خودرو از خلاصی کامل خارج شود و به عقب نرود.

آموزش رانندگی حرفه ای

نکات و عادات صحیح رانندگی باید ها و نباید ها:

در هنگام صبح که می خواهید از خودروی خود استفاده کنید، یک بازدید کلی از موتور (روغن موتور- آب رادیاتور- روغن ترمز و …) داشته باشید. پس از آن نگاهی گذری به چرخ ها و عقب خودرو بیاندازید تا چیزی بعد از پارک شما در آنجا قرار نگرفته باشد.
در هنگام استارت، بهتر است دنده در حالت خلاص باشد. کلاج را تا انتها بگیرید و سوئیچ را باز کنید و پس از اینکه صدای پمپ انتقال بنزین تمام شد (بعد از ۳ الی ۴ ثانیه) استارت بزنید. سپس صندلی و آینه ها را تنظیم کنید و کمربند ایمنی خود را قبل از حرکت ببندید.

آموزش رانندگی تصویری
در هنگام خروج از پارک، حتماً نگاهی به بیرون بیاندازید.
در زمان رانندگی و پس از تعویض دنده و برداشتن کامل کلاج، پای خود را از روی کلاج بردارید و سمت چپ پدال کلاج قرار دهید این کار به چند دلیل انجام می گیرد:
۱- در هنگام حادثه یا حضور مانع، ممکن است شما کلاج و ترمز را با هم بگیرید، به این علت پای شما روی کلاج در حالت آماده قرار گرفته بود و ممکن است این حالت خطرناک باشد.
۲- قرار گرفتن همیشگی پا روی پدال کلاج، موجب خراب شدن صفحه کلاج خواهد شد.
۳- در انتها نیز قرار گرفتن مداوم پا روی پدال، موجب خستگی پای شما در مسافت‌های طولانی می‌شود.

در آموزش رانندگی، سعی کنید از ابتدا یاد بگیرید که به پدال¬ها و دنده نگاه نکنید، حتی برای یک لحظه. چرا که این عادت در سرعت¬های بالا می تواند به شدت خطرناک باشد. در سرعت ۱۲۰ کیلومتر، درهر ثانیه تقریباً خودروی شما ۳۲ متر را طی می کند. بنابراین برداشتن نگاه حتی به اندازه ی خیلی کم می¬تواند خطرساز باشد.
در هنگام سربالایی چنانچه خاموش کردید، حتماً از هر دو ترمز استفاده کنید و بعد کلاج را بگیرید. در غیر این صورت، ماشین به اصطلاح پس خواهد زد.
در رانندگی همواره احتیاط را سرلوحه ی کار خود قرار دهید. هرگز عصبانی نشوید. زیرا یک عصبانیت و اشتباه می تواند آخرین اشتباه شما باشد و زندگی شما را به طور کامل تحت تأثیر قرار دهد.
اجازه ندهید رانندگی امری عادی برای شما قلمداد شود، چرا که موجب کم توجهی شما به رانندگی می شود. در این زمینه مانند روزهای اول یادگیری، کاملاً هوشیار باشید. در هنگام پیاده شدن از خودرو دقت کنید. دربی که از سمت خیابان باز می شود نیازمند احتیاط بیشتری است. سعی کنید سوار یا پیاده شدن مسافران یا سرنشینان خودرو حتماً با اجازه و آگاهی راننده انجام گیرد.
هنگام قفل کردن ماشین حتماً کنترل کنید که شیشه های خودرو تا آخر بالا باشند. در هنگام استفاده از قفل مرکزی یا دزدگیر نیز دقت کامل داشته باشید که همه¬ی زبانه¬های قفل درب¬ها پایین رفته باشند. گاهی اوقات ممکن است دربی باز مانده باشد.

نکاتی درباره آیین نامه مقدماتی و آیین نامه اصلی:

توجه داشته باشید برای دریافت گواهینامه راهنمایی و رانندگی برای پایه سوم، پایه دوم و موتور سیکلت نیاز است تا دو آزمون آیین نامه مقدماتی و آزمون آیین نامه اصلی را قبل از آزمون شهری رانندگی سپری نمائید، وب سایت تست درایو با ایجاد آزمون های آزمایشی آیین نامه رانندگی (به صورت رایگان) میزان آمادگی شما هنرجویان گرامی را در آزمون آیین نامه رانندگی بالا برده است. فقط کافی یست آزمون های آیین نامه تست داریو را چند باری تست بزنید، و قبولی خود را در آزمون آیین نامه پیش رو تضمین نمائید.

همچین با توجه به درخواست کاربران محترم سایت احترام به نظر شما عزیزان نرم افزار آیین نامه اندروید را در سایت قرار دادیم  تا دسترسی شما عزیزان را به نمونه سوالات آیین نامه راحتر کنیم. با آرزوی موفقیت برای همه شما عزیزان

لطفا رای دهید
به سوالات آیین نامه تست درایو چند ستاره می دهید؟
[امتیاز از مجموع: 514 Average: 2.9]

112
یک پاسخ بنویسید

57 نظرات
55 پاسخ ها
5 دنبال کنندگان
 
بیشترین واکنش
پرطرفدار ترین
98 نویسندگان دیدگاه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  مشترک شدن  
جدید ترین قدیمی ترین بیشترین امتیاز
اطلاع رسانی کن
حسین

سلام من۱۵ سالمه و من ۱ ساله رانندگی بلدم و در مهم ترین چیز تو رانندگی اینه سمت چپ بالا، دنده یک سمت چپ پایین، دنده دو وسط و بالا، دنده سه وسط و پایین، دنده چهار سمت راست بالا، دنده پنج سمت راست پایین، دنده عقب R برای حرکت کردن در حالت توقف، هنگامی که کلاج را به آرامی رها می‌کنید، پدال گاز را مقداری فشار دهید تا خودرو خاموش نشود. همواره از راهنمای خود ۱۰۰ متر قبل از تقاطع یا محل گردش یا سبقت از خودروی جلویی استفاده کنید اگه این هارو یادت بگیرن هرکی که اولین بار… ادامه مطلب »

مهیار از کرج😘

ببینید منم ۱۵ سالمه ولی دلیل نمیشه نتونم پشت فرمون بشینم و رانندگی کنم من ۴ ساله رانندگی رو زیر نظر پدرم شروع کردم و حدود ۵ ماهه به صورت نیمه حرفه ای تمرین میکنم با پراید به نظر من از سن پایین باید رانندگی رو شروع کرد تا برای گرفتن گواهینامه هیچ مشکلی نداشته باشیم در ضمن اون کسایی که میگن به من اموزش بدید هر کسی به شما اموزش رانندگی بده حتی شوماخر تا شما تا پشت ماشین نشینید و با ماشین وَر نرید و تمرین نکنید یاد نمیگیرید اگه نظر منو بخواید میگم وقتی کلی تمرین کردین… ادامه مطلب »

ستایش

همتونم که ۱۵ سالتونه 😑

haji

عجيب رو مخه

احسان

واقعا همینطوره

علیرضا

سلام کسی هست که ۱۵ یا ۱۶ سالش باشه و رانندگی خوب بلد باشه؟ من تازه به ۱۵ سالگی رسیدم و می خوام رانندگی تمرین کنم و چه بهتر که از هم سن و سالان خودم که بامهارت هستند یاد بگیرم!

علیرضا

آره داداش من خودم ۱۵ سالمه

سهیلا

سلام . من ۱۸ سالمه . رانندگی رو از دیدن فیلم آموزشی یاد گرفتم . ولی ماشین نداریم که من تمرین کنم . کسی هم بهم نمیده . میگه بچه ای . من تو یه کلاس های آموزش رانندگی برم بهم ماشین میدن که فقط باهاش تمرین کنم؟

عرفان

سلام سهیلا عزیز من ۱۵ سالمه و ۳ ساله پشت ماشین میشینم و حتی شده از یک شهرستان به یک شهرستان دیگه هم رفتم ماشین من پژو ۲۰۶ تیپ ۵ هستش و من از همون اول رانندگیمو با هیوندا اکسنت شروع کردم و الان من در رانندگی بسیار ماهر هستم
اگر هم دوست داری میتونم بهت آموزش بدم و یک چیز دیگه شما نمیتونی با فیلم دیدن رانندگی یاد بگیری باید حتما پشت ماشین بشینی و خودت با ماشین تمرین کنی.

wwwwww

پشت ماشین که همه میتونن بشینن باید بفرمایید پشت رول یا فرمون .. در ضمن اینکه شما به قوانین احترام نمیزارید دور از اصالت و فرهنگه

haji

حيف كه سايت عزيز تست درايو نميزاره حرف دلو بهت زد ولي همينو ميشه گفت كه برو بشين آنلاين درستو بخون 🙂

احسان

به من آموزش میدی من ۱۸ سالمه و با دیدن سایت احساس می کنم یه چیزی یاد گرفتم ولی یاد گرفتن رانندگی از شما که سه ساله انجام می دید و ۱۵ سالتون هست برام خیلی جذابه!

Rosa

آخه جوجه تو هنوز پات به کلاچ و ترمز میرسه که حرف مفت می‌زنی

علیرضا

سلام دوستان. من الان دو سه سالی میشه رانندگی میکنم. ولی از اول رانندگیو با ۲۰۶ یاد گرفتم و بعضی وقتا هم وانت (البته تر تمیز درست حسابیش) حالا تو کلاسای اموزش رانندگی با پراید مشکل دارم و اصلا پشت فرمونش رو رانندگیم تسلط ندارم. ماشین کلاج و گازش خیلی برام گنگه و خاموش میشه از دستم در حالی که با پژو اصن مشکلی ندارم. لطفا راهنماییم کنید که چطور با پراید عادت کنم تا امتحان عملی به مشکل نخورم.

امیرحسین

به هر حال پژو از پراید تیز تره ولی میتونی اول با کلاچ تنظیم کنی وقتی ماشین شروعبه حرکت کرد آروم کلاچ رو ول کنی بعد پدال گاز رو فشار بدی

شادی

سلام
من تازه رفتم کلاس اصلا کنترل رو گاز ندارم
می‌خوام ی ذره فشار بدم روگاز ی دفعه می‌ره بالا نمی‌دونم چیکار کنم دلم میخواد یاد بگیرم ولی الان سه جلسه هست ک کارمیکنم نتونستم از الان استرس گرفتم قبلاً فک میکردم اصلا کارسختی نیست ومن مطمئنا زود یاد میگیرم ولی الان اعتماد بنفسمم دارم از دست میدم..
دعام کنید لطفا

معین

سلام ….. قبل از حرکت با گاز بازی کن یعنی فشار بده و بعدش ول کن جند بار تکرار کن این کار رو تا قلقش دستت بیاد بعد سیع کن گاز ماشین و روی دور موتور بین ۲ و ۳ نگهداری تا قلقش کاملا دستت بیاد و روی گاز ماشین مسلط بشی

فاطمه

سلام
من جلسه هشتم شهری رو رفتم امروز خیلی خوب رانندگی میکنم بدون هیچ استرسی ولی امروز برای اولین بار سوار ماشین خودمون شدم اصلا هیچ تسلتی رو کلاج وگازش نداشتم نزدیکم بودپشت چراغ قرمز بزنم به ماشین عقبیم خیلی استرس گرفتم کلا اعتماد بنفسمو از دست دادم نمیدونم چیکار کنم کلا انگار همه چی از ذهنم پاک شده 😢😢😢😢

حسین

سمت چپ بالا، دنده یک
سمت چپ پایین، دنده دو
وسط و بالا، دنده سه
وسط و پایین، دنده چهار
سمت راست بالا، دنده پنج
سمت راست پایین، دنده عقب R
برای حرکت کردن در حالت توقف، هنگامی که کلاج را به آرامی رها می‌کنید، پدال گاز را مقداری فشار دهید تا خودرو خاموش نشود. همواره از راهنمای خود ۱۰۰ متر قبل از تقاطع یا محل گردش یا سبقت از خودروی جلویی استفاده کنید
و یادت باشه ک در رانندکی استرس داشتع باشی خراب میکنی

رضا

سلام دوستان رضا هستم ۱۲ سالمه درشهرکی به نام شهر شهباززندگی میکنم وپدرم به من ماشین میده ومن باکند ترین سرعت ممکن یعنی با دنده ۱وفشار دادن کمی پدال گاز میروم پدرمن به من اطمینان دارد وساعات ومواقع مشخصی برای این کار برای من تعیین کرده(فقط روز هایی که پدرم شرکت نیست)(روز های پنجشنبه وجمعه ساعت ۱۰ صبح و۲بعدازظهروساعت پنج عصر به مدت ۱۵دقیقه) حالا مواقع چه مواقعی هستند خانه ی پدربزرگم چسبیده به خانه ی ماست واقوام که خانه ی شان محله ی بالایی است چون بچه های کوچک دارن نمی توانند به محله ی خود برون البته(این فاصله… ادامه مطلب »

محمدرضا

تصمیم کبری بود!؟

رضا

سلام دوستان من دریک شهرک به نام شهرشهباز زندگی میکنم۱۲سالمه پدرم به من ماشین میده چون من در یک شهرک زندگی میکنم اینجوری پدرم بیشتر به من اطمینان دارع و درساعات۲بعدازظهروساعت۵ عصر به مدت ۱۵ دقیقه مهلت دارم که باماشین کمی کار بکنم یعنی بروم من از تند رفتن بیزارم وپدال گاز راهم کمی فشار میدهم ودنده هم روی ۱ است من فقط دراین اوقات نیست که باماشین می روم بلکه وقتی اقوام به خانه ی مادربزرگم که چسبیده به خانه ی ماست من هم ان هارا تا محل سکونت خود میرسانم البته یک نکته پدرم به کند رفتن من… ادامه مطلب »

فریده

متاسفانه من با اینکه ۱۵ جلسه خصوصی یاد گرفتم بازم نمیتونم رانندگی کنم و افسردگی گرفتم،نمیدونم چرا نمیتونم رانندگی کنم

معین

چون خیلی میترسی ترس و از خودت دور کن و روی ماشین مسلط باش یا تصادف میکنی یا نمیکنی ترس نداشته باش

صالح

من ۱۵ سالمه تو خیابونا دستی میکشم با انواع حرکات نمایشی که حتی فکرشم نمیکنین خوشتیپا……تو کورس های خیابونی هم همیشه حضور دارم……..الانم اطلاعات شهر و نیروی انتظامی دنبالمه هنوزم نمیتونن بگیرن من…….. تازه یه دفعه با بابام فرار کردم از دست ۱۱۰

حمید

آفرین به تو !!!
برات متاسفم واقعا جون خودت به درک جون بقیه رو به خطر میندازی!
آخه کی با تو بچه کورس میزارع؟
هر وقت دریفت زدن یاد گرفتی بیا حرف بزن
دستی کشیدن که کاری نداره

sh sh sh

سلام دوستان عزیز(حمید وصالح) بنظر من به رخ کشیدن مهارت چیز قشنگیه چون شما یه آپشن و ویژگی ای رو علاوه بر بقیه دارید اما اونو تو جای درستش بکار بگیرید مثلا پیست رالی نه خیابون که همه جور راننده از تازه کارو آماتور گرفته تا حرفه ای توش پیدا میشه .. شاید شما تو اینکار خیلی کار درست و حرفه ای باشید اما شما نمیتونید همزمان هم ماشین خودتونو کنترل کنید و هم اینکه جای اون فرد مبتدی ای که با حرکت و ناهنجاری شما تو خیابون هل میشه رانندگی کنید و از تصادف و اسیب های احتمالی نجاتش… ادامه مطلب »

ایرانی

اموزشگاه اذر منطقه ده یک اموزشگاه کاملا بی نظم و پول دوست هست. مدیرش اقای اسدیه کاملا بی مسئول هست. برنامه کلاس های ایین نامه تغییر میکنه و به هنرجو اطلاع نمیدن. الکی کلاس اضافه شهری میدن که پول اضافه بگیرن. یه ماشین خراب که روشن نمیشه برای امتحان گذاشتن که هنرجو بیفته مجبور شه کلاس برداره. به هیچ شکایتی هم رسیدگی نمیکنن. صد بار گفتیم ماشین آزمون مشکل فنی داره خاموش میکنه کلاچش خرابه انگار نه انگار همه دست به دست هم از منشی تا مدیر به حرف هنرجو احترام نمیذارن. فقط پول واسشون مهمه. تایم افراد هم بی… ادامه مطلب »

یاسی

من ماشین بلد نیستم ولی میخوام یاد بگیرم بابام میگه ماشینو خراب میکنی یکار کنم ??

ممرضا

اشکال ندرح منم بابام ماشینشو نمیداد خودم میدزدیم یاد گرفتم الان هرجا دیگه بخواد بره من دیگه راننده شخصیش شدم البته اینم بگم اون اوایل حدود ۱۰ توومن خرج رو دستش گذاشتم ک تا دو ماه خونه رفقام میخوابیدم

mahrokh

ممنون ازاموزش خوبتون،راهنمایی هاتون عالی بود من خیلی از نکات ریزی رو که بلد نبودم یاد گرفتم ممنون از اموزشتون

امیرحسین

سلام دوستان من ۱۴ سالمه و راندگی رو به خدا مثل اب خوردن بلدم پس دوستان انقدر سخت نیست که بترسید توئ بعضی جاده ها هم پدرم بهم میده رانندگی کنم یکم اشتباه ولی بارعایت هیچ مشکلی نداره

محمد

بر پدرت لعنت. با جون مردم بازی میکنید

مسیحا

داداش من ۱۴ سالمه مثل تو و من ۱۰۰ تا راه رفتم

ارشیا

آقا امیرحسین میشه به من رانندگی یاد بدی. من هجده سالمه.خیلی دوست دارم دست فرمونتو ببینم و از شما که چهار سال از من کوچکتری یاد بگیرم.

زمعصومی

هر چیزی سنی داره عزیزدل
بذار به وقتش کمک دست بابا بشین
وچند سال بیشتر نمونده

علیرضا

شما که با این سنت انقدر خوب رانندگی بلدی برو مسافرکشی کن.

نرگس

سلام دوستان من دنبال کسی هستم که با ماشین خودم بهم رانندگی یاد بده سال ۸۶ گواهینامه گرفتم و دیگه پشت فرمون نشستم تا الان
ممنون میشم راهنمایی کنین

ایزدی

سلام پدر من می تونه یادتون بدن اگه میخواین تا شمارشون را بدم؟؟؟؟؟؟

حیدر

من بلدم بیا بهت یاد بدم

Ali

سلام به دوستان پیام هاتون رو خوندم برام جالب بود میخواستم بگم تو رانندگی اولین موردی که نباید بزاری سراغت بیاد ترس. بعد هم با کمی دقت رانندگی در جاهای خلوت استرس تون کم میشه راحت تر میتونید باهاش کنار بیاید
اگه کسی خواست رانندگی یاد بگیره میتونم کمکش کنم

مریم

سلام خیابانرا در نظر بگیر ماشینورو به جدول و عقب ماشین،در وسط خیابان حالا میخوام ماشین،پارک سی سانت بشه

عرفان

سلام
چرا در خیابان هایی که حداکثر سرعت مجاز توسط تابلو ها اعلام شده رانندگان تجاوز میکنند ولی پلیس جریمه نمیکنه؟ مثلا بجای ۵۰ کیلومتر ۸۰ کیلومتر میرن.؟ همیشه تقریبا ۳۰ کیلومتر اضافه رانندگی میشود چرا؟
سوال بعدیم اینکه تو کارت پراید تعداد سرنشین ها رو ۴ نفر نوشته این یعنی ۵ نفر غیر مجازه و جریمه دارد؟ پس چرا ۳ تا کمربند دارد؟

امیر حسین

داداش اون سوال اول رو بگم بعضی جاها واقعا سرعت رو کم نوشتن بعد شوال بعدی نگاه کن نوشته ۴ نفر سرنین با راننده نگفته که با راننده ۵ نفر بعد ۳ تا کمربند عقب یه دونه هم جلو و یدونه هم راننده پس ۵ تا داره

محسن

ورود به خونه با دنده عقب، خروجش، رفتن به محل تعویض روغن. رانندگی در جاهای تنگ پر از ماشین و پارک و خروج از اونجا، چرا اینارو جایی آموزش نمیده؟ اصل کاری ایناست. بقیش با تمرین یا تجربه کنار مربی راحت به دست میاد. تازه اینارو یاد بگیریم، رانندگی معمولی هم آسون تر میشه