در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – راهکار تست درایو
باسلام خدمت هنرجویان گرامی وب سایت تست درایو;
امروز در این پست قصد داریم شما عزیزان را با نکات مهم و کلیدی آزمون شهری آشنا کنیم، بسیاری از هنرجویان متاسفانه در اولین جلسه از آزمون شهری موفق نمی شوند این آزمون را سپری کنند، امروز در این مقاله یاد میگیرید که چگونه برای بار اول از پس آزمون عملی یا آزمون شهری رانندگی بر بیایید، لطفا با ما همراه شوید.

آزمون شهری رانندگی
پس از مدتها تمرین و گذراندن مراحل گوناگون نوبت به آزمون عملی میرسد. این آزمون برای بسیاری از هنرجویان سختترین مرحله است. مرحلهای پر استرس که دلیل استرس بالای آن نیز عدم آگاهی از شرایطی است که قرار است اتفاق بیوفتد. بهترین راه برای مقابله با استرس آزمون عملی شبیه سازی تمامی شرایط است. سعی کنید هر جلسه تمرین خود را مطابق آنچه قرار است اتفاق بیوفتد تنظیم کنید. اولین سوال هنرجویان این است: در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم ؟
برای قبولی در آزمون عملی باید بدانید که چه نکاتی برای افسر حائز اهمیت است. باید بدانید که قرار است آزمون به چه سمتی پیش رود و باید بدانید که آزمون از چه فاکتورهایی تشکیل شده است. نکات زیر را در نظر بگیرید:
✅ در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم؟ – نکته اول:

آزمون شهری رانندگی
⭐جزئیات را فراموش نکنید
✅تنظیم صندلی، تنظیم آینه، راهنما
برای دید کافی باید صندلی تنظیم باشد. در صورتی که برای تنظیم صندلی حوصله به خرج ندهید تسلط کافی بر روی پدالها نخواهید داشت. هر سه آینه باید طبق دید شما تنظیم شود. پیش از استارت زدن این دو مورد را کنترل کنید. کمربند فراموش نشود، ترمز دستی فراموش نشود، و اما راهنما نکته اساسی است.
زمان راه افتادن آنقدر موارد مختلفی را باید بررسی کنید که ممکن است راهنما زدن را فراموش کنید. بسیاری از هنرجویان در همان گام اول با نزدن راهنما تمام امتحان را خراب میکنند. اگر قرار است باایستید، دور بزنید، بپیچید و هر تغییر جهتی که اعمال میکنید، راهنما را فراموش نکنید.
✅در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم ؟ – نکته دوم:

نکات مهم و کلیدی آزمون شهری
✅ حواستان به کلاچ باشد
کافیست به سرعت پا را از روی کلاچ بردارید یا برای دنده عوض کردن تا ته کلاچ را فشار ندهید. چه اتفاقی میافتد؟ حرکتهای ناهنجار ماشین و خاموش کردن و یا صدای ناهنجار همان موردی است که بسیاری از هنرجویان را به آزمون مجدد کشانده. حواستان به کلاچ باشد، بار اول با احتیاط کلاچ را بالا بیاورید تا جای درست کلاچ ماشین آزمون دستتان بیاید. عجله نکنید، دستپاچه نباشید. تا زمانی که فرمان در دست شماست و پای شما روی ترمز است هیچ اتفاقی نمیافتد.
✅در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته سوم :

نکات مهم آزمون شهری
✅نرم رانندگی کنید
ترمز شدید، گاز شدید، حرکت فرمان شدید بسیار مخرب است. سواری ماشین یکی از مهمترین نکات است که افسر به آن توجه میکند. کافیست افسر یک بار بر اثر ترمز شدید شما به شیشه جلو متمایل شود. شاید همان لحظه رد نشوید اما مطمئن باشید کارتان در ادامه سخت شده، سواری نرم نشان دهنده تسلط شماست.
✅در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته چهارم:
✅خاموش نکنید
حواستان به خاموش نشدن ماشین باشد. در ایست کامل خلاص کنید، همیشه با اندکی فشار دادن گاز جلوی خاموش شدن ماشین را بگیرید. با کلاچ به نحوی کار کنید که ماشین خاموش نشود. بدانید که خاموش کردن ماشین یک نمره منفیست و اگر تکرار شود، در آزمون رد میشوید. اکثر موارد خاموش کردن به دلیل استرس زیاد اتفاق میافتد. برای کنترل استرس راههای موجود را امتحان کنید.
نکته: قبل از شروع به حرکت حتما کلاچ ماشین را کنترل کنید و یا قلق گیری کنید، توصیه هنرجویانی که قبلا در آزمون شهری رانندگی شرکت کرده اند بیشترین خاموشی ماشین در آزمون شهری عدم قلق گیری کلاچ است پس حتما قبل از حرکت کلاچ ماشین را قلق گیری و نیم کلاچ حرکت کنید.
در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته پنجم :

اشتباهات ازمون عملی رانندگی
✅دور دو فرمان و پارک دوبل
بر دور دو فرمان و پارک دوبل تسلط داشته باشید. در مورد دور دو فرمان که میبایست بدون ایراد بتوانید ماشین را دور بزنید. در این مورد افسر تخفیفی برای شما قائل نمیشود، خصوصا آنکه در هنگام جابجایی عملکرد شما خطرساز باشد. اما در مورد پارک دوبل، دراین مورد تمیزی و دقت کار مهم است. اما شاید چند سانت فاصله یا کمی کم تجربگی شما برای افسر قابل چشم پوشی باشد. بنابراین به شما توصیه میکنیم در صورتی که در مورد پارک دوبل اعتماد به نفس خوبی ندارید بهتر است لااقل موارد محدودی را رعایت کنید. مورد اول آنکه به هیچ عنوان تماسی با ماشینهای پارک شده نداشته باشید. به آینه یا بدنه هر کدام که باشد نه تنها در جا آزمون را رد میشوید بلکه دردسرهای بعدی را نیز به جان میخرید. هنگام پارک دوبل راهنما فراموش نشود. هنگام پارک دوبل خاموش نکنید. به جدول برخورد نکنید. این موارد را حتی در صورتی که مهارت بالایی در پارک دوبل نداشته باشید نیز میتوانید رعایت کنید.
هنرجوی گرامی پیشنهاد تست درایو به شما حتما قبل از شرکت در آزمون شهری فیلم پارک دوبل را از لینک زیر مشاهده نمایید:
✅در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته ششم:
✅در دام افسر نیوفتید
بدون شک در مواردی افسر به شما خواهد گفت که روبروی پارکینگ خانه یا زیر تابلو توقف ممنوع، ماشین را نگه دارید، اگر بدون اشاره به ممنوع بودن توقف در محل به حرف افسر گوش کنید نمره منفی را گرفتهاید! افسر در حال آزمون گرفتن از شماست بنابراین حواستان باشد که در دام او نیوفتید. حتما به نشانههای توقف ممنوع دقت کنید. در هنگام توقف راهنما فراموش نشود و آینه را چک کنید. اگر آینه را خوب بررسی نکنید و ماشین پشت سر شما با صدای بوق اعتراض کند، افسر نمره منفی بابت عدم توجه به آینه را برایتان ثبت میکند. اگر جایی که دور ممنوع است گفت دور بزنید، اگر در کوچه ورود ممنوع خواست بپیچید یا از چراغ عبور کنید، در حال امتحان کردن شماست. هشیار باشید. افسر منطقه مورد آزمون را قدم به قدم میشناسد.
??در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته هفتم :
✅حواستان به حق تقدمها باشد
فرعی به اصلی و میدان، در این موارد بسیار هشیار باشید. حتی ممکن است افسر از شما در این مورد سوال کند. با تمرکز به سوال پاسخ دهید. برخی تصور میکنند که مباحث آیین نامه در امتحان عملی به کار نمیآید. این تصور اشتباه است. افسر اجازه دارد در مورد آیین نامه نیز شما را بیازماید و باید سربلند بیرون بیایید. در واقع تسلط بر قوانین باید پیش از آزمون عملی ایجاد شده باشد و در صورتی که نتوانید سوالات حق تقدم را پاسخ دهید تاثیر زیادی بر نظر افسر خواهد داشت.
توجه داشته باشید در میدان حق تقدم با وسیله ای است که داخل میدان در حال حرکت است.به عبارت ساده تر به هنگام ورود به میدان باید توقف کامل نمود تا خودرو داخل میدان عبور نموده و سپس وارد میدان شویم. این مورد از نظر افسران آزمون گیرنده بسیار پر اهمیت است متاسفانه بسیاری از هنرجویان از این مورد نمره منفی دریافت میکنند.
✅در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته هشتم:
✅شما اجازه دارید اشتباه کنید
به غیر از اشتباهات خطر ساز، سایر اشتباهات شما ممکن باعث رد شدن نشود. افرادی هستند که با یک اشتباه توانستند از آزمون عملی سربلند بیرون بیایند. افسر تمامی جوانب را میسنجد بنابراین وظیفه شما این است که در گام اول اشتباه نکنید و در گام دوم اگر هم اشتباه کردید بتوانید ادامه آزمون را بدون اشتباه تمام کنید. اغلب افراد با اشتباه اول دست و پای خود را گم میکنند و پشت سر هم اشتباه میکنند. باید بتوانید اعصاب خود را تحت کنترل داشته باشید. اعتماد به نفس خود را از دست ندهید و بدون استرس به کار خود ادامه دهید.
✅در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته نهم:
✅اصول دنده عقب را رعایت کنید
حواستان باشد که ممکن است طی آزمون یا برای پارک مجبور باشید دنده عقب بگیرید. حتما دستتان را پشت صندلی افسر بگذارید و بچرخید. برخی افراد برای دنده عقب تنها از آینه به پشت نگاه میکنند. شاید از شرایط پشت آگاهی کامل داشته باشید و نیازی به چرخیدن کامل به عقب نباشد اما یادتان نرود شما در حال آزمون دادن هستید و افسر به دنبال کارهای اشتباه شماست. پس همه چیز را طبق اصول انجام دهید.

دلایل رد شدن در ازمون رانندگی
✅در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته دهم:
✅خوش اخلاق باشید
نکته دهم و نکته آخر تعامل شما با افسر است. به هر ترتیب آزمون عملی توسط عامل انسانی گرفته میشود و اوست که میتواند شما را قبول یا رد اعلام کند. از نظر برخورد و اخلاق حواستان به همه چیز باشد. بدانید که غرور زیاد کار دستتان میدهد. افسر برای رانندگانی که ادعای زیادی دارند و مغرور هستند سختگیری بیشتری میکند. بهتر است حالت یک راننده تازه کار را داشته باشید اما کاملا تسلط خود را حفظ کنید. افسرها با رانندههای تازهکار دقیق و مسلط بهتر کنار میآیند.
✅ در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم ؟ ( روز پیش از آزمون )
سد بزرگ پیش پای شما استرس است. برای برداشتن این سد دستورالعمل زیر را در نظر بگیرید:
✅۱- اول آنکه تا جایی که میتوانید به تسلط و مهارت خود بیفزایید. بدانید که کارهایی که بر آن مسلط هستید استرس کمتری در شما ایجاد میکند.
✅۲- دوم به شرایط ذهن شما باز میگردد. اگر همواره مشکل استرس را در خود داشتهاید از راهکارهای کلی برای کنترل آن استفاده کنید. نوشیدنی آرامش بخش، آدامس یا موسیقی میتواند شرایط را براتان راحتتر کند. حواستان به خواب کافی باشد.
✅۳- سومین توصیه بازسازی شرایط آزمون است. یکی از بهترین کارهایی که برای کنترل استرس میشود انجام داد آن است که چندین بار خود را در شرایط آزمون قرار دهید. همه چیز را برای خود شبیه سازی کنید. بارها صندلی و آینه را تنظیم کنید. بارها راهنما زدن را تمرین کنید. بارها پارک دوبل و دور زدن را تمرین کنید. به این ترتیب حتی روز آزمون در شرایط فشار و استرس میتوانید کارهای روتین را انجام دهید و زمانی که کارهای اول را به خوبی انجام دهید به مرور استرس شما کاهش خواهد یافت.
✅۴- از اشتباه نترسید. نهایت قرار است در آزمون رد شوید، فاجعه اتفاق نمیافتد. با اولین اشتباه دنیا به آخر نمیرسد، اگر در حین آزمون اشتباه کردید با خود بگویید که هنوز فرصت دارید و حتی اگر این آزمون موفق نشوید هم باز میتوانید مجدد آزمون دهید. بخشی از استرس مربوط به فکرهای منفی است. فکرهای منفی را از خود دور کنید.
👮♂️برگ سنجش مهارت عملی متقاضیان دریافت گواهینامه پایه سوم شامل ۱۸ مورد:
بیشتر بخوانید: صکادرات در رانندگی چیست
صکادرات چیست
نظرات کاربران تست درایو درباره آزمون شهری رانندگی:
کاربری به نام حمید می گوید:
امتحان شهری این کارها را انجام بدید قبولید . پیش افسر تا نشستی افسر میگه حرکت کن اما تو اول صندلی بعد آینه بعد خلاصی دنده بعد روشن کردن بعد کمربندبعد از هر دو آینه ببین که ماشین میاد یا نه . آینه سمت چپ و آینه داخل ماشین . بعد راهنما به چپ و خیلی آرام حرکت کنید . مثلا میگه دور بزن شما اول راهنما بعد زاویه ۳۰ درجه بعد از پنجره نگاه کنید که ماشین میاد یا نه بعد آرام دور بزنید . ببینید جای که از شما امتحان میگیرن جای خلوتیه و ماشین کم رفت و آمد میکنه اما شما باید جوری رفتار کنید که انگار چپ و راست ماشین میاد . دنده عقب اول راهنما بعد کاملا برمیگردید و دست راستتون رو پشت صندلی افسر میزارید . پارک دوبل اول راهنما بعد آرام پشت ماشین ایست میکنید و بادنده یک حرکت میکنید و یه کاپوت از ماشین پارک شده جلوتر ایست میکنید . ببینید افسر میگه دور بزن و اونجا ماشین حرکت نمیکنه اما شما جوری دور بزنید که انگار ماشین میاد .هر حرف افسر یعنی راهنما باید بزنی چون بگه ایست راهنما میخواد بگه دنده عقب راهنما میخواد بگه دور بزن راهنما میخواد پس هر حرف افسر = راهنما . اول پای چپ را داخل ماشین بزارید و آهسته بدنو کج کنید و داخل ماشین بنشینید و فرمان رو بگیرید با دست راست و بنشینید یعنی کمک بگیرید از فرمان ماشین پس ابتدا پای چپ بعد بدن کج بشه بعد موقع نشستن با دست راست از فرمان کمک بگیرید که این روش ماشین سوارهای حرفه ایه . موقع پیاده شدن وقتی که قبول شدید ابتدا با دست راست در را باز کنید و با دست چپ دستگیره را خیلی آرام به جلو فشار دهید به اندازه یه وجب باز کنید در ماشینو و بعد ببینید ماشین میاد یا نه بعد در کامل باز شده و پای راست ابتدا بیرون ببرید و دست راست روی فرمان بزارید و برای بلند شدن از فرمان کمک بگیرید و باسنتون نره سمت افسر به این حالت بلند بشید پا بیرون دست راست رو فرمان و سر بیرون و بلند بشید به حالت سیخ نه به حالت کج که باسن سمت افسر باشه . یه چیز مهم مثلا دو یا سه نفر رو افسر صدا میکنه که بنشینید و امتحان بگیره . ابتدا هیچ موقع از در ماشینی که نباید سوار بشید رو باز نکنید یعنی عقب که میشینی از در سمت خیابون استفاده نکنید . داخل ماشین که شدید سلام بدید و هر اتفاقی افتاد نخندید و یا کاری نکنید موادبانه یه گوشه بنشیتید . وقتی پشت فرمان نشستید باز سلام و وقت بخیر بگید و پوشه خودتون را روی داشبورد بزارید نه دست افسر و زود صتدلی و آینه….. میزون کنید جوری که افسر بفهمه . یکبار ماشین رو خاموش کردید ایراد نداره و هول نشید . یکبار یادتون رفت راهنما بزنید هول نشید فقط ترمز به آهستگی بگیرید نه اینکه پاتون رو بزارید محکم رو ترمز . همیشه واستید تا اونهای که داخل ماشین هستن امتحان بدن و شما آخرین نفر چون هم از اشتباهای دیگران درس میگیرید و با اخلاق افسر آشنا میشید و چون نفر آخر هستید افسر کمکتون میکنه برای قبول شدن . صبح ساعت ۸ آموزشگاه باشید تا کارهاتون ردیف بشه ۸:۳۰ پیش افسر هستید که بهترین زمانه . افسر باید از سه نفر حداقل یه نفرو قبول کنه تا آمار قبولی آموزشگاه بالا بره و ساعتی که شما میرید شلوغ میشه و نهایت یه پارک دوبل و یه دور زدن میخواد ازتون . حس کردید قبول شدید و افسر گفت بزن دو و برو محل امتحان خوشحال نشید و خیلی ریلکس بزنید دو و گاز الکی ندید و موقع ایست حتما راهنما بزنید و حتما ۴۵ سانت پارک کنید و جوری که گفتم پیاده بشید . موقع پیاده شدن حتما بگید خاموش کنم بزنم یک یا روشن بمونه و با خسته نباشید اصولی پیاده بشید . هیچ موقع از جلو ماشین حرکت نکنید حتی اگه افسر با دست اشاره کنه . حتما از پشت ماشین برید پیش افسر یا پشت فرمان . بار اول رد شدید ایراد نداره و ناراحت نشید و با افسر خوشرو باشید.نرم حرکت کنید و جوری بشینید که مسلط باشید بر ماشین و حتما تکیه بدید به صندلی . افسر اگر یکبار رد بکنه شمارو از دفعه بعد هواتون رو داره . اینها چیزهای مهمی بود که براتون گفتم و مطمئن باشید هیچکسی نمیگه این حرفهای منو . اگه باز سوالی بود بگید من جواب میدم.
کاربری به نام یگانه می گوید:
سلام:
بچه راهکار قبولی در امتحان عملی رانندگی میدونید چیه؟ شاید باورتون نشه من خودم تست کردم جواب داد خیلی راحت اولین کاری که روز امتحان شهری باید انجام بدید اینکه خونسردی خودتون و حفظ کنید استرس نگرید، همین استرس کار دستتون میده حتی اگر به ماشین مسلط باشید همین استری در آزمون شهری پیش افسر بفهمه استرس دارید اذیتتون میکنه، حتما و حتما و بازم میگم حتما باتون کلا روی کلاچ باشه خدا رو شکر همه ماشین ها داغونن هیچ کدوم کلاچ درستی ندارن حتما قلق گیری کلاچ و انجام بدید به این صورت که به صورت نیم کلاچ و آروم آروم پاتون و از روی کلاچ بردارید تا ماشین خاموش نشه بعضی افسرا اگه ماشین خاموش بشه ارفاق میکنن بعضی ها ارفاق نمیکنه اگه خوش شانس باشید و ماشین و خاموش کنید اگه چی بشه بهتون ارفاق کنه، پارک دوبل و خوب یاد بگیرید به نکته های انحرافی افسر توجه نکنید مثلا روی خط ممتد اگر گفت سبقت بگیرید یا دور بزنید یه همچین چیزایی به هیچ وج انجام ندید انشالله همه قبول بشید البته من قبول شدم بعد از قبولی در آزمون شهری باید برید سایت پست ببینید گواهینامه متون کی میاد.
کاربری به نام سعید از همدان میگوید:
دوستان هنرجو سلام امیدوارم تا این لحظه که نظر بنده را میخونید در آزمون شهری قبول شده باشید از اشتباهات رایج در ازمون رانندگی به نظر شخص بنده عدم تسلط کافی هنرجویان به ماشین است از آنجایی که اکثر آموزشگاه ها از ماشین پراید به عنوان امتحان در روز آزمون شهری استفاده میکنند و خوشبختانه یا متاسفانه بیشتر ماشین ها فرسوده و دارای مشکل فنی هستند از این رو هنرجو تسلط کافی به ماشین را نداشته و اتفاقی که می افتد این است که ماشین خاموش می شود، یا در موقع پارک دوبل کنترل ماشین سخت می شود من خودم سه مرتبه در آزمون شهری همین مشکل و داشتم خدا رو شکر سرهنگ زیاد حساس به ۳۰ سانت بودن فاصله ماشین با جدول نبود فقط از اینکه ماشین خاموش میشد هی گیر میداد، به هر حال خواستم اینجا نظر بدم که دوستان بیشتر تمرین کنن مخصوصا به کلاچ ماشین توجه داشته باشید.
کاربری به نام سیامک می گوید:
سلام به همه من یه پیشنهادی دارم برای رفع استرس در آزمون رانندگی خیلی راحت قبل از رفتن به آزمون شهری دمنوش گل گاو زبان بخورید معجزه میکنه، البته یه قرصی هم هست که بچه ها قبل از آزمون افسر می انداختن اسم شو الان دقیقا یادم نیست، من خودم مشکلی که داشتم پارک دوبل بود و البته اینکه پیش سرهنگ خیلی استرس می گرفتم جوری که پاهام مال خودم نبود، پارک دوبل و رفتم تمرین کردم یه چند تا فیلم آموزش پارک دوبل دیدم با پراید دوستم چند بار تمرین کردم قشنگ یاد گرفتم، فقط مراقب استرس تون باشید حتی اگر به ماشین مسلط باشید استرس داشته باشید امتحان شهری رو خراب میکنید.
کاربری به نام نیلوفر می گوید:
سلام وقت بخیر، من یک ماه پیش آزمون شهری راهنمایی رانندگی داشتم قبلش ۶ بار رشدم دیگه میخواستم بی خیال گواهینامه رانندگی بشم من خودم بیشتر استرسی که داشتم باعث می شد آزمون و خراب کنم و سرهنگ بهم میگفت برو پایین، بچه ها مربیم بهم گفت اگر سه مرتبه ماشین و خاموش کنی سرهنگ می تونه بهت ارفاق کنه ولی من در آزمون دومم بود یکبار ماشین خاموش شد سرهنگ گفت برو پایین، همه راه ها رو تست کردم دوستم گفت برو قرص ضد استرس برای امتحان رانندگی از داروخونه بگیر بنداز الان اسمش و یادم نیست ولی خیلی تاثیر داشت این قرص استرس مو خیلی کم کرد، دومین اشتباهم پارک دوبل بود که فاصله ماشین از کنار جدول خیلی زیاد میشد که حتما بهتون توصیه میکنم اگر پارک دوبل و اصول شو نمیدونید حتما برید پیش مربی آموزشگاه روش درست پارک دوبل یاد بگیرید، موقع پارک دوبل اول اینکه وقتی کنار ماشین بغل هستید فاصله تون باید ۵۰ سانت باشه کم باشه پارک دوبل تون خراب میشه، بیشتر باشه فاصله تون با جدول بیشتر میشه انشالله همه دوستان آزمون شهری رو قبول بشن.
کاربری به نام سهیل می گوید:
بچه ها من تجربه آزمون شهری خودمو بهتون میگم اکثر بچه ها مشکل پارک دوبل دارند بین بچه ها بودن کسانی که پارک دوبل و بلد بودن منتهی لم ماشین سرهنگ دستشون نبود پارک دوبل و خراب میکردند، من خودم پارک دوبل و خراب کردم البته بار اول حواسم نبود سپر ماشین خورد به ماشین کناری سرهنگ گفت برو پایین، برای اینکه پارک دوبل تون خوب در بیاد کنار ماشین بغلی ماشین و نگه دارید اندازه نصف دست یعنی از آرنج تا نوک انگشتاتون سعی کنید فاصله رو زیاد نکنید و کمم نکنید فرمان ماشین و کامل به سمت شاگرد بشکونید میایید عقب از شیشه سه گوش ماشین چراغ عقب ماشین کناری رو دید فرمان و به سمت راننده بشکونید فاصله با ماشین جلویی باید جوری باشه چراغ های ماشین جلویی باید دیده بشه، امیدوارم از این راهنمای قبولی در آزمون شهری رانندگی استفاده کنید و راحت قبول بشید.
کاربری به نام شیدا می گوید:
دوستان برای قبولی در آزمون عملی شهری رعایت چند نکته خیلی مهمه که بهتون میگم
۱- وقتی نشسین داخل ماشین کاملا خون سرد باشید و صندلی و آینه ها را با توجه به فیزیک خودتون تنظیم کنید.
۲- به حرف افسر آزمون گیرنده خوب گوش کنید حرکت اضافه ای نکنید.
۳- حتما دنده ماشین و چک کنید و مطمئن شوید که دنده ماشین در وضعیت خلاص باشد.
۴- حواستون باشه که ماشینه روش و دوباره استارت نزنید خودم این مورد و چند بار در آزمون شهری دیدم که هنرجوها ماشین روشن و استارت زدن.
۵- اگر توی پارک دوبل مشکل دارید حتما خوب تمرین کنید چراکه برای افسر آزمون گیرنده پارک دوبل خوب مساوی است با قبولی شما.
۶- حتما کمربند ایمنی را ببندید بعد از اینکه استارت زدید و ماشین روشن شد کمربند ایمنی را ببندید.
یک نکته دوستانی که در آزمون شهری قبول شده اند بعد از قبولی امتحان شهری نیازی نیست برای مطلع شدن از صدور گواهینامه به آموزشگاه مراجعه کنید کافی است در گوگل سرچ کنید گواهینامه کی صادر می شود وارد سایت شوید و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده از تاریخ صدور گواهینامه رانندگی مطلع شوید.
امیدوارم مفید واقع شده باشه موفق باشد
کاربی به نام یکتا از گرگان می گوید:
سلام من امتحان شهری همش رد میشم واقعا نمی دونم دیگه باید چیکار کنم کلی تمرین میکنم میرم امتحان شهری یا ماشین و خاموش میکنم یا پارک دوبل و خراب میکنم وقتی سرهنگ چیزی ازم میخواد که انجام بدم استرس شدید میگیرم، چند بارم رفتم پیش مربی تمرین کردم وقتی خودم تنهایی میشینم پشت فرمان خیلی عالی هستم حتی همسرم بهم میگه تو از من خیلی بهتر رانندگی میکنی نمی دونم چرا پیش سرهنگ خراب میکنم، ۹ بار رفتم امتحان شهری رد شدم ولی این دفعه کلی تمرین کردم چهارشنبه قرار برم امتحان شهری انشالله که این بار قبول میشم برام دعا کنید ممنون. راستی بچه ها پارک سنگچین به این صورت است که باید به صورت ال ماشین و پارک کنیم دیگه درسته؟

امتحان شهری رانندگی
کاربری به نام نسیم می گوید:
سلام به همه من دیروز امتحان شهری داشتم خدا رو شکر قبول شدم آزمون آیین نامه مقدماتی و اصلی رو هم با کمک آزمون های خوب سایت تست درایو خیلی راحت قبول شدم یه بار امتحان شهری رو افتادم رفتم پیش مربی و خوب تمرین کردم چند نکته بسیار مهم درباره پارک دوبل بهم گفت خیلی کاربردی بود البته من بیشتر از هر چیزی استرس شدید میگرفتم پیش افسر دوستم بهم گفت برو داروخونه بگو قرص ضد استرس میخوام یه دونه از این قرص ضد استرس انداختم خیلی اعتماد به نفس رفت بالا دیگه اصلا استرس نداشتم پیش سرهنگ وقعا بگم قرص ضد استرس برای امتحان رانندگی لازمه من خودم تجربه کردم خلاصه که قبول شدم و خیلی حس خوبی بود درسته که هنوز گواهینامه ام دستم نرسیده و شنیدم که بین ۴۰ تا ۶۰ روز زمان میبره ولی همین که گواهینامه رو گرفتم تونستم قبول بشم واقعا خوشحالم امیدوارم همتون خیلی راحت قبول بشید.
کاربری به نام پونه می گوید:
سلام من بالاخره بعد از ۵ بار امتحان شهری قبول شدم دیگه داشت آبروم می رفت پیش دوستام اونا قبول شدن ولی من نه، آخرین آزمونی که دادم افسر خیلی ازم تعریف کرد گفت همه چی رو عالی انجام دادی، به نظر من از اشتباهات ازمون عملی رانندگی که خیلی از بچه ها اصلا بهش توجه نمی کنن نبستن کمربنده مثلا سرهنگ وقتی من بار دوم اول کمربند و بستم بعد ماشین و روشن کردم ردم کرد، یکی اینه یکی هم این که خیلی از بچه ها کلی تمرین کرده بودن و متاسفانه روز آزمون شهری پیش سرهنگ استرس شدید میگرفتن طوری که هرچی سرهنگ ازشون میخواست انجام بدن نمی شنویدن من خودمم استرس داشتم ولی استرس روز اول آزمونم بود بعد اون کاملا استرسم از بین رفت، در کل یه استرس و سعی کنید نداشته باشید و یکی اینکه پارک دوبل و درست انجام بدید امیدوارم همه بچه ها قبول بشن خیلی حس خوبیه قبولی.
کاربری به نام رسول می گوید:
سلام بچه ها من هفته پیش امتحان شهری داشتم افسرم خیلی گیر بود به همه چی اهمیت میداد همه بچه ها رو رد کرد فقط من قبول شدم هنرجوها میگفتن تو پارتی داشتی با سرهنگ اصلانم این جوری نبود من به حرفهای مربیم خوب گوش دادم و کلی تمرین کردم پارک دوبل و خیلی عالی انجام میدم به صکادرات حواستون باشه صکادرت درست نیست صادرکات درسته من خودم کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی رو خوندم طبق توضیحاتی که داده صکادرات میشه ولی مربیم گفت الان دیگه قانون عوض شده اول باید صندلی ماشین و تنظیم کنید بعد آیینه ها رو بعد دنده رو خلاص کنید بعد ماشین و روشن کنید بعد کمربند و ببنید.

امتحان شهری
کاربری به نام صدف می گوید:
سلام به همه دوستان هنرجو، من همین امروز امتحان شهری داشتم و کلی استرس جوری که مربیم بهم گفت اگه استرس و نمیتونی کنترل کنی شرکت نکن حرف شو گوش ندادم و با استرس فراوان شرکت کردم و متاسفانه رد شدم یکی از دوستان پرسیده بود علت خاموش شدن ماشین در امتحان شهری چیه؟ من اینجا بهش میگم دوست عزیز مهم ترین علتش فرسوده بودن ماشین است، یکی دیگه از علتهاش که بچه ها به منم گفتن بالا یا پایین بودن کلاچ ماشینه که میگن با قلق گیری درصد خاموش بودن ماشین پایین میاد، اگر شانس بیارید نفر سوم باشین حتما از این شانس استفاده کنید و ببینید نفر قبل از شما چه جوری قلق گیری میکنه و آیا کلاچ ماشین پایین است یا بالا چون خیلی مهمه، متاسفانه آزمون من موند برای هفته بعد اگر بتونم استرسمو کم کنم شاید قبول بشم. برام دعا کنید
کاربری به نام مجید از ساری میگوید:
سلام من دو هفته پیش امتحان شهری داشتم بار سومم بود که آزمون شهری شرکت می کردم و بار سوم قبول شدم بیشترین اشتباهات ازمون عملی رانندگی هنرجویان یکی خاموش کردن مکرر ماشین بود و دیگری پارک دوبل بود، البته اینم باید بگم که ماشین ها بسیار فرسوده بودن بیشتر مشکل ماشین کلاچ نامناسب بود طوری که وقتی کلاچ و تا ته فشار میدادی دنده ماشین یا جا نمی رفت یا بد جا میرفت افسر از همین مورد سئو استفاده میکرد و نمره منفی می داد، حواستون باشه اگر نفر اول نیستید حتما دقت کنید که هنرجوی قبل از شما آیا ماشین را خاموش میکنه یا نه این مورد و خودم بارها دیدم که ماشین روشن را هنرجویان استارت می زنن همه افسرا از این مورد گذشت نمی کنن و فوری شما رو رد می کنند. حتی اگر ماشین روشن بود تا زمانی که افسر نگفته ماشین و خاموش روشن کنید کار اضافه ای انجام ندید.
کاربری به نام امیر می گوید:
سلام به همه دوستان من هفته گذشته امتحان شهری دادم و خدا رو شکر بار دوم قبول شدم البته بار اولم میتونستم قبول بشم منتهی چند تا اشتباه داشتم یکی اینکه ماشین و دو بار خاموش کردم و پارک دوبلی که انجام دادم فاصله ماشین با جدول کنار خیابون کمی بیشتر بود و سرهنگ ردم کرد، واسه همین رفتم حسابی تمرین کردم یه چیزی درباره صکادرات بهتون بگم مربیم بهم گفتم قبلا صکادارت درست بوده الان دیگه صکادرات نیست یعنی بعد از روشن کردن ماشین باید کمربند ایمنی را ببندید برای مواقعی است که احتمال آتش سوزی ماشین است، که سریع از ماشین خارج شوید. وقتی تمرین زیاد داشته باشید اعتماد به نفس تون بالا میره به نکات انحرافی افسر هم توجه کنید. تو همین سایت یه جا خوندم دوستانی که ۵۰ روز هست قبول شدن هنوز گواهینامه شون دستشون نرسیده پاک ناامید شدم با وجودی که چند روز بیشتر از قبولیم نمیگذره ذوق و شوق دارم هر چه زودتر گواهینامه مو ببینم به امید قبولی همه دوستان.
کاربری به نام سمیه می گوید:
سلام خیلی خوشحال امروز از امتحان شهری امدم بالاخره بعد از ۳ بار امتحان دادن بالاخره قبول شدم حقیقتش تمرین کرده بودم حسابی منتهی نمیدونم چرا استرس می گرفتم، این مشکل و اکثر بچه ها داشتن یکی از اشتباهات رایج امتحان شهری که همه به نوعی باهاش روبرو میشن خاموش کردن ماشینه، علتشم فرسوده بودن ماشین هاست.
متاسفانه همین خاموش شدن ماشین باعث شد من استرس بگیریم که نکنه الان ماشین خاموش بشه که شد، حتما دوستان قبل از شروع به حرکت ماشین کلاچ ماشین و قلق گیری کنید خیلی راحته فقط کافیه موقعی که گاز میدید پاتونو کم کم از روی کلاچ بردارید. که ماشین یهویی نپره و خاموش نشه این نکته مهمیه و همه افسرها بهش اهمیت میدن.
ترمز دستی ماشین رو به موقع پایین بیارید. یه نکته دیگه اگر نفر قبل شما ماشین و رو خاموش نکرده باشه از افسر اجازه بگیرید آیا ماشین خاموش روشن بشه یا نه، خیلی حواستون باشه که ماشین روشن و مجدد استارت نزنید که افسر اگر متوجه بشه ردتون میکنه.
کاربری به نام سروش می گوید:
سلام وقت بخیر
من دیروز امتحان شهری داشتم ۲۸ آذر ۹۷ چیزی هم به مهلت اتمام کاردکسم نمونده کلی تمرین کرده بود متاسفانه از شانس خوب من کلاچ و دنده ماشین مشکل داشت هر کاری کردم درست دنده رو عوض کنم نشد یهو متوجه شدم به جای دنده ۳ زدم دنده ۵ و این باعث ردیم شد، دوستان توجه کنند دنده های ماشین و درست جابه جا کنید برای زیاد کردن دنده ماشین در صورتی که خود افسر گفت دنده رو زیاد کنید حتی می تونید بهش بگید نیازی به زیاد کردن دنده نیست و اگر افسر اجازه داد دنده عوض کنید همین طور دور زدن در کوچه باریک حتما باید دو فرمانه دور بزنید، سعی کنید هول نکنید چیز خاصی نداره امتحان شهری انشالله همه قبولیم.
کاربری به نام مرتضی می گوید:
سلام به همه دوستان عزیز من این هفته امتحان آیین نامه اصلی داشتم با کمک نمونه سوالات ایین نامه تست درایو تونستم بار اول قبول بشم خدا رو شکر همون روز هم امتحان شهری شرکت کردم و قبول شدم.
نکته ای که لازم دونستم بگم بهتون حتما سعی کنید کلاچ ماشین و قلق گیری کنید معمولا افسر اجازه میده برای قلق گیری کلاچ ماشین یادتون باشه بعد از روشن کردن ماشین کمربند ایمنی رو ببنید و در آخر ترمز دستی را پایین بیارید، پاتون و زیاد روی گاز فشار ندید به نکات انحرافی افسر حواستون باشه اگر مثلا روی خط ممتد گفت دور بزنید این کار و انجام ندید و حتما بگید که اینجا خط ممتد است.
برای پارک دوبل حتما قبلش تمرین کنید فقط و فقط با تمرین می تونید یک پارک دوبل خوب داشته باشید. اکثر هنرجوها همین پارک دوبل و را مشکل دارد و متاسفانه رد میشن.
موفق باشید.
کاربری به نام فرامرز می گوید:
سلام امروز چهارشنبه ۱۹ دی ماه ۹۷ من بالاخره بعد ۳ بار رد شدن در ازمون شهری قبول شدم، دوستان یه پیشنهاد حتما جدی بگیرید اگر می تونید از تجربیات امتحان شهری رانندگی دوستان دیگه کمک بگیرید من خودم این کارو کردم امروز قبل از اینکه نوبتم بشه رفتم با چند نفر که چندین بار بود رد شده بودن صحبت کردم نظرات جالبی بهم گفتن مثلا یکی شون میگفت: دنده ماشین بد جا میره و باید کلاچ و یکی دو بار بگیری ول کنی تا دنده خوب جا بره، و اینکه درباره سرهنگ می گفتن که به پارک دوبل خیلی حساسه اگر پارک دوبل و خراب کنی در جا ردت می کنه.
دوست دیگه ای میگفت: وقتی نشستی مطمئن شو که در ماشین درست بسته شده باشه و اینکه کمربند و بعد اینکه ماشین و روشن کردی ببند و اگر ماشین روشن بود از سرهنگ اجازه بگیر اگه گفت خاموش روشن کن این کارو انجام بده آینه های ماشین و طبق فیزیک خودت تنظیم کن. خلاصه من همه این موارد و رعایت کردم البته پارک دوبل رو هم تمرین داشتم و قبول شدم انشالله همه دوستان قبول بشن.
کاربری به نام کریمی می گوید:
من فردا امتحان شهری رانندگی دارم امتحان قبلی رو رد شدم امیدوارم توی امتحان فردا قبول بشم خیلی تمرین کردم تمامی مشکلاتی که داشتمو حسابی تمرین کردم، فقط نگران اینم که ماشین خاموش نشه متاسفانه اکثر ماشین ها داغون هستند و تا می خوای پاتو از کلاج برداری خاموش میشن، بعضی افسرا گذشت می کنن ولی بیشتر افسرا خیلی سختگیر هستند.
مطالب مرتبط : آموزش رانندگی عملی
فیلم های آموزش رانندگی تست درایو
نحوه صحیح روشن کردن خودرو
فیلم آموزش رانندگی شروع به حرکت
فیلم پارک ال
سلام دوستان من فردا ازمون دارم و طبق معمول تا ساعت سه نصف شب بیدار میمونم امشب، و شیش صبح هم باید بیدار شم برم ازمون من برعکس هیچ استرسی ندارم چون امیدی ندارم که بار اول قبول شم فردا هرچی شد نتیجه اش اینجا میگم
سلام به همه ! من امیرم و امروز ۷ مهر ماه هست و من ۸ مهر ما ازمون شهری دارم (یعنی همین فردا) خواستم یه تشکری کنم از همه بابت به اشتراک گذاشتن تجربیاتشون واقعا برام موثر بود و استفاده کردم و مهم ترین نکاتی که یاد گرفتم : ارامش خودمو حفظ کنم و اصلا استرس نگیرم و هول نشم / حواسم به راهنما و اجازه گرفتن ها باشه / و موقع سوار شدن صادرکات رو درست اجرا کنم ))) فردا هم که روز ازمونه ساعت ۷:۳۰ صبحه 🙂 برم ببینم نتیجه ازمونم چی میشه قبول میشم یا رد میشم ؟ نتیجشو همینجا اعلام میکنم =)) مرسی از همه ….
خب چی شد
خودمم باورم نمیشه ولی متاسفانه رد شدم :((( با اینکه ۳ ۴ ساله از بچگی راننده بودم و رانندگی میکردم ولی فقط یه جا سوتی دادم :((((( ابتدای پیچ بود که به من گفت پارک کن / راهنما رو زدم و رفتم پارک کردم (نمیدونستم پارک کردن ابتدا و انتهای پیچ ممنوعه ) اجازه هم نگرفتم و همونجا ردم کرد و گفت پیاده شو . تنهل جاییش که عصبیم میکنه اینکه بخاطر رد شدنم برای من کلاس نوشتب قیمت ۳۰۰ هزار تومن حدودا .(منی که تو کلاس شهری همه ازم مطمعن بودن و از رانندگیم و پارک دوبلم لذت میبردن و اصلا موقع کلاس شهری مربیم به من درس نمیداد میرفتیم ی گوشه میشستیم و صحبت میکردیم فقط ) ففط و فقط بخاطر استرسم بود فقط و فقط !!!
دقیقا مثل من منم بخاطر استرس پارک دوبل رو خراب کردم و برای منم کلاس نوشت من پنجشنبه میرم که شنبه آماده تر باشم انشاءالله شنبه قبول میشم و نتیجه رو اینجا مینویسم
سلام . ببخشید اگه در آزمون رانندگی شهری (عملی) تصادف کنم چه اتفاقی می افته ؟
سلام خیلی ممنون
سلام من دیروز برای بار سوم قبول شدم و اومدم نکاتی که میتونه بهتون کمک کنه رو بگم و تجربیات خودم . همه کار هاتو آروم انجام بده وقتی نشستی یک چند ثانیه مکث کن بزار آرامش بگیری اگر ماشین روشن بود الکی مراحل انجام بده مثلا اینه ها معمولا تنطیم اما تو الکی بهش دست بزن یا دنده چک کن حتما خلاص باشه این چک کردن های شما به افسر میگه که این آدم کار بلده . الکی گاز نده پسرا دقت کردم همه کارهاشون سریع و افسر اصلا خوشش نمیاد نشونه بی مهارتی میدونن . روز قبل امتحان حتما برو محل امتحان و جاهای ممنوعه بشناس که توی ذهنت بمونه و اشتباه نکنی . بچه هایی که خاموش میکنید گاز ممتد تا ۱ و نیم حداکثر تا ۲ داشته باشید و آروم پاتون از کلاج بردارید ماشین هر زمان حرکت کرد متوجه میشید کلاج ماشین نقطه حرکتش کجاست هیچ اشکالی نداره صدا گاز بیاد اکثرا ماشین هاشون خراب و خود افسر ها اینو میدونن اما خاموش کنید ۹۰ درصد دقت کردم خیلی هل میشن و استرس میگیرن و بقیه کارشون خراب میشه . نکته آخر که باعث شد خودم خراب کنم بار دوم این بود که پارک دوبل که میزنید اکثرا بهتون میگن دنده عقب انجام بده حواستون باشه ۱ دور کامل به سمت افسر بچرخونید فرمون که صاف بشه و کج عقب نرید این مورد از ۸۰ درصد امتحان میگیرن حتما تمرین کنید با آرزو موفقیت برای همتون 😍😍💗
سلام
آیا در زمانی که هنرجو پشت فرمان باشه و تصادف کنه آیا هنرجو باید خسارت بده؟
😂😂😂
خیر بیمه
سلام من امروز یک شهریور امتحان شهری داشتم بار اولم بود قبول شدم هفته پیش هم اولین بار آیین نامه قبول شدم گفتم یه سری نکات بهتون بگم:
اول اینکه حتما حتما کمربند یادتون نره و بعد از روشن کردن ماشین ببندین
دوم حتما یادتون نره دستی رو بخوابونین نفر قبلی من به خاطر این رد شد
سوم راهنما قبل حرکت بزنید
چهارم وقتی افسر میگه برو دنده دو قشنگ گاز بدین تا دور موتور بره بالا وقتی سرعت از ۲۰رد شد بعد کلاچ بگیرین و برین دنده دو با سرعت زیر بیست نرین دنده دو که رد میشین
یه نکته دیگه قبل روشن کردین ماشین حتما حتما ببین دنده خلاص هست یا نه چون به محض اینکه تو دنده باشه و روشن کنین و ماشین بپره ردتون میکنه
یه سوال داشتم بعد از قبولی آزمون شهری از کجا باید استعلام گواهینامه رو بگیریم
سلام و عرض ادب خدمت همه دوستانی که امتحان دارند.امروز برای باره سوم امتحان داشتم و قبول شدم خداروشکر ، اومدم بگم اصلا نگران نباشید آخرش قبول میشید اصلا یه درصدم خودتونو ناراحت نکنید استرس نگیرید یک ساعت قبلش قرص پرانول بخورید. اصلنم نگران نباشید
کوتاه و عالی بود
سلام من دفعه اول ازمون توشهری رد شدم فقط بخاطر اینکه هرچی ممنوع بود میگفتم بعد انجام میدادم اخر نفهمیدم به حرف افسر بکنم یانه
روز قبل امتحان برید خیابون امتحان پیاده روی کنید کامل اونجا بشناسید
دوستان سلام من امروز آزمون شهری دادم اولین بارم بود ولی قبول شدم یه صادرکات زدم و پارک دوبل
نظرمونوشتم واسه کسایی که استرس دارن و از افسر و آزمون میترسن
ولی اصلا ترس به دلتون راه ندید و ب خودتون مسلط باشین هرچی که مربیتون گفتن رو اجراکنید انشاالله حتما قبول میشید. برای همتون صادرکاتق آرزومندم ق آخر واسه قبولی….. 🙏🌷
آزمون عملی رو بار اول رد شدم. افسری که باهاش آزمون داشتم دفعهی اول خیلی اذیت کرد. بار دوم به افسر دیگه بود. من نفر چهارم بودم. هر سه نفر قبل از من توی دوبل اشتباه کردن. نشستم پشت فرمون، افسر بهم گفت فقط یه دوبل بزن. کمربند و اینا رو هم نمیخواد ببندی. دوبل رو زدم و بهم گفت مبارک باشه😂
خوش به حالت 🙂
حقیقتش اینه که قبولی بار اول خیلی سخته
یا بهتر بگم نادره
ولی از اون به بعد واسه هربار که بخواین آزمون بدین
ازتون ساده تر امتحان میگیرن
و یه نکته دیگه هم هس اینکه حواستون باشه افسر بهتون کلک نزنه
مثلا جایی که نمیشه پارک کرد یا سبقت گرفت
یا اینکه پشت سر هم بگه حرکت کن و شما کمربند نبندین یا ترمزدستی رو نخوابونین
و دقت هم کنین که موقع خوابوندن ترمزدستی حتما ترمز پایی رو هم بگیرین
سلام به همه یچیزی میخوام بهتون بگم خلاص
اول رفتین نشتین همه قوانین رو رعایت کنین مثه صادرکات که خیلی خیلی مهمه بعد راهنما بعد دقت به همجا داشته باشی تمومه قبولت میکنه بار اول و پارک دوبل هم تمرین کنین معمولی هم بزنین درسته
سلام خسته نباشیدمن۸باررفتم ازمون توشهری ولی متأسفانه بدلیل استرس زیادتوماشین صادرکات روانجام می دم ولی دراول حرکت اصول رانندگی روفراموش می کنم به حدی که اصلانمی تونم ماشین روحرکت بدم.ماشین هم ندارم تمرین کنم هزینه تمرین دراموزشگاه هم زیاده نمی تونم پرداخت کنم
اگه تسلط داريد موقع امتحان استرس ميگيريد ، قبل امتحان ارام بخش بخوريد ، اوكي ميشه ، فقط قبل امتحان اگه پارك دوبلو نميدونيد يه جلسه تمرين كنيد حتما
بالاخره غول اخرم شکوندم و تونستم ازمون شهری هم قبول بشم تو پارک دوبل مشکل داشتم دیگه حسابی تمرین کردم قشنگ یاد گرفتم یه بی شعوری می گفت رانندگی خانما خیلی افتضاحه نباید به اینا گواهینامه بدین خود بی شعورش رد شد و کلی بهش خندیدیم 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
سلام بچه ها تمرکز کنید قبولی
سلام من بعد از چند بار بالاخره دفعه چهارم ازمونمو قبول شدم.میخواستم بهتون بگم که لطفا به حرف های مربی آموزشگاه در مورد اینکه نیاز به کلاس داری و ضعیفی اصلا اهمیت ندید من روز قبل آزمون کلاس گرفتم خودم خواستم که تمرین کنم اینقدر این مربی روحیمو خراب کرد و گفت تو اصلا با یه جلسه نمیتونی و ضعیفی ولی اصلا بهش اهمیت ندادم و جالبه افسر گفت خوب بودی.این مربی ها و آموزشگاه ها اکثرا دنبال کلاس اضافه برای پول هستن پس اصلا اهمیت ندید من حتی کنار افسر خیلی آرامشم بیش از مربی بود.چند تا نکته دیگه بگم :
۱)مراحل روشن کردن رو چندین بار قبل آزمون تو ذهنتون بیارید و مرور کنید.که تا نشستید تو ماشین سریع انجام بدید.یه شروع خوب دید افسرو بهتون خوب میکنه و من تو این آزمونا دیدم خیلی بچها مراحل شروع رو اشتباه میرن پس خیلی تمرین کنید.
۲) اگه خاموش کردید حتما دنده رو خلاص کنید بعد استارت بزنید معمولا آدم یادش میره تاخاموش کرد ماشین تو دندس استارت میزنه که اشتباهه.
۳)اگه یه اشتباه کردید خودتونو نبازید فک نکنید حتما ردید چون تا دو اشتباه مجازه البته به جز اون اشتباهات اصلی
۴)محل آزمون و ممنوعیت پارک و دور زدن اون مناطق رو قشنگ بشناسید.
۵)وقتی آزمون تموم شد خواستید پیاده بشید مراحل خاموش کردن درست رو یادتون نره یه بار افسر به خاطر همین یه نفرو دیدم رد کرد.و اینکه خواستید پیاده بشید حتما با دست راست درو بازکنید ولی برای سوارشدن با دست چپ بازکنید.
۶)یه چیز دیگه اگه یه وقت رد شدید ولش نکنید هر هفته پشت هم امتحان بدید آخرش انشالا قبول میشید.من هر بار که رد شدم کلی نکته یادگرفتم که هیچ وقت یادم نمیره و تو ازمون بعدی اشتباهاتمو دیگه تکرار نمیکردم.
سلام من ۱۵دفعه آزمون شهر رو رد شدم،کسی میدونه بگه من چجور میتونم آزمون رو با مبلغی بخرم؟چون شنیدم میگن میشه این کارم کرد
وقتی ۱۵ بار به هر علتی نتونستی قبول بشی یعنی فعلا صلاحیت رانندگی نداری و متاسفم که با خرید آزمون میخوای مایه خطر و حادثه برای خودت و دیگران بشی
میخرم تا چشت درآد
بپا توی تصادف چشم خودت درنیاد . من که امروز آزمون دادم و قبول شدم غمم نیست.
کسی نخواس بشینه پشت فرمون و تصادف کنه که چشش دراد،به چ پ م که قبول شدی و غمتم نیست
در ضمن پاسخ نمیدادی نمیگفتن لالی،من فقط سوال کردم همچین راهی هست یان که جنابعالی شروع کردی به زرت و پرت کردن
سلام یه سوالی داشتم در پارک دوبل زمان عقب رفتن لازمه دستمون روی صندلی شاگرد باشه؟!
سلام یه سوالی داشتم جواب بدید لطفاً توی پارک دوبل زمانی که میخوایم بیایم عقب تا چراغ ماشین بغلی رو ببینیم قبل چرخوندن حالا فرمون منظورمه اینکا هم نیازه موقع عقب اومدن دست روی صندلی شاگرد باشه یا از آینه بغل نگاه کنیم اوکیه؟؟؟؟؟؟
لازم نیس دستت پشت صندلی شاگرد باشه نگاهت کافیه
سلام من ۱۸ تیر برای اولین بار امتحان شهری دادم و خدا رو شکر قبول شدم.خواستم منم بیام تجربه هامو بنویسم چون از کامنتای بقیه خیلی استفاده کردم.
اول از همه سعی کنین اصلا استرس نداشته باشید.اگه هم داشتید سعی کنید بروز ندید و کامل ریلکس دیده بشید.
افسری که از ما امتحان میگرفت خیلی خوش اخلاق ولی سختگیر بود.مثلا سر اینکه یه نفر کمربند نبسته بود پیادش کرد و اصلا نذاشت رانندگی کنه.
در هرحالت در نهابت احترام با افسر حرف بزنید.
صادرکات اصلا فراموش نکنید و سعی کنید با خونسردی تمام انجام بدید مراحل رو. من قبل از امتحان موقع شروع به حرکت گاز رو کم میدادم و همه گوشزد میکردند که موقع امتحان چون صندلی عقب ۳ نفر دیگه هم میشینند بهتره گاز رو زیاد بدی.افسر به زیاد دادن گاز گیر نمیده ولی اگه خاموش کنید دیگه ردید.
حتما حتما دنده درگیر رو یادبگیرید که سر این دنده درگیر خیلیا روزی که من امتحان میدادم رد میشدند.
راهنما هم یادتون نره.من آخر سر که گفت خاموش کن و بذار رو دنده یک،من خلاص کردم و بعد که یادم اومد باید میذاشتم رو دنده معذرت خواستم و گفتم یه لحظه یادم رف که بذارم رو دنده .گف به شما یاد دادند که ماشین رو خلاص کنید ولی همیشه رو دنده باشه ماشین که توی سربالایی یا سرازیری اگه ترمز دستی کار نکنه دنده نگه داره.
من فکر میکردم چون بار اولمه وافسر از هر ۴،۵ نفر فقط یه نفر رو قبول میکنه من رد میشم ولی خوشبختانه قبول شدم!
امیدوارم همه قبول بشوند 😍❤❤❤🍎
دهنت سرویس بشه چقدر خندیدم 🥴🥴🤣🤣🥴🥴🤣🤣🥴
دقیقااا کجاش خنده دار بود؟؟؟😐
اونجاش که میگی، یه لحظه یادم رفت
سلام. من که توی همون امتحان اولی قبول شدم . چندتا نکته میخوام بگم شاید به دردتون بخوره !
۱- شما هرکاری کنید استرس دارید ، با روش های مختلف سعی کنید استرس رو کم کنید ،(( به طور مثال من با خودم فکر کردم که چرا باید اینقدر استرس داشته باشم ، مگه کسی برای بار قبول نشد ، میخوان اعدامش کنن یا بچه اش روی گاز ! بخودم گفتم یا قبول میشم یا نمیشم ! خلاص !!!! به غیر این دوتا چیزی دیگه نیس !))
۲- به حرف سرهنگ خوب گوش کنید ، نکته های قبولی توی صحبت های قبل امتحان بهتون گوشزد میکنه !
۳-سعی کنید از افرادی که موج منفی یا همون انرژی منفی به اطرافیان میدن دور بشید ! اینا خودشون استرس شدید دارن و شروع میکن به دادن انرژی منفی تا استرس خودشون کمتر بشه !!!!!!
۴- موقع نشستن سعی کنید همه مقررات رو رعایت کنید ! افسر به طرز نشستنتون خیلی دقت میکنه !!!
۵- لبخند بزنید !
۶- به فرمان های افسر خوب گوش بدید
۷- حرکاتی مثه دوبل پار کردن یا دنده عقب رو سریع انجام ندید !
۸- استثنا یادتون نره . خخخ
۹- موقع پیاده شدن حواستون باشه . طرز پیاده شدن خیلی مهمه
۱۰- حتی اگه قبول نشدید ، با افسر با لبخند حرف بزنید ! چون اون افسر شاید برای چندماه برای یک اموزشگاه تعیین شده باشه . اگه قبول نشدید یا برخورد بدی باهاشون داشته باشید ، دفعه بد دوباره اونا رو میبینید ! پس بهتره از شما پس زمینه خوبی داشته باشند که در دفعه دوم حساسیت کمتری رو شما داشته باشند .
حتما حتما تمرین کنید !!!!!! حرکات آهسته و منظم !!!!! همیشه لبخند بزنید و خوش برخورد باشید
من یه سوالی داشتم اگه کسی همون امتحان اول تو شهری بیفته افسر چند جلسه اضافه مینویسه ۲ یا ۳ یا بیشتر🤔🤔 ممنون از سایت خوبتون
بستگی به افسر داره و اینکه چطور رانندگی کردید.موقعی که من امتحان میدادم برای بعضیا اصلا جلسه اضافه ننوشت افسر
سلام. امروز ۱۲ تیر اولین امتحانم بود و قبول شدم (انشالله همگی) ، طبق نظراتی ک خوندم و شنیدم توقع یه سرهنگ بداخلاق و ماشین خیلی داغون و دستکاری شده داشتم و با استرس رفتم و گفتم ایشالا دفعه های بعدی، اینبار فقط جهت آشنایی اومدم 🙂
ولی ماشین اوکی بود. مشکل در حدکم باد بودن لاستیک جلو بود
و سرهنگ هم آنچنان سختگیر نبود… گفت برای دنده لازم به اجازه نیست… برای پارک و دوبل نیازی نیست بگید با اجازه… فقط کافی است دلیل ممنوعیت رو بگید و خاموش کردن تا ۲بار موردی نداره و…
امتحان هم بیشتر پارک دوبل (+دنده عقب) و دور دوفرمون…
(نمیگم آسونه یا همه ماشین و سرهنگِ یکسان دارن… خیر) (شانس هم تاثیر گذاره)
ولی غول نسازید ازشون ، تا استرس نگیرید.
سلام، من امروز دومین بارم بود و قبول شدم، دفعه ی اول همین که حرکت کردم گفت با این ماشین دوبل بزن، گفتم ممنوعه(چون تابلو پارک ممنوع داشت)گفت اشکال نداره، دوبل زدم که خوب بود فقط فاصله با جلو زیاد شده بود که خب قبول نکرد، این دفعه ازم دنده ۲ و ۳ رو پرسید بعد گفت دوربرگردون رو دور بزن، یه پارک ۴۵سانت و دنده عقب و پارک دوبل ازم پرسید و انصافا هم سرهنگ خوش اخلاق بود.من بار اول آروم بودم ولی اینبار استرس داشتم، شما اگر تونستید استرستونو کنترل کنید تا راحت باشید😊،امیدوارم هرکسی که این پیامو میخونه به زودی زود قبول بشه.
ممنون ازگفتن تجربه ات
سلام من امروز یازده تیر امتحان شهر داشتم برای بار چهارم و افسر بشدت هولم میکرد و تمرکزمو گرفت،((میخوام بگم اگه گیر همچین افسری افتادین سعی کنید حرفاشو نادیده بگیرید و طبق هر آنچه بلدین مواردیو که میخواد انجام بدین))
ولی بازم خداروشکر تونستم قبول شم !دلم میخواست منم یه روز جزو کسایی باشم که اینجا کامنت گذاشتن و خبر از قبولیشون دادن واقعا حس رهایی قشنگیه،این حس خوبو برا تک تکتون آرزو میکنم❤️🧚♀️
سلام. خوش به حالتون. دیروز منم اولین بار امتحان شهری دادم و به خاطر اینکه هولم کرد رد شدم. در حالیکه همه چیز رو بلد بودم. ولی اینکه میگین حرف افسر. و نادیده بگیرین ممکنه بعدن با هاتون لج کنه. من این مورد رو دیدم که میگم. انتظار دارن حرف های غیر منطقی شون رو اجرا کنیم.
سلام
من امروز برای بار سوم امتحان دادم و قبول شدم
دفعه های قبل فقط و فقط بخاطر اینکه قلق پدال ها دستم نبود رد شدم
ولی این بار سعی کردم از تجربه دو آزمون قبلی استفاده کنم و کنترل بیشتری روی پدال ها داشتم
تلاش کنید حتما شما هم موفق میشید
سلام دوستان من امروز ۴ تیر برای اولین بار هم امتحان آیین نامه رو قبول شدم هم شهری و موظف دونستم بهتون بگم زیاد به نظرات منفی اهمیت ندید من دیشب نظراتو خوندم بعد امروز خیلی نا امید بودم حتی میخواستم نرم ولی اصلا امتحان شهری چیز سختی نیست از همه امروز دنده عقب و پارک دوبل رو گرفت از من دور دو فرمون هم گرفت فقط کافیه صادرکات رو تو ذهنتون تمرین کنید و یادتون نره پارک دوبل از همه چی مهمتره ازم تو سرپایینی پارک دوبل گرفت ولی کنترل کلاج کاملا دستم بود پس تمرین کنید فقط درست انجام بدید حتما قبولید
با آرزوی موفقیت برای همه ی عزیزان🌹
روش پارک دوبلتون توضیح میدید من امروز ماشین ازپشت خورد ب جدول😢
سلام دوستان.
استرس نداشته باشید ،چون همین موضوع باعث میشه نتیجه نگیرید .اگر استرس دارید قرص و اینجور چیزا ک میگن همیش ضرر و الکیه، فقط صلوات بفرستد ،حتما آروم میشید …..اخلاق رعایت کنید ،افسر باهاتون راه میاد
من امروز برای بار اول قبول شدم ، بیشتر افتاده ها هم برای پسرا بود …چون اصلا اصول رعایت نمیکردند…مهم ترینشم راهنما بود ک هنگام خارج شدن از پارک و زدن پارک حتما باید راهنما بزنید…حتما حتما
به صحبت هاب افسر گوش کنید ک این کلیییی کمک بهتون
صادرکات هم حتما انجام بدید ….موقع پیاده شدت از ماشین حتما حتما از سمت صندوق عقب ماشین برگردید ….از جلو ماشین رد شید ردید. ک من این مورد فراموش کردم و داشتم از جلو میومدم ک یه خانمی، خداحفظش کنه با اشاره بهم گفت و اصلاح کردم:)))
سلام به همگی دوستان.من امروز آزمون شهری قبول شدم برای بار اول.میخواستم نظرمو بنویسم تا بلکه کسانی ک استرس دارن،و نگران آزمونن بتونن نتیجه مطلوبی بگیرن و قبول شن.
زمانی ک میرید محل آزمون افسر اسامی میخونه و به ترتیب سوار ماشین میشید و میگ ک کی پشت فرمون و باقی صندلی ها عقب سوار میشن.نکته قابل توجه این هست ک حتما حتما قبل از اینکه اسمتونو بخونه و سوار ماشین شید ،به باقی افراد ک درحال امتحان هستند خیلیییی خوب توجه کنید ،ببینید ک ایرادای کارشون کجاست،افسر به چه چیزی بیشتر توجه میکنه.
اول از همه ک افسر بیشتر توجه میکنه راهنما هستش.ک طی آزمون من، نصف بیشتر بچها بخاطر راهنما مردود میشدن. اما افسری ک من باهاش آزمون داشتم خدایی خیلییی خوب بود .اگرم راهنما نمیزدی میگفت و به ادامه کار توجه میکرد ک اگر اوکی بود قبول میشدی، آنقدر خوب بود ک حتی من با ۴ تا خانم ک آزمون دادم ۳ نفرمون قبول شدیم.ک ۳تا خانم دیگ حتی خاموشش کردند اما بااین حال قبول کرد و فرصت مجدد داد ک انجام بدن.خود من پارک دوبل زدم و پارک دوبلم خیلی خوب بود بعدش گفت دنده عقب برو،زمانی ک پارک دوبله خوب باشه دنده عقبم بلافاصله ازت میگیره .من دنده عقب رفتم ولی متاسفانه چسبیدم به جدول ک گفت پیاده شو، اما گفتن اگر امکانش هست مجدد بزنم. ک گفت باشه و دوباره دوبل بزن بعد دنده عقب .مجدد انجام دادم و قبول شدم
همه چی بستگی داره اول از همه به رفتارت و بعد به افسر بعد هم به کاری ک انجام میدید.به نظر من اول از همه رو اخلاف تمرکز داشته باشید ،این نکته خیلی مهمیه.وقتی سوار ماشین شدین ولی نوبت شما نبود بگید سلام خسته نباشید ..وقتی هم نوبت شما شد مجدد سلام وقتتون بخیر حتما بگید .اگر استرس داشته باشید متوجه میشه ،و حتما کمکتون میکنه.هیچکدوم از افسرا بداخلاق نیستند ک بخوان شمارو حتما بندازن .اگر تمام نکات انجام بدید +اخلاق رعایت کنید خودش کمکتون میکنه .
اگر خواست مردودتون کنه حتمااااااا اصرار کنید ،مجدد فرصت میده انجام بدید .
استرس نداشته باشید ،هیچییی نیست.حتی با دنده ۲ هم من نرفتم .یجا معکوس بودم ک پارک و دنده عقب گرفت ازم.
)اینکه پدرم و یه آقایی ک همسرشون امتحان داشتن ، زمانی ک داشتم پارک میکردم و دنده عقب میومدم راهنماییم میکردن با اشاره هم بی تاثیر نبود)همراه خوب میتونه خیلی کمکتون کنه😁😁😁
یه نکته خیلییییی مهم:یکی از خانم ها قبلا عینک میزدند و موقع ثبتنام با عینک براشون ثبت شده بود ،اما عمل کرده بودند بعدش .ک افسر اصلا باهاش راه نیومد و گفت اگر عمل کردی بائو داخل سیستم ثبت میکردی بعد کارتکس جدید میگرفتی و ثبت میشد روش ک بدون عینک.الان زده با عینک پس عینکت کو؟؟؟؟
بااین حال خانم اصرار کردند و امتحان دادند ،اما کلا افسر ردشون کرد چون به شدت زیاد استرس داشتند طوری ک لرزش دستاشون روی دنده دادن و همچنین پدال ها مشخص بود،انشاءالله ایشونم قبول میشن فقط استرس باعث خراب شدن کارتون میشه .
درکل گفتم ک بدونید اگر عینک میزدید و عمل کردید حتما حتما باید مجدد مراحل قانونی برید برای ثبت نام تا ثبت بشه براتون ،مگرنه افسر قبول نمیکنه