در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – راهکار تست درایو

قبولی در ازمون افسر

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – راهکار تست درایو

باسلام خدمت هنرجویان گرامی وب سایت تست درایو;

امروز در این پست قصد داریم شما عزیزان را با نکات مهم و کلیدی آزمون شهری آشنا کنیم، بسیاری از هنرجویان متاسفانه در اولین جلسه از آزمون شهری موفق نمی شوند این آزمون را سپری کنند، امروز در این مقاله یاد میگیرید که چگونه برای بار اول از پس آزمون عملی یا آزمون شهری رانندگی بر بیایید، لطفا با ما همراه شوید.

 

آزمون شهری رانندگی

آزمون شهری رانندگی

فیلم آموزش رانندگی

پس از مدت‌ها تمرین و گذراندن مراحل گوناگون نوبت به آزمون عملی می‌رسد. این آزمون برای بسیاری از هنرجویان سخت‌ترین مرحله است. مرحله‌ای پر استرس که دلیل استرس بالای آن نیز عدم آگاهی از شرایطی است که قرار است اتفاق بیوفتد. بهترین راه برای مقابله با استرس آزمون عملی شبیه سازی تمامی شرایط است. سعی کنید هر جلسه تمرین خود را مطابق آنچه قرار است اتفاق بیوفتد تنظیم کنید. اولین سوال هنرجویان این است: در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم ؟
برای قبولی در آزمون عملی باید بدانید که چه نکاتی برای افسر حائز اهمیت است. باید بدانید که قرار است آزمون به چه سمتی پیش رود و باید بدانید که آزمون از چه فاکتورهایی تشکیل شده است. نکات زیر را در نظر بگیرید:

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم؟ – نکته اول:

آزمون شهری رانندگی

آزمون شهری رانندگی

?جزئیات را فراموش نکنید
✅تنظیم صندلی، تنظیم آینه، راهنما
برای دید کافی باید صندلی تنظیم باشد. در صورتی که برای تنظیم صندلی حوصله به خرج ندهید تسلط کافی بر روی پدال‌ها نخواهید داشت. هر سه آینه باید طبق دید شما تنظیم شود. پیش از استارت زدن این دو مورد را کنترل کنید. کمربند فراموش نشود، ترمز دستی فراموش نشود، و اما راهنما نکته اساسی است.
زمان راه افتادن آنقدر موارد مختلفی را باید بررسی کنید که ممکن است راهنما زدن را فراموش کنید. بسیاری از هنرجویان در همان گام اول با نزدن راهنما تمام امتحان را خراب می‌کنند. اگر قرار است باایستید، دور بزنید، بپیچید و هر تغییر جهتی که اعمال می‌کنید، راهنما را فراموش نکنید.

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم ؟ – نکته دوم:

نکات مهم و کلیدی آزمون شهری

نکات مهم و کلیدی آزمون شهری

✅ حواستان به کلاچ باشد
کافیست به سرعت پا را از روی کلاچ بردارید یا برای دنده عوض کردن تا ته کلاچ را فشار ندهید. چه اتفاقی می‌افتد؟ حرکت‌های ناهنجار ماشین و خاموش کردن و یا صدای ناهنجار همان موردی است که بسیاری از هنرجویان را به آزمون مجدد کشانده. حواستان به کلاچ باشد، بار اول با احتیاط کلاچ را بالا بیاورید تا جای درست کلاچ ماشین آزمون دستتان بیاید. عجله نکنید، دستپاچه نباشید. تا زمانی که فرمان در دست شماست و پای شما روی ترمز است هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته سوم :

نکات مهم آزمون شهری

نکات مهم آزمون شهری

✅نرم رانندگی کنید
ترمز شدید، گاز شدید، حرکت فرمان شدید بسیار مخرب است. سواری ماشین یکی از مهم‌ترین نکات است که افسر به آن توجه می‌کند. کافیست افسر یک بار بر اثر ترمز شدید شما به شیشه جلو متمایل شود. شاید همان لحظه رد نشوید اما مطمئن باشید کارتان در ادامه سخت شده، سواری نرم نشان دهنده تسلط شماست.

 

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته چهارم:

✅خاموش نکنید
حواستان به خاموش نشدن ماشین باشد. در ایست کامل خلاص کنید، همیشه با اندکی فشار دادن گاز جلوی خاموش شدن ماشین را بگیرید. با کلاچ به نحوی کار کنید که ماشین خاموش نشود. بدانید که خاموش کردن ماشین یک نمره منفیست و اگر تکرار شود، در آزمون رد می‎شوید. اکثر موارد خاموش کردن به دلیل استرس زیاد اتفاق می‌افتد. برای کنترل استرس راه‌های موجود را امتحان کنید.

نکته: قبل از شروع به حرکت حتما کلاچ ماشین را کنترل کنید و یا قلق گیری کنید، توصیه هنرجویانی که قبلا در آزمون شهری رانندگی شرکت کرده اند بیشترین خاموشی ماشین در آزمون شهری عدم قلق گیری کلاچ است پس حتما قبل از حرکت کلاچ ماشین را قلق گیری و نیم کلاچ حرکت کنید.

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته پنجم :

اشتباهات ازمون عملی رانندگی

اشتباهات ازمون عملی رانندگی

✅دور دو فرمان و پارک دوبل
بر دور دو فرمان و پارک دوبل تسلط داشته باشید. در مورد دور دو فرمان که می‌بایست بدون ایراد بتوانید ماشین را دور بزنید. در این مورد افسر تخفیفی برای شما قائل نمی‌شود، خصوصا آنکه در هنگام جابجایی عملکرد شما خطرساز باشد. اما در مورد پارک دوبل، دراین مورد تمیزی و دقت کار مهم است. اما شاید چند سانت فاصله یا کمی کم تجربگی شما برای افسر قابل چشم پوشی باشد. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم در صورتی که در مورد پارک دوبل اعتماد به نفس خوبی ندارید بهتر است لااقل موارد محدودی را رعایت کنید. مورد اول آنکه به هیچ عنوان تماسی با ماشین‌های پارک شده نداشته باشید. به آینه یا بدنه هر کدام که باشد نه تنها در جا آزمون را رد می‌شوید بلکه دردسرهای بعدی را نیز به جان می‌خرید. هنگام پارک دوبل راهنما فراموش نشود. هنگام پارک دوبل خاموش نکنید. به جدول برخورد نکنید. این موارد را حتی در صورتی که مهارت بالایی در پارک دوبل نداشته باشید نیز می‌توانید رعایت کنید.

هنرجوی گرامی پیشنهاد تست درایو به شما حتما قبل از شرکت در آزمون شهری فیلم پارک دوبل را از لینک زیر مشاهده نمایید:

آموزش پارک دوبل

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته ششم:
در دام افسر نیوفتید
بدون شک در مواردی افسر به شما خواهد گفت که روبروی پارکینگ خانه یا زیر تابلو توقف ممنوع، ماشین را نگه دارید، اگر بدون اشاره به ممنوع بودن توقف در محل به حرف افسر گوش کنید نمره منفی را گرفته‌اید! افسر در حال آزمون گرفتن از شماست بنابراین حواستان باشد که در دام او نیوفتید. حتما به نشانه‌های توقف ممنوع دقت کنید. در هنگام توقف راهنما فراموش نشود و آینه را چک کنید. اگر آینه را خوب بررسی نکنید و ماشین پشت سر شما با صدای بوق اعتراض کند، افسر نمره منفی بابت عدم توجه به آینه را برایتان ثبت می‌کند. اگر جایی که دور ممنوع است گفت دور بزنید، اگر در کوچه ورود ممنوع خواست بپیچید یا از چراغ عبور کنید، در حال امتحان کردن شماست. هشیار باشید. افسر منطقه مورد آزمون را قدم به قدم می‌شناسد.

??در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته هفتم :

حواستان به حق تقدم‌ها باشد
فرعی به اصلی و میدان، در این موارد بسیار هشیار باشید. حتی ممکن است افسر از شما در این مورد سوال کند. با تمرکز به سوال پاسخ دهید. برخی تصور می‎کنند که مباحث آیین نامه در امتحان عملی به کار نمی‌آید. این تصور اشتباه است. افسر اجازه دارد در مورد آیین نامه نیز شما را بیازماید و باید سربلند بیرون بیایید. در واقع تسلط بر قوانین باید پیش از آزمون عملی ایجاد شده باشد و در صورتی که نتوانید سوالات حق تقدم را پاسخ دهید تاثیر زیادی بر نظر افسر خواهد داشت.

توجه داشته باشید در میدان حق تقدم با وسیله ای است که داخل میدان در حال حرکت است.به عبارت ساده تر به هنگام ورود به میدان باید توقف کامل نمود تا خودرو داخل میدان عبور نموده و سپس وارد میدان شویم. این مورد از نظر افسران آزمون گیرنده بسیار پر اهمیت است متاسفانه بسیاری از هنرجویان از این مورد نمره منفی دریافت میکنند.

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته هشتم:
شما اجازه دارید اشتباه کنید
به غیر از اشتباهات خطر ساز، سایر اشتباهات شما ممکن باعث رد شدن نشود. افرادی هستند که با یک اشتباه توانستند از آزمون عملی سربلند بیرون بیایند. افسر تمامی جوانب را می‎سنجد بنابراین وظیفه شما این است که در گام اول اشتباه نکنید و در گام دوم اگر هم اشتباه کردید بتوانید ادامه آزمون را بدون اشتباه تمام کنید. اغلب افراد با اشتباه اول دست و پای خود را گم می‌کنند و پشت سر هم اشتباه می‌کنند. باید بتوانید اعصاب خود را تحت کنترل داشته باشید. اعتماد به نفس خود را از دست ندهید و بدون استرس به کار خود ادامه دهید.

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته نهم:
✅اصول دنده عقب را رعایت کنید
حواستان باشد که ممکن است طی آزمون یا برای پارک مجبور باشید دنده عقب بگیرید. حتما دستتان را پشت صندلی افسر بگذارید و بچرخید. برخی افراد برای دنده عقب تنها از آینه به پشت نگاه می‌کنند. شاید از شرایط پشت آگاهی کامل داشته باشید و نیازی به چرخیدن کامل به عقب نباشد اما یادتان نرود شما در حال آزمون دادن هستید و افسر به دنبال کارهای اشتباه شماست. پس همه چیز را طبق اصول انجام دهید.

دلایل رد شدن در ازمون رانندگی

دلایل رد شدن در ازمون رانندگی

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته دهم:
✅خوش اخلاق باشید
نکته دهم و نکته آخر تعامل شما با افسر است. به هر ترتیب آزمون عملی توسط عامل انسانی گرفته می‌شود و اوست که می‌تواند شما را قبول یا رد اعلام کند. از نظر برخورد و اخلاق حواستان به همه چیز باشد. بدانید که غرور زیاد کار دستتان می‌دهد. افسر برای رانندگانی که ادعای زیادی دارند و مغرور هستند سختگیری بیش‌تری می‌کند. بهتر است حالت یک راننده تازه کار را داشته باشید اما کاملا تسلط خود را حفظ کنید. افسرها با راننده‌های تازه‌کار دقیق و مسلط بهتر کنار می‌آیند.

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم ؟ ( روز پیش از آزمون )
سد بزرگ پیش پای شما استرس است. برای برداشتن این سد دستورالعمل زیر را در نظر بگیرید:
✅۱- اول آنکه تا جایی که می‌توانید به تسلط و مهارت خود بیفزایید. بدانید که کارهایی که بر آن مسلط هستید استرس کمتری در شما ایجاد می‌کند.
✅۲- دوم به شرایط ذهن شما باز می‌گردد. اگر همواره مشکل استرس را در خود داشته‌اید از راهکارهای کلی برای کنترل آن استفاده کنید. نوشیدنی آرامش بخش، آدامس یا موسیقی می‌تواند شرایط را براتان راحتتر کند. حواستان به خواب کافی باشد.
✅۳- سومین توصیه بازسازی شرایط آزمون است. یکی از بهترین کارهایی که برای کنترل استرس می‌شود انجام داد آن است که چندین بار خود را در شرایط آزمون قرار دهید. همه چیز را برای خود شبیه سازی کنید. بارها صندلی و آینه را تنظیم کنید. بارها راهنما زدن را تمرین کنید. بارها پارک دوبل و دور زدن را تمرین کنید. به این ترتیب حتی روز آزمون در شرایط فشار و استرس می‌توانید کارهای روتین را انجام دهید و زمانی که کارهای اول را به خوبی انجام دهید به مرور استرس شما کاهش خواهد یافت.
✅۴- از اشتباه نترسید. نهایت قرار است در آزمون رد شوید، فاجعه اتفاق نمی‌افتد. با اولین اشتباه دنیا به آخر نمی‌رسد، اگر در حین آزمون اشتباه کردید با خود بگویید که هنوز فرصت دارید و حتی اگر این آزمون موفق نشوید هم باز می‌توانید مجدد آزمون دهید. بخشی از استرس مربوط به فکرهای منفی است. فکرهای منفی را از خود دور کنید.

 

بیشتر بخوانید:  صکادرات در رانندگی چیست

صکادرات چیست

صکادرات چیست

نظرات کاربران تست درایو درباره آزمون شهری رانندگی:

کاربری به نام حمید می گوید:

امتحان شهری این کارها را انجام بدید قبولید . پیش افسر تا نشستی افسر میگه حرکت کن اما تو اول صندلی بعد آینه بعد خلاصی دنده بعد روشن کردن بعد کمربندبعد از هر دو آینه ببین که ماشین میاد یا نه . آینه سمت چپ و آینه داخل ماشین . بعد راهنما به چپ و خیلی آرام حرکت کنید . مثلا میگه دور بزن شما اول راهنما بعد زاویه ۳۰ درجه بعد از پنجره نگاه کنید که ماشین میاد یا نه بعد آرام دور بزنید . ببینید جای که از شما امتحان میگیرن جای خلوتیه و ماشین کم رفت و آمد میکنه اما شما باید جوری رفتار کنید که انگار چپ و راست ماشین میاد . دنده عقب اول راهنما بعد کاملا برمیگردید و دست راستتون رو پشت صندلی افسر میزارید . پارک دوبل اول راهنما بعد آرام پشت ماشین ایست میکنید و بادنده یک حرکت میکنید و یه کاپوت از ماشین پارک شده جلوتر ایست میکنید . ببینید افسر میگه دور بزن و اونجا ماشین حرکت نمیکنه اما شما جوری دور بزنید که انگار ماشین میاد .هر حرف افسر یعنی راهنما باید بزنی چون بگه ایست راهنما میخواد بگه دنده عقب راهنما میخواد بگه دور بزن راهنما میخواد پس هر حرف افسر = راهنما . اول پای چپ را داخل ماشین بزارید و آهسته بدنو کج کنید و داخل ماشین بنشینید و فرمان رو بگیرید با دست راست و بنشینید یعنی کمک بگیرید از فرمان ماشین پس ابتدا پای چپ بعد بدن کج بشه بعد موقع نشستن با دست راست از فرمان کمک بگیرید که این روش ماشین سوارهای حرفه ایه . موقع پیاده شدن وقتی که قبول شدید ابتدا با دست راست در را باز کنید و با دست چپ دستگیره را خیلی آرام به جلو فشار دهید به اندازه یه وجب باز کنید در ماشینو و بعد ببینید ماشین میاد یا نه بعد در کامل باز شده و پای راست ابتدا بیرون ببرید و دست راست روی فرمان بزارید و برای بلند شدن از فرمان کمک بگیرید و باسنتون نره سمت افسر به این حالت بلند بشید پا بیرون دست راست رو فرمان و سر بیرون و بلند بشید به حالت سیخ نه به حالت کج که باسن سمت افسر باشه . یه چیز مهم مثلا دو یا سه نفر رو افسر صدا میکنه که بنشینید و امتحان بگیره . ابتدا هیچ موقع از در ماشینی که نباید سوار بشید رو باز نکنید یعنی عقب که میشینی از در سمت خیابون استفاده نکنید . داخل ماشین که شدید سلام بدید و هر اتفاقی افتاد نخندید و یا کاری نکنید موادبانه یه گوشه بنشیتید . وقتی پشت فرمان نشستید باز سلام و وقت بخیر بگید و پوشه خودتون را روی داشبورد بزارید نه دست افسر و زود صتدلی و آینه….. میزون کنید جوری که افسر بفهمه . یکبار ماشین رو خاموش کردید ایراد نداره و هول نشید . یکبار یادتون رفت راهنما بزنید هول نشید فقط ترمز به آهستگی بگیرید نه اینکه پاتون رو بزارید محکم رو ترمز . همیشه واستید تا اونهای که داخل ماشین هستن امتحان بدن و شما آخرین نفر چون هم از اشتباهای دیگران درس میگیرید و با اخلاق افسر آشنا میشید و چون نفر آخر هستید افسر کمکتون میکنه برای قبول شدن . صبح ساعت ۸ آموزشگاه باشید تا کارهاتون ردیف بشه ۸:۳۰ پیش افسر هستید که بهترین زمانه . افسر باید از سه نفر حداقل یه نفرو قبول کنه تا آمار قبولی آموزشگاه بالا بره و ساعتی که شما میرید شلوغ میشه و نهایت یه پارک دوبل و یه دور زدن میخواد ازتون . حس کردید قبول شدید و افسر گفت بزن دو و برو محل امتحان خوشحال نشید و خیلی ریلکس بزنید دو و گاز الکی ندید و موقع ایست حتما راهنما بزنید و حتما ۴۵ سانت پارک کنید و جوری که گفتم پیاده بشید . موقع پیاده شدن حتما بگید خاموش کنم بزنم یک یا روشن بمونه و با خسته نباشید اصولی پیاده بشید . هیچ موقع از جلو ماشین حرکت نکنید حتی اگه افسر با دست اشاره کنه . حتما از پشت ماشین برید پیش افسر یا پشت فرمان . بار اول رد شدید ایراد نداره و ناراحت نشید و با افسر خوشرو باشید.نرم حرکت کنید و جوری بشینید که مسلط باشید بر ماشین و حتما تکیه بدید به صندلی . افسر اگر یکبار رد بکنه شمارو از دفعه بعد هواتون رو داره . اینها چیزهای مهمی بود که براتون گفتم و مطمئن باشید هیچکسی نمیگه این حرفهای منو . اگه باز سوالی بود بگید من جواب میدم.


کاربری به نام یگانه می گوید:

سلام:

بچه راهکار قبولی در امتحان عملی رانندگی میدونید چیه؟ شاید باورتون نشه من خودم تست کردم جواب داد خیلی راحت اولین کاری که روز امتحان شهری باید انجام بدید اینکه خونسردی خودتون و حفظ کنید استرس نگرید، همین استرس کار دستتون میده حتی اگر به ماشین مسلط باشید همین استری در آزمون شهری پیش افسر بفهمه استرس دارید اذیتتون میکنه، حتما و حتما و بازم میگم حتما باتون کلا روی کلاچ باشه خدا رو شکر همه ماشین ها داغونن هیچ کدوم کلاچ درستی ندارن حتما قلق گیری کلاچ و انجام بدید به این صورت که به صورت نیم کلاچ و آروم آروم پاتون و از روی کلاچ بردارید تا ماشین خاموش نشه بعضی افسرا اگه ماشین خاموش بشه ارفاق میکنن بعضی ها ارفاق نمیکنه اگه خوش شانس باشید و ماشین و خاموش کنید اگه چی بشه بهتون ارفاق کنه، پارک دوبل و خوب یاد بگیرید به نکته های انحرافی افسر توجه نکنید مثلا روی خط ممتد اگر گفت سبقت بگیرید یا دور بزنید یه همچین چیزایی به هیچ وج انجام ندید انشالله همه قبول بشید البته من قبول شدم بعد از قبولی در آزمون شهری باید برید سایت پست ببینید گواهینامه متون کی میاد.


 

کاربری به نام سعید از همدان میگوید:

دوستان هنرجو سلام امیدوارم تا این لحظه که نظر بنده را میخونید در آزمون شهری قبول شده باشید از اشتباهات رایج در ازمون رانندگی به نظر شخص بنده عدم تسلط کافی هنرجویان به ماشین است از آنجایی که اکثر آموزشگاه ها از ماشین پراید به عنوان امتحان در روز آزمون شهری استفاده میکنند و خوشبختانه یا متاسفانه بیشتر ماشین ها فرسوده و دارای مشکل فنی هستند از این رو هنرجو تسلط کافی به ماشین را نداشته و اتفاقی که می افتد این است که ماشین خاموش می شود، یا در موقع پارک دوبل کنترل ماشین سخت می شود من خودم سه مرتبه در آزمون شهری همین مشکل و داشتم خدا رو شکر سرهنگ زیاد حساس به ۳۰ سانت بودن فاصله ماشین با جدول نبود فقط از اینکه ماشین خاموش میشد هی گیر میداد، به هر حال خواستم اینجا نظر بدم که دوستان بیشتر تمرین کنن مخصوصا به کلاچ ماشین توجه داشته باشید.


کاربری به نام سیامک می گوید:

سلام به همه من یه پیشنهادی دارم برای رفع استرس در آزمون رانندگی خیلی راحت قبل از رفتن به آزمون شهری دمنوش گل گاو زبان بخورید معجزه میکنه، البته یه قرصی هم هست که بچه ها قبل از آزمون افسر می انداختن اسم شو الان دقیقا یادم نیست، من خودم مشکلی که داشتم پارک دوبل بود و البته اینکه پیش سرهنگ خیلی استرس می گرفتم جوری که پاهام مال خودم نبود، پارک دوبل و رفتم تمرین کردم یه چند تا فیلم آموزش پارک دوبل دیدم با پراید دوستم چند بار تمرین کردم قشنگ یاد گرفتم، فقط مراقب استرس تون باشید حتی اگر به ماشین مسلط باشید استرس داشته باشید امتحان شهری رو خراب میکنید.


کاربری به نام نیلوفر می گوید:

سلام وقت بخیر، من یک ماه پیش آزمون شهری راهنمایی  رانندگی داشتم قبلش ۶ بار رشدم دیگه میخواستم بی خیال گواهینامه رانندگی بشم من خودم بیشتر استرسی که داشتم باعث می شد آزمون و خراب کنم و سرهنگ بهم میگفت برو پایین، بچه ها مربیم بهم گفت اگر سه مرتبه ماشین و خاموش کنی سرهنگ می تونه بهت ارفاق کنه ولی من در آزمون دومم بود یکبار ماشین خاموش شد سرهنگ گفت برو پایین، همه راه ها رو تست کردم دوستم گفت برو قرص ضد استرس برای امتحان رانندگی از داروخونه بگیر بنداز الان اسمش و یادم نیست ولی خیلی تاثیر داشت این قرص استرس مو خیلی کم کرد، دومین اشتباهم پارک دوبل بود که فاصله ماشین از کنار جدول خیلی زیاد میشد که حتما بهتون توصیه میکنم اگر پارک دوبل و اصول شو نمیدونید حتما برید پیش مربی آموزشگاه روش درست پارک دوبل یاد بگیرید، موقع پارک دوبل اول اینکه وقتی کنار ماشین بغل هستید فاصله تون باید ۵۰ سانت باشه کم باشه پارک دوبل تون خراب میشه، بیشتر باشه فاصله تون با جدول بیشتر میشه انشالله همه دوستان آزمون شهری رو قبول بشن.


کاربری به نام سهیل می گوید:

بچه ها من  تجربه آزمون شهری خودمو بهتون میگم اکثر بچه ها مشکل پارک دوبل دارند بین بچه ها بودن کسانی که پارک دوبل و بلد بودن منتهی لم ماشین سرهنگ دستشون نبود پارک دوبل و خراب میکردند، من خودم پارک دوبل و خراب کردم البته بار اول حواسم نبود سپر ماشین خورد به ماشین کناری سرهنگ گفت برو پایین، برای اینکه پارک دوبل تون خوب در بیاد کنار ماشین بغلی ماشین و نگه دارید اندازه نصف دست یعنی از آرنج تا نوک انگشتاتون سعی کنید فاصله رو زیاد نکنید و کمم نکنید فرمان ماشین و کامل به سمت شاگرد بشکونید میایید عقب از شیشه سه گوش ماشین چراغ عقب ماشین کناری رو دید فرمان و به سمت راننده بشکونید فاصله با ماشین جلویی باید جوری باشه چراغ های ماشین جلویی باید دیده بشه، امیدوارم از این راهنمای قبولی در آزمون شهری رانندگی استفاده کنید و راحت قبول بشید.

راهنمای قبولی در آزمون شهری رانندگی


کاربری به نام شیدا می گوید:

دوستان برای قبولی در آزمون عملی شهری رعایت چند نکته خیلی مهمه که بهتون میگم

۱- وقتی نشسین داخل ماشین کاملا خون سرد باشید و صندلی و آینه ها را با توجه به فیزیک خودتون تنظیم کنید.

۲- به حرف افسر آزمون گیرنده خوب گوش کنید حرکت اضافه ای نکنید.

۳- حتما دنده ماشین و چک کنید و مطمئن شوید که دنده ماشین در وضعیت خلاص باشد.

۴- حواستون باشه که ماشینه روش و دوباره استارت نزنید خودم این مورد و چند بار در آزمون شهری دیدم که هنرجوها ماشین روشن و استارت زدن.

۵- اگر توی پارک دوبل مشکل دارید حتما خوب تمرین کنید چراکه برای افسر آزمون گیرنده پارک دوبل خوب مساوی است با قبولی شما.

۶- حتما کمربند ایمنی را ببندید بعد از اینکه استارت زدید و ماشین روشن شد کمربند ایمنی را ببندید.

یک نکته دوستانی که در آزمون شهری قبول شده اند بعد از قبولی امتحان شهری نیازی نیست برای مطلع شدن از صدور گواهینامه به آموزشگاه مراجعه کنید کافی است در گوگل سرچ کنید گواهینامه کی صادر می شود وارد سایت شوید و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده از تاریخ صدور گواهینامه رانندگی مطلع شوید.

امیدوارم مفید واقع شده باشه موفق باشد


کاربی به نام یکتا از گرگان می گوید:

سلام من امتحان شهری همش رد میشم واقعا نمی دونم دیگه باید چیکار کنم کلی تمرین میکنم میرم امتحان شهری یا ماشین و خاموش میکنم یا پارک دوبل و خراب میکنم وقتی سرهنگ چیزی ازم میخواد که انجام بدم استرس شدید میگیرم، چند بارم رفتم پیش مربی تمرین کردم وقتی خودم تنهایی میشینم پشت فرمان خیلی عالی هستم حتی همسرم بهم میگه تو از من خیلی بهتر رانندگی میکنی نمی دونم چرا پیش سرهنگ خراب میکنم، ۹ بار رفتم امتحان شهری رد شدم ولی این دفعه کلی تمرین کردم چهارشنبه قرار برم امتحان شهری انشالله که این بار قبول میشم برام دعا کنید ممنون. راستی بچه ها پارک سنگچین به این صورت است که باید به صورت ال ماشین و پارک کنیم دیگه درسته؟

امتحان شهری رانندگی

امتحان شهری رانندگی


کاربری به نام نسیم می گوید:

سلام به همه من دیروز امتحان شهری داشتم خدا رو شکر قبول شدم آزمون آیین نامه مقدماتی و اصلی رو هم با کمک آزمون های خوب سایت تست درایو خیلی راحت قبول شدم یه بار امتحان شهری رو افتادم رفتم پیش مربی و خوب تمرین کردم چند نکته بسیار مهم درباره پارک دوبل بهم گفت خیلی کاربردی بود البته من بیشتر از هر چیزی استرس شدید میگرفتم پیش افسر دوستم بهم گفت برو داروخونه بگو قرص ضد استرس میخوام یه دونه از این قرص ضد استرس انداختم خیلی اعتماد به نفس رفت بالا دیگه اصلا استرس نداشتم پیش سرهنگ وقعا بگم قرص ضد استرس برای امتحان رانندگی لازمه من خودم تجربه کردم خلاصه که قبول شدم و خیلی حس خوبی بود درسته که هنوز گواهینامه ام دستم نرسیده و شنیدم که بین ۴۰ تا ۶۰ روز زمان میبره ولی همین که گواهینامه رو گرفتم تونستم قبول بشم واقعا خوشحالم امیدوارم همتون خیلی راحت قبول بشید.


کاربری به نام پونه می گوید:

سلام من بالاخره بعد از ۵ بار امتحان شهری قبول شدم دیگه داشت آبروم می رفت پیش دوستام اونا قبول شدن ولی من نه، آخرین آزمونی که دادم افسر خیلی ازم تعریف کرد گفت همه چی رو عالی انجام دادی، به نظر من از اشتباهات ازمون عملی رانندگی که خیلی از بچه ها اصلا بهش توجه نمی کنن نبستن کمربنده مثلا سرهنگ وقتی من بار دوم اول کمربند و بستم بعد ماشین و روشن کردم ردم کرد، یکی اینه یکی هم این که خیلی از بچه ها کلی تمرین کرده بودن و متاسفانه روز آزمون شهری پیش سرهنگ استرس شدید میگرفتن طوری که هرچی سرهنگ ازشون میخواست انجام بدن نمی شنویدن من خودمم استرس داشتم ولی استرس روز اول آزمونم بود بعد اون کاملا استرسم از بین رفت، در کل یه استرس و سعی کنید نداشته باشید و یکی اینکه پارک دوبل و درست انجام بدید امیدوارم همه بچه ها قبول بشن خیلی حس خوبیه قبولی.


کاربری به نام رسول می گوید:

سلام بچه ها من هفته پیش امتحان شهری داشتم افسرم خیلی گیر بود به همه چی اهمیت میداد همه بچه ها رو رد کرد فقط من قبول شدم هنرجوها میگفتن تو پارتی داشتی با سرهنگ اصلانم این جوری نبود من به حرفهای مربیم خوب گوش دادم و کلی تمرین کردم پارک دوبل و خیلی عالی انجام میدم به صکادرات حواستون باشه صکادرت درست نیست صادرکات درسته من خودم کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی رو خوندم طبق توضیحاتی که داده صکادرات میشه ولی مربیم گفت الان دیگه قانون عوض شده اول باید صندلی ماشین و تنظیم کنید بعد آیینه ها رو بعد دنده رو خلاص کنید بعد ماشین و روشن کنید بعد کمربند و ببنید.

 

امتحان شهری

امتحان شهری


کاربری به نام صدف می گوید:

سلام به همه دوستان هنرجو، من همین امروز امتحان شهری داشتم و کلی استرس جوری که مربیم بهم گفت اگه استرس و نمیتونی کنترل کنی شرکت نکن حرف شو گوش ندادم و با استرس فراوان شرکت کردم و متاسفانه رد شدم یکی از دوستان پرسیده بود علت خاموش شدن ماشین در امتحان شهری چیه؟ من اینجا بهش میگم دوست عزیز مهم ترین علتش فرسوده بودن ماشین است، یکی دیگه از علتهاش که بچه ها به منم گفتن بالا یا پایین بودن کلاچ ماشینه که میگن با قلق گیری درصد خاموش بودن ماشین پایین میاد، اگر شانس بیارید نفر سوم باشین حتما از این شانس استفاده کنید و ببینید نفر قبل از شما چه جوری قلق گیری میکنه و آیا کلاچ ماشین پایین است یا بالا چون خیلی مهمه، متاسفانه آزمون من موند برای هفته بعد اگر بتونم استرسمو کم کنم شاید قبول بشم. برام دعا کنید


کاربری به نام مجید از ساری میگوید:

سلام من دو هفته پیش امتحان شهری داشتم بار سومم بود که آزمون شهری شرکت می کردم و بار سوم قبول شدم بیشترین اشتباهات ازمون عملی رانندگی هنرجویان یکی خاموش کردن مکرر ماشین بود و دیگری پارک دوبل بود، البته اینم باید بگم که ماشین ها بسیار فرسوده بودن بیشتر مشکل ماشین کلاچ نامناسب بود طوری که وقتی کلاچ و تا ته فشار میدادی دنده ماشین یا جا نمی رفت یا بد جا میرفت افسر از همین مورد سئو استفاده میکرد و نمره منفی می داد، حواستون باشه اگر نفر اول نیستید حتما دقت کنید که هنرجوی قبل از شما آیا ماشین را خاموش میکنه یا نه این مورد و خودم بارها دیدم که ماشین روشن را هنرجویان استارت می زنن همه افسرا از این مورد گذشت نمی کنن و فوری شما رو رد می کنند. حتی اگر ماشین روشن بود تا زمانی که افسر نگفته ماشین و خاموش روشن کنید کار اضافه ای انجام ندید.


کاربری به نام امیر می گوید:

سلام به همه دوستان من هفته گذشته امتحان شهری دادم و خدا رو شکر بار دوم قبول شدم البته بار اولم میتونستم قبول بشم منتهی چند تا اشتباه داشتم یکی اینکه ماشین و دو بار خاموش کردم و پارک دوبلی که انجام دادم فاصله ماشین با جدول کنار خیابون کمی بیشتر بود و سرهنگ ردم کرد، واسه همین رفتم حسابی تمرین کردم یه چیزی درباره صکادرات بهتون بگم مربیم بهم گفتم قبلا صکادارت درست بوده الان دیگه صکادرات نیست یعنی بعد از روشن کردن ماشین باید کمربند ایمنی را ببندید برای مواقعی است که احتمال آتش سوزی ماشین است، که سریع از ماشین خارج شوید. وقتی تمرین زیاد داشته باشید اعتماد به نفس تون بالا میره به نکات انحرافی افسر هم توجه کنید. تو همین سایت یه جا خوندم دوستانی که ۵۰ روز هست قبول شدن هنوز گواهینامه شون دستشون نرسیده پاک ناامید شدم با وجودی که چند روز بیشتر از قبولیم نمیگذره ذوق و شوق دارم هر چه زودتر گواهینامه مو ببینم به امید قبولی همه دوستان.


کاربری به نام سمیه می گوید:

سلام خیلی خوشحال امروز از امتحان شهری امدم بالاخره بعد از ۳ بار امتحان دادن بالاخره قبول شدم حقیقتش تمرین کرده بودم حسابی منتهی نمیدونم چرا استرس می گرفتم، این مشکل و اکثر بچه ها داشتن یکی از اشتباهات رایج امتحان شهری که همه به نوعی باهاش روبرو میشن خاموش کردن ماشینه، علتشم فرسوده بودن ماشین هاست.

متاسفانه همین خاموش شدن ماشین باعث شد من استرس بگیریم که نکنه الان ماشین خاموش بشه که شد، حتما دوستان قبل از شروع به حرکت ماشین کلاچ ماشین و قلق گیری کنید خیلی راحته فقط کافیه موقعی که گاز میدید پاتونو کم کم از روی کلاچ بردارید. که ماشین یهویی نپره و خاموش نشه این نکته مهمیه و همه افسرها بهش اهمیت میدن.

ترمز دستی ماشین رو به موقع پایین بیارید. یه نکته دیگه اگر نفر قبل شما ماشین و رو خاموش نکرده باشه از افسر اجازه بگیرید آیا ماشین خاموش روشن بشه یا نه، خیلی حواستون باشه که ماشین روشن و مجدد استارت نزنید که افسر اگر متوجه بشه ردتون  میکنه.


کاربری به نام سروش می گوید:

سلام وقت بخیر

من دیروز امتحان شهری داشتم ۲۸ آذر ۹۷ چیزی هم به مهلت اتمام کاردکسم نمونده کلی تمرین کرده بود متاسفانه از شانس خوب من کلاچ و دنده ماشین مشکل داشت هر کاری کردم درست دنده رو عوض کنم نشد یهو متوجه شدم به جای دنده ۳ زدم دنده ۵ و این باعث ردیم شد، دوستان توجه کنند دنده های ماشین و درست جابه جا کنید برای زیاد کردن دنده ماشین در صورتی که خود افسر گفت دنده رو زیاد کنید حتی می تونید بهش بگید نیازی به زیاد کردن دنده نیست و اگر افسر اجازه داد دنده عوض کنید همین طور دور زدن در کوچه باریک حتما باید دو فرمانه دور بزنید، سعی کنید هول نکنید چیز خاصی نداره امتحان شهری انشالله همه قبولیم.


اشتباهات ازمون عملی رانندگیکاربری به نام مرتضی می گوید:

سلام به همه دوستان عزیز من این هفته امتحان آیین نامه اصلی داشتم با کمک نمونه سوالات ایین نامه تست درایو تونستم بار اول قبول بشم خدا رو شکر همون روز هم امتحان شهری شرکت کردم و قبول شدم.

نکته ای که لازم دونستم بگم بهتون حتما سعی کنید کلاچ ماشین و قلق گیری کنید معمولا افسر اجازه میده برای قلق گیری کلاچ ماشین یادتون باشه بعد از روشن کردن ماشین کمربند ایمنی رو ببنید و در آخر ترمز دستی را پایین بیارید، پاتون و زیاد روی گاز فشار ندید به نکات انحرافی افسر حواستون باشه اگر مثلا روی خط ممتد گفت دور بزنید این کار و انجام ندید و حتما بگید که اینجا خط ممتد است.

برای پارک دوبل حتما قبلش تمرین کنید فقط و فقط با تمرین می تونید یک پارک دوبل خوب داشته باشید. اکثر هنرجوها همین پارک دوبل و را مشکل دارد و متاسفانه رد میشن.

موفق باشید.


کاربری به نام فرامرز می گوید:

سلام امروز چهارشنبه ۱۹ دی ماه ۹۷ من بالاخره بعد ۳ بار رد شدن در ازمون شهری قبول شدم، دوستان یه پیشنهاد حتما جدی بگیرید اگر می تونید از تجربیات امتحان شهری رانندگی دوستان دیگه کمک بگیرید من خودم این کارو کردم امروز قبل از اینکه نوبتم بشه رفتم با چند نفر که چندین بار بود رد شده بودن صحبت کردم نظرات جالبی بهم گفتن مثلا یکی شون میگفت: دنده ماشین بد جا میره و باید کلاچ و یکی دو بار بگیری ول کنی تا دنده خوب جا بره، و اینکه درباره سرهنگ می گفتن که به پارک دوبل خیلی حساسه اگر پارک دوبل و خراب کنی در جا ردت می کنه.

دوست دیگه ای میگفت: وقتی نشستی مطمئن شو که در ماشین درست بسته شده باشه و اینکه کمربند و بعد اینکه ماشین و روشن کردی ببند و اگر ماشین روشن بود از سرهنگ اجازه بگیر اگه گفت خاموش روشن کن این کارو انجام بده آینه های ماشین و طبق فیزیک خودت تنظیم کن. خلاصه من همه این موارد و رعایت کردم البته پارک دوبل رو هم تمرین داشتم و قبول شدم انشالله همه دوستان قبول بشن.

اشتباهات آزمون شهری


کاربری به نام کریمی می گوید:

من فردا امتحان شهری رانندگی دارم امتحان قبلی رو رد شدم امیدوارم توی امتحان فردا قبول بشم خیلی تمرین کردم تمامی مشکلاتی که داشتمو حسابی تمرین کردم، فقط نگران اینم که ماشین خاموش نشه متاسفانه اکثر ماشین ها داغون هستند و تا می خوای پاتو از کلاج برداری خاموش میشن، بعضی افسرا گذشت می کنن ولی بیشتر افسرا خیلی سختگیر هستند.


مطالب مرتبط : آموزش رانندگی عملی

فیلم های آموزش رانندگی تست درایو

نحوه صحیح روشن کردن خودرو

فیلم آموزش رانندگی شروع به حرکت

فیلم نحوه جایگیری در خودرو

فیلم پارک ال

فیلم پارک دوبل
فیلم پارک دوبل
فیلم پارک دوبل
فیلم آموزش رانندگی – طریقه حرکت خودرو
لطفا رای دهید
به سوالات آیین نامه تست درایو چند ستاره می دهید؟
[امتیاز از مجموع: 1295 Average: 3.3]

849
یک پاسخ بنویسید

439 نظرات
410 پاسخ ها
27 دنبال کنندگان
 
بیشترین واکنش
پرطرفدار ترین
576 نویسندگان دیدگاه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  مشترک شدن  
جدید ترین قدیمی ترین بیشترین امتیاز
اطلاع رسانی کن
Sara

سلام دوستان ، من امروز ۹۹.۱۲.۱۳ امتحان شهری داشتم و خداروشکر برای دومین بار قبول شدم ، بار اول استرسم خیلی زیاد بود اصلا کلا قاطی کردم . ولی بعدش رفتم با ماشین افسری ینی با ماشینی که آزمون میدیم دوروز قبل امتحان تمرین کردم وتسلطم به کلاچ و فرمان ماشین خوب شد و تونستم قبول بشم ، این توصیه ای بود که به نظرم خیلی جواب میده دوستان میدونم و درک میکنم استرس امتحان رو همه داریم ولی باور داشته باشین به خودتون و با توکل به خدا برین و امتحانو بدین هیچ وقت تسلیم نشین قبولی همه ی… ادامه مطلب »

Nasim

سلام یک سوالی دارم من تا الان سه بار امتحان دادم و توی هر سه تا پارک دوبلم فاصلش زیاد شد اما وقتی یا مربیم همش دقیق در میاد بنظرتون بخاطر استرسه یا چون با مربیم مربی خودش هواسش هست؟البته قرمونو نمیگیره ولی گاهی وقتا میگه بیشتر برو یا وایسا یا..خودمم ازش میپرسم میگه چون فرمون دست چپتو زود قفل میکنی ): امروزم امتحان داشتم اولش هیچ استرسی نداشتم ولی متاسفانه بعدش پام که روی کلاج بود شروع کرد لرزیدن و کنترلمو به کل از دست دادم و گند زدم مربیم ادم بسیار خوبی بود ولی میگفتن که همرو انداخته… ادامه مطلب »

Raha

بچه ها من هفته پیش رد شدم. موقع دوبل، سه بار خاموش کردم. باید چکار کنم که خاموش نشه؟

Mohammad_Gh

کلاج رو زیاد بالا نیارین. تا جایی که احساس کردید ماشین صداش داره قطع میشه؛ کلاج رو فشار بدید.
موقع پارک دوبل، اصلا گاز ندید. فقط با کلاج کار کنید
موقع توقف هم، کلاج رو فشار بدید کامل و بعد ترمز

Ho3in

سلام
من هفته گذشته برای بار پنجم رد شدم و سرهنگ برام کلاس نوشته ولی پرسیدم و بهم گفتن که بار چهارم به بعد کلاس اختیاریه الان باید کلاس برم یا دست خودمه؟

Mohammad_Gh

سلام
بله دست خودتون هست

مریم

سلام من فردا شهری دارم ۲ بار رد شدم
ازمون قبل پارک دوبلم کمی کج بود به نظرتون چیکار کنم

Mohammad_Gh

سلام
شما موقعی که فرمون دوم رو تموم می کنید و از آینه احساس کردید با جدول موازی شدید یا چراغ ماشین های جلوتون رو دیدید، باید کلاج و ترمز کنید

محدثه

سلام دوستان من امروز قبول شدم آزمون شهری رو
سعی کنید اصلا خاموش نکنید وقتی سرهنگ ببینه خاموش نمیکنید خوشش میاد موقع دنده عقب هم لاک پشتی برید به جدول هم برخورد نکنید پارک دوبل قوانین رو رعایت کنید قبولید ..سرهنگا بیشتر تسلط رو میخوان

:))

چیکارکردی خاموش نشد

امید

مزخرفه ازمون های شهری ایران. بعد از‌ ۶ ماه رانندگی بی وقفه برای بار ۷ ام رد شدم. سرهنگ ها ترسو هستن!!! کلاچ یا خیلی سفته یا خیلی بالاست. طوری باهات رفتار می کنن که انگار اصلا راننده نیستی. صفحه کلاچ و استارتر کاملا خرابه . فقط هر کی زیاد ازمون داد و رد شد نگید راننده نیست.

علی

حالا ببینم من چه میکنم سخته مهارت و تجربه و تمرین نیازه البته میوفتی یاد میگیری و اشتباهات جبران میکنی من تاکستان ۱۷میرم

اشکان

سلام کاردکس کسی که قبول شده باشه چجوریه؟ با خودکار قرمز تاریخو مینویسه؟

Mohammad_Gh

برای من، آیین نامه و شهری، هر دو آبی بود (قبولی)
مردودین شهری با قرمز ولی مردودین آیین نامه هم آبی بود

Mohad

اون پایینش می‌نویسه بار چندم
آبی و قرمز فرقی ندارع دوتا تیک قبول

Yalda

سلام به نظرتون اولین بارمیخوام امتحان شهری بدم کلاس اضافه یه جلسه برم یانه

Mohammad_Gh

سلام
برید بهتره

علی

بله تمرین چندین بار فکر کن جات افسره و چیزی جا نمونه انجام بدی صدرصد قبولی البته خودمم باید برم

Aidin

برای بار اول اصولا سخن میگیرن و میندازن.. بهتره کلاس نگیری جلسه اول

علیرضا

سلام.من امروز رد شدم،چون جلو پارکینگ پارک کردم⁦(─.─||)⁩…کلاچ ماشین هم نیممم متر بود،هرچی بالا میاوردم تموم نمیشد…هیچ استرسی نداشتم،خیلی هم با خودم گفته بودم که به افسر بگم ممنوعه با اجازه،اما یادم رفت..نکته اصلی یادآوری کنم بهتون:حرکت لاکپشتی برید تو پارک دوبل با کنترل کلاچ و حتما حواستون باشه که جاهای ممنوع بگید ممنوعه با اجازه…

لیلا

امروز برای بار چهارم رد شدم. خیلی افتضاح دوبل زدم و بقیشم خراب کردم.
بچه ها دیگ امیدی ندارم. حس میکنم استعداد رانندگیم صفره. بنطرتون بیخیال گواهینامه بشم؟ 😢😢😢

mahsa

این هفته دو سه جلسه اضافه برو ،حل میشه . نگران نباش اصلا

mohammad

نه به هیچ وجه
فقط دقت و سرعت عمل داشته باشید

Hossein

بنظرم هفته آزمون سه چهار جلسه تمرین کن، مخصوصا محل آزمونت یه ساعت قبلش تمرین کن

noob

فردا امتحان شهری دارم😄

mahsa

من این هفته قبول شدم .برای دفعه ی دوم امتحان میدادم. به نظر من فقط زیاد تمرین کنید تا تسلط داشته باشین روی ماشین. هر چقدر میتونید جلسات تکمیلی برین ، چون فقط با اون ۱۲ جلسه نمیشه اون تسلط لازم رو به دست اورد و توی شهر رانندگی کرد ، صرفا اصولش رو یاد میگیرید.

purple

سلام
من بار اول قبول شدم شهريو اگه استرس نداشته باشيد و افسر متوجه ارامشتون بشه كمتر اذيت ميكنه

عادل

سلام راستش همین الان از آزمون شهر اومدم و افتادم. بدون تکون خوردن ماشین :)))))) در جا ۲ بار خاموش کردم (B کلاچ وحشتناک حساس بود،طوری که با نیم سانت ورداشتن پا ماشین خاموش میشد.یعنی حتی به اون مرحله لرزیدن و تقه هم نمیرسید. به دوستانی که اینو میخونن توصیه میکنم با هر شیوه و ماشینی که آموزش دیدن،حتما موقع آزمون شهر، گاز رو قبل از ورداشتن پا از کلاچ، بدن.چون شما اولین باره سوار اون ماشینید و با سواریش اشنا نیستید. ماشینی که من باهاش آموزش دیدم کلاچ خیلی مناسبی داشت،یعنی شما قشنگ اون چند مرحله ای که واسه… ادامه مطلب »

الهه

سلام. من فردا ۲۵ بهمن امتحان عملی رانندگی دارم. تو رو خدا دعا کنید قبول بشم.. تنها مشکلم استرسه که کارمو خراب میکنه متاسفانه
بعد ۵بار رد شدن..

محمد

سلام
قبول شدید؟

Amir

سلام من امروز امتحان داشتم و به دو غلط یکی اینکه تو خیابون یه طرفه دنده عقب اثتثنا بودش که نگفتم و دوم فاصله ام با جدول هنگام پارک زیاد بود.
اگه کسی جزوه ای در این موارد داره کامنت کنه تا بقیه از ان استفاده کنند
ممنونم

اتنا

اگر فاصلتون اون اول که ماشین رو نگه می‌دارید برای دنده عقب که دوبل بزنید با ماشین کناری کم باشه فاصلتون با جدول هم درست در میاد، مربی من گفت فاصله از ماشینی که کنارش نگه میداری فقط باید به اندازه ای باشه که آینه ها بهم برخورد نکنن در واقع میشه فاصله کم بین آینه ی دو ماشین،دنده عقب رو تا زمانی ادامه میدید که چراغ عقب ماشین رو در سه گوش اینه عقب ببینید بعد فرمون رو به راست سریع میچرخونید وقتی چراغ عقب ماشین رو در وسط شیشه جلو دیدید اول ی دور و نیم ب سمت… ادامه مطلب »

محمد

سلام منم قردا ازمون شهری دارم به امید قبولی میرم

حیدری

سلام من امروزازمون شهری دادم بار اولم بود رد شدم حول شدم ترمز دستی مشکل داشتم دردنده هم استارت زدم البته تمرین نمیکنم چون ماشین نداریم،دوبار هم خاموش کردم افسر هم آدم خوبی بود ولی خانمی که بامن تو ماشین افسر بود سه تا خطا داشت یکی موقع پارک دوبل اینه ماشینش خورد به اینه ماشین که پارک بودرانندشهم نشسته بوددومی چرا راهنما نزد و سومی هم کمربند نبسته بود،ولی قبولش کرد افسر،من استرس نداشتم ولی حول شدم دعا کنید انشالله هفته بعد قبول شم

mahsa

من امروز آزمون شهر داشتم و رد شدم. قبل از ازمون استرس زیادی نداشتم ولی وقتی نشستم استرسم شروع شد چون بخاطر کوتاهی قدم تسلط کافی روی کلاچ و فرمون نداشتم و کاری هم از دستم بر نمیومد چون صندلی جلوتر نمیومد. از چی امتحان گرفت؟ هیچی ! صرفا دوبل . یعنی نه دور دو فرمون ، نه دنده دو و سه، نه فرعی به اصلی ، نه دور از بریدگی ، نه پارک کردن. هیچییی . فقط دوبل! و خب افتادم دیگه. خلاصه از تجربه م براتون بگم که چیز سختی نیست. صرفا شرایط اینطوری میتونه باعث شه تمرکزتون… ادامه مطلب »

لیلا

منم قدم کوتاهه. افسرم همش دوبل میگیره و خراب میکنم و درجا ردم میکنه. اصلا دیگ امیدی ندارم حس میکنم استعدادم صفره و فک میکنم هیچوقت قبول نمیشم.

mahsa

یه بالشی ببر بذار پشتت که یکم بری جلو و تسلطت زیاد میشه.