در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – راهکار تست درایو

آزمون شهری

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – راهکار تست درایو

باسلام خدمت هنرجویان گرامی وب سایت تست درایو;

امروز در این پست قصد داریم شما عزیزان را با نکات مهم و کلیدی آزمون شهری آشنا کنیم، بسیاری از هنرجویان متاسفانه در اولین جلسه از آزمون شهری موفق نمی شوند این آزمون را سپری کنند، امروز در این مقاله یاد میگیرید که چگونه برای بار اول از پس آزمون عملی یا آزمون شهری رانندگی بر بیایید، لطفا با ما همراه شوید.

 

آزمون شهری رانندگی

آزمون شهری رانندگی

فیلم آموزش رانندگی

پس از مدت‌ها تمرین و گذراندن مراحل گوناگون نوبت به آزمون عملی می‌رسد. این آزمون برای بسیاری از هنرجویان سخت‌ترین مرحله است. مرحله‌ای پر استرس که دلیل استرس بالای آن نیز عدم آگاهی از شرایطی است که قرار است اتفاق بیوفتد. بهترین راه برای مقابله با استرس آزمون عملی شبیه سازی تمامی شرایط است. سعی کنید هر جلسه تمرین خود را مطابق آنچه قرار است اتفاق بیوفتد تنظیم کنید. اولین سوال هنرجویان این است: در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم ؟
برای قبولی در آزمون عملی باید بدانید که چه نکاتی برای افسر حائز اهمیت است. باید بدانید که قرار است آزمون به چه سمتی پیش رود و باید بدانید که آزمون از چه فاکتورهایی تشکیل شده است. نکات زیر را در نظر بگیرید:

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم؟ – نکته اول:

آزمون شهری رانندگی

آزمون شهری رانندگی

⭐جزئیات را فراموش نکنید
✅تنظیم صندلی، تنظیم آینه، راهنما
برای دید کافی باید صندلی تنظیم باشد. در صورتی که برای تنظیم صندلی حوصله به خرج ندهید تسلط کافی بر روی پدال‌ها نخواهید داشت. هر سه آینه باید طبق دید شما تنظیم شود. پیش از استارت زدن این دو مورد را کنترل کنید. کمربند فراموش نشود، ترمز دستی فراموش نشود، و اما راهنما نکته اساسی است.
زمان راه افتادن آنقدر موارد مختلفی را باید بررسی کنید که ممکن است راهنما زدن را فراموش کنید. بسیاری از هنرجویان در همان گام اول با نزدن راهنما تمام امتحان را خراب می‌کنند. اگر قرار است باایستید، دور بزنید، بپیچید و هر تغییر جهتی که اعمال می‌کنید، راهنما را فراموش نکنید.

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم ؟ – نکته دوم:

نکات مهم و کلیدی آزمون شهری

نکات مهم و کلیدی آزمون شهری

✅ حواستان به کلاچ باشد
کافیست به سرعت پا را از روی کلاچ بردارید یا برای دنده عوض کردن تا ته کلاچ را فشار ندهید. چه اتفاقی می‌افتد؟ حرکت‌های ناهنجار ماشین و خاموش کردن و یا صدای ناهنجار همان موردی است که بسیاری از هنرجویان را به آزمون مجدد کشانده. حواستان به کلاچ باشد، بار اول با احتیاط کلاچ را بالا بیاورید تا جای درست کلاچ ماشین آزمون دستتان بیاید. عجله نکنید، دستپاچه نباشید. تا زمانی که فرمان در دست شماست و پای شما روی ترمز است هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته سوم :

نکات مهم آزمون شهری

نکات مهم آزمون شهری

✅نرم رانندگی کنید
ترمز شدید، گاز شدید، حرکت فرمان شدید بسیار مخرب است. سواری ماشین یکی از مهم‌ترین نکات است که افسر به آن توجه می‌کند. کافیست افسر یک بار بر اثر ترمز شدید شما به شیشه جلو متمایل شود. شاید همان لحظه رد نشوید اما مطمئن باشید کارتان در ادامه سخت شده، سواری نرم نشان دهنده تسلط شماست.

 

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته چهارم:

✅خاموش نکنید
حواستان به خاموش نشدن ماشین باشد. در ایست کامل خلاص کنید، همیشه با اندکی فشار دادن گاز جلوی خاموش شدن ماشین را بگیرید. با کلاچ به نحوی کار کنید که ماشین خاموش نشود. بدانید که خاموش کردن ماشین یک نمره منفیست و اگر تکرار شود، در آزمون رد می‎شوید. اکثر موارد خاموش کردن به دلیل استرس زیاد اتفاق می‌افتد. برای کنترل استرس راه‌های موجود را امتحان کنید.

نکته: قبل از شروع به حرکت حتما کلاچ ماشین را کنترل کنید و یا قلق گیری کنید، توصیه هنرجویانی که قبلا در آزمون شهری رانندگی شرکت کرده اند بیشترین خاموشی ماشین در آزمون شهری عدم قلق گیری کلاچ است پس حتما قبل از حرکت کلاچ ماشین را قلق گیری و نیم کلاچ حرکت کنید.

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته پنجم :

اشتباهات ازمون عملی رانندگی

اشتباهات ازمون عملی رانندگی

✅دور دو فرمان و پارک دوبل
بر دور دو فرمان و پارک دوبل تسلط داشته باشید. در مورد دور دو فرمان که می‌بایست بدون ایراد بتوانید ماشین را دور بزنید. در این مورد افسر تخفیفی برای شما قائل نمی‌شود، خصوصا آنکه در هنگام جابجایی عملکرد شما خطرساز باشد. اما در مورد پارک دوبل، دراین مورد تمیزی و دقت کار مهم است. اما شاید چند سانت فاصله یا کمی کم تجربگی شما برای افسر قابل چشم پوشی باشد. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم در صورتی که در مورد پارک دوبل اعتماد به نفس خوبی ندارید بهتر است لااقل موارد محدودی را رعایت کنید. مورد اول آنکه به هیچ عنوان تماسی با ماشین‌های پارک شده نداشته باشید. به آینه یا بدنه هر کدام که باشد نه تنها در جا آزمون را رد می‌شوید بلکه دردسرهای بعدی را نیز به جان می‌خرید. هنگام پارک دوبل راهنما فراموش نشود. هنگام پارک دوبل خاموش نکنید. به جدول برخورد نکنید. این موارد را حتی در صورتی که مهارت بالایی در پارک دوبل نداشته باشید نیز می‌توانید رعایت کنید.

هنرجوی گرامی پیشنهاد تست درایو به شما حتما قبل از شرکت در آزمون شهری فیلم پارک دوبل را از لینک زیر مشاهده نمایید:

آموزش پارک دوبل

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته ششم:
در دام افسر نیوفتید
بدون شک در مواردی افسر به شما خواهد گفت که روبروی پارکینگ خانه یا زیر تابلو توقف ممنوع، ماشین را نگه دارید، اگر بدون اشاره به ممنوع بودن توقف در محل به حرف افسر گوش کنید نمره منفی را گرفته‌اید! افسر در حال آزمون گرفتن از شماست بنابراین حواستان باشد که در دام او نیوفتید. حتما به نشانه‌های توقف ممنوع دقت کنید. در هنگام توقف راهنما فراموش نشود و آینه را چک کنید. اگر آینه را خوب بررسی نکنید و ماشین پشت سر شما با صدای بوق اعتراض کند، افسر نمره منفی بابت عدم توجه به آینه را برایتان ثبت می‌کند. اگر جایی که دور ممنوع است گفت دور بزنید، اگر در کوچه ورود ممنوع خواست بپیچید یا از چراغ عبور کنید، در حال امتحان کردن شماست. هشیار باشید. افسر منطقه مورد آزمون را قدم به قدم می‌شناسد.

??در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته هفتم :

حواستان به حق تقدم‌ها باشد
فرعی به اصلی و میدان، در این موارد بسیار هشیار باشید. حتی ممکن است افسر از شما در این مورد سوال کند. با تمرکز به سوال پاسخ دهید. برخی تصور می‎کنند که مباحث آیین نامه در امتحان عملی به کار نمی‌آید. این تصور اشتباه است. افسر اجازه دارد در مورد آیین نامه نیز شما را بیازماید و باید سربلند بیرون بیایید. در واقع تسلط بر قوانین باید پیش از آزمون عملی ایجاد شده باشد و در صورتی که نتوانید سوالات حق تقدم را پاسخ دهید تاثیر زیادی بر نظر افسر خواهد داشت.

توجه داشته باشید در میدان حق تقدم با وسیله ای است که داخل میدان در حال حرکت است.به عبارت ساده تر به هنگام ورود به میدان باید توقف کامل نمود تا خودرو داخل میدان عبور نموده و سپس وارد میدان شویم. این مورد از نظر افسران آزمون گیرنده بسیار پر اهمیت است متاسفانه بسیاری از هنرجویان از این مورد نمره منفی دریافت میکنند.

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته هشتم:
شما اجازه دارید اشتباه کنید
به غیر از اشتباهات خطر ساز، سایر اشتباهات شما ممکن باعث رد شدن نشود. افرادی هستند که با یک اشتباه توانستند از آزمون عملی سربلند بیرون بیایند. افسر تمامی جوانب را می‎سنجد بنابراین وظیفه شما این است که در گام اول اشتباه نکنید و در گام دوم اگر هم اشتباه کردید بتوانید ادامه آزمون را بدون اشتباه تمام کنید. اغلب افراد با اشتباه اول دست و پای خود را گم می‌کنند و پشت سر هم اشتباه می‌کنند. باید بتوانید اعصاب خود را تحت کنترل داشته باشید. اعتماد به نفس خود را از دست ندهید و بدون استرس به کار خود ادامه دهید.

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته نهم:
✅اصول دنده عقب را رعایت کنید
حواستان باشد که ممکن است طی آزمون یا برای پارک مجبور باشید دنده عقب بگیرید. حتما دستتان را پشت صندلی افسر بگذارید و بچرخید. برخی افراد برای دنده عقب تنها از آینه به پشت نگاه می‌کنند. شاید از شرایط پشت آگاهی کامل داشته باشید و نیازی به چرخیدن کامل به عقب نباشد اما یادتان نرود شما در حال آزمون دادن هستید و افسر به دنبال کارهای اشتباه شماست. پس همه چیز را طبق اصول انجام دهید.

دلایل رد شدن در ازمون رانندگی

دلایل رد شدن در ازمون رانندگی

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته دهم:
✅خوش اخلاق باشید
نکته دهم و نکته آخر تعامل شما با افسر است. به هر ترتیب آزمون عملی توسط عامل انسانی گرفته می‌شود و اوست که می‌تواند شما را قبول یا رد اعلام کند. از نظر برخورد و اخلاق حواستان به همه چیز باشد. بدانید که غرور زیاد کار دستتان می‌دهد. افسر برای رانندگانی که ادعای زیادی دارند و مغرور هستند سختگیری بیش‌تری می‌کند. بهتر است حالت یک راننده تازه کار را داشته باشید اما کاملا تسلط خود را حفظ کنید. افسرها با راننده‌های تازه‌کار دقیق و مسلط بهتر کنار می‌آیند.

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم ؟ ( روز پیش از آزمون )
سد بزرگ پیش پای شما استرس است. برای برداشتن این سد دستورالعمل زیر را در نظر بگیرید:
✅۱- اول آنکه تا جایی که می‌توانید به تسلط و مهارت خود بیفزایید. بدانید که کارهایی که بر آن مسلط هستید استرس کمتری در شما ایجاد می‌کند.
✅۲- دوم به شرایط ذهن شما باز می‌گردد. اگر همواره مشکل استرس را در خود داشته‌اید از راهکارهای کلی برای کنترل آن استفاده کنید. نوشیدنی آرامش بخش، آدامس یا موسیقی می‌تواند شرایط را براتان راحتتر کند. حواستان به خواب کافی باشد.
✅۳- سومین توصیه بازسازی شرایط آزمون است. یکی از بهترین کارهایی که برای کنترل استرس می‌شود انجام داد آن است که چندین بار خود را در شرایط آزمون قرار دهید. همه چیز را برای خود شبیه سازی کنید. بارها صندلی و آینه را تنظیم کنید. بارها راهنما زدن را تمرین کنید. بارها پارک دوبل و دور زدن را تمرین کنید. به این ترتیب حتی روز آزمون در شرایط فشار و استرس می‌توانید کارهای روتین را انجام دهید و زمانی که کارهای اول را به خوبی انجام دهید به مرور استرس شما کاهش خواهد یافت.
✅۴- از اشتباه نترسید. نهایت قرار است در آزمون رد شوید، فاجعه اتفاق نمی‌افتد. با اولین اشتباه دنیا به آخر نمی‌رسد، اگر در حین آزمون اشتباه کردید با خود بگویید که هنوز فرصت دارید و حتی اگر این آزمون موفق نشوید هم باز می‌توانید مجدد آزمون دهید. بخشی از استرس مربوط به فکرهای منفی است. فکرهای منفی را از خود دور کنید.

👮‍♂️برگ سنجش مهارت عملی متقاضیان دریافت گواهینامه پایه سوم شامل ۱۸ مورد:

برگه آزمون شهریبیشتر بخوانید:  صکادرات در رانندگی چیست

صکادرات چیست

صکادرات چیست

نظرات کاربران تست درایو درباره آزمون شهری رانندگی:

کاربری به نام حمید می گوید:

امتحان شهری این کارها را انجام بدید قبولید . پیش افسر تا نشستی افسر میگه حرکت کن اما تو اول صندلی بعد آینه بعد خلاصی دنده بعد روشن کردن بعد کمربندبعد از هر دو آینه ببین که ماشین میاد یا نه . آینه سمت چپ و آینه داخل ماشین . بعد راهنما به چپ و خیلی آرام حرکت کنید . مثلا میگه دور بزن شما اول راهنما بعد زاویه ۳۰ درجه بعد از پنجره نگاه کنید که ماشین میاد یا نه بعد آرام دور بزنید . ببینید جای که از شما امتحان میگیرن جای خلوتیه و ماشین کم رفت و آمد میکنه اما شما باید جوری رفتار کنید که انگار چپ و راست ماشین میاد . دنده عقب اول راهنما بعد کاملا برمیگردید و دست راستتون رو پشت صندلی افسر میزارید . پارک دوبل اول راهنما بعد آرام پشت ماشین ایست میکنید و بادنده یک حرکت میکنید و یه کاپوت از ماشین پارک شده جلوتر ایست میکنید . ببینید افسر میگه دور بزن و اونجا ماشین حرکت نمیکنه اما شما جوری دور بزنید که انگار ماشین میاد .هر حرف افسر یعنی راهنما باید بزنی چون بگه ایست راهنما میخواد بگه دنده عقب راهنما میخواد بگه دور بزن راهنما میخواد پس هر حرف افسر = راهنما . اول پای چپ را داخل ماشین بزارید و آهسته بدنو کج کنید و داخل ماشین بنشینید و فرمان رو بگیرید با دست راست و بنشینید یعنی کمک بگیرید از فرمان ماشین پس ابتدا پای چپ بعد بدن کج بشه بعد موقع نشستن با دست راست از فرمان کمک بگیرید که این روش ماشین سوارهای حرفه ایه . موقع پیاده شدن وقتی که قبول شدید ابتدا با دست راست در را باز کنید و با دست چپ دستگیره را خیلی آرام به جلو فشار دهید به اندازه یه وجب باز کنید در ماشینو و بعد ببینید ماشین میاد یا نه بعد در کامل باز شده و پای راست ابتدا بیرون ببرید و دست راست روی فرمان بزارید و برای بلند شدن از فرمان کمک بگیرید و باسنتون نره سمت افسر به این حالت بلند بشید پا بیرون دست راست رو فرمان و سر بیرون و بلند بشید به حالت سیخ نه به حالت کج که باسن سمت افسر باشه . یه چیز مهم مثلا دو یا سه نفر رو افسر صدا میکنه که بنشینید و امتحان بگیره . ابتدا هیچ موقع از در ماشینی که نباید سوار بشید رو باز نکنید یعنی عقب که میشینی از در سمت خیابون استفاده نکنید . داخل ماشین که شدید سلام بدید و هر اتفاقی افتاد نخندید و یا کاری نکنید موادبانه یه گوشه بنشیتید . وقتی پشت فرمان نشستید باز سلام و وقت بخیر بگید و پوشه خودتون را روی داشبورد بزارید نه دست افسر و زود صتدلی و آینه….. میزون کنید جوری که افسر بفهمه . یکبار ماشین رو خاموش کردید ایراد نداره و هول نشید . یکبار یادتون رفت راهنما بزنید هول نشید فقط ترمز به آهستگی بگیرید نه اینکه پاتون رو بزارید محکم رو ترمز . همیشه واستید تا اونهای که داخل ماشین هستن امتحان بدن و شما آخرین نفر چون هم از اشتباهای دیگران درس میگیرید و با اخلاق افسر آشنا میشید و چون نفر آخر هستید افسر کمکتون میکنه برای قبول شدن . صبح ساعت ۸ آموزشگاه باشید تا کارهاتون ردیف بشه ۸:۳۰ پیش افسر هستید که بهترین زمانه . افسر باید از سه نفر حداقل یه نفرو قبول کنه تا آمار قبولی آموزشگاه بالا بره و ساعتی که شما میرید شلوغ میشه و نهایت یه پارک دوبل و یه دور زدن میخواد ازتون . حس کردید قبول شدید و افسر گفت بزن دو و برو محل امتحان خوشحال نشید و خیلی ریلکس بزنید دو و گاز الکی ندید و موقع ایست حتما راهنما بزنید و حتما ۴۵ سانت پارک کنید و جوری که گفتم پیاده بشید . موقع پیاده شدن حتما بگید خاموش کنم بزنم یک یا روشن بمونه و با خسته نباشید اصولی پیاده بشید . هیچ موقع از جلو ماشین حرکت نکنید حتی اگه افسر با دست اشاره کنه . حتما از پشت ماشین برید پیش افسر یا پشت فرمان . بار اول رد شدید ایراد نداره و ناراحت نشید و با افسر خوشرو باشید.نرم حرکت کنید و جوری بشینید که مسلط باشید بر ماشین و حتما تکیه بدید به صندلی . افسر اگر یکبار رد بکنه شمارو از دفعه بعد هواتون رو داره . اینها چیزهای مهمی بود که براتون گفتم و مطمئن باشید هیچکسی نمیگه این حرفهای منو . اگه باز سوالی بود بگید من جواب میدم.


کاربری به نام یگانه می گوید:

سلام:

بچه راهکار قبولی در امتحان عملی رانندگی میدونید چیه؟ شاید باورتون نشه من خودم تست کردم جواب داد خیلی راحت اولین کاری که روز امتحان شهری باید انجام بدید اینکه خونسردی خودتون و حفظ کنید استرس نگرید، همین استرس کار دستتون میده حتی اگر به ماشین مسلط باشید همین استری در آزمون شهری پیش افسر بفهمه استرس دارید اذیتتون میکنه، حتما و حتما و بازم میگم حتما باتون کلا روی کلاچ باشه خدا رو شکر همه ماشین ها داغونن هیچ کدوم کلاچ درستی ندارن حتما قلق گیری کلاچ و انجام بدید به این صورت که به صورت نیم کلاچ و آروم آروم پاتون و از روی کلاچ بردارید تا ماشین خاموش نشه بعضی افسرا اگه ماشین خاموش بشه ارفاق میکنن بعضی ها ارفاق نمیکنه اگه خوش شانس باشید و ماشین و خاموش کنید اگه چی بشه بهتون ارفاق کنه، پارک دوبل و خوب یاد بگیرید به نکته های انحرافی افسر توجه نکنید مثلا روی خط ممتد اگر گفت سبقت بگیرید یا دور بزنید یه همچین چیزایی به هیچ وج انجام ندید انشالله همه قبول بشید البته من قبول شدم بعد از قبولی در آزمون شهری باید برید سایت پست ببینید گواهینامه متون کی میاد.


 

کاربری به نام سعید از همدان میگوید:

دوستان هنرجو سلام امیدوارم تا این لحظه که نظر بنده را میخونید در آزمون شهری قبول شده باشید از اشتباهات رایج در ازمون رانندگی به نظر شخص بنده عدم تسلط کافی هنرجویان به ماشین است از آنجایی که اکثر آموزشگاه ها از ماشین پراید به عنوان امتحان در روز آزمون شهری استفاده میکنند و خوشبختانه یا متاسفانه بیشتر ماشین ها فرسوده و دارای مشکل فنی هستند از این رو هنرجو تسلط کافی به ماشین را نداشته و اتفاقی که می افتد این است که ماشین خاموش می شود، یا در موقع پارک دوبل کنترل ماشین سخت می شود من خودم سه مرتبه در آزمون شهری همین مشکل و داشتم خدا رو شکر سرهنگ زیاد حساس به ۳۰ سانت بودن فاصله ماشین با جدول نبود فقط از اینکه ماشین خاموش میشد هی گیر میداد، به هر حال خواستم اینجا نظر بدم که دوستان بیشتر تمرین کنن مخصوصا به کلاچ ماشین توجه داشته باشید.


کاربری به نام سیامک می گوید:

سلام به همه من یه پیشنهادی دارم برای رفع استرس در آزمون رانندگی خیلی راحت قبل از رفتن به آزمون شهری دمنوش گل گاو زبان بخورید معجزه میکنه، البته یه قرصی هم هست که بچه ها قبل از آزمون افسر می انداختن اسم شو الان دقیقا یادم نیست، من خودم مشکلی که داشتم پارک دوبل بود و البته اینکه پیش سرهنگ خیلی استرس می گرفتم جوری که پاهام مال خودم نبود، پارک دوبل و رفتم تمرین کردم یه چند تا فیلم آموزش پارک دوبل دیدم با پراید دوستم چند بار تمرین کردم قشنگ یاد گرفتم، فقط مراقب استرس تون باشید حتی اگر به ماشین مسلط باشید استرس داشته باشید امتحان شهری رو خراب میکنید.


کاربری به نام نیلوفر می گوید:

سلام وقت بخیر، من یک ماه پیش آزمون شهری راهنمایی  رانندگی داشتم قبلش ۶ بار رشدم دیگه میخواستم بی خیال گواهینامه رانندگی بشم من خودم بیشتر استرسی که داشتم باعث می شد آزمون و خراب کنم و سرهنگ بهم میگفت برو پایین، بچه ها مربیم بهم گفت اگر سه مرتبه ماشین و خاموش کنی سرهنگ می تونه بهت ارفاق کنه ولی من در آزمون دومم بود یکبار ماشین خاموش شد سرهنگ گفت برو پایین، همه راه ها رو تست کردم دوستم گفت برو قرص ضد استرس برای امتحان رانندگی از داروخونه بگیر بنداز الان اسمش و یادم نیست ولی خیلی تاثیر داشت این قرص استرس مو خیلی کم کرد، دومین اشتباهم پارک دوبل بود که فاصله ماشین از کنار جدول خیلی زیاد میشد که حتما بهتون توصیه میکنم اگر پارک دوبل و اصول شو نمیدونید حتما برید پیش مربی آموزشگاه روش درست پارک دوبل یاد بگیرید، موقع پارک دوبل اول اینکه وقتی کنار ماشین بغل هستید فاصله تون باید ۵۰ سانت باشه کم باشه پارک دوبل تون خراب میشه، بیشتر باشه فاصله تون با جدول بیشتر میشه انشالله همه دوستان آزمون شهری رو قبول بشن.


کاربری به نام سهیل می گوید:

بچه ها من  تجربه آزمون شهری خودمو بهتون میگم اکثر بچه ها مشکل پارک دوبل دارند بین بچه ها بودن کسانی که پارک دوبل و بلد بودن منتهی لم ماشین سرهنگ دستشون نبود پارک دوبل و خراب میکردند، من خودم پارک دوبل و خراب کردم البته بار اول حواسم نبود سپر ماشین خورد به ماشین کناری سرهنگ گفت برو پایین، برای اینکه پارک دوبل تون خوب در بیاد کنار ماشین بغلی ماشین و نگه دارید اندازه نصف دست یعنی از آرنج تا نوک انگشتاتون سعی کنید فاصله رو زیاد نکنید و کمم نکنید فرمان ماشین و کامل به سمت شاگرد بشکونید میایید عقب از شیشه سه گوش ماشین چراغ عقب ماشین کناری رو دید فرمان و به سمت راننده بشکونید فاصله با ماشین جلویی باید جوری باشه چراغ های ماشین جلویی باید دیده بشه، امیدوارم از این راهنمای قبولی در آزمون شهری رانندگی استفاده کنید و راحت قبول بشید.

راهنمای قبولی در آزمون شهری رانندگی


کاربری به نام شیدا می گوید:

دوستان برای قبولی در آزمون عملی شهری رعایت چند نکته خیلی مهمه که بهتون میگم

۱- وقتی نشسین داخل ماشین کاملا خون سرد باشید و صندلی و آینه ها را با توجه به فیزیک خودتون تنظیم کنید.

۲- به حرف افسر آزمون گیرنده خوب گوش کنید حرکت اضافه ای نکنید.

۳- حتما دنده ماشین و چک کنید و مطمئن شوید که دنده ماشین در وضعیت خلاص باشد.

۴- حواستون باشه که ماشینه روش و دوباره استارت نزنید خودم این مورد و چند بار در آزمون شهری دیدم که هنرجوها ماشین روشن و استارت زدن.

۵- اگر توی پارک دوبل مشکل دارید حتما خوب تمرین کنید چراکه برای افسر آزمون گیرنده پارک دوبل خوب مساوی است با قبولی شما.

۶- حتما کمربند ایمنی را ببندید بعد از اینکه استارت زدید و ماشین روشن شد کمربند ایمنی را ببندید.

یک نکته دوستانی که در آزمون شهری قبول شده اند بعد از قبولی امتحان شهری نیازی نیست برای مطلع شدن از صدور گواهینامه به آموزشگاه مراجعه کنید کافی است در گوگل سرچ کنید گواهینامه کی صادر می شود وارد سایت شوید و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده از تاریخ صدور گواهینامه رانندگی مطلع شوید.

امیدوارم مفید واقع شده باشه موفق باشد


کاربی به نام یکتا از گرگان می گوید:

سلام من امتحان شهری همش رد میشم واقعا نمی دونم دیگه باید چیکار کنم کلی تمرین میکنم میرم امتحان شهری یا ماشین و خاموش میکنم یا پارک دوبل و خراب میکنم وقتی سرهنگ چیزی ازم میخواد که انجام بدم استرس شدید میگیرم، چند بارم رفتم پیش مربی تمرین کردم وقتی خودم تنهایی میشینم پشت فرمان خیلی عالی هستم حتی همسرم بهم میگه تو از من خیلی بهتر رانندگی میکنی نمی دونم چرا پیش سرهنگ خراب میکنم، ۹ بار رفتم امتحان شهری رد شدم ولی این دفعه کلی تمرین کردم چهارشنبه قرار برم امتحان شهری انشالله که این بار قبول میشم برام دعا کنید ممنون. راستی بچه ها پارک سنگچین به این صورت است که باید به صورت ال ماشین و پارک کنیم دیگه درسته؟

امتحان شهری رانندگی

امتحان شهری رانندگی


کاربری به نام نسیم می گوید:

سلام به همه من دیروز امتحان شهری داشتم خدا رو شکر قبول شدم آزمون آیین نامه مقدماتی و اصلی رو هم با کمک آزمون های خوب سایت تست درایو خیلی راحت قبول شدم یه بار امتحان شهری رو افتادم رفتم پیش مربی و خوب تمرین کردم چند نکته بسیار مهم درباره پارک دوبل بهم گفت خیلی کاربردی بود البته من بیشتر از هر چیزی استرس شدید میگرفتم پیش افسر دوستم بهم گفت برو داروخونه بگو قرص ضد استرس میخوام یه دونه از این قرص ضد استرس انداختم خیلی اعتماد به نفس رفت بالا دیگه اصلا استرس نداشتم پیش سرهنگ وقعا بگم قرص ضد استرس برای امتحان رانندگی لازمه من خودم تجربه کردم خلاصه که قبول شدم و خیلی حس خوبی بود درسته که هنوز گواهینامه ام دستم نرسیده و شنیدم که بین ۴۰ تا ۶۰ روز زمان میبره ولی همین که گواهینامه رو گرفتم تونستم قبول بشم واقعا خوشحالم امیدوارم همتون خیلی راحت قبول بشید.


کاربری به نام پونه می گوید:

سلام من بالاخره بعد از ۵ بار امتحان شهری قبول شدم دیگه داشت آبروم می رفت پیش دوستام اونا قبول شدن ولی من نه، آخرین آزمونی که دادم افسر خیلی ازم تعریف کرد گفت همه چی رو عالی انجام دادی، به نظر من از اشتباهات ازمون عملی رانندگی که خیلی از بچه ها اصلا بهش توجه نمی کنن نبستن کمربنده مثلا سرهنگ وقتی من بار دوم اول کمربند و بستم بعد ماشین و روشن کردم ردم کرد، یکی اینه یکی هم این که خیلی از بچه ها کلی تمرین کرده بودن و متاسفانه روز آزمون شهری پیش سرهنگ استرس شدید میگرفتن طوری که هرچی سرهنگ ازشون میخواست انجام بدن نمی شنویدن من خودمم استرس داشتم ولی استرس روز اول آزمونم بود بعد اون کاملا استرسم از بین رفت، در کل یه استرس و سعی کنید نداشته باشید و یکی اینکه پارک دوبل و درست انجام بدید امیدوارم همه بچه ها قبول بشن خیلی حس خوبیه قبولی.


کاربری به نام رسول می گوید:

سلام بچه ها من هفته پیش امتحان شهری داشتم افسرم خیلی گیر بود به همه چی اهمیت میداد همه بچه ها رو رد کرد فقط من قبول شدم هنرجوها میگفتن تو پارتی داشتی با سرهنگ اصلانم این جوری نبود من به حرفهای مربیم خوب گوش دادم و کلی تمرین کردم پارک دوبل و خیلی عالی انجام میدم به صکادرات حواستون باشه صکادرت درست نیست صادرکات درسته من خودم کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی رو خوندم طبق توضیحاتی که داده صکادرات میشه ولی مربیم گفت الان دیگه قانون عوض شده اول باید صندلی ماشین و تنظیم کنید بعد آیینه ها رو بعد دنده رو خلاص کنید بعد ماشین و روشن کنید بعد کمربند و ببنید.

 

امتحان شهری

امتحان شهری


کاربری به نام صدف می گوید:

سلام به همه دوستان هنرجو، من همین امروز امتحان شهری داشتم و کلی استرس جوری که مربیم بهم گفت اگه استرس و نمیتونی کنترل کنی شرکت نکن حرف شو گوش ندادم و با استرس فراوان شرکت کردم و متاسفانه رد شدم یکی از دوستان پرسیده بود علت خاموش شدن ماشین در امتحان شهری چیه؟ من اینجا بهش میگم دوست عزیز مهم ترین علتش فرسوده بودن ماشین است، یکی دیگه از علتهاش که بچه ها به منم گفتن بالا یا پایین بودن کلاچ ماشینه که میگن با قلق گیری درصد خاموش بودن ماشین پایین میاد، اگر شانس بیارید نفر سوم باشین حتما از این شانس استفاده کنید و ببینید نفر قبل از شما چه جوری قلق گیری میکنه و آیا کلاچ ماشین پایین است یا بالا چون خیلی مهمه، متاسفانه آزمون من موند برای هفته بعد اگر بتونم استرسمو کم کنم شاید قبول بشم. برام دعا کنید


کاربری به نام مجید از ساری میگوید:

سلام من دو هفته پیش امتحان شهری داشتم بار سومم بود که آزمون شهری شرکت می کردم و بار سوم قبول شدم بیشترین اشتباهات ازمون عملی رانندگی هنرجویان یکی خاموش کردن مکرر ماشین بود و دیگری پارک دوبل بود، البته اینم باید بگم که ماشین ها بسیار فرسوده بودن بیشتر مشکل ماشین کلاچ نامناسب بود طوری که وقتی کلاچ و تا ته فشار میدادی دنده ماشین یا جا نمی رفت یا بد جا میرفت افسر از همین مورد سئو استفاده میکرد و نمره منفی می داد، حواستون باشه اگر نفر اول نیستید حتما دقت کنید که هنرجوی قبل از شما آیا ماشین را خاموش میکنه یا نه این مورد و خودم بارها دیدم که ماشین روشن را هنرجویان استارت می زنن همه افسرا از این مورد گذشت نمی کنن و فوری شما رو رد می کنند. حتی اگر ماشین روشن بود تا زمانی که افسر نگفته ماشین و خاموش روشن کنید کار اضافه ای انجام ندید.


کاربری به نام امیر می گوید:

سلام به همه دوستان من هفته گذشته امتحان شهری دادم و خدا رو شکر بار دوم قبول شدم البته بار اولم میتونستم قبول بشم منتهی چند تا اشتباه داشتم یکی اینکه ماشین و دو بار خاموش کردم و پارک دوبلی که انجام دادم فاصله ماشین با جدول کنار خیابون کمی بیشتر بود و سرهنگ ردم کرد، واسه همین رفتم حسابی تمرین کردم یه چیزی درباره صکادرات بهتون بگم مربیم بهم گفتم قبلا صکادارت درست بوده الان دیگه صکادرات نیست یعنی بعد از روشن کردن ماشین باید کمربند ایمنی را ببندید برای مواقعی است که احتمال آتش سوزی ماشین است، که سریع از ماشین خارج شوید. وقتی تمرین زیاد داشته باشید اعتماد به نفس تون بالا میره به نکات انحرافی افسر هم توجه کنید. تو همین سایت یه جا خوندم دوستانی که ۵۰ روز هست قبول شدن هنوز گواهینامه شون دستشون نرسیده پاک ناامید شدم با وجودی که چند روز بیشتر از قبولیم نمیگذره ذوق و شوق دارم هر چه زودتر گواهینامه مو ببینم به امید قبولی همه دوستان.


کاربری به نام سمیه می گوید:

سلام خیلی خوشحال امروز از امتحان شهری امدم بالاخره بعد از ۳ بار امتحان دادن بالاخره قبول شدم حقیقتش تمرین کرده بودم حسابی منتهی نمیدونم چرا استرس می گرفتم، این مشکل و اکثر بچه ها داشتن یکی از اشتباهات رایج امتحان شهری که همه به نوعی باهاش روبرو میشن خاموش کردن ماشینه، علتشم فرسوده بودن ماشین هاست.

متاسفانه همین خاموش شدن ماشین باعث شد من استرس بگیریم که نکنه الان ماشین خاموش بشه که شد، حتما دوستان قبل از شروع به حرکت ماشین کلاچ ماشین و قلق گیری کنید خیلی راحته فقط کافیه موقعی که گاز میدید پاتونو کم کم از روی کلاچ بردارید. که ماشین یهویی نپره و خاموش نشه این نکته مهمیه و همه افسرها بهش اهمیت میدن.

ترمز دستی ماشین رو به موقع پایین بیارید. یه نکته دیگه اگر نفر قبل شما ماشین و رو خاموش نکرده باشه از افسر اجازه بگیرید آیا ماشین خاموش روشن بشه یا نه، خیلی حواستون باشه که ماشین روشن و مجدد استارت نزنید که افسر اگر متوجه بشه ردتون  میکنه.


کاربری به نام سروش می گوید:

سلام وقت بخیر

من دیروز امتحان شهری داشتم ۲۸ آذر ۹۷ چیزی هم به مهلت اتمام کاردکسم نمونده کلی تمرین کرده بود متاسفانه از شانس خوب من کلاچ و دنده ماشین مشکل داشت هر کاری کردم درست دنده رو عوض کنم نشد یهو متوجه شدم به جای دنده ۳ زدم دنده ۵ و این باعث ردیم شد، دوستان توجه کنند دنده های ماشین و درست جابه جا کنید برای زیاد کردن دنده ماشین در صورتی که خود افسر گفت دنده رو زیاد کنید حتی می تونید بهش بگید نیازی به زیاد کردن دنده نیست و اگر افسر اجازه داد دنده عوض کنید همین طور دور زدن در کوچه باریک حتما باید دو فرمانه دور بزنید، سعی کنید هول نکنید چیز خاصی نداره امتحان شهری انشالله همه قبولیم.


اشتباهات ازمون عملی رانندگیکاربری به نام مرتضی می گوید:

سلام به همه دوستان عزیز من این هفته امتحان آیین نامه اصلی داشتم با کمک نمونه سوالات ایین نامه تست درایو تونستم بار اول قبول بشم خدا رو شکر همون روز هم امتحان شهری شرکت کردم و قبول شدم.

نکته ای که لازم دونستم بگم بهتون حتما سعی کنید کلاچ ماشین و قلق گیری کنید معمولا افسر اجازه میده برای قلق گیری کلاچ ماشین یادتون باشه بعد از روشن کردن ماشین کمربند ایمنی رو ببنید و در آخر ترمز دستی را پایین بیارید، پاتون و زیاد روی گاز فشار ندید به نکات انحرافی افسر حواستون باشه اگر مثلا روی خط ممتد گفت دور بزنید این کار و انجام ندید و حتما بگید که اینجا خط ممتد است.

برای پارک دوبل حتما قبلش تمرین کنید فقط و فقط با تمرین می تونید یک پارک دوبل خوب داشته باشید. اکثر هنرجوها همین پارک دوبل و را مشکل دارد و متاسفانه رد میشن.

موفق باشید.


کاربری به نام فرامرز می گوید:

سلام امروز چهارشنبه ۱۹ دی ماه ۹۷ من بالاخره بعد ۳ بار رد شدن در ازمون شهری قبول شدم، دوستان یه پیشنهاد حتما جدی بگیرید اگر می تونید از تجربیات امتحان شهری رانندگی دوستان دیگه کمک بگیرید من خودم این کارو کردم امروز قبل از اینکه نوبتم بشه رفتم با چند نفر که چندین بار بود رد شده بودن صحبت کردم نظرات جالبی بهم گفتن مثلا یکی شون میگفت: دنده ماشین بد جا میره و باید کلاچ و یکی دو بار بگیری ول کنی تا دنده خوب جا بره، و اینکه درباره سرهنگ می گفتن که به پارک دوبل خیلی حساسه اگر پارک دوبل و خراب کنی در جا ردت می کنه.

دوست دیگه ای میگفت: وقتی نشستی مطمئن شو که در ماشین درست بسته شده باشه و اینکه کمربند و بعد اینکه ماشین و روشن کردی ببند و اگر ماشین روشن بود از سرهنگ اجازه بگیر اگه گفت خاموش روشن کن این کارو انجام بده آینه های ماشین و طبق فیزیک خودت تنظیم کن. خلاصه من همه این موارد و رعایت کردم البته پارک دوبل رو هم تمرین داشتم و قبول شدم انشالله همه دوستان قبول بشن.

اشتباهات آزمون شهری


کاربری به نام کریمی می گوید:

من فردا امتحان شهری رانندگی دارم امتحان قبلی رو رد شدم امیدوارم توی امتحان فردا قبول بشم خیلی تمرین کردم تمامی مشکلاتی که داشتمو حسابی تمرین کردم، فقط نگران اینم که ماشین خاموش نشه متاسفانه اکثر ماشین ها داغون هستند و تا می خوای پاتو از کلاج برداری خاموش میشن، بعضی افسرا گذشت می کنن ولی بیشتر افسرا خیلی سختگیر هستند.


مطالب مرتبط : آموزش رانندگی عملی

فیلم های آموزش رانندگی تست درایو

نحوه صحیح روشن کردن خودرو

فیلم آموزش رانندگی شروع به حرکت

فیلم نحوه جایگیری در خودرو

فیلم پارک ال

فیلم پارک دوبل
فیلم پارک دوبل
فیلم پارک دوبل
فیلم آموزش رانندگی – طریقه حرکت خودرو
Subscribe
Notify of

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1.4K نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
نارویی
بهمن ۲۶, ۱۴۰۲ ۲:۳۴ ق.ظ

سلام ابراهیم نارویی هستم از ایرانشهر
اولین با است امتحان شهری میدی باید اخلاق و معاشرت وبا لباس خوب ومرتب سر وقت سر جلسه امتحان حاظرباشید برای وقت خود و دیگران احترام قائل باشیم افسر را ی دوست تصور کنیم بدون استرس انشاالله همه چیز بخوبی تمام میشه

کاربر سایت
بهمن ۲۴, ۱۴۰۲ ۲:۰۵ ق.ظ

سلام، وقت شما بخیر
معذرت میخوام ممکنه لطفا به سوال من جواب بدین؟ ممنونم
میخواستم بدونم برای کسی که بیشتر از چهار بار در آزمون شهری رد میشه، فرم آزمون به چه شکله؟ مرسی

شهریار
  کاربر سایت
بهمن ۲۵, ۱۴۰۲ ۶:۰۵ ق.ظ

یه برگه دقیقا مثل همون قبلی منگنه میکنن به کاردکست

مریم
بهمن ۲۲, ۱۴۰۲ ۸:۲۸ ب.ظ

سلام بچه ها روزتون بخیر.من شب امتحان واقعا همش نگران بودم.اومدم اینجا کلی تجربه خوندم گفتم تجربه خودم رو با شما ب اشتراک بذارم.آیین نامه و تو شهری رو بار اول ب راحتی آب خوردن قبول شدم.واقعا بدونید همش حرفه ک میگن افسر سخت گیره و بار اول باید رد بشی.آیین نامه ک توی تلگرام رایگان دقیقا همون ۲۰ نمونه سوالی ک سر جلسه میبینی هست.از مربیتونم بخواید بهتون میده.من از ۸ تا ۱۱ صبح کل ۲۰ تا نمونه رو دوبار خوندم و بار اول بدون غلط قبول شدم.تو شهری هم همون ۱۲ جلسه رو با مربی رفتم و دو بار در حد یک ساعت با یکی از فامیل هامون ک پراید داره تمرین رفتم.فقط من اصلا روش پارک دوبل مربیم ک چرخش فرمون در حرکت بود رو نرفتم.توی گوگل پارک دوبل درجا دیدم و همون رو تمرین کردم.غیرممکنه اشتباه بشه چون معیارش جدول.از من پارک دوبل و دنده عقب توی پارک دوبل و دور دو فرمون و پارک ساده و دور یه فرمون گرفت.تازه آموزشگاه ما دوتا افسر داره ک همون روز اول مربیمون بهمون گفت اونی ک سنش بالاست همه رو رد میکنه.دقیقا همون افسر ازم امتحان گرفت.پس اصلا نترسید.اگ دقت کنید و نحوه روشن کردن و تعویض دنده و راهنما و معیارها رو درست انجام بدین قبولین.ما از دوتا ماشین فقط من قبول شدم.همه نفرات قبل من فرمون رو در حرکت میچرخوندن و پارک دوبلشون خراب میشد.بذارید نکاتی ک باید رعایت کنید رو براتون بگم.
پارک دوبل:راهنما راست بزن.کم کم ترمز کن.اگه دنده ۳هستی یه دنده معکوس برو.همونجوری ک کلاچ تا ته گرفتی و نرم ترمز میکنی برو کنار ماشین.باید یه آینه فاصله بین دوتا آینه باشه.میگن پین وسط برف پاک کن رو بنداز زیر چرخ عقب سمت چپ ماشین پارک شده و برو.وقتی آینه سمت شاگردت در راستای چراغ جلوی ماشین پارک شده بود بایست.حالا راهنما بالا.دنده رو میذاری عقب.(یه نکته خییییلی مهم هم اینه ک از شروع همیشه اول کمی گاز بده و دور موتور رو ببر رو ۱/۵ بعد پاتو از کلاچ نرم و کم کم بیار بالا و اصلا از صدای گاز نترس).توی پارک دوبل خیلی کم کم با کلاچ بازی کن و اصلا کلاچ رو رها نکن و کم کم گاز بده.حالا دنده رو ک گذاشتی عقب آرم آروم برو تا چراغ عقب سمت چپ ماشین پارک شده بیفته *انتهای لچکی* دقت کنید!×ابتدا نه! انتها درسته!حالا اینجا توقف کامل کنید.یعنی کلاچ تا ته میگیری و ترمز کامل میکنی. *در حالت توقف کامل* فرمون رو کااامل تا انتها ب سمت راست بچرخون و محکم دستت بگیر و قفلش کن.حالا آروم در حالی که گاز میدی یواش پاتو از روی کلاچ کمی بالا بیار و سرعتت رو با کلاچ تنظیم کن.گاز ثابت و کلاچ رو کم کم ی ذره بیار بالا و تا ته بگیرش تا جایی که سپر مشکی ماشین خودت افتاد روی لبه پایین جدول.یعنی فقط و فقط یک سانت بالای آسفالت!!حالا باز کااامل توقف کن و در حالت توقف فرمون رو کامل ب چپ بچرخون و قفلش کن.حالا کمی گاز بده و کلاچ رو یه ذره بیار بالا و وقتی موازی جدول شدی ایست کامل کن.دقیییقا اندازه ها درست میشه.
حالا برای دنده عقب: ۱/۵دور فرمون رو به راست بچرخون و صاف و محکم تو دستت نگه دار.چراغ وسط آینه عقبت رو بنداز لبه جدول و آروم برو.اگه ب جدول نزدیک شدی خیلی کم فرمون رو ب چپ بده و اگ داشتی ب سمت خیابون میرفتی خیلی کم فرمون رو ب سمت راست بده.همین.ب هر طرف فرمون رو بدی ته ماشین هم ب همون طرف میره.
پارک ساده هم:راهنما بالا میزنی.کم کم ترمز میکنی.اگ دنده ۳ هستی یه معکوس دو میری.پین وسط برف پاک کنت رو میندازی روی جدول و خیلی راحت پارک میکنی.همین.
زاویه ۳۰ درجه موقع شروع و بیرون اوردن سر برای دیدن نقطه کور توی شروع و پارک دوبل هم خیلی مهمه.
ممنوع ها هم حتمااا اجازه بگیرید.مثل خط ممتد.خط عابر پیاده.۱۵ متر قبل و بعد تقاطع ها.سطل زباله.تیر برق.پل جلوی خونه ها و پارکینگ ها و مغازه ها و…
یه چیز خییلی مهم دیگه اینک یک ساعت قبل امتحان حتمااا دوتا پروپرانول ۱۰ بخورید.البته اگه بیماری خاصی دارید با پزشکتون مشورت کنید.ولی داروی خاصی نیست و وقتی بری داروخانه میگ امتحان تو شهری داری؟در این حد زیاد استفاده میشه. قرص ضد استرس ک کاااملا جلوگیری میکنه از تپش قلب و هول شدن و لرزش پا و دست.من ک انقدر قبل امتحان خوشحال بودم ک دوستم میگفت انگاری گل زدی .
معذرت میخوام از اینکه طولانی شد.فقط بدونید واقعا راحته.اصصلااا و ابدا سخت نیست و فقط باید دقت کنید.و ریلکس و هوشیار باشید.همین.کلی پسر اونجا اکثرا رد شدن فقط یکیشون قبول شد با اینکه ماشین و موتور داشتن.من دخترم.تازه هیچوقت هم رانندگی نکرده بودم.فقط همون ۱۲ جلسه و دو تا ۱ساعت با آشنا تمرین رفتم همین.با ماشین خودمونم هیچوقت رانندگی نکردم.صادرکات و راهنما و نیم کلاچ و ایست های ۳۰ درجه و نکات و ممنوع هارو دقت کنید قطعا بدون شک همون بار اول قبولید.موفق باشید.

کاربر
  مریم
بهمن ۲۵, ۱۴۰۲ ۷:۳۸ ب.ظ

ماشین امتحانتون چی بود؟

صوفیان
بهمن ۱۷, ۱۴۰۲ ۸:۴۹ ب.ظ

با سلام و وقت بخیر چند تا نکته بهتون میگم که احتمال قبولی تون رو افزایش خواهد داد :
یک استرس نداشته باشید. و در محل آزمون سعی کنید به اخبار توجه نکنید چون ممکنه استرس بگیرید.
بهتره سعی کنید نفر اول نباشید (* اصلا بحث این نیست که افسر ردتون میکنه نه! بحث اینه که اگه نفر دوم یا سوم یا آخر باشید بهتر می فهمید قلق ماشین کجاست*)
همیشه از عقب سوار ماشین شوید، شاید الان فکر کنید خب اگه نفر دوم باشم چی ؟

خب کسی بعد نفر اول پیاده میشه که سمت شاگرد نشسته باشه، پس اگه پارک دوبل کردن و و امکان پیاده شدن از سمت راست نبود اجازه بگیرید و از سمت شوفر پیاده شید.
سعی کنید پرونده ای دست تونه رو طوری تنظیم کنید که با دست چپ در ماشین رو باز کنید‌.
وقتی سوار شدید حتما صادرکردات رو رعایت کنید:
۱) تنظیم صندلی
۲) تنظیم آیینه ( آیینه افسر لازم نیست)
۳) دنده خلاص ( البته اگه ماشین خاموش بود)
۴) روشن
۵) کمربند ( با دست راست بکشید و با دست چپ از قسمت پلاستیک گرفته و جا بزنید)
۶) راهنما بزنید( اگر از پارک در میایین یا قصد دور زدن دارین راهنما به سمت چپ و هنگام دنده عقب گرفتن راهنما به سمت راست)
۷) دنده مناسب
۸) آیینه مناسب
۹) ترمز دستی
سعی کنید تا ۲ گاز بدید
کلاج رو آروم بیارید بالا پاشنه چسبیده به کف (که کلاج پاتون رو پرت نکنه )
و وقتی حرکت کردید یهو کلاج رو نیارید بالا!
آروم و آروم….
دنده دو اصلا اجازه نمی خواد. ولی دنده سه اجازه می خواد جایی که دو طرفه هست ، باید اجازه بگیرید.
مراقب حیله های افسر باشید !
یکی از این حیله ها ممکنه این باشه که کمربند نبندند ، بهتره بگید جناب کمربند نمی بندید؟
چون مسئولیت مسافر با شوفر هست.
البته بهتره اخلاق افسر رو آنالیز کنید.
**و این چیزا زیاد مهم نیست!
سعی کنید اشکال بزرگ نداشته باشید!**
باید پارک دوبل رو خوب تمرین کرده باشید
با ماشین خودتون به محل آزمون برید
با یکی که شوفر هست ، پدر ، همسر ، برادر یا دوستتون خوب تمرین کنید!
دور دو فرمان و تک فرمان هم تمرین کنید.
نحوه درست پارک دوبل:
در فاصله ۵۰ سانتی متری خودرو ای که قصد پارک بر آن را دارید توقف کنید، نحوه این ۵۰ سانت آخر برف پاکن شاگرد باید به زیر چرخ های خودروی مقابل بیوفتد.
بعد ایست در فاصله ۵۰سانتی خودرو کناری
راهنما را به بالا بزنید( دنده عقب همیشه راهنما به راست)
از سمت شاگرد عقب ماشین مثلثی رو ببینید
وقتی چراغ خطر خودرو بغلی را دیدید
فرمان را کامل به سمت راست بچرخانید.
وقتی چراغ خطر به آیینه شما رسید فرمان را کامل به جهت مخالف بچرخانید.
البته اینها فقط تئوری اند، و باید خوب تمرین کنید
چیزی که مربی تون بهتون گفته ،و بعد برید برای آزمون ، چون روش های زیادی برای پارک دوبل وجود دارد و بعد یه مدت به صورت اتوماتیک(نا خود آگاه ) انجام خواهید داد‌.
توی دور یک فرمان اول راهنما به راست،
بعد راهنما به چپ ایست سی درجه گردش سر به عقب و رفتن وقتی وسط رسیدیم ایست و دوباره ادامه می دهیم.
در دور دو فرمانه، همین کارو می کنیم اگر عرض خیابان کم بود باید دو فرمانه بزنیم
و اگر عرض خیابان زیاد بود باید دور تک فرمان بزنیم.
همه اینهارو تمرین کنید. تا به استخر نیوفتید ، شنا را یاد نخواهید گرفت حتی اگه تمام کتاب های راجع شنا رو خونده باشید‌‌.
خب در آخر دنده خلاص، ترمز دستی بالا،
سوال کنید که خاموش نکنم؟
اگر جواب بله بودخاموش کنید بدید دنده یک
و اول پاتون رو از کلاج بکشید بعد ترمز
اگرم نگفت ( که اکثرا نمیگن) کمربند رو باز کنید
و با دست راست در رو باز کنید
از عقب ماشین برین، و پوشه تون رو تحویل بگیرید.
افسر ها با هم متفاوت هستن، ممکنه طرف منطقی باشه و بهتون فرصت بده، و ممکنه بد اخلاق باشه‌. ولی در هر صورت با داشتن مهارت کافی قبول میشید ، و اگه نشید در دفعه های دیگه قبول میشید، و دنیا به پایان نمیرسه‌‌…
(:
اگه خواستید به پیج های انیستاگرامی هم سر بزنید.
امیدوارم این مطالب براتون مفید بوده باشه‌.
این همه آدم تو خیابون گواهینامه دارن،
شما هم به زودی میگیرین بی شک….
((خدانگهدار))

کاربر
بهمن ۴, ۱۴۰۲ ۳:۰۵ ق.ظ

یه سوال دیگه هم داشتم اگه افسر بگه همین جا پارک کن بعد. از راهما زدن و گرفتن کلاچ و ترمز کردن اول ترمز دستی رو بکشم بعد دنده خلاص بعد خاموش یا برعکس اول دنده را خلاص کنم بعد دستی رو بکشم ممنون میشم جواب بدین

سوگند
  کاربر
بهمن ۴, ۱۴۰۲ ۶:۳۷ ق.ظ

اول دنده خلاص بعد ترمز دستی

کاربر
بهمن ۴, ۱۴۰۲ ۳:۰۴ ق.ظ

سلام در خیابان یک طرف میگن پارک درسمت راست مجاز است محلی که ما آزمون توشهری باافسرمیدهیم سمت راست بلوار است آیا درست است یا پارک دربلوار ممنوع است؟؟؟

کاربر سایت
دی ۲۰, ۱۴۰۲ ۳:۰۲ ق.ظ

سلام علیکم. وقط شما بخیر من برای اولین بارافسرگفت حرکت کن خوب من باتیبا ازمون واموزش دیده بودم اصلن پرایت یادم رفته بودتنظیم صندلی دسگیرش کجاست اشتباه داشتم وومن من حرکتم نگاه اینه وراهنمادرست زدم ومیزان بانیم کلاج صحیح حرکت کردم گفت بیا نزاشت من امتحان بدم ب ای مراحل بعدبه نظر شما چطور دردام افسرنیفتم?ثانین این افسران عملیه خودخودشون قبولی تکمیلی رسیدن به پستشان ضعیفن واقعن به نظرت چرا؟

رها
دی ۱۶, ۱۴۰۲ ۷:۳۰ ق.ظ

تاریخ ۱۰/۱۰ برای بار سوم رانندگی رو قبول شدم 😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

مهسا
  رها
دی ۱۶, ۱۴۰۲ ۱:۴۱ ب.ظ

مبارکههه

رها
  مهسا
دی ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۰ ق.ظ

مرسییییی😍😍😍😍

کاربر
دی ۵, ۱۴۰۲ ۸:۴۰ ق.ظ

سلام اینجا کسی میدونه افسرهای کمکی روزکاریشون چه روزاییه اوناهم هر دوهفته تغییر میکنند؟میخوام باافسر قبلیم امتحان بدم اما اموزشگاهم بهم نمیگه کی هستن اگه کسی میدونه کمک کنه لطفا.

صدیقه علیزاده
دی ۵, ۱۴۰۲ ۲:۳۷ ق.ظ

سلام سوالای ایین نامتون عالی بودن باراول قبول شدم ۵روزدیگم امتحات توشهریمه بازم ازاطلاعاتتون استفاده کردم برام دعاکنیدقبول شم😥

کاربر
دی ۴, ۱۴۰۲ ۱۲:۲۴ ب.ظ

سلام وقت بخیر میخواستم بدونم آیا وقت آیین نامه دو ساله امتحان شهری هم شامل میشه یعنی تواخرین مهلت امتحان آیین نامه قبول بشم روان شهری تموم میشه یا یه مهلت جدید برای شهری میدم ممنون میشم جواب بدید

شهریار
  کاربر
دی ۴, ۱۴۰۲ ۳:۴۷ ب.ظ

کاردکست از تاریخ صدور دو سال اعتبار داره
تو پرونده ات اون برگه ای رو که نوشته «فرم درخواست صدور پایه سوم» ببین تاریخش کیه از اون تاریخ کلا دو سال وقت داری

کاربر
دی ۴, ۱۴۰۲ ۶:۰۵ ق.ظ

من امروز امتحان داشتم،برای بار هشتم که رد شدم ،با اینکه همیشه دو جلسه تمرینی دارم و مربی هم از کارم راضی ولی امتحان رو خراب میکنم،امروز هم برای دور دو فرمان بعد از اینکه خواستم تعویض دنده کنم ،ماشین خاموش شد،خیلی ناامید شدم و چیزی به پایان کاردکسم نمونده،میخوام دیگه قیدشو بزنم

شهریار
  کاربر
دی ۴, ۱۴۰۲ ۴:۰۵ ب.ظ

منم همینجوری بودم کلا ول کرده بودم، بعد یه سال رفتم امتحان دادم دفعه دوم قبول شدم . تسلیم نشو

کاربر
دی ۳, ۱۴۰۲ ۵:۰۵ ق.ظ

سلام برا آزمون شهری سرعتمون از چهل باید کمتر باشه؟ و اینک کی باید دنده رو رو حالت N میذاشتیم؟ هیچ موقع لازم نیس؟ اخه تو کلاس اموزشیا فکر کتم هیچوقت نذاشتیم‌

شهریار
آذر ۲۶, ۱۴۰۲ ۵:۴۲ ب.ظ

سلام بچه ها من تازه گواهینامه م رو گرفتم، توصیه من اینه که برای قبول شدن تو امتحان شهر فقط ۲ تا نکته رو رعایت کنید:
۱- اصلی ترین چیزی که باعث میشه آدما رد بشن اضطرابه. چون شما هرچقدرم که تمرین کرده باشید و مسلط باشین اضطراب مهارت شما رو به شدت میاره پایین و باعث میشه اشتباهای خیلی پیش پا افتاده مرتکب بشید مثل آزاد نکردن دستی، راهنما نزدن، جلوی پل پارک کردن و … من خودم دفعه اول که امتحان دادم ماشینو به جای دنده ۱ گذاشتم ۳ که تا حالا همچین کاری تو عمرم نکرده بودم!!! راه حلی که من برا تسلط به اعصاب و هول نشدن توصیه میکنم اینه که به این باور برسید که هیچ دلیلی نداره شما برا این امتحان استرس داشته باشید. بلخره قراره قبول بشید و چه تو دفعه ی اول این اتفاق بیافته چه تو دفعه ی صدم، کوچیکترین تغییری توی گواهینامه ی شما ایجاد نمیشه. تا جایی که میتونید به کسی نگید که چه روزی دارید میرید امتحان بدید چون بعدش ازتون میپرسن چی شد و شما از رد شدنتون احساس شرمندگی میکنید، در حالی که این احساس کاملا بی مورده. به هیچ وجه به رد شدن به چشم یه شکست نگاه نکنید، چون بر خلاف امتحانای مدرسه و دانشگاه و کنکور و … این رد شدن شما هیچ جا قرار نیست ثبت بشه و به محض این که قبول بشید اون پوشه ی پر از تیکای قرمز و کلمه ی مردود که براتون مثل آینه ی دق شده به زباله دان تاریخ میپیونده :)))
خیلی ریلکس برید محل امتحان و اصلا از این که نفر اول بشینید نترسید، همین عدم تمایل شما برای افسر نشون دهنده ی نداشتن اعتماد به نفستونه. اگه رد شدید اصصصلا خودتونو ناراحت نکنید، خودتونو مشغول کنید به کارای دیگه تا هفته ی بعد و اصلا خودتونو سرزنش نکنید که اگه فلان اشتباهو نکرده بودم قبول شده بودم و این داستانا.
۲- هر هفته برید امتحان بدید! اینجوری فکر نکنید که شاید من تواناییشو ندارم و باید بیشتر تمرین کنم . هرچی که بیشتر امتحان بدید امکان قبولیتون بیشتره! افسرا معمولا بعد از دو بار رد شدن جلسه ی اجباری نمینویسن، پس الکی پول و وقتتون رو صرف کلاس اضافه گرفتن نکنید. اگه خودتون احساس میکنید که احساس به تمرین دارید برا رانندگی، بعد از گرفتن گواهینامه وقت برا این کار زیاده. تا زمانی که خودتون تنهایی نشینید پشت فرمون رانندگی یاد نخواهید گرفت! چیزی که تو امتحان از شما میخوان داشتن کنترل روی ماشین، هول نشدن و توجه به مقرراته. طبق تجربه ی من افسر به محض این که ببینه تسلط دارید شما رو قبول میبینه، یه سوال هم ازتون میپرسه مثلا میگه جلوی پل پارک کن یا از رو خط ممتد دور بزن و اگه حواستون باشه و بگید که این کار ممنوعه برگه تون رو امضا میکنه. بر خلاف تصور خیلیا افسرا اصلا دنبال بهونه نمیگردن که شما رو رد کنن. همین که ببینن حداقل توانایی برا تنهایی رانندگی کردنو دارید براشون کافیه. درباره ی پارک دوبل هم که ۹۹ درصد تو امتحان ازتون میخوان از نظر من تنها راهش اینه که یه روز تنهایی برید تو یه خیابون خلوت و صد تا پارک دوبل بزنید تا قلقش دستتون بیاد! خیلی به این فرمولایی که مربی ها میگن و تو اینترنت هست توجه نکنید چون با کوچیکترین تغییری تو شرایط پارکتون به هم میریزه. هرکسی باید راهشو خودش پیدا کنه به نظر من!

مهدی
  شهریار
دی ۱, ۱۴۰۲ ۳:۰۱ ب.ظ

عالی بود

آرش
آذر ۲۱, ۱۴۰۲ ۵:۱۱ ب.ظ

سلام من امروز آزمون شهری رو بار اول قبول شدم. دوستای گلم اول از همه این تصور رو که هیچکس بار اول قبول نمیشه رو از ذهنتون بیرون کنید چون اگه حتی قرار به قبولی هم باشه وقتی با این ذهنیت برین که قبول نمیشم خرابش میکنین. نکته دوم هم که باید بهش خیلی توجه کنید رفتار صحیح با افسر، وقتی که سوار ماشین میشید بهش سلام و خسته نباشید بگید و پرونده خودتونو بزارید روی داشبورد (ندید دستش) و ازش قبل از روشن کردن ماشین و همچنین قبل از شروع به حرکت اجازه بگیرید. خونسردی خودتون رو هم حفظ کنید و سعی کنید استرس نداشته باشید. نکته سوم هم که میتونید بهش توجه کنید اینه که یا نفر اول از ۴ نفری که سوار ماشین میکنه برای ازمون گرفتن ازمون رو بدید یا نفر اخر، وقتی نفر اول میرید سوار میشید تا ازمون بدید این وایب رو به افسر میدید که از اعتماد به نفس بالایی برخوردارید و دید بهتری ممکنه نسبت بهتون پیدا کنه. زمانی هم که نفر اخر امتحان رو بدید متوجه میشید که افسر بیشتر به چیا گیر میده و میتونید از اشتباهات بقیه درس بگیرید و چون نفر اخر هستید و دیگه کسی هم داخل ماشین نیست احتمال اینکه با اغماض بیشتری عملکردتونو بسنجه بالاست. و اینم یادتون باشه که حتی اگه قبولم نشدید فدای سرتون دفعه بعدی دوباره امتحان میدید و دنیا به اخر نمیرسه پس بدون استرس برید که بترکونید. همین موفق باشید دوستای قشنگم^^

سعید
آذر ۱۵, ۱۴۰۲ ۴:۰۷ ق.ظ

سلام یه چیز بگم من این هفته قبول شدم خداروشکر فقط یه چیز مگم اونم این که اول آروم باشید وصادرکارت به ترتیب انجام بدید و اصلن عجله نکنید من دیدم دخترا خیلی آروم همه چیز انجام میدن ولی ما پسرا خیلی سریع انگار یه نفر دنبالمون انجام میدیم ویه چیز دیگه که خیلی خیلی مهمه اصلن دست نکشید هر هفته برید امتحان نگید این هفته نرم هفته بد میرم این اشتباه وآدم دلسرد میکنه خواستم تجربمو بگم براتون انشالله همتون قبول بشید یاعلی✋

کاربر
آذر ۱۴, ۱۴۰۲ ۲:۱۴ ق.ظ

سلام شب بخیر من موقع آزمون داخل شهری بدون اینکه استرس داشته باشم وپام بلرزد رد میشم علتش ضعیف بودن یا استرس رد شد ن دارم امکانش هست مال عدم اعتماد به نفس وعدم تمر کز باشه ویا افکار م منفی باشه اینم بگم موقع امتحان فقط میگم این بار نشد انشا لله دفعه بعد دنیا به آخر نرسیده به خو دم سخت نمی گیرم ولی بازم رد میشم دلیش چیه

Mahdi
آذر ۱۰, ۱۴۰۲ ۶:۱۰ ب.ظ

سلام و درود اگه موقع امتحان صندل و آینه رو تنظیم نکنیم منفی نمیگیریم؟

کاربر
آذر ۱۰, ۱۴۰۲ ۴:۴۱ ب.ظ

سلام من تازه رانندگی یاد گرفتم متاسفانه رانندگی توی تهران وحشتناکه چون همه حمله ور میشن و خیلی از قوانین رو زیر پا می ذارن برای همین رانندگی برای ما خانوم ها سخت تر میشه می خواستم بدونم در این جور شرایط که ماشین ها هجوم میارن باید چیکار کنیم؟

شهریار
  کاربر
آذر ۲۶, ۱۴۰۲ ۵:۵۲ ب.ظ

از جاهای خلوت شروع کنید تا اعتماد به نفستون به کنترل داشتن رو ماشین بره بالا. تو اونجور مواقع که میگید همه هجوم میارن و میخوان راه بگیرن به این موضوع توجه کنید که هیچکس دوست نداره تصادف کنه، هدف از اینجور رانندگی کردن اینه که شما رو بترسونن ولی اگه شما نشون بدید که تسلط دارید و کم نمیارید اونا هم مجبور به رعایت قوانین میشن. قبول دارم متاسفانه تو کشور ما برای خانوما این مسئله سخت تره ولی به محض این که ببینن دست فرمونتون خوبه باهاتون مثل راننده های دیگه رفتار میکنن.

Mahdi
آذر ۴, ۱۴۰۲ ۵:۴۳ ب.ظ

سلام، من ۴ بار در آزمون شهری رد شدم، دو بار اول بخاطر استرس بود.. در سومی افسر شروع کرد از همه دوبله پارک گرفتن و مردود شدم.. در سومی هم از همه رانندگی در شیب سربالایی گرفت و مردود شدم

کاربر سایت
آذر ۳, ۱۴۰۲ ۲:۱۴ ق.ظ

سلاممن پنج بار رد شدم تسلط دارم به خوبی همه کار انجام میدم میرسم پارک دوبل یا خاموش میکنم یا افسر میگه چسبوندی به جدول خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنونم

کاربر سایت
آذر ۲, ۱۴۰۲ ۵:۲۹ ب.ظ

سلام من هنگام امتحان تو شهری با افسر استرس میگیرم کلا همه چیز رو فراموش میکنم راهنماییم کنین .شوهرم خیلی متلک میگه .الان بار سومه سه روز دیگه امتحان دارم.

محمد
  کاربر سایت
آذر ۲, ۱۴۰۲ ۹:۰۹ ب.ظ

ب استرست غلبه کن تا وقتی استرس داری نمیتونی قبول بشی

فاطمه
آذر ۱, ۱۴۰۲ ۲:۲۴ ب.ظ

سلام سایتتون بینهایت عالی هستش هم تو علایم بار اول قبول شدم با بسته طلایی و امروز دفعه اول بود تو آزمون شهری قبول شدم
می خوام یه توصیه کنم اول استرس نداشته باشید قبل آزمون برید به اون محل آزمون اونجا تمرین کنید تا تسلط کافی داشته باشید و همه علایم رو رعایت کنید یعنی همون صادرکات و تمامی اون نکات که باید قبل پیاده شدن از ماشین باید انجام بدین

کاربر سایت
آبان ۳۰, ۱۴۰۲ ۵:۵۹ ب.ظ

سلام خوبین وقتتون بخیر ببخشید اگه تو آزمون تو شهری افسر ما رو رد کنه باید باز کلاس عملی بریم یا نه اینجوری نیس و اختیاریه

سعید
  کاربر سایت
آذر ۱۰, ۱۴۰۲ ۹:۵۸ ق.ظ

سلام تا سه بار میتونه بنویسه بعد نه

Shekoofeh
آبان ۲۲, ۱۴۰۲ ۸:۰۸ ق.ظ

سلام من امروز بار دوم بود که آزمون میدادم و قبول شدم
بار اول به دلیل عدم تعویض دنده رو دست انداز و پارک دوبل رد شدم
امروز هم پارک دوبلم رو نسبتا خراب کردم حتی دنده عقب هم زیاد جالب نرفتم ولی افسر قبولم کرد😃
همه هم تعجب کرده بودن
به نظرم چیزی که باعث شد قبول بشم خوش رویی خودم با افسر و دقت به چیز های کوچیک بود حتما از پشت ماشین سوار شید و به افسر خسته نباشید بگید خشک رفتار نکنید اصلا استرس نگیرید
و حتما حتما حتما طوری که افسر ببینه همه چی رو چک کنید دنده ٫ کمربند ٫ آیینه و….
راهنما رو اصلا فراموش نکنید و اجازه گرفتن
اجازه گرفتنتون باعث میشه افسر بفهمه شما با قوانین و رانندگی آشنایی دارید
اصلا به اینایی که میگن آخرین نفر سوار شید گوش ندید سعی کنید اول برید نود درصد اوقات از نفر اول فقط یک پارک دوبل و دنده عقب ساده میخاد همین
اینا تجربیات من بود
و در آخر اینکه موفق باشید 🤍

علی
آبان ۲۱, ۱۴۰۲ ۲:۰۴ ب.ظ

با سلام من دفعه اول رفتم امتحان ماشین ساینا بود و چون شناختی بهش نداشتم ماشینو خاموش کردم و بار دوم رفتم امتحان که دو تا دوبل ازم خواستن و یکیشو خوب پارک کردم و دومیو کیپ پارک کردم دفعه سوم بدون استرس همه کارامو درست انجام دادم و پارکمو و دور دو فرمانمو درست رفتم و افسر گفت قبولی بعد دیدم من هیچ کمر بند نبستم و افسر ندیده خلاصه دفعه سوم قبول شدم 😂😂😂

هنرجو
آبان ۲۱, ۱۴۰۲ ۱:۵۱ ب.ظ

سلام وقتتون بخیر باشه
من یه هنرجوام تازه اموزش عملی رو تموم کردم
من وقتی میخوام شروع به حرکت کنم رو به جلو یا دنده عقب حین اینکه ترمز و کلاچ رو گرفتم بعد رها کردن ترمز ابتدا با کمی گاز دادن دور موتور رو مرسونم ۱.۵ تا ۲ بعد کلاچ رو خیلی اروم بالا میارم تا ماشین حرکت کنه کاری که انجام میدم درسته؟
ممنون میشم راهنماییم کنین

حمدی
  هنرجو
آبان ۲۴, ۱۴۰۲ ۱:۴۵ ب.ظ

عزیزم باید همگام با اینکه کلاچ میاری بالا گاز رو فشار بدی

نورا
  حمدی
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۹:۵۹ ب.ظ

عزیز اول گاز بعد کلاچ اینطوری بعضی عزیزان اشتباه میکنن کلاچ رو زیاد برمیدارن گاز هم نمیتونه مانع خاموش شدن بشه

yaser
آبان ۲۱, ۱۴۰۲ ۸:۱۱ ق.ظ

سلاممم امروز امتحان شهرم بود اولین بار قبول شدم اگه بخام یه توصیه بکنم سرتونم درد نیارم که صد درصد باعث قبولی بشه اینه که استرسو بندازید دور بدون ذره ایی استرس رفتم کارامو کردم قبول شدم همین
موفق باشید

ابوالفضل
آبان ۱۷, ۱۴۰۲ ۳:۲۴ ب.ظ

سلام. من آزمون آیین نامه و عملی رو بار دوم قبول شدم ممنون از سایت عالیتون کاش زودتر با بسته طلایی آشنا می شدم آزمون بار اولم عینا کارتکس زرد شماره ۳ و آزمون بار دوم عینا کارتکس زرد شماره ۱۴ اومد اگه کتاب رو ۱ بار و تست های آنلاین سایت ها و بسته طلایی صفحات ۶۴ تا ۱۰۸ رو بخونید مطمئن باشید بار اول قبول خواهید شد.
برای آزمون عملی هم استرس نداشته باشد اکثر افراد بار اول هول میشن و بخاطر چیز های عادی مثل کمربند، ترمز دست، و.. رد میشن چه برسه به پارک دوبل، اگه بار اول رد شدید نگران نباشید هفته دیگه آزمون میدید. البته من بار دومم خیلی استرس داشتم ولی سعی کردم خودمون کنترل کنم، ببینید قبل از خروج از پارک ایست اول رو انجام بدید و بعد به راه خودتون ادامه بدید، نزدیک پیچ ها هم پارک نکنید، مواظب باشید کجا پارک دوبل میکنید، راهنما خیلی مهمه، آینه ها دقت بشه برای افسر خیلی مهمه دیگه دنده ۳ مجاز نیست ولی اگه افسر اجازه داد مشکلی نداره البته بعد پیاده رو و پیچ ها و قبلش، دنده ۴ هم کلا مجاز نیست. قبل آزمون عملی کلمات کلیدی صاکدرات شروع رانندگی و ترخ پایان رانندگی رو تمرین کنید.👇

شروع رانندگی:
صاکدرات
ص: صندلی تنظیم
آ: آینه ها تنظیم
ک: کمربند بسته
د: دنده خلاص
ر : روشن کردن ماشین/راهنما
آ: آماده به حرکت دنده یک/ آینه ها نگاه شود
ت: ترمز دست

در پایان رانندگی/ 
ترخ
ت: ترمز بکشید
ر: راهنما قطع
خ: خلاص/خاموش

نورا
  ابوالفضل
آبان ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۲ ب.ظ

صادرکات درستشه
تنظیم صندلی
آینه ها
دنده خلاص
روشن کردن
بستن کمربند و …
طبق قانون جدید کمربند باید بعد روشن کردن خودرو بسته بشه

کاربر
آبان ۱۷, ۱۴۰۲ ۶:۳۷ ق.ظ

استرس شدید دارم در آزمون در صورتی که همه ی موارد را در ماشین اموزشگاه درست میروم چی کار گنم قبول شوم