در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – راهکار تست درایو

آزمون-شهری

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – راهکار تست درایو

باسلام خدمت هنرجویان گرامی وب سایت تست درایو;

امروز در این پست قصد داریم شما عزیزان را با نکات مهم و کلیدی آزمون شهری آشنا کنیم، بسیاری از هنرجویان متاسفانه در اولین جلسه از آزمون شهری موفق نمی شوند این آزمون را سپری کنند، امروز در این مقاله یاد میگیرید که چگونه برای بار اول از پس آزمون عملی یا آزمون شهری رانندگی بر بیایید، لطفا با ما همراه شوید.

 

آزمون شهری رانندگی

آزمون شهری رانندگی

فیلم آموزش رانندگی

پس از مدت‌ها تمرین و گذراندن مراحل گوناگون نوبت به آزمون عملی می‌رسد. این آزمون برای بسیاری از هنرجویان سخت‌ترین مرحله است. مرحله‌ای پر استرس که دلیل استرس بالای آن نیز عدم آگاهی از شرایطی است که قرار است اتفاق بیوفتد. بهترین راه برای مقابله با استرس آزمون عملی شبیه سازی تمامی شرایط است. سعی کنید هر جلسه تمرین خود را مطابق آنچه قرار است اتفاق بیوفتد تنظیم کنید. اولین سوال هنرجویان این است: در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم ؟
برای قبولی در آزمون عملی باید بدانید که چه نکاتی برای افسر حائز اهمیت است. باید بدانید که قرار است آزمون به چه سمتی پیش رود و باید بدانید که آزمون از چه فاکتورهایی تشکیل شده است. نکات زیر را در نظر بگیرید:

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم؟ – نکته اول:

آزمون شهری رانندگی

آزمون شهری رانندگی

⭐جزئیات را فراموش نکنید
✅تنظیم صندلی، تنظیم آینه، راهنما
برای دید کافی باید صندلی تنظیم باشد. در صورتی که برای تنظیم صندلی حوصله به خرج ندهید تسلط کافی بر روی پدال‌ها نخواهید داشت. هر سه آینه باید طبق دید شما تنظیم شود. پیش از استارت زدن این دو مورد را کنترل کنید. کمربند فراموش نشود، ترمز دستی فراموش نشود، و اما راهنما نکته اساسی است.
زمان راه افتادن آنقدر موارد مختلفی را باید بررسی کنید که ممکن است راهنما زدن را فراموش کنید. بسیاری از هنرجویان در همان گام اول با نزدن راهنما تمام امتحان را خراب می‌کنند. اگر قرار است باایستید، دور بزنید، بپیچید و هر تغییر جهتی که اعمال می‌کنید، راهنما را فراموش نکنید.

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم ؟ – نکته دوم:

نکات مهم و کلیدی آزمون شهری

نکات مهم و کلیدی آزمون شهری

✅ حواستان به کلاچ باشد
کافیست به سرعت پا را از روی کلاچ بردارید یا برای دنده عوض کردن تا ته کلاچ را فشار ندهید. چه اتفاقی می‌افتد؟ حرکت‌های ناهنجار ماشین و خاموش کردن و یا صدای ناهنجار همان موردی است که بسیاری از هنرجویان را به آزمون مجدد کشانده. حواستان به کلاچ باشد، بار اول با احتیاط کلاچ را بالا بیاورید تا جای درست کلاچ ماشین آزمون دستتان بیاید. عجله نکنید، دستپاچه نباشید. تا زمانی که فرمان در دست شماست و پای شما روی ترمز است هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته سوم :

نکات مهم آزمون شهری

نکات مهم آزمون شهری

✅نرم رانندگی کنید
ترمز شدید، گاز شدید، حرکت فرمان شدید بسیار مخرب است. سواری ماشین یکی از مهم‌ترین نکات است که افسر به آن توجه می‌کند. کافیست افسر یک بار بر اثر ترمز شدید شما به شیشه جلو متمایل شود. شاید همان لحظه رد نشوید اما مطمئن باشید کارتان در ادامه سخت شده، سواری نرم نشان دهنده تسلط شماست.

 

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته چهارم:

✅خاموش نکنید
حواستان به خاموش نشدن ماشین باشد. در ایست کامل خلاص کنید، همیشه با اندکی فشار دادن گاز جلوی خاموش شدن ماشین را بگیرید. با کلاچ به نحوی کار کنید که ماشین خاموش نشود. بدانید که خاموش کردن ماشین یک نمره منفیست و اگر تکرار شود، در آزمون رد می‎شوید. اکثر موارد خاموش کردن به دلیل استرس زیاد اتفاق می‌افتد. برای کنترل استرس راه‌های موجود را امتحان کنید.

نکته: قبل از شروع به حرکت حتما کلاچ ماشین را کنترل کنید و یا قلق گیری کنید، توصیه هنرجویانی که قبلا در آزمون شهری رانندگی شرکت کرده اند بیشترین خاموشی ماشین در آزمون شهری عدم قلق گیری کلاچ است پس حتما قبل از حرکت کلاچ ماشین را قلق گیری و نیم کلاچ حرکت کنید.

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته پنجم :

اشتباهات ازمون عملی رانندگی

اشتباهات ازمون عملی رانندگی

✅دور دو فرمان و پارک دوبل
بر دور دو فرمان و پارک دوبل تسلط داشته باشید. در مورد دور دو فرمان که می‌بایست بدون ایراد بتوانید ماشین را دور بزنید. در این مورد افسر تخفیفی برای شما قائل نمی‌شود، خصوصا آنکه در هنگام جابجایی عملکرد شما خطرساز باشد. اما در مورد پارک دوبل، دراین مورد تمیزی و دقت کار مهم است. اما شاید چند سانت فاصله یا کمی کم تجربگی شما برای افسر قابل چشم پوشی باشد. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم در صورتی که در مورد پارک دوبل اعتماد به نفس خوبی ندارید بهتر است لااقل موارد محدودی را رعایت کنید. مورد اول آنکه به هیچ عنوان تماسی با ماشین‌های پارک شده نداشته باشید. به آینه یا بدنه هر کدام که باشد نه تنها در جا آزمون را رد می‌شوید بلکه دردسرهای بعدی را نیز به جان می‌خرید. هنگام پارک دوبل راهنما فراموش نشود. هنگام پارک دوبل خاموش نکنید. به جدول برخورد نکنید. این موارد را حتی در صورتی که مهارت بالایی در پارک دوبل نداشته باشید نیز می‌توانید رعایت کنید.

هنرجوی گرامی پیشنهاد تست درایو به شما حتما قبل از شرکت در آزمون شهری فیلم پارک دوبل را از لینک زیر مشاهده نمایید:

آموزش پارک دوبل

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته ششم:
در دام افسر نیوفتید
بدون شک در مواردی افسر به شما خواهد گفت که روبروی پارکینگ خانه یا زیر تابلو توقف ممنوع، ماشین را نگه دارید، اگر بدون اشاره به ممنوع بودن توقف در محل به حرف افسر گوش کنید نمره منفی را گرفته‌اید! افسر در حال آزمون گرفتن از شماست بنابراین حواستان باشد که در دام او نیوفتید. حتما به نشانه‌های توقف ممنوع دقت کنید. در هنگام توقف راهنما فراموش نشود و آینه را چک کنید. اگر آینه را خوب بررسی نکنید و ماشین پشت سر شما با صدای بوق اعتراض کند، افسر نمره منفی بابت عدم توجه به آینه را برایتان ثبت می‌کند. اگر جایی که دور ممنوع است گفت دور بزنید، اگر در کوچه ورود ممنوع خواست بپیچید یا از چراغ عبور کنید، در حال امتحان کردن شماست. هشیار باشید. افسر منطقه مورد آزمون را قدم به قدم می‌شناسد.

??در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته هفتم :

حواستان به حق تقدم‌ها باشد
فرعی به اصلی و میدان، در این موارد بسیار هشیار باشید. حتی ممکن است افسر از شما در این مورد سوال کند. با تمرکز به سوال پاسخ دهید. برخی تصور می‎کنند که مباحث آیین نامه در امتحان عملی به کار نمی‌آید. این تصور اشتباه است. افسر اجازه دارد در مورد آیین نامه نیز شما را بیازماید و باید سربلند بیرون بیایید. در واقع تسلط بر قوانین باید پیش از آزمون عملی ایجاد شده باشد و در صورتی که نتوانید سوالات حق تقدم را پاسخ دهید تاثیر زیادی بر نظر افسر خواهد داشت.

توجه داشته باشید در میدان حق تقدم با وسیله ای است که داخل میدان در حال حرکت است.به عبارت ساده تر به هنگام ورود به میدان باید توقف کامل نمود تا خودرو داخل میدان عبور نموده و سپس وارد میدان شویم. این مورد از نظر افسران آزمون گیرنده بسیار پر اهمیت است متاسفانه بسیاری از هنرجویان از این مورد نمره منفی دریافت میکنند.

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته هشتم:
شما اجازه دارید اشتباه کنید
به غیر از اشتباهات خطر ساز، سایر اشتباهات شما ممکن باعث رد شدن نشود. افرادی هستند که با یک اشتباه توانستند از آزمون عملی سربلند بیرون بیایند. افسر تمامی جوانب را می‎سنجد بنابراین وظیفه شما این است که در گام اول اشتباه نکنید و در گام دوم اگر هم اشتباه کردید بتوانید ادامه آزمون را بدون اشتباه تمام کنید. اغلب افراد با اشتباه اول دست و پای خود را گم می‌کنند و پشت سر هم اشتباه می‌کنند. باید بتوانید اعصاب خود را تحت کنترل داشته باشید. اعتماد به نفس خود را از دست ندهید و بدون استرس به کار خود ادامه دهید.

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته نهم:
✅اصول دنده عقب را رعایت کنید
حواستان باشد که ممکن است طی آزمون یا برای پارک مجبور باشید دنده عقب بگیرید. حتما دستتان را پشت صندلی افسر بگذارید و بچرخید. برخی افراد برای دنده عقب تنها از آینه به پشت نگاه می‌کنند. شاید از شرایط پشت آگاهی کامل داشته باشید و نیازی به چرخیدن کامل به عقب نباشد اما یادتان نرود شما در حال آزمون دادن هستید و افسر به دنبال کارهای اشتباه شماست. پس همه چیز را طبق اصول انجام دهید.

دلایل رد شدن در ازمون رانندگی

دلایل رد شدن در ازمون رانندگی

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته دهم:
✅خوش اخلاق باشید
نکته دهم و نکته آخر تعامل شما با افسر است. به هر ترتیب آزمون عملی توسط عامل انسانی گرفته می‌شود و اوست که می‌تواند شما را قبول یا رد اعلام کند. از نظر برخورد و اخلاق حواستان به همه چیز باشد. بدانید که غرور زیاد کار دستتان می‌دهد. افسر برای رانندگانی که ادعای زیادی دارند و مغرور هستند سختگیری بیش‌تری می‌کند. بهتر است حالت یک راننده تازه کار را داشته باشید اما کاملا تسلط خود را حفظ کنید. افسرها با راننده‌های تازه‌کار دقیق و مسلط بهتر کنار می‌آیند.

در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم ؟ ( روز پیش از آزمون )
سد بزرگ پیش پای شما استرس است. برای برداشتن این سد دستورالعمل زیر را در نظر بگیرید:
✅۱- اول آنکه تا جایی که می‌توانید به تسلط و مهارت خود بیفزایید. بدانید که کارهایی که بر آن مسلط هستید استرس کمتری در شما ایجاد می‌کند.
✅۲- دوم به شرایط ذهن شما باز می‌گردد. اگر همواره مشکل استرس را در خود داشته‌اید از راهکارهای کلی برای کنترل آن استفاده کنید. نوشیدنی آرامش بخش، آدامس یا موسیقی می‌تواند شرایط را براتان راحتتر کند. حواستان به خواب کافی باشد.
✅۳- سومین توصیه بازسازی شرایط آزمون است. یکی از بهترین کارهایی که برای کنترل استرس می‌شود انجام داد آن است که چندین بار خود را در شرایط آزمون قرار دهید. همه چیز را برای خود شبیه سازی کنید. بارها صندلی و آینه را تنظیم کنید. بارها راهنما زدن را تمرین کنید. بارها پارک دوبل و دور زدن را تمرین کنید. به این ترتیب حتی روز آزمون در شرایط فشار و استرس می‌توانید کارهای روتین را انجام دهید و زمانی که کارهای اول را به خوبی انجام دهید به مرور استرس شما کاهش خواهد یافت.
✅۴- از اشتباه نترسید. نهایت قرار است در آزمون رد شوید، فاجعه اتفاق نمی‌افتد. با اولین اشتباه دنیا به آخر نمی‌رسد، اگر در حین آزمون اشتباه کردید با خود بگویید که هنوز فرصت دارید و حتی اگر این آزمون موفق نشوید هم باز می‌توانید مجدد آزمون دهید. بخشی از استرس مربوط به فکرهای منفی است. فکرهای منفی را از خود دور کنید.

👮‍♂️برگ سنجش مهارت عملی متقاضیان دریافت گواهینامه پایه سوم شامل ۱۸ مورد:

برگه آزمون شهریبیشتر بخوانید:  صکادرات در رانندگی چیست

صکادرات چیست

صکادرات چیست

نظرات کاربران تست درایو درباره آزمون شهری رانندگی:

کاربری به نام حمید می گوید:

امتحان شهری این کارها را انجام بدید قبولید . پیش افسر تا نشستی افسر میگه حرکت کن اما تو اول صندلی بعد آینه بعد خلاصی دنده بعد روشن کردن بعد کمربندبعد از هر دو آینه ببین که ماشین میاد یا نه . آینه سمت چپ و آینه داخل ماشین . بعد راهنما به چپ و خیلی آرام حرکت کنید . مثلا میگه دور بزن شما اول راهنما بعد زاویه ۳۰ درجه بعد از پنجره نگاه کنید که ماشین میاد یا نه بعد آرام دور بزنید . ببینید جای که از شما امتحان میگیرن جای خلوتیه و ماشین کم رفت و آمد میکنه اما شما باید جوری رفتار کنید که انگار چپ و راست ماشین میاد . دنده عقب اول راهنما بعد کاملا برمیگردید و دست راستتون رو پشت صندلی افسر میزارید . پارک دوبل اول راهنما بعد آرام پشت ماشین ایست میکنید و بادنده یک حرکت میکنید و یه کاپوت از ماشین پارک شده جلوتر ایست میکنید . ببینید افسر میگه دور بزن و اونجا ماشین حرکت نمیکنه اما شما جوری دور بزنید که انگار ماشین میاد .هر حرف افسر یعنی راهنما باید بزنی چون بگه ایست راهنما میخواد بگه دنده عقب راهنما میخواد بگه دور بزن راهنما میخواد پس هر حرف افسر = راهنما . اول پای چپ را داخل ماشین بزارید و آهسته بدنو کج کنید و داخل ماشین بنشینید و فرمان رو بگیرید با دست راست و بنشینید یعنی کمک بگیرید از فرمان ماشین پس ابتدا پای چپ بعد بدن کج بشه بعد موقع نشستن با دست راست از فرمان کمک بگیرید که این روش ماشین سوارهای حرفه ایه . موقع پیاده شدن وقتی که قبول شدید ابتدا با دست راست در را باز کنید و با دست چپ دستگیره را خیلی آرام به جلو فشار دهید به اندازه یه وجب باز کنید در ماشینو و بعد ببینید ماشین میاد یا نه بعد در کامل باز شده و پای راست ابتدا بیرون ببرید و دست راست روی فرمان بزارید و برای بلند شدن از فرمان کمک بگیرید و باسنتون نره سمت افسر به این حالت بلند بشید پا بیرون دست راست رو فرمان و سر بیرون و بلند بشید به حالت سیخ نه به حالت کج که باسن سمت افسر باشه . یه چیز مهم مثلا دو یا سه نفر رو افسر صدا میکنه که بنشینید و امتحان بگیره . ابتدا هیچ موقع از در ماشینی که نباید سوار بشید رو باز نکنید یعنی عقب که میشینی از در سمت خیابون استفاده نکنید . داخل ماشین که شدید سلام بدید و هر اتفاقی افتاد نخندید و یا کاری نکنید موادبانه یه گوشه بنشیتید . وقتی پشت فرمان نشستید باز سلام و وقت بخیر بگید و پوشه خودتون را روی داشبورد بزارید نه دست افسر و زود صتدلی و آینه….. میزون کنید جوری که افسر بفهمه . یکبار ماشین رو خاموش کردید ایراد نداره و هول نشید . یکبار یادتون رفت راهنما بزنید هول نشید فقط ترمز به آهستگی بگیرید نه اینکه پاتون رو بزارید محکم رو ترمز . همیشه واستید تا اونهای که داخل ماشین هستن امتحان بدن و شما آخرین نفر چون هم از اشتباهای دیگران درس میگیرید و با اخلاق افسر آشنا میشید و چون نفر آخر هستید افسر کمکتون میکنه برای قبول شدن . صبح ساعت ۸ آموزشگاه باشید تا کارهاتون ردیف بشه ۸:۳۰ پیش افسر هستید که بهترین زمانه . افسر باید از سه نفر حداقل یه نفرو قبول کنه تا آمار قبولی آموزشگاه بالا بره و ساعتی که شما میرید شلوغ میشه و نهایت یه پارک دوبل و یه دور زدن میخواد ازتون . حس کردید قبول شدید و افسر گفت بزن دو و برو محل امتحان خوشحال نشید و خیلی ریلکس بزنید دو و گاز الکی ندید و موقع ایست حتما راهنما بزنید و حتما ۴۵ سانت پارک کنید و جوری که گفتم پیاده بشید . موقع پیاده شدن حتما بگید خاموش کنم بزنم یک یا روشن بمونه و با خسته نباشید اصولی پیاده بشید . هیچ موقع از جلو ماشین حرکت نکنید حتی اگه افسر با دست اشاره کنه . حتما از پشت ماشین برید پیش افسر یا پشت فرمان . بار اول رد شدید ایراد نداره و ناراحت نشید و با افسر خوشرو باشید.نرم حرکت کنید و جوری بشینید که مسلط باشید بر ماشین و حتما تکیه بدید به صندلی . افسر اگر یکبار رد بکنه شمارو از دفعه بعد هواتون رو داره . اینها چیزهای مهمی بود که براتون گفتم و مطمئن باشید هیچکسی نمیگه این حرفهای منو . اگه باز سوالی بود بگید من جواب میدم.


کاربری به نام یگانه می گوید:

سلام:

بچه راهکار قبولی در امتحان عملی رانندگی میدونید چیه؟ شاید باورتون نشه من خودم تست کردم جواب داد خیلی راحت اولین کاری که روز امتحان شهری باید انجام بدید اینکه خونسردی خودتون و حفظ کنید استرس نگرید، همین استرس کار دستتون میده حتی اگر به ماشین مسلط باشید همین استری در آزمون شهری پیش افسر بفهمه استرس دارید اذیتتون میکنه، حتما و حتما و بازم میگم حتما باتون کلا روی کلاچ باشه خدا رو شکر همه ماشین ها داغونن هیچ کدوم کلاچ درستی ندارن حتما قلق گیری کلاچ و انجام بدید به این صورت که به صورت نیم کلاچ و آروم آروم پاتون و از روی کلاچ بردارید تا ماشین خاموش نشه بعضی افسرا اگه ماشین خاموش بشه ارفاق میکنن بعضی ها ارفاق نمیکنه اگه خوش شانس باشید و ماشین و خاموش کنید اگه چی بشه بهتون ارفاق کنه، پارک دوبل و خوب یاد بگیرید به نکته های انحرافی افسر توجه نکنید مثلا روی خط ممتد اگر گفت سبقت بگیرید یا دور بزنید یه همچین چیزایی به هیچ وج انجام ندید انشالله همه قبول بشید البته من قبول شدم بعد از قبولی در آزمون شهری باید برید سایت پست ببینید گواهینامه متون کی میاد.


 

کاربری به نام سعید از همدان میگوید:

دوستان هنرجو سلام امیدوارم تا این لحظه که نظر بنده را میخونید در آزمون شهری قبول شده باشید از اشتباهات رایج در ازمون رانندگی به نظر شخص بنده عدم تسلط کافی هنرجویان به ماشین است از آنجایی که اکثر آموزشگاه ها از ماشین پراید به عنوان امتحان در روز آزمون شهری استفاده میکنند و خوشبختانه یا متاسفانه بیشتر ماشین ها فرسوده و دارای مشکل فنی هستند از این رو هنرجو تسلط کافی به ماشین را نداشته و اتفاقی که می افتد این است که ماشین خاموش می شود، یا در موقع پارک دوبل کنترل ماشین سخت می شود من خودم سه مرتبه در آزمون شهری همین مشکل و داشتم خدا رو شکر سرهنگ زیاد حساس به ۳۰ سانت بودن فاصله ماشین با جدول نبود فقط از اینکه ماشین خاموش میشد هی گیر میداد، به هر حال خواستم اینجا نظر بدم که دوستان بیشتر تمرین کنن مخصوصا به کلاچ ماشین توجه داشته باشید.


کاربری به نام سیامک می گوید:

سلام به همه من یه پیشنهادی دارم برای رفع استرس در آزمون رانندگی خیلی راحت قبل از رفتن به آزمون شهری دمنوش گل گاو زبان بخورید معجزه میکنه، البته یه قرصی هم هست که بچه ها قبل از آزمون افسر می انداختن اسم شو الان دقیقا یادم نیست، من خودم مشکلی که داشتم پارک دوبل بود و البته اینکه پیش سرهنگ خیلی استرس می گرفتم جوری که پاهام مال خودم نبود، پارک دوبل و رفتم تمرین کردم یه چند تا فیلم آموزش پارک دوبل دیدم با پراید دوستم چند بار تمرین کردم قشنگ یاد گرفتم، فقط مراقب استرس تون باشید حتی اگر به ماشین مسلط باشید استرس داشته باشید امتحان شهری رو خراب میکنید.


کاربری به نام نیلوفر می گوید:

سلام وقت بخیر، من یک ماه پیش آزمون شهری راهنمایی  رانندگی داشتم قبلش ۶ بار رشدم دیگه میخواستم بی خیال گواهینامه رانندگی بشم من خودم بیشتر استرسی که داشتم باعث می شد آزمون و خراب کنم و سرهنگ بهم میگفت برو پایین، بچه ها مربیم بهم گفت اگر سه مرتبه ماشین و خاموش کنی سرهنگ می تونه بهت ارفاق کنه ولی من در آزمون دومم بود یکبار ماشین خاموش شد سرهنگ گفت برو پایین، همه راه ها رو تست کردم دوستم گفت برو قرص ضد استرس برای امتحان رانندگی از داروخونه بگیر بنداز الان اسمش و یادم نیست ولی خیلی تاثیر داشت این قرص استرس مو خیلی کم کرد، دومین اشتباهم پارک دوبل بود که فاصله ماشین از کنار جدول خیلی زیاد میشد که حتما بهتون توصیه میکنم اگر پارک دوبل و اصول شو نمیدونید حتما برید پیش مربی آموزشگاه روش درست پارک دوبل یاد بگیرید، موقع پارک دوبل اول اینکه وقتی کنار ماشین بغل هستید فاصله تون باید ۵۰ سانت باشه کم باشه پارک دوبل تون خراب میشه، بیشتر باشه فاصله تون با جدول بیشتر میشه انشالله همه دوستان آزمون شهری رو قبول بشن.


کاربری به نام سهیل می گوید:

بچه ها من  تجربه آزمون شهری خودمو بهتون میگم اکثر بچه ها مشکل پارک دوبل دارند بین بچه ها بودن کسانی که پارک دوبل و بلد بودن منتهی لم ماشین سرهنگ دستشون نبود پارک دوبل و خراب میکردند، من خودم پارک دوبل و خراب کردم البته بار اول حواسم نبود سپر ماشین خورد به ماشین کناری سرهنگ گفت برو پایین، برای اینکه پارک دوبل تون خوب در بیاد کنار ماشین بغلی ماشین و نگه دارید اندازه نصف دست یعنی از آرنج تا نوک انگشتاتون سعی کنید فاصله رو زیاد نکنید و کمم نکنید فرمان ماشین و کامل به سمت شاگرد بشکونید میایید عقب از شیشه سه گوش ماشین چراغ عقب ماشین کناری رو دید فرمان و به سمت راننده بشکونید فاصله با ماشین جلویی باید جوری باشه چراغ های ماشین جلویی باید دیده بشه، امیدوارم از این راهنمای قبولی در آزمون شهری رانندگی استفاده کنید و راحت قبول بشید.

راهنمای قبولی در آزمون شهری رانندگی


کاربری به نام شیدا می گوید:

دوستان برای قبولی در آزمون عملی شهری رعایت چند نکته خیلی مهمه که بهتون میگم

۱- وقتی نشسین داخل ماشین کاملا خون سرد باشید و صندلی و آینه ها را با توجه به فیزیک خودتون تنظیم کنید.

۲- به حرف افسر آزمون گیرنده خوب گوش کنید حرکت اضافه ای نکنید.

۳- حتما دنده ماشین و چک کنید و مطمئن شوید که دنده ماشین در وضعیت خلاص باشد.

۴- حواستون باشه که ماشینه روش و دوباره استارت نزنید خودم این مورد و چند بار در آزمون شهری دیدم که هنرجوها ماشین روشن و استارت زدن.

۵- اگر توی پارک دوبل مشکل دارید حتما خوب تمرین کنید چراکه برای افسر آزمون گیرنده پارک دوبل خوب مساوی است با قبولی شما.

۶- حتما کمربند ایمنی را ببندید بعد از اینکه استارت زدید و ماشین روشن شد کمربند ایمنی را ببندید.

یک نکته دوستانی که در آزمون شهری قبول شده اند بعد از قبولی امتحان شهری نیازی نیست برای مطلع شدن از صدور گواهینامه به آموزشگاه مراجعه کنید کافی است در گوگل سرچ کنید گواهینامه کی صادر می شود وارد سایت شوید و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده از تاریخ صدور گواهینامه رانندگی مطلع شوید.

امیدوارم مفید واقع شده باشه موفق باشد


کاربی به نام یکتا از گرگان می گوید:

سلام من امتحان شهری همش رد میشم واقعا نمی دونم دیگه باید چیکار کنم کلی تمرین میکنم میرم امتحان شهری یا ماشین و خاموش میکنم یا پارک دوبل و خراب میکنم وقتی سرهنگ چیزی ازم میخواد که انجام بدم استرس شدید میگیرم، چند بارم رفتم پیش مربی تمرین کردم وقتی خودم تنهایی میشینم پشت فرمان خیلی عالی هستم حتی همسرم بهم میگه تو از من خیلی بهتر رانندگی میکنی نمی دونم چرا پیش سرهنگ خراب میکنم، ۹ بار رفتم امتحان شهری رد شدم ولی این دفعه کلی تمرین کردم چهارشنبه قرار برم امتحان شهری انشالله که این بار قبول میشم برام دعا کنید ممنون. راستی بچه ها پارک سنگچین به این صورت است که باید به صورت ال ماشین و پارک کنیم دیگه درسته؟

امتحان شهری رانندگی

امتحان شهری رانندگی


کاربری به نام نسیم می گوید:

سلام به همه من دیروز امتحان شهری داشتم خدا رو شکر قبول شدم آزمون آیین نامه مقدماتی و اصلی رو هم با کمک آزمون های خوب سایت تست درایو خیلی راحت قبول شدم یه بار امتحان شهری رو افتادم رفتم پیش مربی و خوب تمرین کردم چند نکته بسیار مهم درباره پارک دوبل بهم گفت خیلی کاربردی بود البته من بیشتر از هر چیزی استرس شدید میگرفتم پیش افسر دوستم بهم گفت برو داروخونه بگو قرص ضد استرس میخوام یه دونه از این قرص ضد استرس انداختم خیلی اعتماد به نفس رفت بالا دیگه اصلا استرس نداشتم پیش سرهنگ وقعا بگم قرص ضد استرس برای امتحان رانندگی لازمه من خودم تجربه کردم خلاصه که قبول شدم و خیلی حس خوبی بود درسته که هنوز گواهینامه ام دستم نرسیده و شنیدم که بین ۴۰ تا ۶۰ روز زمان میبره ولی همین که گواهینامه رو گرفتم تونستم قبول بشم واقعا خوشحالم امیدوارم همتون خیلی راحت قبول بشید.


کاربری به نام پونه می گوید:

سلام من بالاخره بعد از ۵ بار امتحان شهری قبول شدم دیگه داشت آبروم می رفت پیش دوستام اونا قبول شدن ولی من نه، آخرین آزمونی که دادم افسر خیلی ازم تعریف کرد گفت همه چی رو عالی انجام دادی، به نظر من از اشتباهات ازمون عملی رانندگی که خیلی از بچه ها اصلا بهش توجه نمی کنن نبستن کمربنده مثلا سرهنگ وقتی من بار دوم اول کمربند و بستم بعد ماشین و روشن کردم ردم کرد، یکی اینه یکی هم این که خیلی از بچه ها کلی تمرین کرده بودن و متاسفانه روز آزمون شهری پیش سرهنگ استرس شدید میگرفتن طوری که هرچی سرهنگ ازشون میخواست انجام بدن نمی شنویدن من خودمم استرس داشتم ولی استرس روز اول آزمونم بود بعد اون کاملا استرسم از بین رفت، در کل یه استرس و سعی کنید نداشته باشید و یکی اینکه پارک دوبل و درست انجام بدید امیدوارم همه بچه ها قبول بشن خیلی حس خوبیه قبولی.


کاربری به نام رسول می گوید:

سلام بچه ها من هفته پیش امتحان شهری داشتم افسرم خیلی گیر بود به همه چی اهمیت میداد همه بچه ها رو رد کرد فقط من قبول شدم هنرجوها میگفتن تو پارتی داشتی با سرهنگ اصلانم این جوری نبود من به حرفهای مربیم خوب گوش دادم و کلی تمرین کردم پارک دوبل و خیلی عالی انجام میدم به صکادرات حواستون باشه صکادرت درست نیست صادرکات درسته من خودم کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی رو خوندم طبق توضیحاتی که داده صکادرات میشه ولی مربیم گفت الان دیگه قانون عوض شده اول باید صندلی ماشین و تنظیم کنید بعد آیینه ها رو بعد دنده رو خلاص کنید بعد ماشین و روشن کنید بعد کمربند و ببنید.

 

امتحان شهری

امتحان شهری


کاربری به نام صدف می گوید:

سلام به همه دوستان هنرجو، من همین امروز امتحان شهری داشتم و کلی استرس جوری که مربیم بهم گفت اگه استرس و نمیتونی کنترل کنی شرکت نکن حرف شو گوش ندادم و با استرس فراوان شرکت کردم و متاسفانه رد شدم یکی از دوستان پرسیده بود علت خاموش شدن ماشین در امتحان شهری چیه؟ من اینجا بهش میگم دوست عزیز مهم ترین علتش فرسوده بودن ماشین است، یکی دیگه از علتهاش که بچه ها به منم گفتن بالا یا پایین بودن کلاچ ماشینه که میگن با قلق گیری درصد خاموش بودن ماشین پایین میاد، اگر شانس بیارید نفر سوم باشین حتما از این شانس استفاده کنید و ببینید نفر قبل از شما چه جوری قلق گیری میکنه و آیا کلاچ ماشین پایین است یا بالا چون خیلی مهمه، متاسفانه آزمون من موند برای هفته بعد اگر بتونم استرسمو کم کنم شاید قبول بشم. برام دعا کنید


کاربری به نام مجید از ساری میگوید:

سلام من دو هفته پیش امتحان شهری داشتم بار سومم بود که آزمون شهری شرکت می کردم و بار سوم قبول شدم بیشترین اشتباهات ازمون عملی رانندگی هنرجویان یکی خاموش کردن مکرر ماشین بود و دیگری پارک دوبل بود، البته اینم باید بگم که ماشین ها بسیار فرسوده بودن بیشتر مشکل ماشین کلاچ نامناسب بود طوری که وقتی کلاچ و تا ته فشار میدادی دنده ماشین یا جا نمی رفت یا بد جا میرفت افسر از همین مورد سئو استفاده میکرد و نمره منفی می داد، حواستون باشه اگر نفر اول نیستید حتما دقت کنید که هنرجوی قبل از شما آیا ماشین را خاموش میکنه یا نه این مورد و خودم بارها دیدم که ماشین روشن را هنرجویان استارت می زنن همه افسرا از این مورد گذشت نمی کنن و فوری شما رو رد می کنند. حتی اگر ماشین روشن بود تا زمانی که افسر نگفته ماشین و خاموش روشن کنید کار اضافه ای انجام ندید.


کاربری به نام امیر می گوید:

سلام به همه دوستان من هفته گذشته امتحان شهری دادم و خدا رو شکر بار دوم قبول شدم البته بار اولم میتونستم قبول بشم منتهی چند تا اشتباه داشتم یکی اینکه ماشین و دو بار خاموش کردم و پارک دوبلی که انجام دادم فاصله ماشین با جدول کنار خیابون کمی بیشتر بود و سرهنگ ردم کرد، واسه همین رفتم حسابی تمرین کردم یه چیزی درباره صکادرات بهتون بگم مربیم بهم گفتم قبلا صکادارت درست بوده الان دیگه صکادرات نیست یعنی بعد از روشن کردن ماشین باید کمربند ایمنی را ببندید برای مواقعی است که احتمال آتش سوزی ماشین است، که سریع از ماشین خارج شوید. وقتی تمرین زیاد داشته باشید اعتماد به نفس تون بالا میره به نکات انحرافی افسر هم توجه کنید. تو همین سایت یه جا خوندم دوستانی که ۵۰ روز هست قبول شدن هنوز گواهینامه شون دستشون نرسیده پاک ناامید شدم با وجودی که چند روز بیشتر از قبولیم نمیگذره ذوق و شوق دارم هر چه زودتر گواهینامه مو ببینم به امید قبولی همه دوستان.


کاربری به نام سمیه می گوید:

سلام خیلی خوشحال امروز از امتحان شهری امدم بالاخره بعد از ۳ بار امتحان دادن بالاخره قبول شدم حقیقتش تمرین کرده بودم حسابی منتهی نمیدونم چرا استرس می گرفتم، این مشکل و اکثر بچه ها داشتن یکی از اشتباهات رایج امتحان شهری که همه به نوعی باهاش روبرو میشن خاموش کردن ماشینه، علتشم فرسوده بودن ماشین هاست.

متاسفانه همین خاموش شدن ماشین باعث شد من استرس بگیریم که نکنه الان ماشین خاموش بشه که شد، حتما دوستان قبل از شروع به حرکت ماشین کلاچ ماشین و قلق گیری کنید خیلی راحته فقط کافیه موقعی که گاز میدید پاتونو کم کم از روی کلاچ بردارید. که ماشین یهویی نپره و خاموش نشه این نکته مهمیه و همه افسرها بهش اهمیت میدن.

ترمز دستی ماشین رو به موقع پایین بیارید. یه نکته دیگه اگر نفر قبل شما ماشین و رو خاموش نکرده باشه از افسر اجازه بگیرید آیا ماشین خاموش روشن بشه یا نه، خیلی حواستون باشه که ماشین روشن و مجدد استارت نزنید که افسر اگر متوجه بشه ردتون  میکنه.


کاربری به نام سروش می گوید:

سلام وقت بخیر

من دیروز امتحان شهری داشتم ۲۸ آذر ۹۷ چیزی هم به مهلت اتمام کاردکسم نمونده کلی تمرین کرده بود متاسفانه از شانس خوب من کلاچ و دنده ماشین مشکل داشت هر کاری کردم درست دنده رو عوض کنم نشد یهو متوجه شدم به جای دنده ۳ زدم دنده ۵ و این باعث ردیم شد، دوستان توجه کنند دنده های ماشین و درست جابه جا کنید برای زیاد کردن دنده ماشین در صورتی که خود افسر گفت دنده رو زیاد کنید حتی می تونید بهش بگید نیازی به زیاد کردن دنده نیست و اگر افسر اجازه داد دنده عوض کنید همین طور دور زدن در کوچه باریک حتما باید دو فرمانه دور بزنید، سعی کنید هول نکنید چیز خاصی نداره امتحان شهری انشالله همه قبولیم.


اشتباهات ازمون عملی رانندگیکاربری به نام مرتضی می گوید:

سلام به همه دوستان عزیز من این هفته امتحان آیین نامه اصلی داشتم با کمک نمونه سوالات ایین نامه تست درایو تونستم بار اول قبول بشم خدا رو شکر همون روز هم امتحان شهری شرکت کردم و قبول شدم.

نکته ای که لازم دونستم بگم بهتون حتما سعی کنید کلاچ ماشین و قلق گیری کنید معمولا افسر اجازه میده برای قلق گیری کلاچ ماشین یادتون باشه بعد از روشن کردن ماشین کمربند ایمنی رو ببنید و در آخر ترمز دستی را پایین بیارید، پاتون و زیاد روی گاز فشار ندید به نکات انحرافی افسر حواستون باشه اگر مثلا روی خط ممتد گفت دور بزنید این کار و انجام ندید و حتما بگید که اینجا خط ممتد است.

برای پارک دوبل حتما قبلش تمرین کنید فقط و فقط با تمرین می تونید یک پارک دوبل خوب داشته باشید. اکثر هنرجوها همین پارک دوبل و را مشکل دارد و متاسفانه رد میشن.

موفق باشید.


کاربری به نام فرامرز می گوید:

سلام امروز چهارشنبه ۱۹ دی ماه ۹۷ من بالاخره بعد ۳ بار رد شدن در ازمون شهری قبول شدم، دوستان یه پیشنهاد حتما جدی بگیرید اگر می تونید از تجربیات امتحان شهری رانندگی دوستان دیگه کمک بگیرید من خودم این کارو کردم امروز قبل از اینکه نوبتم بشه رفتم با چند نفر که چندین بار بود رد شده بودن صحبت کردم نظرات جالبی بهم گفتن مثلا یکی شون میگفت: دنده ماشین بد جا میره و باید کلاچ و یکی دو بار بگیری ول کنی تا دنده خوب جا بره، و اینکه درباره سرهنگ می گفتن که به پارک دوبل خیلی حساسه اگر پارک دوبل و خراب کنی در جا ردت می کنه.

دوست دیگه ای میگفت: وقتی نشستی مطمئن شو که در ماشین درست بسته شده باشه و اینکه کمربند و بعد اینکه ماشین و روشن کردی ببند و اگر ماشین روشن بود از سرهنگ اجازه بگیر اگه گفت خاموش روشن کن این کارو انجام بده آینه های ماشین و طبق فیزیک خودت تنظیم کن. خلاصه من همه این موارد و رعایت کردم البته پارک دوبل رو هم تمرین داشتم و قبول شدم انشالله همه دوستان قبول بشن.

اشتباهات آزمون شهری


کاربری به نام کریمی می گوید:

من فردا امتحان شهری رانندگی دارم امتحان قبلی رو رد شدم امیدوارم توی امتحان فردا قبول بشم خیلی تمرین کردم تمامی مشکلاتی که داشتمو حسابی تمرین کردم، فقط نگران اینم که ماشین خاموش نشه متاسفانه اکثر ماشین ها داغون هستند و تا می خوای پاتو از کلاج برداری خاموش میشن، بعضی افسرا گذشت می کنن ولی بیشتر افسرا خیلی سختگیر هستند.


مطالب مرتبط : آموزش رانندگی عملی

فیلم های آموزش رانندگی تست درایو

نحوه صحیح روشن کردن خودرو

فیلم آموزش رانندگی شروع به حرکت

فیلم نحوه جایگیری در خودرو

فیلم پارک ال

فیلم پارک دوبل
فیلم پارک دوبل
فیلم پارک دوبل
فیلم آموزش رانندگی – طریقه حرکت خودرو

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1.3K نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
حسن
بهمن ۱۲, ۱۴۰۱ ۱۰:۱۹ ق.ظ

من بار اول و دوم خیلی استرس داشتم به نحوی که پشت فرمون پاهام میلرزید ولی دفعه سوم یه قرص ضد استرس پرانول از داروخونه گرفتم استرسم خیلی کم شد یه پارک دوبل عالی زدم قبول شدم. هر چند یسری نکات ریز را هم یادم رفت ولی افسر خوبی بود قبولم کرد

علی قاسمی
بهمن ۸, ۱۴۰۱ ۴:۱۶ ق.ظ

سلام به همه. من این هفته قراره برای بار چهارم آزمون شهری بدم و خیلی استرس دارم آخه بعضی ها میگن اگر بار چهارم رد بشی برات دوباره ۴ جلسه آموزشی مینویسه افسر. میخواستم ببینم واقعیته؟

Sarmin
  علی قاسمی
بهمن ۱۱, ۱۴۰۱ ۱۲:۰۷ ب.ظ

نه بار چهارم اگه رد بشی دیگ کلاس اجباری نیست و فقط باید ۵۰ تومن واریز کنی برای امتحان بعدی
ولی انرژی منفی نده به خودت خودتو بزار برای قبولی اینبار به خودت بگو ک باید قبول شم با افسر نشستی گرم بگیر سلام احوال پرسی کن اجاره بگیر ازش هرکاری میکنی دوبل فقط مهمه بقیه چیزا رو افسرا چشم پوشی میکنن فقط حواستو بزار روی دوبل

Fariba
بهمن ۷, ۱۴۰۱ ۱۱:۳۸ ق.ظ

فردا امتحان شهری دارم و پر استرسم. راستش حس میکنم همه چیز به مهارت وابستس. راهنما زدن رو فراموس میکنم وقتی یهو میگه پارک کن. ببینم چی میشه

علیرضا
دی ۲۷, ۱۴۰۱ ۱:۱۵ ب.ظ

سلام من ۱۹ دی قبول شدم ، دفعه سوم . بار اول پارک دوبل چسبوندم به جدول رد کرد بار دوم کلا فاجعه، بدون راهنما دور زدم اونم رو خط ممتد بدون اجازه :))) اما تو این مدت با ماشین شب ها که خیابونا خلوت بود یا صبح های پنجشنبه و جمعه تمرین کردم ، با این که حقیقتش خطرناکه باید خیلی حواستون جمع باشه اما واقعا مفید بود
هفته ای که آزمون میخواستم بدم فقط ذهنیت ام این بود که این بار دیگه قبول میشم و شب قبلش ام با پراید دوستم تمرین کردم حتما شما هم با پراید تمرین کنید تا شبیه امتحانتون بشه در نهایت دوبل و باز خراب کردم اما افسر متوجه تسلط ام رو ماشین شد و گفت ادامه بده ، توصیه من به شما همینه که اگر اشتباهی کردید خودتونو نبازید اگر افسر ببینه تسلط دارید رو گاز و کلاج و حواستون به قوانین هست قبول میکنه ،

امید
دی ۲۵, ۱۴۰۱ ۵:۱۵ ب.ظ

سلام دوستان منم امروز امتحان شهری دادم واسه اولین بار قبول شدم سرهنگ نگاه میکنه ب مهارت طرف کافیه استرس/رو کنترل کنین و تمرکز کنین قبلش حتما تمرین کنین روز امتحان فکر کنین سرهنگی وجود نداره درضمن قبول دارم ماشین های روز امتحان همه مشکل دارن ولی باید شما انقد تمرکز کنین رو گاز و کلاچ ک بتونین ماشین رو کنترل کنین

جواد
  امید
دی ۲۶, ۱۴۰۱ ۸:۲۴ ب.ظ

مبارک باشه بسلامتی
ولی دیگ از الان بشین مثل من روز شماری کن و هی استعلام بگیر ک کی برسه کارتت من که ۴۳ روزم چشمم ب درو به گوشی خشک شد کجاست ک بیاد

مسعود افروزه
دی ۲۳, ۱۴۰۱ ۱۰:۲۵ ب.ظ

سلام
دوستان قرص که میگن برا استرس خوبه
اسمش پروپرانول هست سه تا دوز داره ۱۰ و ۲۰ و ۴۰
پیشنهاد من دوز ۲۰ یا ۴۰ میلی گرم رو استفاده کنید .
یک ساعت قبل استفاده کنین
ساعت ۶ ونیم بیدار شید و یه صبحانه سبک بخورید
بعد ساعت ۷ قرص و بخورید
بعد ساعت ۸ ام برید آموزشگاه. 😊

علی
دی ۲۱, ۱۴۰۱ ۹:۰۳ ق.ظ

با سلام و تشکر از سایت تست درایو
به نظر من تو آزمون شهری بیش از اندازه پارک دوبل رو معیار قرار دادن یعنی شما حتی اگه تمام کار ها رو درست انجام بدین ولی پارک دوبل تون فاصله نامناسب داشته باشه رد تون میکنه. امروز یه نفر تو آزمون بعد من امتحان داد و نزدیک بود بماله به ماشین کناری و دنده رو هم ناجور تعویض کرد ولی صرفا چون پارک دوبل خوب بود قبولش کرد‌… من تمام کار ها رو به دقت انجام دادم ولی چون یکم نزدیک جوب وایستادم ردم کرد تازه هوا برفی بود و برف کثیف تو حاشیه آسفالت نمیذاشت درست لبه جوب رو ببینم. به نظر من افسر ها باید به مهارت عمومی راننده هم اهمیت بدن وگرنه یه دونه پارک دوبل نشان دهنده مهارت طرف نیست. متاسفم. تو خیلی از کشور ها (خودم تحقیق کردم) حتی اگه پارک دوبل رو خطا می کنید ۱ بار اجازه جبران میدن اما اینجا خیر… پارک دوبل خراب شد هیچ فرقی با کسی که نمی تونه ماشینو یک متر جلو ببره نداری…

Aref0098bnd
دی ۲۰, ۱۴۰۱ ۸:۰۰ ق.ظ

سلام دختر خانما و پسرای عزیز استرس ندین به خودتون آخرش قبولیه من بار چهارم قبول شدم چون استرس نداشتم ولی هربار ترسیدم رد شدم ایندفعه گفتم مهم نیست هرچی بخواد همون میشه قبول شدم ولی سخت بود بار پنجم خودکار استرس میاد فقط جاهای ممنوع اجازه یادتون نره با راهنما زدن سرعت بیشتر از چهلتا نشه کنترل کم میشه چون فضا کمه ۱۴۰۱٫۱۰٫۲۰

محدثه
دی ۱۷, ۱۴۰۱ ۹:۱۰ ق.ظ

من یک سال خورده ای آزمون شهری ندادم کلا ندادم یادم رفته همه چیز واقعا میترسم قبول نشم

رسول جعفری
دی ۱۷, ۱۴۰۱ ۹:۱۰ ق.ظ

با سلام به همه دوستان
من برای بار اول هم آیین نامه رو قبول شدم هم تو شهری
واقعا سایت بسیار عالیه
هم تستاش من رو کمک کرد تو قبولی آیین نامه هم نظرات دوستان برای قبولی تو شهری
امروز امتحان داشتم و قبول شدم ایشالله همتون قبول بشید
واقعا دوستان ادب و نزاکت و آداب معاشرتتون با افسر تاثیر گذاره
اصلا استرس نگیرید و اگه هم قبول نشدید
ایشالله سری بعد با تمرین بیشتر و استرس کمتر قبول میشید!

sarmin
دی ۱۴, ۱۴۰۱ ۸:۰۴ ب.ظ

دوستان من بار دوم قبول شدم با کمک خوندن نظراتتون خاستم منم نظرمو بنویسم
من بار اول رد شدم بخاطر اینکه جلوی پل پارک دوبل زدم و اجازه نپرسیدم
بار دوم سوار شدم یادتون باشه از پشت ماشین سوارشین نشستین به افسر سلام و وقت بخیر بگین صادرکات رو حفظ کنید اول صندلیو تنظیم کنین بعد آینه هارو تنظیم کنید جوری ک افسر ببینه ک شما حواستون هست
موقع حرکت حواستون باشه دستیو پایین بیارین و راهنما بزنین حتما برای هر حرکتی راهنما بزنین
معمولا حرکت کردین افسر میگه بزار دنده دو بعد میگه با این سمند مثلا پارک دوبل بزن خیلی کم پیش میاد دوفرمون و … بگیره مهم همون پارک دوبله
برای پارک دوبل کردن هم کنار ماشین وایستین تقریبا آینه بغلتون بیفته چراغ جلویی ماشین بغلی بعد دنده عقب بگیرین تا جایی ک تو مثلثی عقب چراغ عقب ماشین بغلی رو ببینین بعد دائم با حرکت آروم آروم فرمونو بچرخونین سمت راست فرمون ک تموم شد بعدشم ک‌ دیگه سمت چپ بچرخونین فقط یادتون باشه ک چراغ به چراغ رسید باید فرمون تموم شده باشه یعنی چراغ جلو سمت راست ماشین خودتون به چراغ عقب ماشین بغلیه رسید فرمونتون باید تموم شده باشه
ممکنه بعد اینکه پارک دوبل زدین افسر بهتون بگه دنده عقب برو بازم یادتون باشه راهنما بزنین و فرمونو بچرخونین ک چرخ صاف بشه بعد دستتونو ببرید پشت صندلی افسر دنده عقب برین و یادتون باشه بگین دنده عقب خلافه موقع پارک دوبل زدن هم حواستون باشه اگه پل خونه ای پارک ممنوع ای چیزی بود حتما و ختما اجازه بگیرید ک خیلی مهمه
ببخشید خیلی حرف زدم آرزو موفقیت و قبولی دارم برای همتون انرژی منفی ندین به خودتون
خودتونو برای قبولی بزارین

نوری زاده
  sarmin
دی ۲۸, ۱۴۰۱ ۷:۲۱ ق.ظ

سلام من دو بار آزمون شهری رفتم فقط ماشین آزمون خاموش میشه سوال داشتم اگه پارک دوبل خواست فاصله ماشین از هم زیاد شد میشه دنده عقب رفت درست کرد بعد پارک کنیم

M.m
دی ۱۴, ۱۴۰۱ ۴:۲۳ ب.ظ

سلام دوستان یه سوال داشتم برای آزمون شهری باید به محل آموزشگاه بریم یا مثل آزمون آیین نامه باید بریم راهنمایی و رانندگی شهرستان.

Radioactive
دی ۱۳, ۱۴۰۱ ۶:۲۴ ق.ظ

سلام دفعه اول آزمون دادم افتاده بودم سربالایی ماشین یکم رفت عقب رد شدم /:

sarah
دی ۳, ۱۴۰۱ ۷:۱۰ ق.ظ

واقعا متاسفم برای افسر های ازمون خیلی بداخلاق و پیری خرفتن ادم استرس هم نداشته باشه با این فسیلا استرس میگیره از ماشینای ازمون هم نگک که دیگه انقد قراضه و کار کردس که نگو دیگه ماشینای ایران خودرو و سایپا از بیشتر نمیشن که متاسفم واقعا اینا در شان یک ایرانی نیس همشون مزخرفن و پولکی

امیر
  sarah
دی ۳, ۱۴۰۱ ۴:۳۹ ب.ظ

سلام با نظر شما صدرصد موافقم یه پراید اشغال با کلاج مزخرف و ترمز وحشتناک بیخ سه بار رد شدم و افسری واقعا بی ادب من مهندس الکترونیکم سخت ترین امتحانامو پاس کردم ولی نمیدونم چرا انقدر این ازمون برام ترسناک شده

مروارید
  امیر
دی ۲۶, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۶ ب.ظ

ای خدا دقیقا مثل من، سومین بارم امروز رد شدم😭

علی
آذر ۳۰, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۱ ب.ظ

سلام من می‌خوام تجربه خودمو بگم که دوستانی که نظر من میخونن این اشتباه نکنن
من اولش که سوار شدم اولش همه چی خوب بود صندلی تنظیم کردم اینه ها تنظیم کردم بعد خلاص بعد ماشین روشن کردم بعد کمربند بستم بعد بعد زدم دنده یک دیدم ماشین حرکت نمیکنه بعد دیدم افسر میگه یک چیزی یادت رفت بعد گفتم ای وای بر من یادم رفت دستی بکشم از نگاه افسر فهمیدم افتادم بعد گفت برو جلو بعد خاموش کردم بعد دوباره روشن کردم بعد دوره یک فرمون زدم بعد پارک دوبلمم خراب کردم بعد گفت پیاده شو ردی برو کلاس تمرینی
فقط خواستم بگم که خیلی حواستونو جمع کنید یک لحظه فقط اشتباه ممکنه تا آخرش اشتباه کنید
یاعلی

محمد
آذر ۲۸, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۲ ب.ظ

واقعا عالی بود کاش از جلسه‌ی اول این محتوا و کلیپ رو می‌دیدم . واقعا مرسی من خیلی یاد گرفتم

msgh
آذر ۱۶, ۱۴۰۱ ۵:۵۶ ب.ظ

سلام من برای بار سوم قبول شدم.افسر فقط از اکیپ ۳ نفره ما پارک دوبل و دنده عقب گرفت
تو پارک دوبل اگه سطح صاف باشه و حالت سربالایی اینا نباشه راحت میتونید بدون گاز دادن با نیم کلاچ حرکت کنین و از اونجایی که حرکت با نیمکلاج سرعتش آهسته هست راحت میتونید پارک دوبل رو بر اساس روشی که یاد گرفتید انجام بدید..ولی اگه تو سرازیری بودید و خواستید بیاید عقب حتما باید گاز بدید و گرنه خاموش میشه .

ایران
آذر ۱۶, ۱۴۰۱ ۳:۱۳ ب.ظ

من آیینامه رو همون اولین بار قبول شدم کتابو خوندم واسه تابلوها و سرعت ها بخونید بقیشو سوالاتو فقط بخونید آزمون شهریم بار دوم قبول شدم استرس نداشته باشید و قوانین رعایت کنید در پارک دوبلم مهارت داشته باشید تمومه ردم شدید ناراحت نشید بار بعدیم هست آرزوی موفقیت برای همه دارم

فرخنده
آذر ۱۴, ۱۴۰۱ ۶:۵۲ ب.ظ

سلام،امروز ۱۴ آذر ۱۴۰۱،من برای اولین بار آزمون شهری رفتم و قبول شدم ،خیلی راحت تر از اون چیزی بود که فکرش میکردم و فقط استرس نداشته باشید ،افسر بدونه توانایی کنترل کردن ماشین رو دارید کافیه ،راهنما زدن هم فراموش نکنید .
موفق باشید.

ali
آبان ۳۰, ۱۴۰۱ ۸:۴۳ ق.ظ

واقعاااا مرسییییی
امروز آینامه سی سوال ،سی جواب صحیح

آینی
آبان ۲۵, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۰ ق.ظ

سلام من امروز آزمون شهر داشتم و قبول شدم بار اولم بود.از تجربم اگه بخوام براتون بگم:به هیچ وجه بخاطر اینکه بقیه میگن بار اول قبول نمیشید نترسید و استرس نگیرید و کاملا اماده برید برای آزمون.
اصولی که توی کلاسای عملی یاد گرفتید برای افسر خیلی ارزش داره مثلا ایستای گردش یا پارک دوبل،راهنما ها و…
چیزی که افسر خیلی بهش توجه میکنه مراحل سوار شدن داخل ماشین و رعایت قوانینه
وقتی وارد ماشین شدین اول تنظیم صندلی،بعد آیینه ها،بعد از اون چک کنید دنده خلاص باشه.ماشین رو روشن کنید قبل استارت زدن هم برای ورود برق داخل ماشین چند ثانیه صبر کنید،کلاچ بگیرید و دنده رو روی وضعیت بزارید حالا دنده یک یا عقب.کمربندو ببندید و ترمز دستی رو بکشید.راهنما خیلی مهمه،و همچنین قبل خارج شدن از پارک سرتونو برگردونید سمت پنجره تا به افسر نشون بدید مسیر ترافیکو چک کردین
حواستون خیلی به ترمز دستی باشه(وقتی پیاده سوار میشید)
وقتی ماشین خاموشه حتما دنده باید خلاص باشه و برای حرکت حتما روی وضعیت باشه ممکنه افسر اینو نادید نگیره که شما با دنده خلاص شروع به حرکت کردین
هرگز با دنده دو دوبل نرید،راهنما بزنید،سرعتتونو نزدیک به ماشینی که باهاش قراره دوبل بزنید کم کنید و دنده رو اول یک کنید
برای گردش ها(مثلا فرعی به اصلی و بالعکس)ایست های کوتاه یادتون نره
مدام ایینه ها رو چک کنید(مثلا سر پارک یا دور زدن حتما سرتونو بچرخونید سمت پنجره و چک کنید پشت ماشین و اطرافو)
با دست چپ در ماشین باز میشه که سوار شید و با دست راست در ماشین برای پیاده شدن(خیلی مهمه ازم سوال کرد)
جاهایی که ممنوع هست حتما بگید ممنوع و دلیلشو کوتاه ذکر کنید
حواستون به خط ممتد راه باشه که اگه افسر گفت دور بزن دور نزنید
عرض خیابون اگه کم بود و افسر گفت دور بزن،دور دو فرمونه بزنید چون نمیگه چه نوع دوری
به نظر من کلاچو اروم بالا بیارید ولی گاز دادنو اصلا قطع نکنید،ماشین خاموش میکنه
موفق باشید❤️❤️❤️

علیرضا
  آینی
آذر ۲, ۱۴۰۱ ۵:۵۳ ب.ظ

شما نمیخواد درس رانندگی به ما یاد بدی

بنده خدا
  علیرضا
آذر ۹, ۱۴۰۱ ۶:۳۱ ب.ظ

عقده ای چیزی هستی؟ بنده خدا این همه راهنمایی های مفید کرده ناراحتی نخون یا اگر خوندی نظر چرت پرت نده😐

M.m
  آینی
آذر ۱۲, ۱۴۰۱ ۱۲:۳۱ ب.ظ

سلام بسیار ممنون از راهنمایی شما

مهمان
آبان ۱۶, ۱۴۰۱ ۱۲:۵۴ ب.ظ

امروز بار دوم امتحانم بود قبول شدم 🙂 دفعه اول بخاطر استرس نرونده رد شدم تو تنظیم اولیه 🙂
دوستان میگم الان تقریبا چقدر بعد گواهینامه میادش ؟ ممکنه همین یکی دو هفته بیاد؟

ناصر
  مهمان
آبان ۱۷, ۱۴۰۱ ۹:۵۶ ق.ظ

مبارک باشه ، خیلی براتون خوشحالم ، تقریبا یک ماه تا چهل روز است ،اما می تونه دو هفته ای هم بیاد ،

مهمان
  ناصر
آبان ۱۷, ۱۴۰۱ ۸:۳۷ ب.ظ

مرسیییی 🙃🤍

نفس
آبان ۱۴, ۱۴۰۱ ۱۲:۲۵ ب.ظ

بالاخره امروز برای بار چهارم قبول شدم.
سعی کنید با خونسردی کارهاتون را انجام بدید.
زیاد سرعت نداشته باشید که اگه افسر یکدفعه گفت با ماشین پارک دوبل بزنید دست و پاتون را گم کنید سعی کنید تند نرید. حواستون به خط ممتد خیلی باشه که قبلش اجازه بگیرید. اگه تونستید اون مکانی که هستید پیاده مکان آزمون را برید تا بدونید کجا برای پارک باید اجازه بکیرید.
کلا سرعت مناسب داشته باشید و عجله نکنید قبول هستید.
اگه افسر هم گفت سریع تر شما با خونسردی کارتون را انجام بدید

محمدرضا
آبان ۱۴, ۱۴۰۱ ۵:۳۲ ق.ظ

سلام . مراحل شروع حرکت ( صادرکات) و تسلط به ماشین مثل عوض کردن دنده طوری که حس نشه، ترمز کردن بدون پریدن، گاز ملایم و غیر ناگهانی رو بلد باشین حتما قبولین من بار اول قبول شدم با کمک نظرات شما و مربیم.

آیلی
آبان ۹, ۱۴۰۱ ۵:۴۸ ق.ظ

سلام من بالاخره دفعه پنجم قبول شدم
اول یه توصیه میخوام بهتون بکنم اینه که با ماشین خودتون تمرین کنید من ۳ دفعه اول همش واسه دوبل رد شدم دفعه اول زیاد چسبوندم به ماشین بغلی اینه ام خورد به اینه ماشین بغلی دفعه دوم گفتن فاصله اش با جدول زیاده و دفعه سوم گفتن دوبلت کجه که البته دنده عقبمم کج رفتم که خود افسرم گفت اما دفعه بعد که میخواستم برم امتحان بالاخره ماشین بابام برداشتم رفتم کوچه مون کلی تمرین کردم و اصا با فرمول مربی اموزشگاه که میگفت چراغ رسید وسط اینه بنده چپ درست در نمیومد و بالاخره دیدم با اینه راست چقد راحت میتونم دوبل بزنم شمام حتما خودتون تمرین کنید ببینید با چی راحتید البته دفعه چهارم که ردم کرد افسر گفت عکس العمت ضعیفه و ترمز دستیم یادم رفته بود بکشم پایین که دیدم راه نمیره بعدش کشیدم اما بالاخره حق داشتن و از هیچ باری که ردم کردن شاکی نیستم و میدونم امکان داره افسر بدم نصیبتون بشه که ایشالله نشه
یه توصیه دیگه ام که میخوام بهتون بکنم اینه که موقع امتحان دادن سعی کنید به کسی نگید چون هر دفعه استرس این دارید که اگه رد شم با چه رویی به بقیه بگم و این استرستونو خیلی بیشتر میکنه
امیدوارم همتون زود قبول شید چون واقعا یه درگیری ذهنیه بدی میشه بعد اینکه میبینی دفعات رد شدنت زیاد شده

Mono
آبان ۸, ۱۴۰۱ ۷:۴۸ ق.ظ

امروز بار سومم بود و باز رد شدم، نمیدونم چرا افسرا به من که میرسه همچین میکنن، دفعه اول گفت کنار تابلو خطر گذرگاه عابر پیاده پارک کن ندیدمش و سر اون رد شدم، دفعه دوم همه چیز رو درست رفتم و هیچ ایرادی ازم نگرفت ولی باز رد شدم، این بار هم فاصله ام با جدول تو پارک دوبل ۵۰ سانت شد و زیاد بود ولی نفر قبلی من رو خود افسر فرمون رو براش میچرخوند و خودش دنده براش عوض میکرد کنترل کلاج و گاز رو نداشت و نمیتونست ماشین رو به حرکت دربیاره برای دور زدن هم خط ممتد ممنوع بودنش رو نگفت انگار که اومده بود تمرین و مربیش بود به جای ازمون ولی قبول شد!!! حرفم اینه که اگر قراره سر اشتباهات کوچک کسی رد بشه پس چرا اون رو رد نکرد ولی من رو رد کرد. خیلی ناعادلانست، امیدوارم هفته بعد دیگه قبول شم چون خسته شدم از بس تمرین کردم ولی فایده ای نداره.

Saman
مهر ۲۹, ۱۴۰۱ ۷:۳۵ ب.ظ

من بار اول قبول شدم آزمون شهرو و میخوام بگم واقعا اینجوری نیست که هیچکس بار اول قبول نشه به جز خودم هم دونفر دیگه بار اول بودن که قبول ‌شدن شما اگه همه کاراتونو درست انجام بدین برای چی باید قبول نشید؟
با آرزوی موفقیت برای همه

مجتبی
مهر ۲۸, ۱۴۰۱ ۸:۰۲ ق.ظ

سلام بعد از قبول شدن در آزمون آیین نامه کارتکس کسایی که قبول شدن رو پس ندادن و پیش خودشون نگه داشتن. واسه شما هم اینجوری‌ بود؟

هانیه
مهر ۲۵, ۱۴۰۱ ۸:۰۴ ب.ظ

سلام امروز بار اول آزمون شهریم بود قبول شدم!! با اینکه افسرها بسیار سخت گیر بودند سعی کردم خیلی استرسم رو کنترل کنم و بین ۴ نفری که تو ماشین بودیم و همه بار اولی بودیم من قبول شدم. سعی کنین تو ماشین نفر آخر یا یکی مونده ب آخر سوار شید که اشکال بقیه رو ببینید بعد اینکه حواستون باشه اگر نفر اول نباشید احتمال خیلی زیاد باید دوبل نفر قبلی رو درست کنین که البته اگر یکم تمرین کرده باشید سخت نیست من خودم دوبل نفر قبلی رو درست کردم و خداروشکر خوب شد قبول شدم. خودم یکم شوکه شدم چون، هنرجوها بهم میگفتن اصلا بار اول فقط باید بیای تست کنی بری(ینی امکان نداره قبول شی) در صورتی که هم خودم و هم دوستم بار اول قبول شدیم ولی روز آزمونمون فرق داشت. فکر نکنین چون بار اولتون هست ردتون میکنن.ارامش خیلی مهمه. من خودم دیدم سه نفری که با من بودن واقعا بخاطر استرس بود ک رد شدن وگرنه اینجور نبود که بگم من مهارت داشتم و بقیه نداشتن. اصلااااااا اینجوری نیست. اعتماد به نفس آرامش خوش اخلاقی ۵۰درصد تاثیر داره تو آزمونتون.دوبل هم خیلی کارکند هیچکس بدون دوبل نمیرفت. موفق باشید

لیلا
مهر ۲۵, ۱۴۰۱ ۱:۳۱ ق.ظ

سلام به همه دوستان
منم برای بار دوم ازمون رانندگی را قبول شدم قبل از امتحان اومدم و تجربیات ازمون کاربران را خوندم که مفید بودند گفتم منم تجربم را به اشتراک بذارم .اول از همه و مهمترین عامل قبولی حفظ خونسردی و نشون دادن تسلط به افسر هست .افسر به من گفت بزن دنده ۲ و با ماشین روبه رو دوبل بزن منم اول دنده را یک کردم و راهنما راست را زدم و فاصله ۵۰ سانت را حفظ کردم و دوبل خوبی زدم توجه به زمان گردش فرمان تو پارک دوبل مهمه که با تمرین میشه پارک دوبل را راحت انجام داد. به امید قبولی همه دوستان 🌹🌹