در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – راهکار تست درایو
باسلام خدمت هنرجویان گرامی وب سایت تست درایو;
امروز در این پست قصد داریم شما عزیزان را با نکات مهم و کلیدی آزمون شهری آشنا کنیم، بسیاری از هنرجویان متاسفانه در اولین جلسه از آزمون شهری موفق نمی شوند این آزمون را سپری کنند، امروز در این مقاله یاد میگیرید که چگونه برای بار اول از پس آزمون عملی یا آزمون شهری رانندگی بر بیایید، لطفا با ما همراه شوید.

آزمون شهری رانندگی
پس از مدتها تمرین و گذراندن مراحل گوناگون نوبت به آزمون عملی میرسد. این آزمون برای بسیاری از هنرجویان سختترین مرحله است. مرحلهای پر استرس که دلیل استرس بالای آن نیز عدم آگاهی از شرایطی است که قرار است اتفاق بیوفتد. بهترین راه برای مقابله با استرس آزمون عملی شبیه سازی تمامی شرایط است. سعی کنید هر جلسه تمرین خود را مطابق آنچه قرار است اتفاق بیوفتد تنظیم کنید. اولین سوال هنرجویان این است: در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم ؟
برای قبولی در آزمون عملی باید بدانید که چه نکاتی برای افسر حائز اهمیت است. باید بدانید که قرار است آزمون به چه سمتی پیش رود و باید بدانید که آزمون از چه فاکتورهایی تشکیل شده است. نکات زیر را در نظر بگیرید:
✅ در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم؟ – نکته اول:

آزمون شهری رانندگی
⭐جزئیات را فراموش نکنید
✅تنظیم صندلی، تنظیم آینه، راهنما
برای دید کافی باید صندلی تنظیم باشد. در صورتی که برای تنظیم صندلی حوصله به خرج ندهید تسلط کافی بر روی پدالها نخواهید داشت. هر سه آینه باید طبق دید شما تنظیم شود. پیش از استارت زدن این دو مورد را کنترل کنید. کمربند فراموش نشود، ترمز دستی فراموش نشود، و اما راهنما نکته اساسی است.
زمان راه افتادن آنقدر موارد مختلفی را باید بررسی کنید که ممکن است راهنما زدن را فراموش کنید. بسیاری از هنرجویان در همان گام اول با نزدن راهنما تمام امتحان را خراب میکنند. اگر قرار است باایستید، دور بزنید، بپیچید و هر تغییر جهتی که اعمال میکنید، راهنما را فراموش نکنید.
✅در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم ؟ – نکته دوم:

نکات مهم و کلیدی آزمون شهری
✅ حواستان به کلاچ باشد
کافیست به سرعت پا را از روی کلاچ بردارید یا برای دنده عوض کردن تا ته کلاچ را فشار ندهید. چه اتفاقی میافتد؟ حرکتهای ناهنجار ماشین و خاموش کردن و یا صدای ناهنجار همان موردی است که بسیاری از هنرجویان را به آزمون مجدد کشانده. حواستان به کلاچ باشد، بار اول با احتیاط کلاچ را بالا بیاورید تا جای درست کلاچ ماشین آزمون دستتان بیاید. عجله نکنید، دستپاچه نباشید. تا زمانی که فرمان در دست شماست و پای شما روی ترمز است هیچ اتفاقی نمیافتد.
✅در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته سوم :

نکات مهم آزمون شهری
✅نرم رانندگی کنید
ترمز شدید، گاز شدید، حرکت فرمان شدید بسیار مخرب است. سواری ماشین یکی از مهمترین نکات است که افسر به آن توجه میکند. کافیست افسر یک بار بر اثر ترمز شدید شما به شیشه جلو متمایل شود. شاید همان لحظه رد نشوید اما مطمئن باشید کارتان در ادامه سخت شده، سواری نرم نشان دهنده تسلط شماست.
✅در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته چهارم:
✅خاموش نکنید
حواستان به خاموش نشدن ماشین باشد. در ایست کامل خلاص کنید، همیشه با اندکی فشار دادن گاز جلوی خاموش شدن ماشین را بگیرید. با کلاچ به نحوی کار کنید که ماشین خاموش نشود. بدانید که خاموش کردن ماشین یک نمره منفیست و اگر تکرار شود، در آزمون رد میشوید. اکثر موارد خاموش کردن به دلیل استرس زیاد اتفاق میافتد. برای کنترل استرس راههای موجود را امتحان کنید.
نکته: قبل از شروع به حرکت حتما کلاچ ماشین را کنترل کنید و یا قلق گیری کنید، توصیه هنرجویانی که قبلا در آزمون شهری رانندگی شرکت کرده اند بیشترین خاموشی ماشین در آزمون شهری عدم قلق گیری کلاچ است پس حتما قبل از حرکت کلاچ ماشین را قلق گیری و نیم کلاچ حرکت کنید.
در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته پنجم :

اشتباهات ازمون عملی رانندگی
✅دور دو فرمان و پارک دوبل
بر دور دو فرمان و پارک دوبل تسلط داشته باشید. در مورد دور دو فرمان که میبایست بدون ایراد بتوانید ماشین را دور بزنید. در این مورد افسر تخفیفی برای شما قائل نمیشود، خصوصا آنکه در هنگام جابجایی عملکرد شما خطرساز باشد. اما در مورد پارک دوبل، دراین مورد تمیزی و دقت کار مهم است. اما شاید چند سانت فاصله یا کمی کم تجربگی شما برای افسر قابل چشم پوشی باشد. بنابراین به شما توصیه میکنیم در صورتی که در مورد پارک دوبل اعتماد به نفس خوبی ندارید بهتر است لااقل موارد محدودی را رعایت کنید. مورد اول آنکه به هیچ عنوان تماسی با ماشینهای پارک شده نداشته باشید. به آینه یا بدنه هر کدام که باشد نه تنها در جا آزمون را رد میشوید بلکه دردسرهای بعدی را نیز به جان میخرید. هنگام پارک دوبل راهنما فراموش نشود. هنگام پارک دوبل خاموش نکنید. به جدول برخورد نکنید. این موارد را حتی در صورتی که مهارت بالایی در پارک دوبل نداشته باشید نیز میتوانید رعایت کنید.
هنرجوی گرامی پیشنهاد تست درایو به شما حتما قبل از شرکت در آزمون شهری فیلم پارک دوبل را از لینک زیر مشاهده نمایید:
✅در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته ششم:
✅در دام افسر نیوفتید
بدون شک در مواردی افسر به شما خواهد گفت که روبروی پارکینگ خانه یا زیر تابلو توقف ممنوع، ماشین را نگه دارید، اگر بدون اشاره به ممنوع بودن توقف در محل به حرف افسر گوش کنید نمره منفی را گرفتهاید! افسر در حال آزمون گرفتن از شماست بنابراین حواستان باشد که در دام او نیوفتید. حتما به نشانههای توقف ممنوع دقت کنید. در هنگام توقف راهنما فراموش نشود و آینه را چک کنید. اگر آینه را خوب بررسی نکنید و ماشین پشت سر شما با صدای بوق اعتراض کند، افسر نمره منفی بابت عدم توجه به آینه را برایتان ثبت میکند. اگر جایی که دور ممنوع است گفت دور بزنید، اگر در کوچه ورود ممنوع خواست بپیچید یا از چراغ عبور کنید، در حال امتحان کردن شماست. هشیار باشید. افسر منطقه مورد آزمون را قدم به قدم میشناسد.
??در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته هفتم :
✅حواستان به حق تقدمها باشد
فرعی به اصلی و میدان، در این موارد بسیار هشیار باشید. حتی ممکن است افسر از شما در این مورد سوال کند. با تمرکز به سوال پاسخ دهید. برخی تصور میکنند که مباحث آیین نامه در امتحان عملی به کار نمیآید. این تصور اشتباه است. افسر اجازه دارد در مورد آیین نامه نیز شما را بیازماید و باید سربلند بیرون بیایید. در واقع تسلط بر قوانین باید پیش از آزمون عملی ایجاد شده باشد و در صورتی که نتوانید سوالات حق تقدم را پاسخ دهید تاثیر زیادی بر نظر افسر خواهد داشت.
توجه داشته باشید در میدان حق تقدم با وسیله ای است که داخل میدان در حال حرکت است.به عبارت ساده تر به هنگام ورود به میدان باید توقف کامل نمود تا خودرو داخل میدان عبور نموده و سپس وارد میدان شویم. این مورد از نظر افسران آزمون گیرنده بسیار پر اهمیت است متاسفانه بسیاری از هنرجویان از این مورد نمره منفی دریافت میکنند.
✅در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته هشتم:
✅شما اجازه دارید اشتباه کنید
به غیر از اشتباهات خطر ساز، سایر اشتباهات شما ممکن باعث رد شدن نشود. افرادی هستند که با یک اشتباه توانستند از آزمون عملی سربلند بیرون بیایند. افسر تمامی جوانب را میسنجد بنابراین وظیفه شما این است که در گام اول اشتباه نکنید و در گام دوم اگر هم اشتباه کردید بتوانید ادامه آزمون را بدون اشتباه تمام کنید. اغلب افراد با اشتباه اول دست و پای خود را گم میکنند و پشت سر هم اشتباه میکنند. باید بتوانید اعصاب خود را تحت کنترل داشته باشید. اعتماد به نفس خود را از دست ندهید و بدون استرس به کار خود ادامه دهید.
✅در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته نهم:
✅اصول دنده عقب را رعایت کنید
حواستان باشد که ممکن است طی آزمون یا برای پارک مجبور باشید دنده عقب بگیرید. حتما دستتان را پشت صندلی افسر بگذارید و بچرخید. برخی افراد برای دنده عقب تنها از آینه به پشت نگاه میکنند. شاید از شرایط پشت آگاهی کامل داشته باشید و نیازی به چرخیدن کامل به عقب نباشد اما یادتان نرود شما در حال آزمون دادن هستید و افسر به دنبال کارهای اشتباه شماست. پس همه چیز را طبق اصول انجام دهید.

دلایل رد شدن در ازمون رانندگی
✅در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم – نکته دهم:
✅خوش اخلاق باشید
نکته دهم و نکته آخر تعامل شما با افسر است. به هر ترتیب آزمون عملی توسط عامل انسانی گرفته میشود و اوست که میتواند شما را قبول یا رد اعلام کند. از نظر برخورد و اخلاق حواستان به همه چیز باشد. بدانید که غرور زیاد کار دستتان میدهد. افسر برای رانندگانی که ادعای زیادی دارند و مغرور هستند سختگیری بیشتری میکند. بهتر است حالت یک راننده تازه کار را داشته باشید اما کاملا تسلط خود را حفظ کنید. افسرها با رانندههای تازهکار دقیق و مسلط بهتر کنار میآیند.
✅ در آزمون عملی رانندگی با افسر (تو شهری) چگونه قبول شوم ؟ ( روز پیش از آزمون )
سد بزرگ پیش پای شما استرس است. برای برداشتن این سد دستورالعمل زیر را در نظر بگیرید:
✅۱- اول آنکه تا جایی که میتوانید به تسلط و مهارت خود بیفزایید. بدانید که کارهایی که بر آن مسلط هستید استرس کمتری در شما ایجاد میکند.
✅۲- دوم به شرایط ذهن شما باز میگردد. اگر همواره مشکل استرس را در خود داشتهاید از راهکارهای کلی برای کنترل آن استفاده کنید. نوشیدنی آرامش بخش، آدامس یا موسیقی میتواند شرایط را براتان راحتتر کند. حواستان به خواب کافی باشد.
✅۳- سومین توصیه بازسازی شرایط آزمون است. یکی از بهترین کارهایی که برای کنترل استرس میشود انجام داد آن است که چندین بار خود را در شرایط آزمون قرار دهید. همه چیز را برای خود شبیه سازی کنید. بارها صندلی و آینه را تنظیم کنید. بارها راهنما زدن را تمرین کنید. بارها پارک دوبل و دور زدن را تمرین کنید. به این ترتیب حتی روز آزمون در شرایط فشار و استرس میتوانید کارهای روتین را انجام دهید و زمانی که کارهای اول را به خوبی انجام دهید به مرور استرس شما کاهش خواهد یافت.
✅۴- از اشتباه نترسید. نهایت قرار است در آزمون رد شوید، فاجعه اتفاق نمیافتد. با اولین اشتباه دنیا به آخر نمیرسد، اگر در حین آزمون اشتباه کردید با خود بگویید که هنوز فرصت دارید و حتی اگر این آزمون موفق نشوید هم باز میتوانید مجدد آزمون دهید. بخشی از استرس مربوط به فکرهای منفی است. فکرهای منفی را از خود دور کنید.
👮♂️برگ سنجش مهارت عملی متقاضیان دریافت گواهینامه پایه سوم شامل ۱۸ مورد:
بیشتر بخوانید: صکادرات در رانندگی چیست
صکادرات چیست
نظرات کاربران تست درایو درباره آزمون شهری رانندگی:
کاربری به نام حمید می گوید:
امتحان شهری این کارها را انجام بدید قبولید . پیش افسر تا نشستی افسر میگه حرکت کن اما تو اول صندلی بعد آینه بعد خلاصی دنده بعد روشن کردن بعد کمربندبعد از هر دو آینه ببین که ماشین میاد یا نه . آینه سمت چپ و آینه داخل ماشین . بعد راهنما به چپ و خیلی آرام حرکت کنید . مثلا میگه دور بزن شما اول راهنما بعد زاویه ۳۰ درجه بعد از پنجره نگاه کنید که ماشین میاد یا نه بعد آرام دور بزنید . ببینید جای که از شما امتحان میگیرن جای خلوتیه و ماشین کم رفت و آمد میکنه اما شما باید جوری رفتار کنید که انگار چپ و راست ماشین میاد . دنده عقب اول راهنما بعد کاملا برمیگردید و دست راستتون رو پشت صندلی افسر میزارید . پارک دوبل اول راهنما بعد آرام پشت ماشین ایست میکنید و بادنده یک حرکت میکنید و یه کاپوت از ماشین پارک شده جلوتر ایست میکنید . ببینید افسر میگه دور بزن و اونجا ماشین حرکت نمیکنه اما شما جوری دور بزنید که انگار ماشین میاد .هر حرف افسر یعنی راهنما باید بزنی چون بگه ایست راهنما میخواد بگه دنده عقب راهنما میخواد بگه دور بزن راهنما میخواد پس هر حرف افسر = راهنما . اول پای چپ را داخل ماشین بزارید و آهسته بدنو کج کنید و داخل ماشین بنشینید و فرمان رو بگیرید با دست راست و بنشینید یعنی کمک بگیرید از فرمان ماشین پس ابتدا پای چپ بعد بدن کج بشه بعد موقع نشستن با دست راست از فرمان کمک بگیرید که این روش ماشین سوارهای حرفه ایه . موقع پیاده شدن وقتی که قبول شدید ابتدا با دست راست در را باز کنید و با دست چپ دستگیره را خیلی آرام به جلو فشار دهید به اندازه یه وجب باز کنید در ماشینو و بعد ببینید ماشین میاد یا نه بعد در کامل باز شده و پای راست ابتدا بیرون ببرید و دست راست روی فرمان بزارید و برای بلند شدن از فرمان کمک بگیرید و باسنتون نره سمت افسر به این حالت بلند بشید پا بیرون دست راست رو فرمان و سر بیرون و بلند بشید به حالت سیخ نه به حالت کج که باسن سمت افسر باشه . یه چیز مهم مثلا دو یا سه نفر رو افسر صدا میکنه که بنشینید و امتحان بگیره . ابتدا هیچ موقع از در ماشینی که نباید سوار بشید رو باز نکنید یعنی عقب که میشینی از در سمت خیابون استفاده نکنید . داخل ماشین که شدید سلام بدید و هر اتفاقی افتاد نخندید و یا کاری نکنید موادبانه یه گوشه بنشیتید . وقتی پشت فرمان نشستید باز سلام و وقت بخیر بگید و پوشه خودتون را روی داشبورد بزارید نه دست افسر و زود صتدلی و آینه….. میزون کنید جوری که افسر بفهمه . یکبار ماشین رو خاموش کردید ایراد نداره و هول نشید . یکبار یادتون رفت راهنما بزنید هول نشید فقط ترمز به آهستگی بگیرید نه اینکه پاتون رو بزارید محکم رو ترمز . همیشه واستید تا اونهای که داخل ماشین هستن امتحان بدن و شما آخرین نفر چون هم از اشتباهای دیگران درس میگیرید و با اخلاق افسر آشنا میشید و چون نفر آخر هستید افسر کمکتون میکنه برای قبول شدن . صبح ساعت ۸ آموزشگاه باشید تا کارهاتون ردیف بشه ۸:۳۰ پیش افسر هستید که بهترین زمانه . افسر باید از سه نفر حداقل یه نفرو قبول کنه تا آمار قبولی آموزشگاه بالا بره و ساعتی که شما میرید شلوغ میشه و نهایت یه پارک دوبل و یه دور زدن میخواد ازتون . حس کردید قبول شدید و افسر گفت بزن دو و برو محل امتحان خوشحال نشید و خیلی ریلکس بزنید دو و گاز الکی ندید و موقع ایست حتما راهنما بزنید و حتما ۴۵ سانت پارک کنید و جوری که گفتم پیاده بشید . موقع پیاده شدن حتما بگید خاموش کنم بزنم یک یا روشن بمونه و با خسته نباشید اصولی پیاده بشید . هیچ موقع از جلو ماشین حرکت نکنید حتی اگه افسر با دست اشاره کنه . حتما از پشت ماشین برید پیش افسر یا پشت فرمان . بار اول رد شدید ایراد نداره و ناراحت نشید و با افسر خوشرو باشید.نرم حرکت کنید و جوری بشینید که مسلط باشید بر ماشین و حتما تکیه بدید به صندلی . افسر اگر یکبار رد بکنه شمارو از دفعه بعد هواتون رو داره . اینها چیزهای مهمی بود که براتون گفتم و مطمئن باشید هیچکسی نمیگه این حرفهای منو . اگه باز سوالی بود بگید من جواب میدم.
کاربری به نام یگانه می گوید:
سلام:
بچه راهکار قبولی در امتحان عملی رانندگی میدونید چیه؟ شاید باورتون نشه من خودم تست کردم جواب داد خیلی راحت اولین کاری که روز امتحان شهری باید انجام بدید اینکه خونسردی خودتون و حفظ کنید استرس نگرید، همین استرس کار دستتون میده حتی اگر به ماشین مسلط باشید همین استری در آزمون شهری پیش افسر بفهمه استرس دارید اذیتتون میکنه، حتما و حتما و بازم میگم حتما باتون کلا روی کلاچ باشه خدا رو شکر همه ماشین ها داغونن هیچ کدوم کلاچ درستی ندارن حتما قلق گیری کلاچ و انجام بدید به این صورت که به صورت نیم کلاچ و آروم آروم پاتون و از روی کلاچ بردارید تا ماشین خاموش نشه بعضی افسرا اگه ماشین خاموش بشه ارفاق میکنن بعضی ها ارفاق نمیکنه اگه خوش شانس باشید و ماشین و خاموش کنید اگه چی بشه بهتون ارفاق کنه، پارک دوبل و خوب یاد بگیرید به نکته های انحرافی افسر توجه نکنید مثلا روی خط ممتد اگر گفت سبقت بگیرید یا دور بزنید یه همچین چیزایی به هیچ وج انجام ندید انشالله همه قبول بشید البته من قبول شدم بعد از قبولی در آزمون شهری باید برید سایت پست ببینید گواهینامه متون کی میاد.
کاربری به نام سعید از همدان میگوید:
دوستان هنرجو سلام امیدوارم تا این لحظه که نظر بنده را میخونید در آزمون شهری قبول شده باشید از اشتباهات رایج در ازمون رانندگی به نظر شخص بنده عدم تسلط کافی هنرجویان به ماشین است از آنجایی که اکثر آموزشگاه ها از ماشین پراید به عنوان امتحان در روز آزمون شهری استفاده میکنند و خوشبختانه یا متاسفانه بیشتر ماشین ها فرسوده و دارای مشکل فنی هستند از این رو هنرجو تسلط کافی به ماشین را نداشته و اتفاقی که می افتد این است که ماشین خاموش می شود، یا در موقع پارک دوبل کنترل ماشین سخت می شود من خودم سه مرتبه در آزمون شهری همین مشکل و داشتم خدا رو شکر سرهنگ زیاد حساس به ۳۰ سانت بودن فاصله ماشین با جدول نبود فقط از اینکه ماشین خاموش میشد هی گیر میداد، به هر حال خواستم اینجا نظر بدم که دوستان بیشتر تمرین کنن مخصوصا به کلاچ ماشین توجه داشته باشید.
کاربری به نام سیامک می گوید:
سلام به همه من یه پیشنهادی دارم برای رفع استرس در آزمون رانندگی خیلی راحت قبل از رفتن به آزمون شهری دمنوش گل گاو زبان بخورید معجزه میکنه، البته یه قرصی هم هست که بچه ها قبل از آزمون افسر می انداختن اسم شو الان دقیقا یادم نیست، من خودم مشکلی که داشتم پارک دوبل بود و البته اینکه پیش سرهنگ خیلی استرس می گرفتم جوری که پاهام مال خودم نبود، پارک دوبل و رفتم تمرین کردم یه چند تا فیلم آموزش پارک دوبل دیدم با پراید دوستم چند بار تمرین کردم قشنگ یاد گرفتم، فقط مراقب استرس تون باشید حتی اگر به ماشین مسلط باشید استرس داشته باشید امتحان شهری رو خراب میکنید.
کاربری به نام نیلوفر می گوید:
سلام وقت بخیر، من یک ماه پیش آزمون شهری راهنمایی رانندگی داشتم قبلش ۶ بار رشدم دیگه میخواستم بی خیال گواهینامه رانندگی بشم من خودم بیشتر استرسی که داشتم باعث می شد آزمون و خراب کنم و سرهنگ بهم میگفت برو پایین، بچه ها مربیم بهم گفت اگر سه مرتبه ماشین و خاموش کنی سرهنگ می تونه بهت ارفاق کنه ولی من در آزمون دومم بود یکبار ماشین خاموش شد سرهنگ گفت برو پایین، همه راه ها رو تست کردم دوستم گفت برو قرص ضد استرس برای امتحان رانندگی از داروخونه بگیر بنداز الان اسمش و یادم نیست ولی خیلی تاثیر داشت این قرص استرس مو خیلی کم کرد، دومین اشتباهم پارک دوبل بود که فاصله ماشین از کنار جدول خیلی زیاد میشد که حتما بهتون توصیه میکنم اگر پارک دوبل و اصول شو نمیدونید حتما برید پیش مربی آموزشگاه روش درست پارک دوبل یاد بگیرید، موقع پارک دوبل اول اینکه وقتی کنار ماشین بغل هستید فاصله تون باید ۵۰ سانت باشه کم باشه پارک دوبل تون خراب میشه، بیشتر باشه فاصله تون با جدول بیشتر میشه انشالله همه دوستان آزمون شهری رو قبول بشن.
کاربری به نام سهیل می گوید:
بچه ها من تجربه آزمون شهری خودمو بهتون میگم اکثر بچه ها مشکل پارک دوبل دارند بین بچه ها بودن کسانی که پارک دوبل و بلد بودن منتهی لم ماشین سرهنگ دستشون نبود پارک دوبل و خراب میکردند، من خودم پارک دوبل و خراب کردم البته بار اول حواسم نبود سپر ماشین خورد به ماشین کناری سرهنگ گفت برو پایین، برای اینکه پارک دوبل تون خوب در بیاد کنار ماشین بغلی ماشین و نگه دارید اندازه نصف دست یعنی از آرنج تا نوک انگشتاتون سعی کنید فاصله رو زیاد نکنید و کمم نکنید فرمان ماشین و کامل به سمت شاگرد بشکونید میایید عقب از شیشه سه گوش ماشین چراغ عقب ماشین کناری رو دید فرمان و به سمت راننده بشکونید فاصله با ماشین جلویی باید جوری باشه چراغ های ماشین جلویی باید دیده بشه، امیدوارم از این راهنمای قبولی در آزمون شهری رانندگی استفاده کنید و راحت قبول بشید.
کاربری به نام شیدا می گوید:
دوستان برای قبولی در آزمون عملی شهری رعایت چند نکته خیلی مهمه که بهتون میگم
۱- وقتی نشسین داخل ماشین کاملا خون سرد باشید و صندلی و آینه ها را با توجه به فیزیک خودتون تنظیم کنید.
۲- به حرف افسر آزمون گیرنده خوب گوش کنید حرکت اضافه ای نکنید.
۳- حتما دنده ماشین و چک کنید و مطمئن شوید که دنده ماشین در وضعیت خلاص باشد.
۴- حواستون باشه که ماشینه روش و دوباره استارت نزنید خودم این مورد و چند بار در آزمون شهری دیدم که هنرجوها ماشین روشن و استارت زدن.
۵- اگر توی پارک دوبل مشکل دارید حتما خوب تمرین کنید چراکه برای افسر آزمون گیرنده پارک دوبل خوب مساوی است با قبولی شما.
۶- حتما کمربند ایمنی را ببندید بعد از اینکه استارت زدید و ماشین روشن شد کمربند ایمنی را ببندید.
یک نکته دوستانی که در آزمون شهری قبول شده اند بعد از قبولی امتحان شهری نیازی نیست برای مطلع شدن از صدور گواهینامه به آموزشگاه مراجعه کنید کافی است در گوگل سرچ کنید گواهینامه کی صادر می شود وارد سایت شوید و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده از تاریخ صدور گواهینامه رانندگی مطلع شوید.
امیدوارم مفید واقع شده باشه موفق باشد
کاربی به نام یکتا از گرگان می گوید:
سلام من امتحان شهری همش رد میشم واقعا نمی دونم دیگه باید چیکار کنم کلی تمرین میکنم میرم امتحان شهری یا ماشین و خاموش میکنم یا پارک دوبل و خراب میکنم وقتی سرهنگ چیزی ازم میخواد که انجام بدم استرس شدید میگیرم، چند بارم رفتم پیش مربی تمرین کردم وقتی خودم تنهایی میشینم پشت فرمان خیلی عالی هستم حتی همسرم بهم میگه تو از من خیلی بهتر رانندگی میکنی نمی دونم چرا پیش سرهنگ خراب میکنم، ۹ بار رفتم امتحان شهری رد شدم ولی این دفعه کلی تمرین کردم چهارشنبه قرار برم امتحان شهری انشالله که این بار قبول میشم برام دعا کنید ممنون. راستی بچه ها پارک سنگچین به این صورت است که باید به صورت ال ماشین و پارک کنیم دیگه درسته؟

امتحان شهری رانندگی
کاربری به نام نسیم می گوید:
سلام به همه من دیروز امتحان شهری داشتم خدا رو شکر قبول شدم آزمون آیین نامه مقدماتی و اصلی رو هم با کمک آزمون های خوب سایت تست درایو خیلی راحت قبول شدم یه بار امتحان شهری رو افتادم رفتم پیش مربی و خوب تمرین کردم چند نکته بسیار مهم درباره پارک دوبل بهم گفت خیلی کاربردی بود البته من بیشتر از هر چیزی استرس شدید میگرفتم پیش افسر دوستم بهم گفت برو داروخونه بگو قرص ضد استرس میخوام یه دونه از این قرص ضد استرس انداختم خیلی اعتماد به نفس رفت بالا دیگه اصلا استرس نداشتم پیش سرهنگ وقعا بگم قرص ضد استرس برای امتحان رانندگی لازمه من خودم تجربه کردم خلاصه که قبول شدم و خیلی حس خوبی بود درسته که هنوز گواهینامه ام دستم نرسیده و شنیدم که بین ۴۰ تا ۶۰ روز زمان میبره ولی همین که گواهینامه رو گرفتم تونستم قبول بشم واقعا خوشحالم امیدوارم همتون خیلی راحت قبول بشید.
کاربری به نام پونه می گوید:
سلام من بالاخره بعد از ۵ بار امتحان شهری قبول شدم دیگه داشت آبروم می رفت پیش دوستام اونا قبول شدن ولی من نه، آخرین آزمونی که دادم افسر خیلی ازم تعریف کرد گفت همه چی رو عالی انجام دادی، به نظر من از اشتباهات ازمون عملی رانندگی که خیلی از بچه ها اصلا بهش توجه نمی کنن نبستن کمربنده مثلا سرهنگ وقتی من بار دوم اول کمربند و بستم بعد ماشین و روشن کردم ردم کرد، یکی اینه یکی هم این که خیلی از بچه ها کلی تمرین کرده بودن و متاسفانه روز آزمون شهری پیش سرهنگ استرس شدید میگرفتن طوری که هرچی سرهنگ ازشون میخواست انجام بدن نمی شنویدن من خودمم استرس داشتم ولی استرس روز اول آزمونم بود بعد اون کاملا استرسم از بین رفت، در کل یه استرس و سعی کنید نداشته باشید و یکی اینکه پارک دوبل و درست انجام بدید امیدوارم همه بچه ها قبول بشن خیلی حس خوبیه قبولی.
کاربری به نام رسول می گوید:
سلام بچه ها من هفته پیش امتحان شهری داشتم افسرم خیلی گیر بود به همه چی اهمیت میداد همه بچه ها رو رد کرد فقط من قبول شدم هنرجوها میگفتن تو پارتی داشتی با سرهنگ اصلانم این جوری نبود من به حرفهای مربیم خوب گوش دادم و کلی تمرین کردم پارک دوبل و خیلی عالی انجام میدم به صکادرات حواستون باشه صکادرت درست نیست صادرکات درسته من خودم کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی رو خوندم طبق توضیحاتی که داده صکادرات میشه ولی مربیم گفت الان دیگه قانون عوض شده اول باید صندلی ماشین و تنظیم کنید بعد آیینه ها رو بعد دنده رو خلاص کنید بعد ماشین و روشن کنید بعد کمربند و ببنید.

امتحان شهری
کاربری به نام صدف می گوید:
سلام به همه دوستان هنرجو، من همین امروز امتحان شهری داشتم و کلی استرس جوری که مربیم بهم گفت اگه استرس و نمیتونی کنترل کنی شرکت نکن حرف شو گوش ندادم و با استرس فراوان شرکت کردم و متاسفانه رد شدم یکی از دوستان پرسیده بود علت خاموش شدن ماشین در امتحان شهری چیه؟ من اینجا بهش میگم دوست عزیز مهم ترین علتش فرسوده بودن ماشین است، یکی دیگه از علتهاش که بچه ها به منم گفتن بالا یا پایین بودن کلاچ ماشینه که میگن با قلق گیری درصد خاموش بودن ماشین پایین میاد، اگر شانس بیارید نفر سوم باشین حتما از این شانس استفاده کنید و ببینید نفر قبل از شما چه جوری قلق گیری میکنه و آیا کلاچ ماشین پایین است یا بالا چون خیلی مهمه، متاسفانه آزمون من موند برای هفته بعد اگر بتونم استرسمو کم کنم شاید قبول بشم. برام دعا کنید
کاربری به نام مجید از ساری میگوید:
سلام من دو هفته پیش امتحان شهری داشتم بار سومم بود که آزمون شهری شرکت می کردم و بار سوم قبول شدم بیشترین اشتباهات ازمون عملی رانندگی هنرجویان یکی خاموش کردن مکرر ماشین بود و دیگری پارک دوبل بود، البته اینم باید بگم که ماشین ها بسیار فرسوده بودن بیشتر مشکل ماشین کلاچ نامناسب بود طوری که وقتی کلاچ و تا ته فشار میدادی دنده ماشین یا جا نمی رفت یا بد جا میرفت افسر از همین مورد سئو استفاده میکرد و نمره منفی می داد، حواستون باشه اگر نفر اول نیستید حتما دقت کنید که هنرجوی قبل از شما آیا ماشین را خاموش میکنه یا نه این مورد و خودم بارها دیدم که ماشین روشن را هنرجویان استارت می زنن همه افسرا از این مورد گذشت نمی کنن و فوری شما رو رد می کنند. حتی اگر ماشین روشن بود تا زمانی که افسر نگفته ماشین و خاموش روشن کنید کار اضافه ای انجام ندید.
کاربری به نام امیر می گوید:
سلام به همه دوستان من هفته گذشته امتحان شهری دادم و خدا رو شکر بار دوم قبول شدم البته بار اولم میتونستم قبول بشم منتهی چند تا اشتباه داشتم یکی اینکه ماشین و دو بار خاموش کردم و پارک دوبلی که انجام دادم فاصله ماشین با جدول کنار خیابون کمی بیشتر بود و سرهنگ ردم کرد، واسه همین رفتم حسابی تمرین کردم یه چیزی درباره صکادرات بهتون بگم مربیم بهم گفتم قبلا صکادارت درست بوده الان دیگه صکادرات نیست یعنی بعد از روشن کردن ماشین باید کمربند ایمنی را ببندید برای مواقعی است که احتمال آتش سوزی ماشین است، که سریع از ماشین خارج شوید. وقتی تمرین زیاد داشته باشید اعتماد به نفس تون بالا میره به نکات انحرافی افسر هم توجه کنید. تو همین سایت یه جا خوندم دوستانی که ۵۰ روز هست قبول شدن هنوز گواهینامه شون دستشون نرسیده پاک ناامید شدم با وجودی که چند روز بیشتر از قبولیم نمیگذره ذوق و شوق دارم هر چه زودتر گواهینامه مو ببینم به امید قبولی همه دوستان.
کاربری به نام سمیه می گوید:
سلام خیلی خوشحال امروز از امتحان شهری امدم بالاخره بعد از ۳ بار امتحان دادن بالاخره قبول شدم حقیقتش تمرین کرده بودم حسابی منتهی نمیدونم چرا استرس می گرفتم، این مشکل و اکثر بچه ها داشتن یکی از اشتباهات رایج امتحان شهری که همه به نوعی باهاش روبرو میشن خاموش کردن ماشینه، علتشم فرسوده بودن ماشین هاست.
متاسفانه همین خاموش شدن ماشین باعث شد من استرس بگیریم که نکنه الان ماشین خاموش بشه که شد، حتما دوستان قبل از شروع به حرکت ماشین کلاچ ماشین و قلق گیری کنید خیلی راحته فقط کافیه موقعی که گاز میدید پاتونو کم کم از روی کلاچ بردارید. که ماشین یهویی نپره و خاموش نشه این نکته مهمیه و همه افسرها بهش اهمیت میدن.
ترمز دستی ماشین رو به موقع پایین بیارید. یه نکته دیگه اگر نفر قبل شما ماشین و رو خاموش نکرده باشه از افسر اجازه بگیرید آیا ماشین خاموش روشن بشه یا نه، خیلی حواستون باشه که ماشین روشن و مجدد استارت نزنید که افسر اگر متوجه بشه ردتون میکنه.
کاربری به نام سروش می گوید:
سلام وقت بخیر
من دیروز امتحان شهری داشتم ۲۸ آذر ۹۷ چیزی هم به مهلت اتمام کاردکسم نمونده کلی تمرین کرده بود متاسفانه از شانس خوب من کلاچ و دنده ماشین مشکل داشت هر کاری کردم درست دنده رو عوض کنم نشد یهو متوجه شدم به جای دنده ۳ زدم دنده ۵ و این باعث ردیم شد، دوستان توجه کنند دنده های ماشین و درست جابه جا کنید برای زیاد کردن دنده ماشین در صورتی که خود افسر گفت دنده رو زیاد کنید حتی می تونید بهش بگید نیازی به زیاد کردن دنده نیست و اگر افسر اجازه داد دنده عوض کنید همین طور دور زدن در کوچه باریک حتما باید دو فرمانه دور بزنید، سعی کنید هول نکنید چیز خاصی نداره امتحان شهری انشالله همه قبولیم.
کاربری به نام مرتضی می گوید:
سلام به همه دوستان عزیز من این هفته امتحان آیین نامه اصلی داشتم با کمک نمونه سوالات ایین نامه تست درایو تونستم بار اول قبول بشم خدا رو شکر همون روز هم امتحان شهری شرکت کردم و قبول شدم.
نکته ای که لازم دونستم بگم بهتون حتما سعی کنید کلاچ ماشین و قلق گیری کنید معمولا افسر اجازه میده برای قلق گیری کلاچ ماشین یادتون باشه بعد از روشن کردن ماشین کمربند ایمنی رو ببنید و در آخر ترمز دستی را پایین بیارید، پاتون و زیاد روی گاز فشار ندید به نکات انحرافی افسر حواستون باشه اگر مثلا روی خط ممتد گفت دور بزنید این کار و انجام ندید و حتما بگید که اینجا خط ممتد است.
برای پارک دوبل حتما قبلش تمرین کنید فقط و فقط با تمرین می تونید یک پارک دوبل خوب داشته باشید. اکثر هنرجوها همین پارک دوبل و را مشکل دارد و متاسفانه رد میشن.
موفق باشید.
کاربری به نام فرامرز می گوید:
سلام امروز چهارشنبه ۱۹ دی ماه ۹۷ من بالاخره بعد ۳ بار رد شدن در ازمون شهری قبول شدم، دوستان یه پیشنهاد حتما جدی بگیرید اگر می تونید از تجربیات امتحان شهری رانندگی دوستان دیگه کمک بگیرید من خودم این کارو کردم امروز قبل از اینکه نوبتم بشه رفتم با چند نفر که چندین بار بود رد شده بودن صحبت کردم نظرات جالبی بهم گفتن مثلا یکی شون میگفت: دنده ماشین بد جا میره و باید کلاچ و یکی دو بار بگیری ول کنی تا دنده خوب جا بره، و اینکه درباره سرهنگ می گفتن که به پارک دوبل خیلی حساسه اگر پارک دوبل و خراب کنی در جا ردت می کنه.
دوست دیگه ای میگفت: وقتی نشستی مطمئن شو که در ماشین درست بسته شده باشه و اینکه کمربند و بعد اینکه ماشین و روشن کردی ببند و اگر ماشین روشن بود از سرهنگ اجازه بگیر اگه گفت خاموش روشن کن این کارو انجام بده آینه های ماشین و طبق فیزیک خودت تنظیم کن. خلاصه من همه این موارد و رعایت کردم البته پارک دوبل رو هم تمرین داشتم و قبول شدم انشالله همه دوستان قبول بشن.
کاربری به نام کریمی می گوید:
من فردا امتحان شهری رانندگی دارم امتحان قبلی رو رد شدم امیدوارم توی امتحان فردا قبول بشم خیلی تمرین کردم تمامی مشکلاتی که داشتمو حسابی تمرین کردم، فقط نگران اینم که ماشین خاموش نشه متاسفانه اکثر ماشین ها داغون هستند و تا می خوای پاتو از کلاج برداری خاموش میشن، بعضی افسرا گذشت می کنن ولی بیشتر افسرا خیلی سختگیر هستند.
مطالب مرتبط : آموزش رانندگی عملی
فیلم های آموزش رانندگی تست درایو
نحوه صحیح روشن کردن خودرو
فیلم آموزش رانندگی شروع به حرکت
فیلم پارک ال
سلام ببینید من وارد ازمون شهری شدم و عصبیم اگه که میشه لطف کنید یک افسر بیارید دم در خونه ازم امتحان و بگیره هزچصدرم پول بهواد بهش میدم
سلام ماشین افسر برای امتحان شهری چیست؟
پراید معمولا برامن ترمزش کار نمیکرد و پدالهاش خیلی نرم بود
دوست عزیز امکان داره که یک افسری هست که بتونه فردا صبح امتهان بگیره برای شهری بعد پاس بشم چون من اموزش گاهم وقط طلف میکنه میگه اگه افسر دیدیم امتهان بگیره من با مبلق ۶۰ هزار تومان مراجعه میکنم به آموز ش گاه خودم اگه میشه پاسخ بدید ممنون میشم
سلام وقت بخیر.بعد از قبولی تو مرحله شهری چه کارهایی باید انجام بدیم؟
هیچی پرونده تو میدی به آموزشگاه خودشون پست میکنن به راهور یه رسیدم میدن باید صبر کنی تا گواهینامه ت بیاد
سلام توی کوچه یک طرفه دو تا ایست باید اانجام بدیم؟زمانی که افسر میگه ۲ فرمونه بزنم بعد این که انجام دادم دوتا ایست داره؟
سلام وقت بخیر من موقع آزمون شهری نمیتونم قبول بشم وقتی برای تمرین میرم بدون هیچ اشکالی دوبل دور یک و دو فرمون میزنم ولی روز آزمون نمیتونم درست بزنم دوبلمو
شاید مربیتون دخالت میکنه تو رانندگیتون یه بار با ماشین شخصی امتحان کنید ببینید چجوریه
بدون اینکه افسر بگه ما دنده نباید عوض کنیم؟؟
نه خودش میگه بده دنده دو باید با اجازه اش بری اما اگه بخوای دنده کم کنی یعنی از دو بدی یک اجازه لازم نیست به عبارتی مثلا میگه دوبل بگیر با دنده دو باشی یا قبل میدون دنده سه باشی باید دنده کم کنی
چرا وقتی افسر مینیم حول میشیم جواب بدیم؟
سلام خسته نباشید ببخشید میخاستم ببینم مهلت برگه کاردکس های که برای آزمون افسر هست ۲ ساله هستش یانه
سلام به همگی
تمام نکات شهری که اینجا بچه ها کامنت گذاشته بودن خوندم اولین سری پارک دوبلو خراب کردم رد شدم
سری های بعدم استرس داشتم خراب میکردن قرص ضد استرس ام خوردم اما وقتی مهارت نداشته باشی بازم رد میشی من دفعه پنجم قبول شدم صبح آزمون رفتم با مربی تمرین کردم و دیگه قشنگ دستم اومده بود به خودم گفتم قبولم نشدی نشدی انقد میرم تا قبول بشم
افسر هم خیلی این سری بداخلاق بود اما من تمام مواردو رعایت کردم دور یک فرمون و دوفرمون و پارک دوبل رو عالی زدم و قبول شدم🤩 نگران نباشین اصلا بالاخره قبول میشین
پارک دوبل هم من با افتادن چراغ بین دو در خوب میزدم با لچکی همش فاصله ام از جدول زیاد میشد شما هم ببینین کدوم روش راحت ترین همونو تمرین کنین
چگونه فرمان رو کنترل کنم؟
با گرفتن هر دو دست، بده دو 😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁
راشی الهی از کمرتاشی 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
همین منم میخواستم اینو بگم
:wpds_roll:
چرا ماشین زیر پا ت خاموش می شود؟
وقتی سرعت چرخای ماشین خیلی کمتر از دور موتور باشه و کلاچ رو درگیر کنید موتور چاره ای نداره جز اینکه خاموش بشه! چاره ش اینه که همزمان با بالا آوردن کلاچ گاز رو کم کم فشار بدید. اگه توی سربالایی هستید و یه پاتون رو ترمزه و نمیتونید گاز بدید تنها راهش اینه که کلاچ رو دقیقا تا نقطه ای که نذاره ماشین به عقب حرکت کنه بیارید بالا، بعد پاتون رو از رو ترمز بردارید. یه مقدار گاز بدید و آروم آروم کلاچو بیارید بالا. باید تمرین کنید تا قلقش بیاد دستتون.
من در تاریخ ۱۶/۸/۱۴۰۲ آزمون آیین نامه قبول شدم تا چه زمانی فرصت شرکت در آزمون شهری رو دارم؟
سلام
دوستانی که میخوان امتحان عملی توشهری رو بدن خواهشاً این پیامو بخونن تا نود درصد احتمال قبولی شون هست
بنده چند ساله که دارم رانندگی میکنم برای گواهینامه رانندگی رفتم آیین نامه رو دفعه اول بدون غلط زدم کیف ام کوک بود برای تو شهری
روز امتحان که همین امروز باشه رسید من تو خیلی از سایت ها نظرات رو خونده بودم و آماده امتحان وقتی نوبت من شد تو ذهنم کلمه صادرکات بود اینجا رو خوب گوش کنید نفر قبلی من رانندگی نرم و روانی نداشت با این حال هر جا بهش چیزی میگفت فقط این کلمه رو گوش کنید الکی هم که شده بگید ممنوع هست الکی میگفت ممنوعه و کارش در حد ضعیف بود با این حال من راننده بودم و نگرانی نداشتم همین طور که سوار شدم ماشین روشن بود سریع همون لحظه گفت حرکت کن منم برای اینکه اخلال ایجاد نکنم سریع تا نشست ام صندلی و آینه رو تنظیم کردم ولی داد ازینکه یادم رفته کمربند رو ببندم
خلاصه کلام هرچی افسر گفت رو به طور صحیح انجام بدین اگه گفت حرکت کن اول کار خودتو انجام بده بعد حرکت کن
من بخاطر کاری گواهینامه رو میخواستم وبا این کار افسر من تا دوماه دیگه(تعطیلات عید و شلوغی آموزشگاه)کارم به تعویق افتاد
خواهش دارم اگه افسر راهنمایی رانندگی هستی و این پیام رو میبینی همیشه به کسی که راننده است و آیین نامه دفعه اول قبول شده راحت تر بگیر نسبت به کسی که تا الان فرمون ماشین دست نگرفته و به این بدی رفتار میکنه
جالبه که چند سال کار خلاف قانون انجام دادید طلبکارم هستید!
نه تنها رانندگی بدون داشتن گواهینامه مطلقا جرمه، بلکه داشتن بیمه شخص ثالث هم اجباره، یعنی حتی اگه ماشین بیمه داشته باشه درصورت گواهینامه نداشتن راننده هیچ اعتباری نداره و میشه خلاف اندر خلاف!
پس نه تنها نباید به شما راحت تر بگیرن، بلکه باید سختگیر تر هم باشن، چون شما سال ها وقت تمرین داشتید در حالی که کسی که به قانون عمل کرده فقط تو ماشین آموزشگاه میتونسته تمرین کنه و برای هر ساعتشم کلی پول باید میداده. آیین نامه هم که مباحث تئوری هست و هیچ ارتباطی با مهارت عملی رانندگی نداره.
اگر خیابان یکطرفه باشه افسر روز آزمون بگه دور بزن من بگم ممنوع،افسر گفت برو من نباید برم؟
سرهنگ بهم کارتکس نداد یعنی قبولم؟
من میخام تجربه خودمو بگم چون بعد از ۶ بار که افتادم دفعه هفتم ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ قبول شدم.دو دفعه اول بخاطر خاموش کردن و عدم دوبل و پارک دو فرمون افتادم ولی دفعات بعد فقط بخاطر اینکه علائم رو فراموش کردم .مثلا یکبار که چهار نفری نشستیم هر دو نفر اول با کلی خطا افتادن من نشستم بهم گفت دور بزن در صورتیکه خط دوبل ممتد بود و باید میگفتم ممنوعه و اجازه میگرفتم .بعد که دوبل زدم گفت دنده عقب برو که همونجا با دو تا اشتباه افتادم.نفر اخری هم که انقدر ماشین رو خاموش کرد افتاد.نکات مهم اینه که وقتی میخواهید امتحان بدهید حتما خیابون های امتحان رو یکبار برید علائم شو تو ذهن تون داشته باشید یعنی بدونید کجا خط ممتد داره کجا جای پارکینگ هست کجا ورود ممنوع و غیره .بعد از اون اول سوار شدید سلام کنید.صندلی رو تنظیم کنید کمربند رو ببندید بعد میگه حرکت کنید حتما راهنما بزنید .راهنما رو به هیچ وجه یادتون نره چون خیلی مهمه .موقع پارک حتما هواستون به پارکینگ باشه .موقع دور زدن هواستون به خط ممتد باشه من همه این موارد رو دفعه هفتم رعایت کردم و خدا رو شکر قبول شدم.
اونایی که هم تو آیین نامه ،،بدون غلط ،،دادن،،یا کمتر،،و خصوص رانندگی،،،باید تو گواهینامه درج بشه،،،افسررانندگی ببینه،،،با چه درجه راننده،،برخورد میکنه،،،راحت گواهی گرفته ،،یا چند بار،،رد شده،،،
سلام من فردا آزمون شهری دارم ولی ادارات و موسسات شهرمون رو بخاطر سردی هوا تعطیل کردند میخواستم بدونم آزمون فردا برگزار میشه؟
اگر در تقاطع گفت دور بزن چیکار کنیم؟
بااجازه دور بزن
سلام علیکم خوبین شبتون بخیر سوال داشتم میشه بپرسم چه فاصله ای باید برای پارک کردن بین دو تا خانه یا حتی پارک دوبل کجاها انجام بدیم ممنوع نباشه یا حتی باید چیکار کنیم که در خیابانی که گفته میشه دور بزنیم اولش باید چیکار کنیم؟
سلام من امروز امتحان تو شهری داشتم و یادم رفته بود ترمز دستی رو بخوابونم و تا لحظه ی اخر متوجه نشدم و ۴بار ماشین خاموش شد حتی در دنده عقب با کلاج نصبه و گاز ماشین حرکت نگرد و خاموش شد دلیلش چیه بخاطر تر مز دستی بوده یا مشکل از کلاج گرفتن منه چون من با ماشین همسرم رانندگی میکنم و حتی یک بارم خاموش نکردم
سلام صبحتون بخیردوستان من پارک دوبل برام دردسره اون روز گفت پارک دوبل بزن خوردم ب جدول
سلام حتما یک متر از ماشین کنار رد بشید اول راهنما بزنید بعد دنده عقب بیاید چراغ راهنمای ماشین کناری رو دیدید فرمون به راست بعد که زاویه ۴۵ درجه شد فرمون رو لاک پشتی و اروم به چپ بگیرید تا دوبل تون کامل بشه .
سلام خسته نباشید، برای کاهش استرس برای آزمون شهر چیکار کنیم ؟چیکار کنیم ک قبول بشیم ،باردومم هست
آیا هنگام ورود به میدان روز آزمون افسر چه ماشین باشه چه نباشه باید ایست کامل بزنیم؟
با سلام خدمت استاد عزیز
۱-بعد از پارک دوبل کشیدن ترمز دستی اجباری است ؟(آزمون فرمون)
۲-یکی از فرعی ها وردی میدون است آیا ورودی میدان با افسر هستیم حتما باید ایست کنیم یا نه نیازی نیست؟
جلو افسر دست پا گم میکنم انگار هیچی بلد نیستم
در جاده های پر ترافیک برای کنترل اعصاب خود باید چه کاری انجام داد؟
سلام آیا نخوام رانندگی با دنده وکلاج یاد نگیرم. میتونم با دنده اتومات راننده بشم.
خب چی نمیشه. از اول با دنده اتومات یاد بگیرم. لازمه بازم کار با کلاج بلد باشم. اتومات کلاج نداره.
در هر حال ماشین امتحان دنده ایه و باید کاملا رو کلاچ تسلط داشته باشی که بتونی گواهینامه بگیری. مگه اینکه بخوای بدون گواهینامه رانندگی کنی 😬
تو گواهینامه ها باید ،،راننده ماهر ثبت بشه،،،ضعیف هم همینطور
سلام من امتحان شهری امروز اولین بار قبول شدم
ساعت ۸ و نیم رفتم و جز چهار نفر آخر بودم و دومین نفر پشت فرمون نشستم و استرس داشتم ماشین امتحان کلاچش اوکی بودم ولی گاز و دسته دنده خیلی شل و آزاد بود اصلا نمیشد خوب کنترل کرد خیلی سریع بهم گفت یه دوبل بزن انقد خوب زدم که همونجا قبولم کرد نکته این جاست که بخاطر یه راهنما یه استثنا نگید ردتون نمیکنه من عیناً دیدم هنرجوی قبل از من دوبلو خراب کرد استثنا نگفت توقف اجباری از فرعی به اصلی نزدراهنما نمیزد بجای دنده ۳ کرد ۱ بعد رد شد
خیلیا میگفتن ما دخترا رو رد میکنند و تو که بار اولت هست اصلا امید نداشته باش ولی اینطوری نیست و افسر باهاتون دشمن نیست دقیقا نکات رو حواستون باشه صادرکات، از پشت ماشین راه برید ،ایست ۳۰ درجه ،ایست وسط ،راهنما و استثناها و پارک دوبل و دنده عقب بعدش و ….رعایت کنید و هول نشید قبولین انشالله و یه نکته دیگ اگه راننده هستین با ماشین خودتون نرید و اصلا نگید راننده اید من هم آیین نامه و هم شهری اولین بار قبول شدم به شایعات گوش ندید (تستای که تو سایتا هست خیلی کمک میکنه و نکاتی که در مورد امتحان شهری میگن خیلی خوبه بدردتون میخوره) به خودتون ایمان داشته باشید موفق باشید
مهمه خاموش کردن ماشین؟