خداحافظی با خودروهای بنزینی تا سال ۲۰۲۵ – اخبار تست درایو

خداحافظی با خودروهای بنزینی تا سال ۲۰۲۵ – اخبار تست درایو

یک کارآفرین و کارشناس صنعت خودرو اعلام کرد: بررسی‌های صورت گرفته در زمینه صنعت خودرو و میزان فروش شرکت‌های خودروسازی در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰ حکایت از سود و فروش قابل توجه خودروهای برقی دارد.
به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، سعید سهامی در نشست تخصصی آینده صنعت خودرو و خودروهای برقی با بیان این مطلب افزود: هرچه جلوتر می‌رویم تکنولوژی حرف بیشتری هم برای سود و هم برای فروش دارد، طوری‌که امروز در دنیا، تکنولوژی حرف اول را در زمینه فروش می‌زند، از این رو، بقای خودروساز به تکنولوژی‌های موجود وابسته است.

وی در ادامه به انتشار بالای گازهای گلخانه‌ای ناشی از سوخت‌های فسیلی و تاثیر آن در آلودگی محیط زیست اشاره کرد و گفت: قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا و آمریکا به‌ویژه ایالت کالیفرنیا، با این هدف تدوین شده که تا سال ۲۰۲۵ انتشار گاز گلخانه‌ای از ۱۳۰ گرم بر کیلومتر به ۸۰ گرم بر کیلومتر کاهش یابد، به‌گونه‌ای که از سال ۲۰۲۵ به بعد هیچ‌خودرویی نباید بالاتر از این سطح استاندارد آلودگی داشته باشد.
سهامی ادامه داد: از این رو، تولید خودروهای برقی، توسعه و شناساندن آن به جامعه هدف، از اولویت‌های اول آنها است و چین نیز از قافله عقب نمانده و همسو با آمریکا در جهت توسعه سیاست‌ مصرف خودروی برقی حرکت می‌کند و سهم قابل توجهی را نیز به خود اختصاص داده است.
وی کاهش قیمت باتری و تولید میزان مورد نیاز از این منبع انرژی در چین، را عاملی مهم در تسهیل استفاده از خودروی برقی عنوان کرد و گفت: قیمت باتری از سال ۲۰۱۰ با نرخ هزار دلار به حدود ۲۰۰ دلار در سال ۲۰۱۶ رسیده است که این اقدام، خود نقش مهمی در فرهنگ‌سازی استفاده از خودروی برقی در چین ایفا می‌کند. به‌همین دلیل است که این کشور با وجود اینکه از لحاظ GPD کشور ثروتمندی نیست، اما با این اقدام توانسته پیشرفت چشمگیری را داشته باشد.
سهامی در پایان، ضمن اشاره به تولید خودروی برقی به‌عنوان نیاز مهم جامعه امروز، به موانع سر راه تولید اشاره کرد و گفت: قیمت بالای باتری، کمبود نیروی انسانی و سرمایه‌ لازم در بسترسازی تولید خودروی برقی (تامین ایستگاه شارژ) از جمله مشکلات اصلی این حوزه است که باید با حمایت دولت و سازمان‌های ذی‌ربط حل شود.

منبع:

اسب بخار

Subscribe
Notify of

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات