فیلم آموزش پارک دوبل برای امتحان

فیلم آموزش پارک دوبل برای امتحان

فیلم آموزش پارک دوبل برای امتحان

آموزش پارک دوبل برای افراد مبتدی

در این پست از وب سایت آزمون آنلاین آیین نامه راهنمایی و رانندگی ایرانیان (تست درایو) با نحوه پارک کردن به صورت دوبل آشنا میشوید، پارک دوبل از جلمه آزمون هایی است که در آزمون شهری رانندگی از اهمیت بالایی دارد، و یکی از مواردی که افسر آزمون گیرنده شهری به آن خیلی اهمیت میدهد پارک دوبل است، متاسفانه اکثر هنرجویان با نحوه صحیح پارک دوبل آشنا نیستن چرا که آموزش پارک دوبل را به درستی نیاموخته اند، شما با دیدن این فیلم آموزشی به صورت گام به گام با نحوه صحیح پارک دوبل آشنا میشوید و با خیال راحت و با اعتماد به نفس می توانید در آزمون شهری رانندگی شرکت نمائید امیدوارم این آموزش مفید واقع گردد.

فیلم آموزش پارک دوبل
آموزش پارک دوبل صحیح و ساده دقیقا همان چیزی است که طیف وسیعی از رانندگان به آن نیاز دارند. افراد زیادی که در آموزش رانندگی مشکل خاصی نداشتند اما در آموزش پارک دوبل رانندگی به مشکل برمی‌خورند. گاهی در تمرینات پارک دوبل شرایطی پیش می‌آید که باعث خنده خودشان و دیگران می‌شود. در رانندگی کسی که به مهارت پارک دوبل به خوبی مسلط باشد نشان از مهارت واقعی او در رانندگیست. مسلط شدن به مهارت پارک دوبل صرفا با تمرین بیش‌تر انجام می‌گیرد. اما در هر حال اصولی دارد که در ابتدا باید کاملا مراعات شود.

✅آموزش پارک دوبل صحیح و ساده

ابتدا باید بدانید که منظور از پارک دوبل چیست؟ زمانی که می‌خواهید وسیله نقلیه خود را مابین فاصله دو اتومبیل پارک کنید ناچار خواهید بود پارک دوبل انجام دهید. برای شروع باید دنده عقب بگیرید، تا بتوانید ماشین خود را بین فاصله بین دو اتومبیل جای دهید. انگلیسی‌ها به این کار می‎‌گویند پارالل پارکینگ که معنای پارک موازی است. ما به این کار می‌گوییم پارک دوبل. در حالی که پارک دوبل یعنی همان دوبله پارک کردن! حال که معنای درست این عبارت را دانستیم برویم سراغ آموزش پارک دوبل صحیح و ساده.

آموزش پارک دوبل برای امتحان با پراید

فرض کنید می‌خواهید در سمت راست خیابان در فاصله دو اتومبیل ماشین خود را پارک کنید. در اینجا چاره‌ای ندارید به جز آنکه به اصطلاح پارک دوبل کنید.

 ابتدا سی متر جلو‌تر از محل پارک راهنمای سمت راست را روشن کنید.
 توجه داشته باشید که جایی که پارک می‌کنید محل توقف تاکسی و اتوبوس نباشد، جلوی مدرسه، پلیس، آتش نشانی و جلوی پارکینگ نباشد؛ زیرا در این صورت هم مزاحم دیگران می‌شوید و هم خودتان ضرر می‌کنید.
 منطقه پارک ممنوع هم یکی از آن جاهایی است که پارک در آن دردسرساز است. پس برای پارک کردن یادتان باشد که حتما به علائم راهنمایی و رانندگی توجه کنید.
منطقه ۱۵ متری تقاطع‌ها به طور کلی پارک ممنوع است.
فرض کنید قرار است پارک دوبل کنید و موارد بالا را هم در نظر گرفته‌اید. حال لازم است که سه آینه را تنظیم کنید. برای اینکه پارک کردن صرفا به کمک آینه‌ها انجام می‌شود.
 فاصله بین دو ماشین را حدس بزنید. اگر این فاصله از ۸ متر کمتر باشد، با جلوی اتومبیل نمی‌توان پارک کرد.

هر گاه فاصله بین دو ماشین کمتر ۶ متر باشد، پارک دوبل با دنده عقب هم کار مشکلی است. اما در صورتی که آموزش پارک دوبل حرفه دیده باشید این کار هم قابل انجام است.

سنجیدن فاصله بین دو ماشین اولین کاری است که باید انجام داد. مطمئن شوید که در این مورد اشتباه نمی‌کنید. پس از آن اتومبیل خود را در کنار اتومبیل جلویی قرار دهید؛ به طوری که اتومبیل شما با ماشین کناری سپر به سپر شود. حتی شاید بتوانید ماشین خود را کمی جلوتر از اتومبیل کنارتان جلو ببرید. این مورد آخر وابسته به این است که طول ماشین کناری از طول ماشین شما کمتر باشد. اما اگر طول ماشین کناری از طول اتومبیل شما بیش‌تر است نیازی نیست که ماشین خود را جلوتر از آن قرار دهید.

فاصله عرضی شما با ماشین کناری باید به اندازه یک دست باشد، که می‌شود حدود چهل تا شصت سانتی‌متر. شاید بپرسید آیا می‌توانیم فاصله را کمتر کنیم و یا اگر فاصله کمتر باشد چه اشکالی پیش می‌آید؟
جواب این است، زمانی که به سمت عقب حرکت می‌کنید، آینه بغل‌ها به هم می‌خورند و همچنین زمانی که قرار است پارک کنید، سپر اتومبیل به ماشین جلویی گیر می‌کند.

گام دوم:
حال دنده عقب بگیرید و خیلی آهسته ماشین را به عقب هدایت کنید. زمانی می‌رسد که از شیشه سه گوش عقب انتهای ماشین کناری را می‌بینید. از همین لحظه شروع کنید به چرخاندن فرمان تا به انتها به سمت راست یعنی به سمت ماشین کناری؛ البته توجه داشته باشید که این چرخاندن فرمان باید در حین حرکت انجام شود.

راحت ترین آموزش پارک دوبل

✅گام سوم:
همین وضعیت را ادامه میدهید تا جایی که از شیشه جلو یعنی شیشه شاگرد انتهای ماشین کناری را ببیند. در این مرحله بلافاصله زمان آن رسیده تا شروع به چرخاندن فرمان کنید. فرمان را به سمت چپ بچرخانید و یادتان باشد که این کار را در حالت سکون انجام ندهید و در حرکت فرمان را بچرخانید. به این دلیل که اگر ماشین زمانی که فرمان طرف چپ می‌چرخد در حالت سکون قرار داشته باشد و یا فرمان به سرعت چرخانده شود، پس از حرکت وضعیت ماشین طوری خواهد شد که جلوی ماشین شما به عقب ماشین کناری گیر می‌کند. بنابراین به یاد داشته باشید زمانی که از شیشه شاگرد ماشین کناری را دیدید، در حین حرکت اما بسیار آهسته فرمان را رو به چپ بچرخانید. در عین حال همیشه در مواقعی که دنده عقب می‌گیرید؛ از آینه بغل نهایت استفاده را بکنید؛ به این معنی که از داخل آینه بغل جدول یا جوی آب یا آسفالت را نگاه کنید. دقت در این کار باعث می‌شود تا داخل جوی آب نیوفتید و یا با جدول برخورد نکنید.

✅گام چهارم:
در حال حاضر شما در حالت پارک قرار گرفته‌اید. اگر احساس کرده‌اید که در حال برخورد با جدول هستید، کمی زودتر فرمان را بچرخانید و اگر احساس کردید فاصلتان از جدول زیاد است باید این کار را کمی دیرتر انجام دهید. منظور این است که در آینه نگاه کنید و به نسبت فاصله‌ای که از جدول دارید میزان سرعت چرخیدن فرمان را تنظیم کنید.

✅گام پنجم:
حال زمانی است که احساس می‌کنید به اندازه کافی به سمت عقب حرکت کرده‌اید. ماشین را در حالت دنده جلو قرار دهید. به این ترتیب ماشین و چرخ‌ها صاف می‌شود. این کار باید به تعداد زیاد انجام شود تا بتوانید با سرعت مناسب بدون استرس پارک دوبل انجام دهید و دیگر نیازی نباشد تا به طور مداوم شیشه‌های عقب و جلو را کنترل کنید. البته برای شروع تبعیت از اصول الزامیست و همین مسئله باعث می‌شود تا سریعتر دستتان راه بیوفتد.

✅گام ششم:

هرگز با جلوی ماشین داخل پارک نشوید زیرا برای پارک کردن باید فرمان را به طور متوالی و با چند ده حرکت بچرخانید تا این پارک به درستی انجام شود. در صورتی که اگر با دنده عقب پارک کنید، کلا با دو سه فرمان کار به پایان می‌رسد. پارک با فرمان جلو به هیچ وجه به صرفه نیست مگر زمانی که برای پارک کردن بین دو ماشین تعداد زیادی ماشین پشت شما صف کشیده باشند و آماده باشند که جای پارک را اشغال کنند. در این زمان ناچارید به هر زور و ضربی شده اگر چه با فرمان جلو جای پارک را برای خود نگه دارید.

یکی از سوالات مهم آزمون آیین نامه رانندگی حق تقدم درباره پارک دوبل است که شما هنرجوی گرامی باید به این نکته آگاه باشید که همواره حق تقدم در پارک دوبل با وسیله نقلیه ای است که ضمن حرکت به سمت عقب در حال پارک دوبل می باشد نمونه سوالات آیین نامه رانندگی را می توانید در سایت مشاهده کنید.

✅آموزش پارک دوبل در رانندگی با کنترل سرعت

به طور کلی زمانی که با ماشین حرکت می‌کنید و تصمیم دارید درون یک کوچه داخل شوید یا خیابانی را دور بزنید، سرعت شما هر چه کمتر باشد فرمان ماشین امکان چرخش بیش‌تری خواهد داشت. اما اگر سرعت بالا باشد فرمان فقط یک نیم‌دور یا کمتر می‌تواند بچرخد. به این ترتیب مجبورید حداقل پنج یا شش بار فرمان بدهید تا بتوانید دور بزنید. برای انجام پارک دوبل هم دقیقا همین اتفاق می‌افتد. یعنی زمانی که دنده عقب می‌گیرید باید کمترین سرعت را داشته باشید تا بهترین موقعیت برای چرخاندن فرمان در دست شما باشد.

توجه داشته باشید یکی از مواردی که پارک دوبل را خراب میکند سرعت بالا در حین پارک کردن به روش دوبله است پس بنابراین همواره با خونسردی کامل و احتیاط اقدام به پارک دوبل نمایید، این را در نظر داشته باشید اگر همه نکات ضروری پارک دوبل را رعایت کنید یکی از بی نقص ترین پارک دوبل ها رو می توانید انجام دهید.

✅آموزش پارک دبل حرفه ای – استفاده از آینه

راننده خوب و حرفه‌ای، راننده‌ای است که بیش‎‌ترین استفاده را از آینه ضمن رانندگی انجام می‌دهد. رانندگانی که از آینه استفاده نمی‌کنند یا اصولا طرز استفاده از آینه را نمی‌دانند، دست فرمان خوبی ندارند. در زمانی‌که می‌خواهید پارک دوبل کنید؛ استفاده از آینه بغل برای دیدن اسفالت، جدول و ماشین کناریتان حتما لازم است. هر چه بیش‌تر با آینه کار کنید فاصله با جدول را بیش‌تر می‌توانید رعایت کنید. هرگز توی جوی آب نمی‌افتید؛ یا اگر چیزی در کنار ماشین سمت راست شما قرار داشته باشد با آن برخورد نمی‌کنید. بنابراین هرگز این ریسک را نکنید و استفاده از آینه در پارک دوبل برایتان یک اصل باشد.

✅آموزش پارک دوبل در رانندگی – چرخ‌ها را صاف کنید

شما گهگاه حالت قرار گرفتن فرمان و لاستیک را همزمان چک کنید. این کار باعث خواهد شد تا یادبگیرید که در چه حالتی از فرمان لاستیک‌ها صاف و بدون زاویه قرار می‌گیرند. اگر این کار را تمرین کرده باشید در زمان پارک دوبل برای صاف کردن چرخ‌ها مشکلی نخواهید داشت. به پارک دوبل برخی ماشین‌ها دقت کنید، چرخ جلویی آنها از ماشین بیرون زده است یعنی کج قرار گرفته و این بدان معنی است که در زمان پیاده شدن به صاف بودن لاستیک‌ها دقت کافی نشده. احتمال اینکه این ماشین‌ها یکی از این دو مشکل برایشان پیش آید وجود دارد. یکی اینکه به مکانیزم چرخ‌ها فشار وارد می‌آید و باعث تخریب می‌شود و دیگر اینکه اگر اتومبیلی فاصله کمی با ماشین شما داشته باشد و رد شود، احتمال گیر کردن به چرخ ماشین شما برایش وجود دارد

✅آموزش پارک دوبل در رانندگی – خروج از پارک دوبل

حال فرض کنید می‌خواهید از پارک و بین دو ماشین خارج شوید. اولین کار این است که راهنمای سمت خیابان که معمولا سمت چپ است را بزنید. سپس از آینه پشت سر را نگاه کنید و سپس با برگرداندن سرتان نقاط کور را هم چک کنید. حالا با زاویه ۳۰ درجه سر ماشین را بیرون بیاورید. حالا دوباره سمت جلو و عقب ماشین را چک کنید، اگر ماشینی نبود خارج شوید.

آموزش پارک دوبل

✅آموزش پارک دوبل حرفه‌ای – نکات مهم:
در هنگام پارک دوبل نه به ماشین جلویی و نه ماشین عقبی زیاد نزدیک نشوید
 لازم نیست ماشین را کاملا به جدول کنار خیابان بچسبانید
 اول مسافران را پیاده کنید بعد پارک کنید

به این نکته توجه ویژه داشته باشید

✅ آنچه گفته شد تئوری است و به پارک دوبل تنها با تمرین زیاد می‌توان مسلط شد
✅ معمولا افسر از پارک دوبل شما متوجه می‌شود که از رانندگی درک درستی دارید یا خیر

نظرات کاربران تست درایو درباره پارک دوبل

کاربری به نام احمد می گوید:

سلام به همه دوستان هنرجو من توی آزمون شهری تنها مشکلی که داشتم همین پارک دوبل بود بقیه موارد عالی بود صادرکات و خیلی خوب انجام میدادم فقط پارک دوبل مشکل داشتم که خدا رو شکر با تمرین زیاد بالاخره تونستم یاد بگیریم سعی کنید موقع پارک دوبل فاصله ماشین از جدول از ۳۰ سانتی متر بیشتر نشه اگه بیشتر بشه بخاطر اینکه موقعی که میخواهید بیایید عقب فاصله ماشین با ماشین کناری از ۵۰ سانتی متر بیشتره حواستون باشه که فاصله تقریبی باید ۵۰ سانتی متر باشه.

کاربری به نام سحر می گوید:
سلام من هر وقت میخواستم امتحان شهری بدم از استرس پارک دوبل همیشه ماشین و خاموش می کردم و یکی از مشکلاتم همین فاصله زیاد با جدول بود و اصلا علت مشکلمو بررسی نمی کردم و فقط میخواستم هرچه سریعتر امتحان  و بدم و خلاص بشم به هر حال بعد از دیدن چند فیلم آموزشی و تمرین و متوجه شدن مشکلم فهمیدم که گره کارم کجاست و طبق فیلم های آموزشی پارک دوبل و انجام دادم و متوجه شدم که خیلی راحت بوده این پارک دوبل من ازش یه هیولا ساخته بودم یعنی وقتی راهشو پیدا می کنی و تمرین می کنی خیلی برات آسون میشه.
Subscribe
Notify of

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

41 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
آرزو
آذر ۵, ۱۴۰۲ ۵:۵۰ ق.ظ

سلام از این روش برای امتحان شهری استفاده کردم واقعا به کارم اومد مرسی البته قبلشم حسابی پارک دوبل رو تمرین کردم مربی م نکاتی کلیدیی رو بهم گفت اشتباه من توی پارک دوبل این بود که زود فرمون و میشکوندم که فاصله ماشین تا کنار جدول و زیاد می کرد خداروشکر با تمرین زیاد یادگرفتم

سروش
مهر ۵, ۱۴۰۲ ۱:۴۱ ب.ظ

سلام ..اگه موقع فرمون گرفتن بایستیم مشکلی داره؟

ابوالفضل
خرداد ۲۹, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۲ ق.ظ

سلام و عرض احترام به همه هنرجویان عزیز و کارکنان سایت خوب تست درایو من امروز آزمون آیین نامه را قبول شدم من با خواندن یک بار کامل کتاب (کتاب رو حفظ نکنین فقط مطالعه کنین) و تا آزمون ۱۷ سایت را تست زدم و با یک غلط قبول شدم امیدوارم همتون قبول بشین

محمد محسن
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۲ ۱۲:۰۳ ب.ظ

سلام وقت بخیر،پیشنهاد میکنم بسته طلایی رو بخرید و بخونین سوالات عین بسته طلایی هست،من با یک غلط قبول شدم،از صفحه ۶۴تا ۱۰۸ خوندم فقط ،دمتون گرم

فاطمه
بهمن ۱۹, ۱۳۹۹ ۶:۲۸ ب.ظ

سلام بچه ها در صورت مردودی در آزمون شهری حتما با ید یک جلسه کلاس بریم یا میتونه ننویسه برامون

سیدمحمد
  فاطمه
بهمن ۲۶, ۱۳۹۹ ۹:۰۴ ب.ظ

سلام ، میتونه ننویسه

مهنان
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۵:۵۵ ب.ظ

سلام منم امروز برای بار اول شهری قبول نشد خیلی حالم بده ومربیم خیلی دعوام کرد که شما آبرو منو بردی وکلا به حرفهای من که آموزش دادم گوش نکردی ومسخره بازی گرفتید
من واقعا استرس گرفتم وحشتناک

مهدی
  مهنان
مرداد ۱۹, ۱۴۰۰ ۹:۳۲ ق.ظ

مربیتون غلط کرده! خوب درست آموزش میداد پیشنهاد میکنم یکی دو جلسه با مربی دیگه اوکی کنین البته با پرابد…

مرداد ۹, ۱۳۹۹ ۳:۳۳ ب.ظ

سلام ببخشید من برا بار سوم امتحان شهریرو میوفتم دیگه نا امید شدم نمیدونم چیکار کنم این شنبه امتحان دوباره شهری دارم میشه کمکم کنید بگید چیکار کنم دیگه پول هزینه کلاس خصوصیم ندارم علت خوردن به جدول چیه هنگام پارک دوبل ممنون میشم کمکم کنید

امیري حسین
  Melika
دی ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۴۹ ب.ظ

فرمون رو دیر می‌شکنید ، فاصلتون با ماشین کنار تنظیم نیست (یعنی کم هست)

مصطفی
آذر ۲۰, ۱۳۹۸ ۷:۰۲ ب.ظ

با سلام خدمت همه دوستان…من دیروز امتحان تو شهری رو قبول شدم خواستم بگم هم برای آیین نامه و هم برای امتحان تو شهری این سایتو مطالعه کردم واقعا عالی و کامل هست این سایت.با تشکر از کسانی که این سایت رو درست کردن

محسن قصری
آذر ۱۰, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۱ ب.ظ

با سلام خدمت همه دوستای عزیز و گلم از سایت تست درایو خداییش خیلی سپاسگزارم چون تست های کمکی برای آزمون تئوری واقعا کارآمد بود برام و خیلی خیلی متشکرم ازش دوستای گلم برام دعا کنید چهارشنبه امتحان شهر دارم خیلی دلم میخواد بار اول قبول بشم و خداییش هم خیلی تمرین کردم که به خواسته ام برسم حالا تا ببینیم خدا چی میخواد آرزوی موفقییت برای تک تک عزیزانم دارم که نه تنها توی این آزمونها بلکه در تمامیه آزمونهای مهم زندگیتون موفق و سربلند باشید و همیشه دلهاتون شاد باشه در کنار عزیزانتون همراه با سلامتی یاعلی مدد التماس دعا

امیررضا
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۹ ب.ظ

درود دوستان محترم..
سوال ؛
-آیا در امتحان آزمون نهایی (درون شهری) پارک دوبل میشه فقط با دور دو فرمانه و پارک ۳۰ سانتی متر ، صورت بگیره..؟!
یا اینکه بلاستثناء انجام همه عوامل حرکتی الزامی است..؟!

ارمان
  امیررضا
شهریور ۲۳, ۱۳۹۸ ۶:۰۹ ق.ظ

همرو ازت میگیره.پارک دوبل،دور دو فرمان،یه فرمان،دنده عقب،دنده ۲ میگع بری

الهه
  ارمان
تیر ۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۳ ب.ظ

بستگی به افسر داره ،بعضیها فقط دوبل و دنده عقب میگیرن

محسن قصری
  امیررضا
آذر ۱۰, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۴ ب.ظ

بستگی به سرهنگی داره که ازت امتحان میگیره

مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۶:۱۴ ق.ظ

سلام وقتی یه ماشین برعکس پارک کرده بخوایم دوبله بریم از اون فرمان اولو کجا باید بدیم

سمیرا
  سیما
مهر ۲۹, ۱۳۹۸ ۸:۵۱ ق.ظ

مربی به من گفته ماشینی که برعکس و سر و ته نگه داشته، پارک دوبل نمیکنیم

POURIA
  سیما
دی ۲۷, ۱۳۹۸ ۵:۴۰ ب.ظ

بگو مجاز نیست با اجازه اگه خیلی پیله باشی که بزنی به همون شکل درستشه

Erfan_rezaei75
اسفند ۱۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۳ ب.ظ

قبل از هر چیز باید بگم ما رفتیم سر امتحان شهری سرهنگ گفت برو یک برو دو برو سه
بعد یک متر مانده بود به ماشین برسیم گفت پارک دوبل کن اینجا جوری معکوس زدم خود سرهنگه هنگ کرد پارک دوبل کردم دوتا پارک دوبل ازم گرفت دور دو فرمانه خلاصه همه رو رفتم ققط نمیدونم چرا ردم کرد؟!
ایا کسی میدونه میشه شکایتی چیزی درمورد این شخص انجام داد

نازی
  Erfan_rezaei75
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۸ ۴:۴۸ ق.ظ

احتمالا موقع دور دوفرمان تو کوچه ای که خط ممتد داشته نگفتین با اجازه شما، یا اینکه نزدیک تقاطع یا تابلو توقف ممنوع پارک کردین و نگفتین بااجازه

محمد
  Erfan_rezaei75
خرداد ۱۸, ۱۳۹۸ ۸:۴۳ ق.ظ

همین که دو بار ازت پارک دوبل گرفته یعنی زه چیزی رو رعایت نکردی در ضمن جلوی سرهنگ نباید نشون بدی راننده ای بلکه باید نشون بدی بلدی به کلاج تسلط کافی داری

nvd
  Erfan_rezaei75
مرداد ۲۱, ۱۳۹۸ ۸:۲۳ ب.ظ

سه که رفتی اجازه گرفتی؟

علیرضا
  Erfan_rezaei75
خرداد ۲۱, ۱۳۹۹ ۱:۴۲ ب.ظ

همون معکوسه باعث ردت شد

افشین
  Erfan_rezaei75
آذر ۲۵, ۱۳۹۹ ۵:۳۶ ق.ظ

اره ایراد داشتی همین همون ک گفت برو دنده ۳ باید میگفتی تا حد میتونم ۲ برم

هانا
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۳:۲۳ ب.ظ

سلام من نمیتونم متوجه بشم که فاصله من با ماشین بغلی چند سانت هست برای همین نمیتونم دریت فاصله ۵۰ سانت رو تعیین کنم.
چجوری باید فاصله رو تشخیص بدم

arman2am
  هانا
شهریور ۱۶, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۷ ق.ظ

قاب آینه ماشین پارک شده+۱تا ۱/۵ قاب فرضی + قاب ماشین خود

  هانا
مرداد ۹, ۱۳۹۹ ۲:۲۶ ب.ظ

سلام ببخشید پارک دوبل انجام میدیم چجوری میشه میخوره به جدول من برا بار ۳ امتحانمو رد شدم نمیدونم باید چیکارکنم ناامید شدم میشه بگین چیکار کنم دیگه پولم ندارم بدم کلاس

علیرضا
  Melika
مهر ۲۹, ۱۳۹۹ ۸:۵۸ ب.ظ

فرمونتو دیر میشکونی

امیري حسین
  Melika
دی ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۵۶ ب.ظ

فرمون رو دیر می‌شکنید ، فاصلتون با ماشین کنار تنظیم نیست (یعنی کم هست)

امیري حسین
  هانا
دی ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۵۵ ب.ظ

سه تا آینه فاصله یک آینه ماشین خودتون یک آینه ماشین پارک شده و یک آینه بینشون

میلاد
  هانا
اسفند ۷, ۱۴۰۰ ۴:۵۴ ب.ظ

روی برف پاک کن سمت راننده یه خمیدگی کوچیک هست که وسط ماشین رو نشون میده وقتی میخوای بغل ماشین پارک کنی اون برامدی باید با قسمت بیرونی لاستیک ماشین توی پارک توی یه خط قرار بگیره

فرمان پسر ترمز
شهریور ۳, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۵ ب.ظ

من برای پارک دوبل خیلی تمرین کردم یعنی واقعا میگما خیلی تمرین کردم جوری که چشم بسته هم می تونم ماشین و پارک کنم اینجا شو خالی بستم ولی جوری پارک میکنم که سرهنگ روز آزمون آب روغن قاطی کنه این جوری که من فهمیدم اوایل میخواستم پارک کنم ماشین و چون عجله میکردم همش خراب میشد الان دیگه لمش اومده دستم اول کنار ماشین کنار وایمستم فاصله تقریبا ۵۰ سانت از شیشه عقب سه گوش نگاه میکنم سپر ماشین و کناری دیدم فرمان و کامل برمیگردونم میام عقب تا جایی که پلاک ماشین و ببینم همین

محسن قصری
  فرمان پسر ترمز
آذر ۱۰, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۸ ب.ظ

این قانونی که شما میگی برای زمانی هستش که پشت سر شما ماشینی موجود باشه ولی اگر ماشینی پشت سرت نباشه که بخواهی با پلاک اون دوبل بزنی باید با همون ماشین کناریت که دوبل زدی همه چیز رو اندازه بزنی

زینب
شهریور ۳, ۱۳۹۷ ۸:۱۰ ق.ظ

با سلام از سایت خوب شما سپاسگزاریم وبه همه ی کسانی که می خواهند در آزمون های رانندگی شرکت کنند پیشنهاد خرید بسته ها را می دهم.

هنگامه
مرداد ۱۶, ۱۳۹۷ ۵:۴۸ ق.ظ

سلام
من همیشه در پارک دوبل مشکل دارم تو رو خدا یکی منو کمک کنه دیگه خسته شدم از بس رفتم آزمون شهری رد شدم دیگه دارم ناامید میشم
هر وقت میخوام پارک دوبل کنم فاصله ماشین با جدول کنار خیابون خیلی زیاد میشه هر کاری میکنم نمی تونم یاد بگیرم کلی هم آموزش و فیلم پارک دوبل دیدم فایده نداشته

علی
  هنگامه
مرداد ۲۹, ۱۳۹۷ ۶:۴۶ ق.ظ

سلام با یا مدرس دیگه و ماشین دیگه امتحان کنید

علی
  هنگامه
مرداد ۲۹, ۱۳۹۷ ۶:۴۷ ق.ظ

سلام با یا مدرس دیگه و ماشین دیگه امتحان کنید،بدون استرس برید،پیشنهادم اینه موقع آزمون یه آرام بخش بخکرید

تینا
  هنگامه
بهمن ۴, ۱۳۹۷ ۲:۱۶ ب.ظ

منم مشکلم اینه که فاصله ام از جدول زیاد میشه، الان فهمیدم که چون فرمون دومم رو خیلی سریع میپیچونم اینجوری میشده!

امیري حسین
  هنگامه
دی ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۵۸ ب.ظ

فرمون رو زود می‌شکنید

Sougand
  امیري حسین
فروردین ۲۸, ۱۴۰۰ ۵:۲۹ ب.ظ

من نمیتونم تشخیص بدم فاصلم با ماشین پارک شده ۵سانته یاکمتر یابیشتره, شاخص من انتهای برف پاک کن باید بیفته زیر لاستیک ماشین پارک شده ولی بلد نیستم چه جوری تنظیمش کنم