دریافت گواهینامه بدون کارت پایان خدمت ممکن شد + توضیحات

گواهینامه بدون کارت پایان خدمت

دریافت گواهینامه بدون کارت پایان خدمت ممکن شد + توضیحات

دریافت گواهینامه رانندگی بدون کارت پایان خدمت ممکن شد

اخذ گواهینامه نیازمند کارت پایان خدمت و معافیت سربازی نیست

ستاد کل نیروهای مسلح با «دریافت گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت و معافیت سربازی» موافقت کرد.

ستاد کل نیرو‌های مسلح پیروز مذاکرات با مجلس به ناجا ابلاغ کرد ضمن فراهم کردن مقدمات کار حداکثر از تاریخ ۱ آذر ۹۶ نسبت به اجرای ماده ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث مصوبه مجلس شورای اسلامی اقدام کند.

بر اساس ماده ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث مصوب مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده است که گواهینامه ‌ی رانندگی که قبلاً به استناد ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی صرفاً برای دارندگان کارت پایان خدمت یا مشمولین تعیین تکلیف شده قابل صدور بوده، بدون نیاز به ارائه کارت پایان خدمت و معافیت صادر شود.

قانون اخذ گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت هنوز اجرایی نشده است. این قانون از خرداد سال گذشته تا‌کنون به‌دلیل آنچه ستاد کل نیروهای مسلح «ابهام در قانون عنوان کرده» بر زمین مانده است.

مسئولان ستاد كل نيروهاي مسلح مي‌گويند قانون اخذ گواهينامه بدون نياز به كارت پايان خدمت با مواد ۱۰ و ۵۸ قانون خدمت وظيفه عمومي و ماده۶۱۱ دادرسي كيفري در تعارض است. اما معاونت قانون مجلس در پاسخ به استعلام ستاد كل نيروي‌هاي مسلح اين قانون را فاقد تعارض و لازم‌الاجرا دانسته است.

تازه ترین خبر دریافت گواهینامه رانندگی بدون کارت سربازی

در جلسه‌ای که روز گذشته سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی داشت؛ تصمیمات جدیدی در زمینه‌ی نحوه اجرای برخی از مواد قانونی مرتبط با سربازان و مشمولان خدمت وظیفه عمومی اتخاذ شد.

یکی از موضوعات مورد بحث توافقات انجام شده در این جلسه شرط وجود کارت پایان خدمت و یا معافیت از سربازی جهت دریافت گواهینامه بود که در بند (ه) ماده ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث این شرط حذف شده و نیروی انتظامی باید در اسرع وقت آن را اجرایی کند. در این بند قانونی که پیش از این نیروی انتظامی به دلیل مغایرت با سایر قوانین از اجرای آن سرباز زده و مشروط به ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح شده بود؛ تصریح شده است: «اخذ گواهینامه نیازمند کارت پایان خدمت و معافیت سربازی نیست.»

اگرچه هنوز تصمیمات اتخاذ شده در جلسه‌ی روز گذشته رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی به صورت رسمی ابلاغ ابلاغ نشده است؛ اما به گفته سردار کمالی، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح، به زودی و طی چند روز آینده این تصمیم ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

پیش از این سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرده بود که پلیس برای اجرای این قانون، در انتظار ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح است. باید منتظر ماند و دید این ابلاغیه چه زمانی ارسال شده و از چه تاریخی محدودیت دریافت گواهینامه برای مشمولان سربازی برداشته می‌شود.

 

آخرین وضعیت قانون دریافت گواهینامه بدون پایان خدمت

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار تقی مهری گفت: افرادی که بخواهند اقدام به دریافت گواهی نامه رانندگی کنند در صورتی که در حال تحصیل در هر رده تحصیلی باشند، می‌توانند بدون مشکل اقدام کرده و گواهی نامه خود را دریافت کنند.

وی افزود: افرادی که در حوزه‌های علمیه تحصیل می‌کنند نیز مشمول این قانون شده و برای دریافت گواهی نامه رانندگی با مشکل مواجه نخواهند بود.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه تاکنون برای دریافت گواهی نامه افراد در حال تحصیل با مشکل مواجه نبوده ایم اظهارکرد: تمام افراد در حال تحصیل، نیازی به در اختیار داشتن برگه پایان خدمت برای اخذ گواهی نامه ندارند و تاکنون در این رابطه مشکلی مطرح نبوده است.

مهری ادامه داد: افرادی که در حال تحصیل نبوده و به سربازی نرفته باشند فعلا مشمول حال گرفتن گواهی نامه رانندگی نمی‌شوند.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح دریافت گواهی نامه رانندگی بدون اخذ پایان خدمت پس از تایید ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: موضوع سربازی از مسائل ستاد کل نیروهای مسلح است و هر زمان که ستاد به ما قانون را ابلاغ کند، بدون پایان خدمت گواهی نامه صادر خواهیم کرد.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: ستاد کل نیروهای مسلح در حال هماهنگی با نمایندگان مجلس است تا در صورت فراهم شدن شرایط، مقدمات دریافت گواهی نامه رانندگی بدون اخذ مدرک پایان خدمت فراهم شود.

منبع:میزان

احتراما: همانگونه که استحضار دارند:
در ماده۵۴ قانون مذکور که در مورخه۱۳/۳/۹۵ جهت اجرا به مبادی ذیربط ابلاغ گردیده و در مورخه۲۰/۲/۹۴ به تأیید شورای محترم نگهبان رسیده، اخذ گواهینامه نیازمند کارت پایان خدمت و معافیت سربازی نمی‌باشد. لکن این قانون تاکنون از سوی پلیس راهور ناجا به آموزشگاههای رانندگی ابلاغ نگردیده‌است.
مستدعی ‌است دستور فرمایند راهور ناجا نسبت به اجرای‌ مفاد قانون‌‌ مذکور به آموزشگاههای ‌رانندگی و ابلاغ آن اقدام نماید.

دریافت گواهینامه بدون کارت پایان خدمت

Subscribe
Notify of

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

11 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
Alireza
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۷ ۸:۱۵ ق.ظ

سلام عرض شد من متولد ۱۳۷۹/۵/۵ هستم
میخواستم ببینم چه تاریخی میتونم ثبت نام کنم واسه گواهینامه؟
آیا میتونم فردای تولدم برم ثبت نام کنم ؟؟؟ ۱۸ سالم شروع میشه

ترخدا راهنمایی کنید .

حسین
آبان ۲۳, ۱۳۹۶ ۳:۰۷ ب.ظ

خدایش اگه این خبر دریافت گواهینامه بدون کارت پایان خدمت درست باشه من به همتون شیرینی میدم الان من به کجا باید زنگ بزنم؟

اکبری
آبان ۲۱, ۱۳۹۶ ۴:۲۹ ق.ظ

دیروز اخبار یه چیزایی درباره گرفتن گواهینامه بدون کارت سربازی میگفت کسی چیزی شنیده لطفا هر کی میدونه بگه ممنون

محمد
آبان ۱۵, ۱۳۹۶ ۵:۲۷ ق.ظ

چند روز پیش رفتم پیش یکی از اشنای دوستم گفت به زودی اجرایی میشه و اینکه بعضی ها میگن این خبر بدون کارت پایان خدمت گواهینامه رانندگی نمیدن الکیه و این این اقا گفت راسته و گفت شرایط داره قراره برام بفرسته شرایط شو اگه فرستاد من همین جا ارسال میکنم همه بخونن

جمشید
آبان ۱۴, ۱۳۹۶ ۳:۳۹ ب.ظ

اصلا مگه بدون کارت سربازی گواهینامه مگه میدن این خبر الکیه من بیشتر دنبال کارت سربازی هستم تا گواهینامه کارت سربازی رو بگیرم سه سوته گواهینامه را گرفتم

ایمانی
آبان ۲, ۱۳۹۶ ۲:۱۷ ب.ظ

دوستان من خیلی دنبال این قضیه بودم که بدون کارت سربازی گواهینامه بگیرم یه نفر و پیدا کردم قراره فردا برم پیشش بهم گفت بیا بهت بگم گفت شرایط دریافت گواهینامه رانندگی بدون کارت پایان خدمت و هزینه شو و… قراره بهم بگه حالا من فردا میرم میام اینجا خبر شو میگم لطفا دوستان اگر کسی خبر دقیق تر داره همین جا بگه همه استفاده کنیم ممنون

کریم
آبان ۱, ۱۳۹۶ ۶:۰۸ ق.ظ

احد جان منم مثل تو خسته شدم دیگه بی خیالش شدم خوش به حال این زنا راحتن باورت نمیشه من خیلی پیگیر این خبر بودم که بدون کارت پایان خدمت سربازی گواهینامه بگیرم اصلا مثل اینکه جوکه

dsfsdfsd efedfsfew3
مهر ۲۷, ۱۳۹۶ ۲:۳۸ ب.ظ

بابا اینا دیگه شور شو در آوردن الان چند ساله میگن که بدون کارت پایان خدمت گواهینامه میدیم میریم اونجا میگن نمیدیم یعنی چی آخه چرا مردم و سر در گم میکنید الان منی که نرفتم سربازی جنایت کردم دلم خواسته نرفتم دیگه لطفا اگر کسی میدونه که کجا باید مراجعه کنیم به ما هم بگه ثواب داره دست شما درد نکنه احد هستم از ورامین

فرهاد
مهر ۲۰, ۱۳۹۶ ۶:۴۵ ق.ظ

آقا خدایی این خبر راسته ؟ من به هر کی میگم میگه شایعه است از این حرفا چند تا آموزشگاه هم زنگ زدم طرف میگه مگه میشه بدون کارت پایان خدمت گواهینامه بگیری برو سربازی الکی وقت ما رو هم نگیر چه مملکتی شده هیچیکی اعصاب نداره یکی جواب منو بده

رهگذر
مهر ۱۹, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۳ ب.ظ

سلام
خسته نباشید؛
ببخشید من جلسه نهم آموزش عملی رانندگی رو تو آموزشگاه پشت سر گذاشتم یعنی روز یکشنبه آخرین مرحله ۱۲ نوبت رانندگی هست که اون هم شبانه هستت. منتها سوال که داشتم اینه که آیا می توانم تا شنبه ی دو هفته بعد که افسر آزمون شهری میگیره ، از آموزشگاه درخواست چند کلاس عملی رانندگی بیشتر رو بکنم یعنی وقتی یکشنبه آموزش عملی تموم شد برای ۴ روز باقی مانده تا آخر هفته هم تقاضای آموزش با پرداخت هزینه کنم؟! یا نه طبق قانون بعد از آزمون شهری افسری و مردود شدن میشه چنین کاری کرد؟
ممنون.

علی
مهر ۱۹, ۱۳۹۶ ۹:۴۷ ق.ظ

سلام بنده حدود بیست سال هست که بدون گواهینانه رانندگی میکنم و همیشه چشمم به جاده هست که گیر پلیس نیفتم خدا را شکر تا الان هیچ گونه خلاف رانندگی هم نداشتم .اگر این قانون اجرایی بشه دیگر با استرس پشت فرمان نمیشینم.خدا خیرتون بده اجراییش کنید