آموزش مشاهده جرایم رانندگی و نحوه پرداخت اینترنتی

مشاهده جریمه رانندگی

آموزش مشاهده جرایم رانندگی و نحوه پرداخت اینترنتی

باسلام خدمت کاربران وب سایت تست درایو؛

در این پست از وب سایت آزمون آنلاین آیین نامه رانندگی ایرانیان  (تست درایو) قصد داریم به شما عزیزان نحوه✅ مشاهده جرایم رانندگی خودرو و موتور سیکلت و همچنین نحوه ✅پرداخت جرایم رانندگی از طریق اینترنت را آموزش دهیم.

آموزش مشاهده جرایم رانندگی از طریق سایت پیلس راهور:

استعلام ریز خلافی خودروابتدا با کلیک کردن بر روی گزینه ⬅ اینجا وارد سایت پلیس راهور شوید.

سپس طبق راهنمای تصویر از روی کارت ماشین شماره ۸ رقمی خواسته شده را در کادر مستطیل شکل وارد نمائید، توجه داشته باشید در کارت های جدید این شماره در جای دیگری درج شده است که تصویر آن را در شکل زیر مشاهده می نمایید، سپس عبارتی به شما در پایین کادری که شماره ۸ رقمی را وارد نمودید نمایش داده می شود که شما باید این عبارت را در کادر دوم وارد نماید بعد پر کردن هر دو  کادر مستطیل شکل روی گزینه جستجو کلیک کنید وارد صفحه بعد خواهید شد در صورتی که به نام خودروی شما جریمه صادر شده باشد در این صفحه مشاهده خواهید کرد لطفا توجه داشته باشید در صورتی که طی یکی دو روز گذشته جریمه شدید یا شک دارید که جریمه شدید بلافاصله به سایت مراجعه نکنید مدتی طول میکشد تا سایت اطلاعات خود رو بروزرسانی کند.

توجه:

بعد از استعلام میزان تخلفات می توانید از طریق ارتباط با درگاه بانک ملی و با استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت اقدام به پرداخت مبلغ جرائم خود نمائید .
در صورت پرداخت مبلغ جرائم از طریق این سایت اطلاعات با تاخیر ۷۲ ساعت در سامانه مرکزی پلیس راهور درج خواهد شد که در بروزرسانی بعدی اطلاعات تخلفات سایت قابل رویت خواهد بود .

استعلام ریز خلافی خودرو

استعلام خلافی خودرو از طریق vin

✅نحوه پرداخت اینترنتی جرایم رانندگی از طریق سایت راهور :

در صورتی که سایت راهور جریمه وسلیه نقلیه خود را مشاهده کردید با کلیک بر روی جریمه مورد نظر وارد درگاه پرداخت بانک ملی  خواهید شد و با وارد نمودن اطلاعات کارت بانکی مبلغ جریمه مورد نظر را پرداخت خواهید نمود در پایان حتما کد رهگیری را برای پیگیری های بعدی یادداشت نمائید.

استعلام خلافی با پلاکروش مشاهده و پرداخت جرائم رانندگی در سال ۹۹ به فرمت جدیدی از سوی پلیس راهور تغییر یافت است، قبلا روش مشاهده و پرداخت تخلفات رانندگی به شکل بالا بود که کامل توضیح دادیم در روش جدید بعد از کلیک بر روی استعلام تخلفات رانندگی از اینجا وارد صفحه ای که تصویر آن را در شکل زیر مشاهده می نمایید می شود، طبق روش قبل با وارد کردن بارکد پستی درج شده روی کارت شناسایی خودروی مد نظر وارد صفحه دیگری می شوید، اگر جریمه ای به شماره خودرو مد نظر ثبت شده باشد می توانید در این صفحه مشاهده نمایید.

استعلام تخلفات رانندگی

نظرات کاربران تست درایو درباره مشاهده جرایم رانندگی و نحوه پرداخت اینترنتی

کاربری به نام علی می گوید:

سلام به همه دوستان گرامی عزیزان برای چاپ خلافی خودرو، ابتدا وارد سایت راهور میشید، از بخش مشاهده جرایم رانندگی که لینک شو همین سایتم قرار داده که میشه همون استعلام میزان تخلفات رانندگی، کلیک کرده وارد لینک مربوطه میشوید، بعد از وارد کردن اطلاعات وسیله نقلیه خود در صورتی که جریمه به نام شما ثبت شده باشد را می توانید مشاهده کنید، برای چاپ روی گزینه چاپ که به رنگ سبز نوشته شده می توانید از صفحه جرایم رانندگی چاپ تهیه کنید، امیدوارم بدردتون خورده باشه، موفق باشید.


کاربری به نام میثم می گوید:

سلام عزیزان یه مطلبی ارسال می کنم درباره جریمه ها رانندگی امیدوارم به کارتون بیاد.

پرداخت قبض جریمه با موبایل

 استفاده از اپلیکیشن های پرداخت که کار های پرداخت قبوض و مالیات و پرداخت قبض موبایل و استعلام و مشاهده قبض برق و .. انجام میدهند امکان پرداخت قبض جریمه و پیگیری قبض جریمه پرداخت شده و استعلام جریمه رانندگی با موبایل را نیز فراهم کرده اند.
از نرم افزار پرداخت جریمه رانندگی معروف میتوان به آپ، تاپ،  سکه اشاره کرد. برای نمونه شرکت آسان پرداخت پرداخت قبض جریمه با آپ را فراهم کرده است.
دیگر برای پرداخت قبض جریمه رانندگی به شماره قبض و شماره سریال نیاز نخواهیم داشت. پرداخت قبض جریمه با شماره جریمه توسط اپلیکیشن های پرداخت موبایلی امکان پذیر است.
ََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََدر کنار استفاده از نرم افزار های خلافی پرداخت قبض جریمه آسان با کد های ussd و دستگاه پوز به آسانی انجام می گیرد. برای مثال کد یو. اس. دی اپلیکیشن آپ ۷۳۳ است. البته با کد ussd قادر به پیگیری قبوض پرداخت شده نمی باشید.

قبض جریمه با موبایل و پرداخت آسان جریمه خلافی خودرو
پرداخت هزینه خلافی با پیامک و اس ام اس
در کنار روش های آنلاین پرداخت جریمه، با تلفن میتوانید اقدام به پرداخت قبض کنید. شماره پیامک جدید ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ را برای استعلام مبالغ جرایم، در نظر گرفته شده است. رئیس پلیس مرکز اجرائیات راهور ناجا اعلام کرد : سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۱۵۱ و ۱۱۰۰۰۵۱۵۱ از دسترس خارج شده و مالکان خودرو از این پس برای اطلاع از میزان خلافی خود می‌بایست شماره VIN خودرو را به سامانه پیامکی راهور ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کنند ) شماره اصلی که باید کد ۱۷ رقمی وین را به آن ارسال کنید : ۱۱۰۰۰۵۱۵۱ ج استعلام خلافی خودرو آنلاین با اینترنت ،پیامک ،sms و اس ام اس خلافی خودرو با بار کد استعلام میزان خلافی و ریز خلافی خودرو با همراه شناسه قبض و پرداخت – یا شماره VIN خودرو (شماره ۱۷ رقمی پشت کارت خودرو که با IR شروع می‌شود) را با یک * (ستاره) به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک کنید؛ (اول شماره VIN، بعد ستاره را وارد کنید) – یا شماره بارکد خودرو (شماره ۸ رقمی پشت کارت خودرو که زیر بارکد است) را با یک # (مربع) و سپس یک * (ستاره) به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک کنید؛ (اول مربع، بعد عدد هشت رقمی و در آخر ستاره را وارد کنید)

پرداخت قبض جریمه تسلیمی
در قبض تسلیمی مامور اهنمایی و رانندگی با اخذ مدارک کامل ماشین و راننده قبض تسلیمی را به صورت کامل نوشته و اطلاعات راننده و ماشین به طور کامل در آن درج می شود و در نهایت قبض جریمه به خود راننده تحویل (تسلیم) داده می شود. به این قبض، قبض دست نویس هم می گویم. برای پرداخت قبض تسلیمی میتوانید به سامانه استعلام و پرداخت قبض خلافی قبضینو مراجعه کنید. میتوانید با استفاده از استعلام خلافی قبضینو جریمه تسلیمی خودرو خود را پرداخت نماید.

پرداخت خلافی جریمه دو برگی
اگر راننده پس از دستور پلیس برای ایست، چه عمدی و چه غیرعمدی توقف نکند پلیس راهور ، برای او جریمه دو برگی را لحاظ خواهد کرد و این جریمه و تخلف راننده در سوابق او ثبت می گردد.پلیس اقدام به صادر کردن دو قبض جریمه برای راننده می کند. قبض اول مربوط به تخلف خودرو و قبض دوم به علت عدم توجه به دستور ایست پلیس است.برای پرداخت خلافی این نوع جریمه میتوانید از سامانه پرداخت خلافی قبضینو استفاده کنید.

کاربری به نام حبیب می گوید:

سلام برای پرداخت قبض جریمه رانندگی هم می تونید از طریق سایت راهور اقدام کنید هم از دستگا های عابر بانک و البته از گوشی موبایل هم می شه که من انجام ندادم من خودم از طریق سایت راهور جریمه ای اگه داشته باشم را استعلام میگیرم و همون جا پرداخت می کنم معمولا جریمه هایی که پرداخت میشه از طریق سایت راهور یه چند روزی طول می کشه از لیست جریمه ها تون پاک بشه، من چند روز پیش جریمه ای شده بودم رفتم پرداخت کنم متوجه شدم که کنار هر جریمه ای یه مربعی هست که مثلا اگر فقط قصد دارید اون جریمه را پرداخت کنید✅ تیک بزنید و پرداخت کنید پیشنهاد می کنم هنگام پرداخت شماره موبایل و آدرس ایمیل اگر دارید وارد کنید که رسید پرداختی براتون ارسال بشه.

Subscribe
Notify of

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
احمدی
دی ۱۲, ۱۳۹۶ ۸:۳۳ ق.ظ

اینا دیگه شروشو در اوردن هی زرتی جریمه های رانندگی و گرون میکنن چه خبره آخه چرا الکی جریمه های رانندگی میره بالا؟