آموزش پیش نیاز برای مهارت رانندگی

آموزش پیش نیاز برای مهارت رانندگی

باسلام خدمت کاربران گرامی تست درایو؛

در این پست از وب سایت آزمون آنلاین آیین نامه ایرانیان (تست درایو) با شما عزیزان گرامی هستیم با نکات مهم و کلیدی درباره مهارت رانندگی

نکات مهم رانندگیفراگیری مهارت های رانندگی

۱- رانندگی یکی از رفتارهای روزانه انسانهاست و این رفتار نشانگر فرهنگ، تربیت و شخصیت اجتماعی می‌باشد و از نوع رانندگی هر کس می توان به ماهیت درونی او ی برد.

۲-با توجه به این فراگیری این مهارت یک ضرورت می‌باشد و فراگیری آن بستگی کاملی به آمادگی فکری و روانی هر شخصی دارد، بنابراین دقت و هوشیاری و خونسردی پایه آموختن هر چه بهتر این مهارت می‌باشد.

ارکان ایمنی ترافیک ( اصول تصادفات)

رانندگی بر پایه ۳ فاکتور راننده – خودرو – راه و عوامل محیطی بنا شده است که عامل راننده نقش بسیار مهمی را در این زمینه ۷۰ تا ۸۰ درصد بعهده دارد و ۳ وظیفه مهم از وظایف رانندگان قابل توجه می‌باشد.

سه وظیفه مهم یک راننده ( ویژگی‌های راننده دور اندیش)

۱- پیش از حرکت ، اطمینان از سلامت خودرو، همراه داشتن تجهیزات لازم در خودرو و در هنگام رانندگی، مراقبت از خودرو و جلوگیری از وارد آوردن آسیب به خودرو ناشی از خرابی راه‌ها.

۲- مراقبت از جا سرنشینان خودرو و ایجاد آرامش برای آنان با پرهیز از سرعت های بی‌مورد وترمزهای تند با توجه به قوانین و مقررات .

۳- مراقبت از جان مردمی که در حال عبور و مرور هستند این مردم ممکن است سواره باشند یا پیاده با توجه به قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی.

راه و عوامل محیطی :

برای استفاده از راه علائم ، نشانه‌ها ، چراغ‌های راهنمائی، تابلوها، خط‌ کشی، فرمان پلیس راهبر و آئین نامه رانندگی بصورت قانون در نظر گرفته شده که برای ایمنی استفاده کنندگان از راه می‌باشد.

سوار شدن به خودرو

۱- بدلیل نیاز به افزایش دید خودروهای عبوری و آگاهی از وضعیت لاستیک‌های خودرو ( پنچری یا کم باد بودن) و آگاهی از پشت خودرو،بهتر است زمان سوار شدن از پشت خودرو وارد خیابان شده و پس از توجه به جلوی خودرو به سمت در خودرو حرکت کرد.

۲- با دست راست کلید را درون قفل در وارد و با دست چپ دستگیره در را گرفته و در باز گردد.

۳- ابتدا پای راست با دست راست فرمان گرفته شود سپس کمر و سر و دست و در آخر پای چپ به خودرو وارد می‌گردد و در بسته میگردد.

Subscribe
Notify of

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات