شایعه کپی‌برداری طراحی تسلا رودستر از هوندا NSX – اخبار تست درایو

شایعه کپی‌برداری طراحی تسلا رودستر از هوندا NSX – اخبار تست درایو

دانشجویان طراحی ماشین فکر می‌کنند که شرکت خودروسازی تسلا برای ساخت اتومبیل جدید “تسلا رودستر” از خودروی آکورا NSX کپی برداری کرده است!، شما چه فکری می‌کنید؟
اکنون بیش از هر زمان دیگری، به نظر می‌رسد که علاقه مندان خودرو به طور مداوم ادعا می‌کنند که شرکت‌های بزرگ خودروسازی برای طراحی و ساخت اتومبیل‌های سواری خود مجبور به کپی برداری از محصولات دیگر شرکت‌های خودروسازی هستند و یا به صورت ترکیبی کار کرده و از محصولات مختلف بازار استفاده می‌کنند تا ماشین خود را طراحی کنند، همچون خودروی جدید استون مارتین ونتیج که به نظر می‌رسد از خودروی “مزدا MX-5 میاتا” الگوبرداری شده است تا چهره جلوی آن شکل بگیرد و یا شرکت‌های خودروساز چینی که به وضوح از خودروهای معروف برای ساخت ماشین‌های خود استفاده می‌کنند.

 

بدون تردید، خودروی جدیدی که در هفته گذشته رونمایی شد، تسلا رودستر خواهد بود که به خوبی توانست از مقایسه با اتومبیل‌های دیگر فرار کند، اما به طور خاص یک دانشجوی طراحی خودرو ادعا می‌کند که طراحی اتومبیل “تسلا رودستر” دقیقا شبیه به خودروی هوندا یا آکورا NSX است.
دانشجوی طراح تعدادی از شباهت‌های بین دو اتومبیل را بیان می‌کند، برای شروع هر دو اتومبیل تسلا رودستر و هوندا NSX را نشان می‌دهد که از چرخ‌های مشابه استفاده کرده‌اند، انتهای پنجره آنان شبیه به یکدیگر است و همچنین بر روی گلگیرهای این دو اتومبیل می‌توان شاهد درزهای کوچک هوا بود که درست همانند یکدیگر طراحی شده‌اند.

 

از بالا به اتومبیل نگاه کنید، خواهد دید که هر دو اتومبیل تسلا رودستر و خودروی هوندا NSX دارای کابین مخروطی شکل هستند که سقف آنان تا انتهای بدنه اتومبیل کشیده شده است. هرچند از نمای بالا می‌توان شاهد گلگیرهای عقب و طراحی خطوط مشابه بود که ادعای این دانشجوی طراحی را تا حدودی اثبات می‌کند، اگرچه در طراحی کلی اتومبیل، می‌توان شاهد یک طراحی خشک و تیز برای هوندا NSX بود و در مقابل خودروی تسلا رودستر دارای یک طراحی حجیم است.

 

در هر صورت به ادعای طراح مذکور، دو خودروی هوند NSX و تسلا رودستر شبیه به یکدیگر هستند و شرکت خودروسازی تسلا کپی برداری کرده است، اما با نادیده گرفتن موارد بالا و جزییاتی که به آنان اشاره شده است، در طراحی کلی اتومبیل تفاوت‌های بسیار زیادی دیده می‌شود که حتی ۱ درصد هم شبیه به کپی برداری‌های چینی‌ها از اتومبیل‌های معروف بازار نیست.

منبع:

خودرو بانک

Subscribe
Notify of

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
پشمک
شهریور ۴, ۱۴۰۰ ۷:۵۷ ق.ظ

کجاش کپیه ؟
طراحی خودرو های رودستر همینطوره
این اصلا کپی نیست